Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kopittelija007
kopittelija007
kopittelija007
Vapaa kuvaus
Kopittelija kopittelee... ;) http://otakoppi.webnode.fi/
Aloituksia
32
Kommenttia
7984
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Hyvä että kehut minua ! ;)
Ja totuuttahan minä juuri puhun !
27.04.2014 00:22
Niin tämä on se kuva mikä annetaan muille kristityille ulospäin !
Minäkin luulin mennessäni 90-luvun alussa adventtiseurakuntaan että kysymyksessä on ihan normaali Jeesuksen paluuta odottava kristitty seurakunta mutta kun aloin tutustua paremmin niihin " erityisoppeihin" niin kauhukseni sain huomata että tämähän on kaikkea muuta kuin mitä minä aluksi luulin !
Ja sitten kun aloin lukemaan niitä Ellen G Whiten teoksia ja näkyjä niin kauhuni ja ahdistukseni vain lisääntyi...
Mitään vastaavaa en ole kokenut missään muissa seurakunnissa !
Ja ne harhat löytyvät myös sieltä 28 opinkohdasta mistä tässä ei ole mitään mainintaa !
27.04.2014 00:19
Lainaus: "uudestisyntynyt":
Sinä alat vihdoinkin ymmärtää asian ytimen!
mitään... Mutta minulla on ollut hyvä opettaja " Pyhä Henki " :)
On siitä "vihdoinkin" jo vähän aikaa... *hymyilee*
27.04.2014 00:03
Yrittääkö neiti sanoa, että adventistien oppi ei näin olisi vai uskotko eri tavalla kuin adventistit opettaa ?
26.04.2014 21:30
Mitä neiti haluaa tietää ?
26.04.2014 18:17
En minä ole tämän kirjoituksen ALOITTAJA ! Miksi minulle valitat !
Johan olen sanonut että kritisoin vain sitä oppia mitä Timo Flinkin nimi edustaa en häntä ihmisenä !
Ehkä hänkin joskus ymmärtää myös raamatullisen TOTUUDEN, sitä toivon !
26.04.2014 18:15
En halua väitellä Alexin kanssa koska se ei johda mihinkään ! Turhaa syyttelyä vain !
1 Tim 6:20-21" vältä tiedon nimellä kulkevan valhetiedon epäpyhiä ja tyhjiä puheita ja vastaväitteitä, johon tunnustautuen muutamat ovat uskosta hairahtuneet."
Piste !
26.04.2014 18:13
Kaikissa seurakunnissa yleisesti pelastuksen perusjalka on uskoa Jeesukseen ja se yksin riittää ! mutta adventismissa edellytetään vielä lisäksi, että pidät sapattia lauantaisin ja jos et pidä vaan pyhität "Herran ylösnousemuspäivää" sunnuntaisin niin sinut tuomitaan myöhemmin sen johdosta "pedon merkillä" kadotukseen !
Tässä lyhkäisyydessään !
26.04.2014 17:55
Joh 3:20 Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
3:21 Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt."
26.04.2014 17:48
Tarkoitan valossa olemisella sitä, että esiinnyn näillä palstoilla omalla kuvalla ja virallisella profiilillani joka on OTAKOPPI jolla teen aloitukset ja tämä Kopittelija007 on se millä kommentoin !
Mutta sinusta en tiedä oletko mies vai nainen... ehkä sinulla on hame päällä ja meikkiä naamassa !
