Vapaa kuvaus

Hei. Ollaan ihmisiksi.

Aloituksia

47

Kommenttia

3017

1. Excuse my french, mutta haluan tehdä asiani mahdollisimman selväksi.

Uskonnolliset yhteisöt voivat hankkia rahoituksensa jäsenistönsä keskuudesta kuten muutkin yhdistykset ja harrastuspiirit. En halua yhteisöveron muodossa tukea kenenkään mielikuvitusleikkejä.

Kirkon henkilörekisterinpito, hautauspalvelut ja muut mahdolliset yhteiskunnalle tekemät työt pitäisi siirtää valtiolle tai kunnille. Minä en todellakaan halua tulla haudatuksi minkään uskonnon "siunaamaan" maahan. On alentavaa, että vierasuskoisille ja uskonnottomille tarjotaan mahdollisuutta "päästä" kristittyjen hautuumaahan!

Valtiopäivin avajaisten kirkonmenoihin voivat osallistua ne, jotka haluavat. Jumalanpalveluksen kuuluminen viralliseen ohjelmaan ilman vaihtoehtoja eriuskoisille on kuitenkin sama kuin vedettäisi märällä rätillä vasten ei-kristittyjen kasvoja.

Jehovien asevelvollisuusjuttu ei ole oikeudenmukainen muita kohtaan, vaikka he tekevätkin itse vastavuoroisesti koko elämänsä hankalaksi. Monet muutkin uskonnolliset yhteisöt elävät yhtä epäinhimillisten ja luonnottomien sääntöjen mukaan.

Valtakirkon jäsenen on näköjään hyvin vaikeaa, ellei aivan mahdotonta, tajuta miten heille itsestäänselvät asiat saattavat tuntua alentavilta sellaisista ihmisistä, jotka eivät usko samalla lailla heidän kanssaan. Sama asia koskee luonnollisesti kaikkia valtakulttuurien ulkopuolisia väestönosia.
  2. Kun kuolema koittaa on vain yksi vaihtoehto. Valitettavasti kukaan ei tiedä mikä se on.

Jos laskemme mielikuvituksen laukkaan, niin vaihtoehtoja on niin paljon kun on aikaa ja halua kuvitella.

Jokainen saa tehdä tällä ainoalla elämällään mitä itse haluaa, jopa antaa se muiden elettäväksi, mutta minä ainakin haluan elää hyvän ja täyden elämän, nyt kun täällä kerran ollaan. En halua tuhlata aikaani irstailuun tai ilkeilyyn, vaan käytän sen mieluummin läheisteni seurasta nauttimiseen, itseni kehittämiseen ja uuden oppimiseen; siihen mikä on hauskaa ja mielenkiintoista.

Haluan nauttia henkeni vapaudesta!

Joku toinen haluaa käyttää elämänsä jonkun toisen käskemällä tavalla tai omasta haluastaan henkisessä vankilassa, se on hänen valintansa, mutta mielestäni suurta tuhlausta.

Maailmassa on tuhansia erilaisia uskontoja ja niiden opetukset kuolemanjälkeisestä ajasta ovat erilaisia. Osoittaa melkoista logiikan halveksimista, jos valitsee niistä vain yhden, johon uskoo sitten vuorenvarmasti ja tuomitsee muut yhtä painavat teoriat yhtä suurella varmuudella harhaksi.

Kuolema on asia, joka mietityttää meitä lähes kaikkia ja useita se suorastaan kammottaa. Siksi on aivan luonnollista, että ihmiset pyrkivät kieltämään sen olemassaolon ja kehittämään mieltään rauhoittaakseen ja poistaakseen pelkonsa kaikenlaisia mielikuvitusrakenteita persoonallisn elämänsä jatkumisesta.

Tietenkin ihmiset keksivät itseään miellyttäviä vaihtoehtoja. Kuitenkin ne ovat vain mielikuvituksen tuotetta. Mitä ihanampi ja miellyttävämpi tuonpuoleinen on, sitä suuremmalla todennäköisyydellä se on vain haavekuvaa.

Jos ihminen uskaltaa elää silmät avoinna ja katsoa kuolemaansa silmiin, niin hän uskaltaa myös hyväksyä sen, että todennäköisesti ja muun elämänkokemuksen sekä havaintojen perusteella kuolema päättää elämän ja sen jälkeen ei ole enää mitään.

Varmuuden asiasta saamme sitten kukin ajallamme.
  3. Onnellinen olen minä, joka pystyn ymmärtämään miten jotkin lajitoverini uskovat lukemattomiin erilaisiin jumaliin ja muihin yliluonnollisiin ilmiöihin saadakseen itselleen turvaa tai lohdutusta tai selittääkseen itselleen sopivalla tavalla elämänsä tarkoitusta ja elämälle kiitos että uskallan itse katsoa maailmaamme suoraan silmiin.

Onnellinen olen minä, joka en tarvitse sepitettyä tarinaa elämäni hallintaan.

Onnellinen olen minä, joka saa tarkastella tätä merkillistä ja hienoa planeettaa ja sen kiehtovia asukkaita sellaisena kuin ne todella ovat, ei sellaisena kuin toivoisin niiden olevan.

Jumalattomuus on uskomattoman vapauttavaa!