Vapaa kuvaus

Ja mitaan ette voi... Suosikkibändit/artistit: I´like Chopin. Suosikkileffat: Raid on hyvä. Yleensäkin kotimainen tuotanto. Lempikirjat: Päätalon Iijoki-sarja, yleensäkin kotimainen kirjallisuus Vapaa-aikanani: marjastus, sienestys ja muutenkin koiran kanssa metsissä samoilu. Parasta on, kun koiran kanssa lyödään metsässä persaus kannonokkaan, istutaan hiljaa ja ihmetellään luonnon ihmeellisyyksiä Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Talousrikokset Katson tv:stä mieluiten: Uutiset Kotieläimet: Neitokakadupariskunta Ansa ja Tauno, sekä bordercollie Teppo ja tietty se Matti (Matti on mun sponsori). En pidä: Kieroista ihmisistä. Etenkään en sellaisista, jotka uunottavat/huijaavat muita saadakseen itselleen taloudellista hyötyä. Parhaat matkakohteet: Pohjois-Norja ja Suomen lappi (käsivarsi). Ruoka & juoma: Leivitetty, mediumiksi paistettu kokolihapihvi ja maito. Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

177

Kommenttia

10441

1. Laiho vastusti ja käsittääkseni vastustaa edelleenkin kaikkien ulkolaisten rahapelien rantautumista Suomeen. Missä hän on sanonut, että vastustaa suomalaisten omia luvan saaneita rahapelejä?

Laiho aikoinaan perusteli kielteistä kantaansa ulkolaisten rahapelien tulosta Suomeen mm. sillä, että:

* Ulkolaiset pelifirmat jättävät ongelmat (peliriippuvaiset) Suomen valtion, lue; veronmaksajien, hoidettaviksi. Ulkolaisille pelifirmoille kelpaa suomalaisen raha, mutta vastuuta pelaamisesta tulevista haitoista ne eivät halua kantaa. Tunnetustihan tiedetään, että peliriippuvuus on verrattavissa alkoholismiin ja siten sen hoito ja haitat ovat yhteiskunnallisesti merkittäviä. Muistaakseni tuolloin jokin iso pelifirma haki lupia tulla Suomen markkinoille ja firma suunnitteli lupia saadakseen jonkun sortin "avustuskassaa" Suomessa tapahtuvan toiminnan aiheuttamiin ongelmiin (peliriippuvuus). Lupaa ei herunut.

* Suomessa on aina ollut periaatteena, että pelaaaminen on sallittua ns. yleishyödyllisessä tarkoituksessa. Nämä ulkolaiset pelifirmat ovat yksityisiä ja rahat valuvat siten jonnekin ihan muuaalle, kuin yleishyödyllisyyteen.

* Netissä on paljon sellaisia pelisivustoja, jotka suorastaan huijaavat ja hyvin usein rahat jää näiltä pelin tarjoajilta saamatta. Pelaaja sitten vaivaa Suomen viranomaisia (veronmaksaja maksaa), saadakseen rahansa.

Olen kylläkin kirjoittanut aiheesta aikaisemminkin. Kaivele tuon laajan haun kautta, josko jotain sattuisit löytymään.

Tuo, että (onko Veikkaus?) aloitti nettipeluuttamisen (en tiedä mitä on tarjolla, kun ei sellainen pelaaminen kiinnosta), oli kyllä aivan oikea veto torjua ulkomaisia pelin tarjoajia. Sehän on pelkkää normaalia bisnestä. Ainakin suomalaisten pelintarjoajiin voi peräkammarin poika/tyttökin luottaa.

Ja mitaan ette voi...
  2. Ei se ole siivellä elämistä, jos toinen jelppii toista. Mä siivoon ja puunaan meidän yrityksen tiloissa ja pidän huolen siitä, että väki viihtyy. Kait mä nyt saan huseerata samassa osoitteessa olevan sponsorini yrityksessä mm. siivoomalla ja paistamalla silloin tällöin sponssilleni vaikkapa munkkeja iltapäiväkahveen lisukkeeksi. Sano nyt, jotta mikä laki kieltää mua paistamsta munkkeja/lihiksiä/oopperavoikkosleipiä yms., sellaista ukolleni.

PS. Vieläkö olet Rieska-Paikan Saulilla töissä?

Ja mitaan ette voi...