Vapaa kuvaus

Ja mitaan ette voi... Suosikkibändit/artistit: I´like Chopin. Suosikkileffat: Raid on hyvä. Yleensäkin kotimainen tuotanto. Lempikirjat: Päätalon Iijoki-sarja, yleensäkin kotimainen kirjallisuus Vapaa-aikanani: marjastus, sienestys ja muutenkin koiran kanssa metsissä samoilu. Parasta on, kun koiran kanssa lyödään metsässä persaus kannonokkaan, istutaan hiljaa ja ihmetellään luonnon ihmeellisyyksiä Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Talousrikokset Katson tv:stä mieluiten: Uutiset Kotieläimet: Neitokakadupariskunta Ansa ja Tauno, sekä bordercollie Teppo ja tietty se Matti (Matti on mun sponsori). En pidä: Kieroista ihmisistä. Etenkään en sellaisista, jotka uunottavat/huijaavat muita saadakseen itselleen taloudellista hyötyä. Parhaat matkakohteet: Pohjois-Norja ja Suomen lappi (käsivarsi). Ruoka & juoma: Leivitetty, mediumiksi paistettu kokolihapihvi ja maito. Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

177

Kommenttia

10454

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Ei+ole!
  2. Lassie-elokuvat+olivat+suuri+haitta+hienolle+rodulle.++Sinä+annettiin+mielikuva,+että+Collie+on+jotain+aivan+muuta,+mitä+se+todellisuudessa+on.++Mulla+on+bortsu+(jo+toinen)+ja+en+kyllä+allekirjoita+sitä,+että+collie+on+sellainen,+mikä+niissä+elokuvissa+oli.+Jos+noihin+kuviin+on+luottamista,+niin+Martina+tekee+niissä+pari+suurta+virhettä.++Kun+koiralla+on+ulkoillessa+tuollainen+käytös,+niin+silloin+ulkoiluttajan+on+oltava+skarppina+koko+ajan.++Tollasta+tilannetta+ei+saa+päästä+syntymään.++Tuollainen+käytös+pitää+osata+ennakoida+koiran+liikkeistä+ja+lopettaa+se+jo+ennen+kuin+on+alkanutkaan.++Toinen+virhe+on+(mikä+johtuu+siitä,+että+Martina+ei+ennakoi)+on+se,+että+kun+tilanne+on+jo+päällä,++Martina+vetää+voimakasta+koiraa+hihnasta+hampaat+irvessä.++Tollanen+vetäminen+vaan+aiheuttaa++sen,+että+koira+vetää+voimakkaammin,+eli+pistää+hanttiin+ihan+siitä+syystä,+että+se+on+kiihtyneenä+ja+jo+vaistojensa+varassa+ja+tasan+tarkkaan+käskytys+kuuluu+kuuroille+korville.+Tollasessa+tilanteessa+mennään+koiran+eteen+siten,+että+näköyhteys+"saalistettavaan"+peittyy+ja+oteteaan+pannasta+kaksin+käsin+kiinni+ja+luodaan+kontakti+koiraan+ja+käskytetään+samalla.+Kun+koira+on+rauhoittunut,+niin+sitten+jatketaan+matkaa.+Ei+se+ole+mikään+puolustus,+että+Martina+voimanaisena+pystyy+hyvin+pitelemään+koiraa.+Se+on+hetken+lipsahdus,+hihnan+tai+pannan+katkeaminen+ja+koira+pääsee+irti.++Siinä+sitten+syytellän+puolin+ja+toisin,+kun+vahinko+on+jo+syntynyt.
  3. Samma+här!
  4. Nuoret+koirat+ovat+joskus+hyvinkin+sähäköitä+rähisemään+ja+se+menee+iän+ja+ällin++karttuessa+ohi.++Ne+vähän,+kuin+kokeilee+omaa+erinomaisuuttaan+ja+esittää+mahtiaan.+Ja+ne+hormoonit,+ne+hormoonit.+Mutta,+jos+toi++rähiseminen+liittyy+jotenkin+pelkoon+tai+siihen,+ettei+se+luota+ulkoiluttajansa+handlaavan+ongelmatilanteita,+niin+sitten+se+onkin+jo+vakavampi+juttu.++Tuossa+oikeesti+pitää+miettiä,+että+mitäpä+jos+koira+oikeesti+pääsee+tuollaisessa+tilanteessa+vapaaksi.++Totteleeko+se+käskyä+tulla+luo,+vaiko+hyökkää?++Kyllä+mua+ainakin+tuollainen+noinkin+raju+tilanne+pelottaisi,+jos+mun+koira+olisi+tuon+purkautumisen+kohteena.