26.04.2014 17:46
iLM 18:4. "Jos Jeesus meni suoraan ryövärin kanssa paratiisiin, niin missä välissä hän maksoi meidän syntivelkamme? "
VASTAUS: RISTILLÄ ! kun Jeesus fyysisesti surmattiin eli fyysinen ruumis kuoli, ja Jeesuksen ja ryövärin myös Henki/Sielu " Pneuma" meni tuonelaan, ja siellä Jeesus myös saarnasi hengille (vrt.1 Piet 3:19/4:6) 3pv ajaksi ,niin silloin saatanan valta mureni kun oli kerrankin yksi synnitön ihminen, joka TÄYTTI LAIN ja näin Jeesus sai aikaiseksi iankaikkisen lunastuksen KERTAKAIKKIAAN !
vrt Hebr9:11 Mutta kun Kristus TULI tulevaisen hyvän ylimmäiseksi papiksi, niin hän suuremman ja täydellisemmän majan kautta, joka ei ole käsillä tehty, se on: joka ei ole tätä luomakuntaa,
9:12 MENI, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan oman verensä kautta kerta kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja sai aikaan iankaikkisen lunastuksen.
9:13 Sillä jos kauristen ja härkäin veri ja hiehon tuhka, saastaisten päälle vihmottuna, pyhittää lihanpuhtauteen,
9:14 kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä VIATTOMANA Jumalalle, PUHDISTAVA MEIDÄT omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan ELÄVÄÄ Jumalaa!
10:19 Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään,!!!!
10:20 jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen lihansa, kautta," !!!!!
JA TÄMÄ KAIKKI TAPAHTUI JEESUKSEN KUOLLESSA RUUMIILLISESTI SILLOIN KUN JEESUS HUUSI " SE ON TÄYTETTY " !
EIKÄ VASTA VUONNA 1844 ! NIINKUIN ADVENTISTIT TÄSSÄKIN
VÄÄRIN OPETTAA !
Tässä meillä on nyt "uusi elävä tie" joka käy "kaikkenpyhimpään" Jeesuksen veren kautta !
KOKO OPPI TUTKIVASTA TUOMIOSTA ON IHAN EPÄRAAMATULLISTA HÖPÖNLÖPÖÄ !
Vertaa vielä Suomen 1992 käännös ja alkukieli !
http://biblehub.com/lexicon/1_peter/4-6.htm
Web of Trust
" sarki" = "in the flesh" = Ruumis, Liha ja sitten
"pneumati = "in the spirit" = Hengessä, Sielu
1 Piet 4:6
"Sitä varten niillekin, jotka ovat kuolleet, on julistettu evankeliumi, että he eläisivät HENGESSÄ, niin kuin Jumala elää, vaikka RUUMISSAAN ovat saaneet saman tuomion kuin kaikki ihmiset."
26.04.2014 17:26
Perustele miten ? Enhän edes tunne häntä ihmisenä ! Tunnen ja tiedän ainoastaan mitä hän opettaa, opillisesti ja siteeraan hänen opetuksiaan kun arvostelen häntä !
Sinähän "Pyh" melkoinen "puskajussi" olet !
Jos olisit rehellinen todistaja niin tulisit VALOON !
26.04.2014 17:05
Saanen kysyä mitä sinä "Pyh" yleensä teet näillä sivuilla kun sulla ei koskaan ole mitään asiaa muuta kuin "huudahdella" keskustelujen väliin sanomatta kuitenkaan koskaan mitään perusteita vastineeksi...
Pelkkää trollaamista...
Vai oletko niin kehno raamatuissa että et pysty mistään oikeasti keskustelemaan ?
26.04.2014 17:03
Ja Alexille tiedoksi !
En vastaa enää kyselyihisi koska haluat aina vain "trollata" ja halveksia minua !
Et pysty syväluotaaviin opillisiin keskusteluihin joista voisi koitua jotain hedelmällistä !
Sorry vaan....
26.04.2014 15:25
Olet erehtynyt... en mollaa ketään ! En tässäkään ketjussa ! Minua kyllä mollataan ja sinä päälimmäisenä nytkin... onko sinulla joku henkilökohtainen ongelma...
Minä puhun täällä opillisista asioista ja myös Timo Flinkiin kohdistuva kritiikkini perustuu siihen oppiin mitä Flink opettaa ! en mollaa hänen fyysistä minäänsä mitenkään !
Se tiedoksi myös Timo Flinkille, että henkilökohtaisesti minulla ei ole mitään häntä vastaan vaan ainoastaan opilliset näkemykset sotii toisiaan vasten !
