Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
uskomaki
profiilit
uskomaki
uskomaki
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
112
Kommenttia
7917
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Erikoista,+jos+aloittaja+fantasioi+tuon+lainauksen+liittyvän+läheisesti+luterilaisuuteen.
07.02.2018 18:54
Kun+ei+ryntää+uskomaan+ristiriitaisiin+asioihin,+eikä+sellaisiin,+joihin+ei+ole+uskottavia+perusteita,+niin+tuleekin+vähemmän+narutetuksi.+Eikä+paina+kognitiivinen+dissonanssi.
03.02.2018 19:06
"Miksi+tosiasiaan+uskominen+on+millään+objektiivisella+tai+absoluuttisella+tasolla+'parempi'+vaihtoehto?"
Makuasia,+sanoi+koira,+kun+pallejaan+nuoli.
Minusta+on+hyvä+uskoa+asioihin,+jotka+voi+todentaa+tai+päätellä+todeksi.+Siksi+jumalusko+ei+minusta+tunnu+hyvältä.+Sinulla+asia+lienee+toisin.
03.02.2018 17:09
Massu+täynnä+käristystä.+
Hirtehiset+seinät+ympärillä.+
Eikä+paina+kognitiivinen+dissonanssi.
03.02.2018 16:54
Hymijö+unehtu.
03.02.2018 16:48
humaanius+vai+hummaanius?
03.02.2018 16:48
"Ateisti+väittää+tietävänsä+ettei+jumalaa+ole+olemassa+-+itse+en+usko+että+tälläistä+väitettä+voidaan+todistaa+todeksi.+Ja+toisin+kuin+ateistit+en+minä+varsinaisesti+inhoa+uskontoja,+mutta+inhoan+sitä+että+väitetään+jotain+mitä+ei+kyetä+todistamaan."
Ei+ateistin+tarvitse+väittää+mitään+jumalaa+olemattomaksi,+eikä+inhota+tai+edes+vastustaa+uskontoja.+Suuret+määrät+jumaliin+uskomattomista+ihmisitä+piut+paut+välittää+jumalten+olemassaoloista.
Itse+en+näe+viisaaksi+tai+hyödylliseksi+väittää+jumalia+olemattomiksi,+koska+en+sellaista+väittämää+kykenisi+todistamaan+mihinkään+tosiasioihin+nojautuen.+Toisaalta+en+pidä+mitään+jumalaa+olemassa+olevana,+joten+olen+luonnollisesti+ateisti.
Buddhalaisuuteen+ei+kuulu+jumalusko.+Buddhalainen+tuskin+kategorisesti+vihaa+uskontoja.+Ja+enemmistö+maamme+ev.lut+kirkkoon+kuuluvistakin+lienee+nykyisin+ateisteja.+Se+siitä+uskontojen+vihaamisesta.
Antiteisti+on+teististen+uskontojen+vastustaja.+Murto-osa+ateisteista+on+antiteistejä.
03.02.2018 16:46
"Ollakseen+ateisti+ei+tarvitse+olla+muuta+kuin+se+"jumalan+uskon+puute"..oletko+kuullut?"
Juu,+totta+kai.+Ja+tuossa+asiassa+olet+mielestäni+aivan+oikeassa.
"Tieteellinen+käsitys+myöskin+on+pohjani+näissä+asioissa,+mutta+en+halua+kutsua+itseäni+agnostiseksi+ateistiksi,+koska+miellän+sellaisen+lisänimen+("agnostinen")+hyvin+naurettavaksi."
Käsittääkseni+tiede+perustuu+vain+objektiivisesti+havaittavien/todistettavien+ilmiöiden+tutkimiseen,+eikä+siksi+mene+fiktiivisten+hahmojen+tontille.+
"Sä+saatat+itse+siihen+jumalan+luomiseen+uskoa+(joka+myöskin+on+agnostikolle+ominaista+tilanteen+mukaan)+ja+<...>+"
Tarpeetonta+spekulaatiota+minun+uskomuksistani+ja+uskovaisten+höyryämisistä.
02.02.2018 22:54
Gnostikko+on+sillä+kannalla,+että+tietoa+on.+Jos+koet+olevasi+ateisti,+mutta+et+agnostinen+ateisti,+niin+sinun+luulisi+osaavan+kertoa+millaista+on+tietoa+sinulla+on+asiaaan+liittyen.
