Vapaa kuvaus

Ja mitaan ette voi... Suosikkibändit/artistit: I´like Chopin. Suosikkileffat: Raid on hyvä. Yleensäkin kotimainen tuotanto. Lempikirjat: Päätalon Iijoki-sarja, yleensäkin kotimainen kirjallisuus Vapaa-aikanani: marjastus, sienestys ja muutenkin koiran kanssa metsissä samoilu. Parasta on, kun koiran kanssa lyödään metsässä persaus kannonokkaan, istutaan hiljaa ja ihmetellään luonnon ihmeellisyyksiä Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Talousrikokset Katson tv:stä mieluiten: Uutiset Kotieläimet: Neitokakadupariskunta Ansa ja Tauno, sekä bordercollie Teppo ja tietty se Matti (Matti on mun sponsori). En pidä: Kieroista ihmisistä. Etenkään en sellaisista, jotka uunottavat/huijaavat muita saadakseen itselleen taloudellista hyötyä. Parhaat matkakohteet: Pohjois-Norja ja Suomen lappi (käsivarsi). Ruoka & juoma: Leivitetty, mediumiksi paistettu kokolihapihvi ja maito. Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

177

Kommenttia

10445

1. Mä muistan tuollaisen tapauksen aikoinaan, kun luontoterroristiti ja muut viherpiipertäjät kokoontuivat erään turkisliikkeen eteen kadulle huutelemaan vähän kaikenlaista. Heillä oli isoja lakanoita ja julisteita missä oli melkoisen raakoja kuvia (verellä höystettynä). He huutelivat turkisliikkeeseen meneville asiakkaille ja työntekijöille iskulauseita mm., että turkiksen ostajat ovat murhaajia yms. yms......

Turkisliikkeen henkilökunta pyysi poliisia apuun. Poliisi ei puuttunut kulkueeseen, koska aktivistit eivät menneet liikkeeseen, eivätkä tehneet ilkivaltaa. Lisäksi heitä oli kait opastettu, että heidän pitää pysyä tietyn välimatkan päässä. Poliisit olivat sanoneet, että luontoaktivisteilla on oikeus mielipiteeseensä ja niin pitkään, kun he eivät mm. tuki sisäänkäyntiä, niin he saavat mellastaa.

Turkistarhaus ja turkisten kauppa on laillista elinkeinotoimintaa, mutta niitä saa arvostella ja sanoa mielipiteensä. Ei sen puoleen, että noita aktivisteja puolustan, mutta musta ainakin turkki on eläimen päällä paljon nätimpi, kuin ihmisen päällä.

Eikös tossa ennen jouluakin jotkut aktivistit kantaneet pikkupotsien raatoja (vai turkiseläinten raatoja) ja kaikenmaailman julisteita Helsingissä ja he saivat ilmaista näin mielipiteensä täysin laillista elinkeinoa kohtaan?

Jaa, ettäkö mitä olen mielipuolta noista puljuista? Enpä ole tutustunut niihin kovinkaan kummosesti, koska tollaset valuuttakauppajutut ei mua kiinnosta.

Ja mitaan ette voi...
  2. Tollaset raportit kuuluvat samaan kastiin Oikeusturvan Ostos-TV:n horinoiden kanssa.

Tuo on totta, että Suomi on saanut paljon huomautuksia EIT:ltä, mutta ne ovat tulleet siitä, että Suomessa oikeuskäsittelyt kestävät liian pitkään. Harvemmin EIT on joutunut puuttumaan itse tuomion sisältöön.

Ja mitaan ette voi...
  3. Kyllä luin ja ymmärsin lukemani. Ensinnäkin tuollaiset "raportit" perustuvat siihen, jotta mitä halutaan syystä tai toisesta milloinkin esittää. Riita-asioissa usein halutaan tuoda julki vain sellaisen osapuolen kertoma, mikä on itselleen edullinen. Jos saisimme lukea molempien osapuolten kertoman, niin juttu saattaisi muuttua aivan toiseksi.

Ero harvoin tulee, kuin salama kirkkaalta taivaalta. Ja vaikka tulisikin, niin siitä huolimati vanhempien ensisijainen tehtävä on huolehtia siitä, ettei lasta satuteta yhtään enempää. Lapselle on jo kriisi, koska se joutuu luopumaan toisesta rakkaastaan ainakin niin, ettei se toinen rakas ole niin usein läsnä, kuin aikaisemmin.

Yhteiskunnalla on resursseja auttaa erokriisinsä kanssa kamppailevia vanhempia. Aivan satavarmasti viran omais rikollisilta löytyy aikaa ja tahtoa, jos vanhemmat ottavat yhteyttä ja ovat sovitteluhaluisia lapsen huoltajuudesta. Se tarkoittaa sitä, että vanhemmat ajattelevat lapsensa parasta. Kun sopimukseen on päästy, niin sitä sopimusta noudatetaan ja viran omais rikolliset valvovat, että niin myös tehdään. Se on heidän tehtävänsä. Jos nyt kumminkin toinen osapuoli rikkoo sopimusta, niin se osoittaa, että hänessä on vikaa, eikä yhteiskunnassa. Suotta se on yhteiskuntaa syyttä, jos joku ei halua tehtyä sopimusta noudattaa.

Mä ainakin uskon, että viran omais rikolliset ovat hyvin halukkaita ja tyytyväisiä, mikäli saavat kaikkia osapuolia tyydyttävän ratkaisun.

Ja mitaan ette voi...