26.04.2014 15:18
Martti Lutheria siteeraakseni:
" Olenhan itsekin suuren kiitoksen velkaa paavilaisille ( Minä adventisteille) siitä
että he ovat minua niin murjoneet, ahdistaneet ja kiusanneet, toisin sanoen tehneet minusta melkoisen teologin"
Eli tämä adventistien väärä oppi on ahdistanut minua
löytämään oikeat vastaukset ! :)))
Ja ALEXILLE on tämä siteeraus, Kirjasta Luther tänään:
" Myös Lutherilla oli tietty kirkon usko ja traditio tärkeää, koska se aina myös suojelee mielivaltaiselta raamatuntulkinnalta, ja näin Luther itsekin sanoi:
" Pyhä Raamattu on kaikkien harhaoppisten kirja", eli se on altis korvasyyhytulkinnoille ! "
26.04.2014 15:12
Oli muuten aika yllättävää kuulla että olet kuunnellut 25 vuotta adventistien puheita !!! ??? 25 vuotta ? Ja nyt sitten olet päättänyt että oletkin kuolematon sielu :)) jonkun linkin mukaan - You Tube: sta tai muualta :) ?
Aina "elävään sieluun" olen uskonut aina uskoni alusta asti 17.3.1989 jolloin tulin uskoon ja sain myös profetian Joutjärven kirkon alttarin edessä keskellä päivää !
26.04.2014 14:58
Jospa sinä jättäisit tuon "trollaamisen" ja puhuisit joskus asiaa...
26.04.2014 14:50
Itseasiassa tämä adventistien "tutkiva tuomio" alkaen vuodesta 1844 eli Jeesuksen muka astuminen "kaikkein pyhimpään" taivaassa ja tämä katolilaisten oppi "kiirastulesta", jossa ihmisen sielu puhdistetaan niin nämä ei ole kovin kaukana toisistaan...
Sillä näissä molemmissa on tarkoitus puhdistaa ja POISTAA SYNTI ja riisua heidät ja pukea ja valmistaa hääpukuun tulevia Kristuksen häitä varten !
Lainaus adventistien 28 opinkohtaa: "Kristus kuvasi tätä tuomiota vertauksessaan häävieraista, jotka vastasivat evankeliumin avaraan kutsuun."
Ja se mikä näissä molemmissa on myös yhteistä,on se,että nämä kummatkaan opit ei tukeudu eikä suoranaisesti perustu raamatun sanaan, vaan nämä molemmat ovat "ihmiskehitelmää" tai suoraan sanoen ihmiskuvitelmaa !
Ja näiden kummankaan oikeutta raamatun valossa on vaikea todistaa vääräksi tai sitten oikeaksi...
Eli vähän niin kuin Luther myös sanoi: " kiirastulen olemassaolosta ei voida sanoa mitään."
Ja samoin on myös tämä 1844 alkanut "tutkiva tuomio", sille ei ole raamatullisia perusteita vaan pikemminkin se on vain kehnoa selitystä sille, että maailmanloppu ei tullutkaan vuonna 1844 !
26.04.2014 14:46
Väitteesi Alex ei taaskaan perustu mihinkään niin kuin ei yleensäkään...
Sinä esität muka "tietämystäsi" monesta asiasta mutta ne sinun käsityksesi ovat hyvin sekavia ja vailla tervettä oppia,suurimmaksi osaksi pelkkää helvetin ikuista piinaa... ei muuta... ja sillä sinä piinaat täällä kaikkia muitakin...
Et liity etkä kuulu mihinkään, kerrot vain aina ja toistat päivästä toiseen tuota helvetin piina oppiasi mistä eivät edes katolilaiset "kiirastulen" opettajat kerro vaan hehän puhuvat uskoville tarkoitetusta puhdistuksesta !
Kiirastuli (lat. purgatorium, 'puhdistuspaikka')
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kiirastuli
26.04.2014 14:08
334 / 400