31.01.2018 18:35
Olisipa+veikeää+saada+lukea,+kuinka+joku+jumaluskoa+vailla+oleva+argumentoisi+seuraavan+väitteen+puolesta:+'Jostain+teistisestä+jumalasta+on+saatavissa+tietoa,+jonka+perusteella+kyseisen+jumalan+olemassaolemattomuus+voidaan+todistaa.'+Haluatko+koettaa,+ateisti1982?
30.01.2018 18:12
"En+voi."
Mii+naitö!+Wot+kän+ai+duu+nau?
29.01.2018 20:17
"Ei+ole+olemassa+mitään+agnostista+ateistia!"
Tuo+väitteesi+on+peffasta,+sillä+ainakin+minun+kohdallani+pätevät+seuraavat+klausuumit:
1)+Käsittääkseni+[mistään]+väitetystä+jumalasta+ei+ole+saatavissa+tietoa,+jonka+perusteella+sellaisen+otuksen+olemassaolo+olisi+objektiivisesti+todennettavissa.
2)+En+pidä+[minkään]+teistisen+jumalan+olemassaolon+puolesta+esitettyjä+väitteitä+uskomisen+arvoisina.
29.01.2018 19:54
Arvaanko+oikein:+Joku+vapareihin+kuulumaton,+joka+ei+edes+pidä+vapareiden+toimintaa+merkityksellisenä,+on+huolissaan+siitä,+kuinka+vaparit+käyttävät+varojaan..?
25.01.2018 19:31
Ongelmia+syntyy,+kun+raamattua+tulkitaan+kirjaimellisesti.
25.01.2018 06:32
"Agnostikko+on+vähän+kuin+"biseksuaali".+Tykkää+molemmista!"
Ehkä+agnostista+ateistia+voisi+verrata+biseksuaaliseen+aseksuaaliin.+Jälkimmäisellä+ei+olisi+niin+väliä+kumman+sukupuolen+kanssa+jättää+vehtaamatta.+:-)
Ehkä+nuo+vertaukset+kuitenkin+vain+sekoittavat+ajatuksia+turhaan.
"Siispä+mahdollisesti+olevaksi?+:)+"
Minä+tuskin+väittäisin+jonkin+sellaisen+väittämän+olevan+totta,+johon+en+itse+usko.+Se,+etten+väitä+jumalia+olemattomiksikaan,+perustuu+periaatteelliseen+ajatukseen,+että+omat+väitteet+tulee+kyetä+todistamaan.
24.01.2018 20:01
Niin.+Eihän+jokaisesta+liikuntaa+aktiivisesti+harrastavasta+huippu-urheilijaa+tule.
Jalkapallohuipuista+en+tiedä,+mutta+en+pidä+uskottavana+ajatuksena,+että+huippu-urheilijoissa+olisi+tolloja+sen+enempää+kuin+ihmisissä+keskimäärin.
24.01.2018 05:54
Henkilökohtainen+tilannekuvaus:
Olen+agnostikko,+sillä+käsittääkseni+jumaluskomukset+ovat+puhtaasti+uskonasioita.
Olen+ateisti,+sillä+en+itse+usko+minkään+jumalan+olemassaoloon.
Minkään+teistisen+jumalan+väittäminen+olemattomaksi+ei+kuitenkaan+ole+minun+juttuni.
23.01.2018 21:21
"usein+liikunnallisesti+lahjakas+ei+olekaan+älyllisesti+kovin+lahjakas"
Eivätkös+urheilua+aktiivisesti+harrastavat+nuoret+[jostain+syystä]+keskimäärin+kuitenkin+pärjää+opinnoissaan+muita+paremmin?
23.01.2018 21:02
Eräs+tuttavani+ei+osaa+sanoa,+uskoiko+johonkin+jumalaan+ennen+aikuisikää.+Tuli+kuitenkin+jonkinlaisen+hengellisen+kokemuksen+tuloksena+uskoon+25-vuotiaana+oltuaan+rappiolla+pari+vuotta.
21.01.2018 21:43
"opiskeltuaan+biokemiaa+,+tajusi+että+kehitysoppi+ei+ole+mitenkään+mahdollista"
Jos+pitää+paikkansa,+että+Reinikainen+tuli+moiseen+päätelmään+biokemian+opintojen+perusteella,+niin+olisi+mielenkiintoista+saada+tietää,+mikä+niissä+biokemian+opinnoissa+sai+äijän+ajattelemaan+kehitysopin+olevan+väärässä.+Kehitysoppihan+(siis+evoluutioteoria)+selittää+oivallisesti+jopa+lajien+synnyn+ilman+mitään+yliluonnollisia+höpötyksiä.
21.01.2018 20:12
46 / 396