Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kopittelija007
profiilit
kopittelija007
kopittelija007
Vapaa kuvaus
Kopittelija kopittelee... ;) http://otakoppi.webnode.fi/
Aloituksia
32
Kommenttia
7983
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Eli+summa+summarum...+rautalangasta...
Pietari+oli+Vuorisaarnan+aikaan+paikalla+kun+Jeesus+puhui+(Matt+5:1)+
Pietari+tunsi+Paavalin+henkilökohtaisesti+ja+oli+lukenut+myös+Paavalin+kirjeet
+(2+Piet+3:15,16)
+ja+tästä+Paavalin+läheisestä+myös+opillisesta+suhteesta+Apostoleihin+todistaa+myös+Apostolien+teot+(Ap+9:27,28)
"hän+kävi+heidän+keskuudessaan+sisälle+ja+ulos+Jerusalemissa"
Eli+tämä+Bushmannin+teoria+siitä+että+Paavali+ei+ollut+tietoinen+ns.+"Vuorisaarnasta"+ollenkaan+on+aivan+tuulesta+temmattu+teoria+ilman+Raamatullisia+perusteita+!
30.08.2016 15:56
Sen+että+Paavali+tunsi+opetuslapset+henkilökohtaisesti+ja+oli+täysin+tietoinen+siitä+missä+mennään+toisin+kuin+Bushmanni++;)
.
Vrt.+Ap+9:22+Mutta+Saulus+sai+yhä+enemmän+voimaa+ja+saattoi+Damaskossa+asuvat+juutalaiset+ymmälle+näyttäen+toteen,+että+Jeesus+on+Kristus.
9:23+Ja+pitkän+ajan+kuluttua+juutalaiset+pitivät+keskenään+neuvoa+tappaaksensa+hänet.
9:24+Mutta+heidän+salahankkeensa+tuli+Sauluksen+tietoon.+Ja+he+vartioivat+porttejakin+yöt+päivät,+saadakseen+hänet+tapetuksi.
9:25+Mutta+hänen+opetuslapsensa+ottivat+hänet+yöllä,+päästivät+hänet+muurin+aukosta+ja+laskivat+alas+vasussa.
9:26+Ja+kun+hän+oli+tullut+Jerusalemiin,+yritti+hän+liittyä+opetuslapsiin;+mutta+he+kaikki+pelkäsivät+häntä,+koska+eivät+uskoneet,+että+hän+oli+opetuslapsi.
9:27+Mutta+Barnabas+otti+hänet+turviinsa+ja+vei+hänet+APOSTOLIEN+TYKÖ++ja+kertoi+heille,+kuinka+Saulus+tiellä+oli+nähnyt+Herran,+ja+että+Herra+oli+puhunut+hänelle,+ja+kuinka+hän+Damaskossa+oli+rohkeasti+julistanut+Jeesuksen+nimeä.
9:28+Ja+niin+hän+kävi+heidän+keskuudessaan+sisälle+ja+ulos+Jerusalemissa+ja+julisti+rohkeasti+Herran+nimeä.
30.08.2016 15:33
Vrt.+Matt+5:1+Kun+hän+näki+kansanjoukot,+nousi+hän+vuorelle;+ja+kun+hän+oli+istuutunut,+tulivat+hänen+OPETUSLAPSENSA+hänen+tykönsä.
30.08.2016 15:16
Huom+Bushmanni:+
Taisi+olla+Pietarillekin+tämä+Jeesuksen+vuorisaarna+aivan+tuntematon+asia+vaikka+taisi+itse+olla+paikalla++;)
Vrt.+2+Piet+3:15+ja+lukekaa+meidän+Herramme+pitkämielisyys+pelastukseksi,+josta+myös+meidän+rakas+veljemme+Paavali+hänelle+annetun+viisauden+mukaan+teille+on+kirjoittanut;
3:16+niinkuin+hän+tekee+kaikissa+kirjeissään,+kun+hän+niissä+puhuu+näistä+asioista,+vaikka+niissä+tosin+on+yhtä+ja+toista+vaikeatajuista,+jota+tietämättömät+ja+vakaantumattomat+vääntävät+kieroon+niinkuin+muitakin+kirjoituksia,+omaksi+kadotuksekseen.
30.08.2016 15:10
Ongelma+ei+ole+kuin+sinun+pienessä+päässäsi+Bushmanni+!++:D
30.08.2016 09:57
Vaikka+roomalaiskirje+perinteisen+näkemyksen+mukaan+se+on+kirjoitettu+n.57-58,+mahdollisesti+jo+54+ja+Q-lähde+ties+milloin+niin+teidän+ajatuksenne+tästä+rukoilemisesta+ja+Paavalin+tietämisestä+Jeesuksen+puheista+on+kyllä+aivan+hakoteillä+!
Just+tällaista+tavallaan+"liberaaliteologista"+harhaa+jolla+särvitään+sormilla+kakkua+salaa+kuin+pikkulapset+!+:O
Ja+johan+raamattu+ja+Jeesuksen+sanatkin+tämän+paljastaa+!
Jeesus+sanoo:+"Teidän+Isänne+kyllä+tietää+mitä+te+tarvitsette,+jo+ennen+kuin+olette+häneltä+pyytäneetkään."
eli+samaahan+puhuu+myös+Paavali:+"Sillä+me+emme+tiedä,+mitä+meidän+pitää+rukoileman,+niinkuin+rukoilla+tulisi,+mutta+Henki+itse+rukoilee+meidän+puolestamme+"
30.08.2016 09:53
Hyvin+kirjoitit++:)
30.08.2016 09:24
Bushmanni:+4.+Paavalilla+ei+ollut+myöhemmin,+kirjoittaessaan+roomalaiskirjettä,+edes+alkeellista+käsitystä+Jeesuksen+puheiden+sisällöstä,+jonka+hän+paljastaa+kirjoittaessaan,+että+me+emme+edes+tiedä+että+miten+rukoilla+oikein.
30.08.2016 09:20
Vrt+vielä+mitä+on+"Rukoilla"+eli+keskustella+Jumalan+kanssa+?
Sana+rukoilla+on+alkukielellä+"proseuchomai"+joka+koostuu+sanoista
"pros"+=+kohti+(kohti+jotain+paikkaa)+ja+"euchomai"+=+rukoilla,+toivoa,+esittää+toiveita...
http://biblehub.com/greek/4336.htm
Nyt+kun+Paavali+sanoo:+"Me+emme+osaa+rukoilla+oikein"+tarkoittaa+juuri+tätä+että++meidän+itsekkäät+toiveemme+ei+ole+aina+sopusoinnussa+Isän+tahdon+mukaan+!...+vai+haluammeko+esim+lähimmäisen+rakkauden+sijasta+uuden+mersun+ja+talon+ja+kesämökin+jne+?
Sinä+Bushmanni+omien+lastesi+isänä+varmaan+tiedät+että+lapsesi+ovat+usein+halunneet+jotain+sellaista+mikä+sinun+mielestäsi+isänä+ei+ole+oikein+suotavaa+tai+järkevää+ja+tällä+lailla+meidän+Taivaallinen+Isämmekin+toimii+suhteessaan+meihin+!
"me+tiedämme,+että+kaikki+yhdessä+vaikuttaa+niiden+parhaaksi,+jotka+Jumalaa+rakastavat"+(Room+8:26)
30.08.2016 09:19
Bushmanni:+Osaatko+kertoa,+että+miksi+Paavali+ei+viitannut+Jeesuksen+vuorisaarnaan+ja+kirjoittanut,+että+me+osaamme+rukoilla+oikein+ja+maininnut+sivulauseessa+jeesuksen+antaman+esimerkin+jonka+hän+antoi+käsittääkseni+suurelle+kansanjoukolle
30.08.2016 08:55
Kyllä+sinä+Bushmanni+ateistina+et+kyllä+saa+palloja+mihinkään+järjestykseen,+saati+pussiin...+Huolestuttavaa+:(
30.08.2016 08:52
Joh+14:16+Ja+minä+olen+rukoileva+Isää,+ja+hän+antaa+teille+toisen+Puolustajan+olemaan+teidän+kanssanne+iankaikkisesti,
14:17+totuuden+Hengen,+jota+maailma+ei+voi+ottaa+vastaan,+koska+se+ei+näe+häntä+eikä+tunne+häntä;+mutta+te+tunnette+hänet,+sillä+hän+pysyy+teidän+tykönänne+ja+on+teissä+oleva.
14:18+En+minä+jätä+teitä+orvoiksi;+minä+tulen+teidän+tykönne.
14:26+Mutta+Puolustaja,+Pyhä+Henki,+jonka+Isä+on+lähettävä+minun+nimessäni,+hän+opettaa+teille+kaikki+ja+muistuttaa+teitä+kaikesta,+minkä+minä+olen+teille+sanonut.
30.08.2016 08:50
Joko+Buhmanni+alkaa+tajuta+mitään+?
Henki+on+se+joka+opettaa+neuvoo+ja+muuttaa+ihmistä+Kristuksen+kaltaisuuteen+johon+ihminen+ei+OMIN+TEOIN+kykene+!+Vaikka+monin+sanoin+toitottaisi+mitä+mantraa+ja+mitä+tahansa+ja+kuinka+paljon+vaan+ja+milloin+vaan+!
Siksi+kristityn+ainoa+tehtävä+on+joka+päivä+antautua+tälle+"hoitopöydälle"+!
Room+8:14+Sillä+kaikki,+joita+Jumalan+Henki+kuljettaa,+ovat+Jumalan+lapsia
Joh+16:13+Mutta+kun+hän+tulee,+totuuden+Henki,+johdattaa+hän+teidät+kaikkeen+totuuteen.+Sillä+se,+mitä+hän+puhuu,+ei+ole+hänestä+itsestään;+vaan+minkä+hän+kuulee,+sen+hän+puhuu,+ja+tulevaiset+hän+teille+julistaa.16:14+Hän+on+minut+kirkastava,+sillä+hän+ottaa+minun+omastani+ja+julistaa+teille.
30.08.2016 08:46
Ja+mikä+tässä+nyt+Bushmannilla+mättää++?+Paavali+oli+kyllä+tietoinen+kaikesta+!
Paavali+sanoo:+"Te+ette+tiedä+miten+rukoilla+tulisi"
Ja+Jeesus+sanoo:+"Teidän+Isänne+kyllä+tietää+mitä+te+tarvitsette,+jo+ennen+kuin+olette+häneltä+pyytäneetkään."
Ja+näin+tässä+Isä+Meidän+rukouksessa+juuri+ihminen+antautuu+"Jumalan+hoitopöydälle"+ja+antaa+sielussaan+kaiken+hallintavallan+Jumalalla+!
"Isä+meidän,+joka+olet+taivaissa!
+Pyhitetty+olkoon+sinun+nimesi.
+Tulkoon+sinun+valtakuntasi.
+Tapahtukoon+sinun+tahtosi,
+myös+maan+päällä
+niin+kuin+taivaassa."
Eli++Summa+summarum...Ihminen+ei+tiedä+mutta+Jumala+tietää+kaiken+!
Vrt+2+Kor++3:17+Sillä+Herra+on+Henki,+ja+missä+Herran+Henki+on,+siinä+on+vapaus.
3:18+Mutta+me+kaikki,+jotka+peittämättömin+kasvoin+katselemme+Herran+kirkkautta+kuin+kuvastimesta,+muutumme+saman+kuvan+kaltaisiksi+kirkkaudesta+kirkkauteen,+niinkuin+muuttaa+Herra,+joka+on+Henki
30.08.2016 08:38
Ja+otetaanpa+Bushmannille+vielä+tämä+koko+kohta+ettei+räävitä+vain+vierestä:
Room+8:26+Samoin+myös+Henki+auttaa+meidän+heikkouttamme.+Sillä+me+emme+tiedä,+mitä+meidän+pitää+rukoileman,+niinkuin+rukoilla+tulisi,+mutta+Henki+itse+rukoilee+meidän+puolestamme+sanomattomilla+huokauksilla.
8:27+Mutta+sydänten+tutkija+tietää,+mikä+Hengen+mieli+on,+sillä+Henki+rukoilee+Jumalan+tahdon+mukaan+pyhien+edestä.
8:28+Mutta+me+tiedämme,+että+kaikki+yhdessä+vaikuttaa+niiden+parhaaksi,+jotka+Jumalaa+rakastavat,+niiden,+jotka+hänen+aivoituksensa+mukaan+ovat+kutsutut.
30.08.2016 08:25
Niin+kyllähän+se+paras+rukous+edelleen+taitaa+olla+se+vanhan+kansan+lyhyt+ja+ytimekäs+rukous+eli:
"Kyllähääs+sää+tierät"
Ja+näin+se+on...+Pyhä+Henki+neuvoo+ja+opastaa+ja+tietää+mikä+meille+on+parasta+ja+ihmisen+ainoa+teko+on+jättäytyä+Jumalan+ja+Jeesuksen+Kristuksen+Hengen+hoitopöydälle+!
Hebr+2:18+Sillä+sentähden,+että+hän+itse+on+kärsinyt+ja+ollut+kiusattu,+voi+hän+kiusattuja+auttaa.
30.08.2016 08:21
Langenneet+enkelit+ja+ihminen,+he+käyvät+eri+tuomiot+läpi.
Ilm+19:20+Ja+peto+otettiin+kiinni,+ja+sen+kanssa+väärä+profeetta,+joka+sen+nähden+oli+tehnyt+ihmetekonsa,+joilla+hän+oli+eksyttänyt+ne,+jotka+olivat+ottaneet+pedon+merkin,+ja+ne,+jotka+olivat+sen+kuvaa+kumartaneet;+ne+molemmat+heitettiin+elävältä+tuliseen+järveen,+joka+tulikiveä+palaa
.
20:12+Ja+minä+näin+kuolleet,+suuret+ja+pienet,+seisomassa+valtaistuimen+edessä,+ja+kirjat+avattiin;+ja+avattiin+toinen+kirja,+joka+on+elämän+kirja;+ja+kuolleet+tuomittiin+sen+perusteella,+mitä+kirjoihin+oli+kirjoitettu,+tekojensa+mukaan.20:13+Ja+meri+antoi+ne+kuolleet,+jotka+siinä+olivat,+ja+Kuolema+ja+Tuonela+antoivat+ne+kuolleet,+jotka+niissä+olivat,+ja+heidät+tuomittiin,+kukin+tekojensa+mukaan.20:14+Ja+Kuolema+ja+Tuonela+heitettiin+tuliseen+järveen.+Tämä+on+toinen+kuolema,+tulinen+järvi.20:15+Ja+joka+ei+ollut+elämän+kirjaan+kirjoitettu,+se+heitettiin+tuliseen+järveen.
29.08.2016 12:33
Matt+25:41+"Sitten+hän+myös+sanoo+vasemmalla+puolellaan+oleville:`Menkää+pois+minun+tyköäni,+te+kirotut,+siihen+iankaikkiseen+tuleen,+joka+on+valmistettu+perkeleelle+ja+hänen+enkeleillensä"
ELI+KYSYN+VIELÄ+KERRAN:
JOS+PERKELE+JA+HÄNEN+ENKELINSÄ+OVAT+IANKAIKKISIA+HENKIOLENTOJA+NIIN+MITEN+SITTEN+IHMISEN+"SIELU"+SIELLÄ+TUHOUTUU+???
29.08.2016 11:51
Vrt.+Hes+28+
"+Näin+sanoo+Herra,+Herra:+Sinä+olet+sopusuhtaisuuden+sinetti,+täynnä+viisautta,+täydellinen+kauneudessa.+Eedenissä,+Jumalan+puutarhassa,+sinä+olit...+Sinä+olit+KERUBI,+laajalti+suojaavainen,+ja+minä+asetin+sinut+pyhälle+vuorelle;+sinä+olit+jumal'olento+ja+käyskentelit+säihkyväin+kivien+keskellä...28:17+Sinun+sydämesi+ylpistyi+sinun+kauneudestasi,+ihanuutesi+tähden+sinä+kadotit+viisautesi.+Minä+viskasin+sinut+maahan"
2.+Moos.+25:20+"Ja+kerubit+levittäkööt+siipensä+ylöspäin,+niin+että+ne+peittävät+siivillänsä+armoistuimen,+ja+niiden+kasvot+olkoot+vastakkain;+armoistuinta+kohti+olkoot+kerubien+kasvot+käännetyt."
eli+
Matt+25:41+"Sitten+hän+myös+sanoo+vasemmalla+puolellaan+oleville:`Menkää+pois+minun+tyköäni,+te+kirotut,+siihen+iankaikkiseen+tuleen,+joka+on+valmistettu+perkeleelle+ja+hänen+enkeleillensä"
ELI+KYSYN+EDELLEEN:
JOS+PERKELE+JA+HÄNEN+ENKELINSÄ+OVAT+IANKAIKKISIA+HENKIOLENTOJA+NIIN+MITEN+SITTEN+IHMISEN+"SIELU"+SIELLÄ+TUHOUTUU+???
29.08.2016 08:59
"Mutta,+ennenkuin+luodaan+Uusitaivas+ja+maa,+helvetin+tuli+polttaa+Herra+Sebaotin+tulesta+kadotetun+tuhkaksi,+Herran+omien+jalkojen+alle,+eikä+heitä+iankaikkisesta+-+iankaikkiseen+ole+enää+olemassa+ja+se+on+iankaikkinen+rangaistus,.+Sieltä+ei+ole+poispääsyä."
Huom.+Henkinen+kärsimyskin+voi+olla+kuin+"helvetin+tuli".
+JEESUS+puhuu+kuitenkin++tässä+"Helvetti"+yhteydessä+"GEHENNASTA"+!
http://biblehub.com/greek/1067.htm
JA+SAMAA+TARKOITTAVASTA+"aiōnion+pur"+=+ikuisesta+tulesta+(Matt+25:41)+SEKÄ
+"limnēn+puros"+eli+Tulisesta+järvestä.+(Ilm+20:14)
.
+
Vrt.+Matt+25:41+"Sitten+hän+myös+sanoo+vasemmalla+puolellaan+oleville:+'Menkää+pois+minun+tyköäni,+te+kirotut,+siihen+iankaikkiseen+tuleen,+joka+on+valmistettu+perkeleelle+ja+hänen+enkeleillensä"
Huom+siis:+Jumalattomien+määränpää+on+sama+kuin+"perkeleellä+ja+hänen+enkeleillään"+eli+"iankaikkinen+tuli"+JA+HUOM+KYSYMYS+!
JA+vielä+Matt+25:46+"+Ja+nämä+menevät+pois+iankaikkiseen+rangaistukseen,+mutta+vanhurskaat+iankaikkiseen+elämään."
http://biblehub.com/text/matthew/25-46.htm
29.08.2016 08:20
8 / 400