Vapaa kuvaus

Aloituksia

299

Kommenttia

16298

1. Lisäksi+otin+henkilöön+ihan+henkilökohtaisesti+yhteyttä+ja+kysyin+tarkennuksia.
  2. Miksi+viikonloppuisin?+Minulle+on+täysin+sama+vaikka+kirkkopyhät+otettaisi+pois+kalenterista+ja+väitän+että+suuremmalle+osalle+se+on+myöskin+täysin+sama.+Vain+tapakristityistä+äärikristittyihin+se+ei+taida+olla+ihan+täysin+sama.+Tapakristityille+ennemmin+perinteiden+vuoksi+ja+äärikristityille+siksi+että+saavat+näin+pääsiäisenä+puhua+kuolemasta+ja+tappamisesta...onhan+se+järjettömän+siistiä+kattoa+näin+pääsiäisenä+kun+jossakin+ääritapauksessa+karitsalta+veri+lentää+tai+lammas+saa+kuulan+kalloon!
  3. Pitää+rakentaa+kun+ranskalaiset+uskovaiset+(joita+ei+uskoisi+suomalaiset+hihhuleiden+mukaan+olevan+Ranskassa+sekulaarisuuden+vuoksi)+ja+muut+maailman+vähemmistö+vinkuu.+Olen+kanssa+sillä+linjalla,+että+johonkin+todelliseen+hyväntekeväisyyteen+voisi+rahat+laittaa+saati+jonkun+Notre+Damen+uudelleen+rakennuttamiseen.+Eihän+Kaarinassa+Kuusiston+piispanlinnaakaan+ole+uudelleen+rakennettu+ja+annettu+vaan+raunioitua.+Luulisi+että+sellaistakin+povattaisi+takaisin+ja+onhan+se+ollut+piispanlinna.https://fi.wikipedia.org/wiki/Kuusiston_piispanlinna#/media/File:Kuusiston_piispanlinna,_Schjerfbeck_Magnus,_1890-1925,_Museovirasto.jpg+Kaikenlaisia+muita+älyttömiä+hankkeita+hihhuleilla+on+tärkeempiä+kun+yhtään+muistan+ollessani+vaimoni+siskon+pojan+konfirmaatiossa+jossa+eräs+hihhuli+kertoi+keräävänsä+kolehtia+siihen,+että+jokaiseen+Suomen+hotellien++hotellihuoneisiin+saataisi+raamattu.+Hmm..minusta+hotellihuone+on+tarkoitettu+vain+tilapäistä+asumista,+nukkumista+ja+panemispaikkaa+jne.+varten+ja+luulisi+nyt+hihhuleiden+ymmärtävän+että+tilapäisesti+voi+olla+ilman+raamattuakin+tai+sitten+raahata+matkalleen+oman+raamatun.+Siis+tällaisena+aikana+kun+kännykkäänkin+saa+raamattusovelluksen+niin+silti+pitää+tupata++jokaiseen+hoteelihuoneeseen+raamattu+ja+muuttaa+hotellihuoneetkin+joksikin+uskontemppeleiksi.+Hotellihuoneet+pitää+olla+uskonnoista+neutraalisia+ympäristöjä.+Itse+ainakin+vien+aina+hotellihuoneesta+raamatun+respaan+oli+se+sitten+englannin+kielinen+tai+minkä+kielinen+hyvänsä+ja+sanon+etten+voi+nukkua+jos+tällainen+"tappokirja"+on+huoneessani....samoin+kun+tällä+hihhuli+ei+pystyisi+nukahtamaan+jos+hotellihuoneesta+puuttuisi+raamattu!+Käsittämätöntä+uskontyrkyttämistä+siltä+hihhulilta!Kun+kolehtihaavi+tuli+kohdalleni+niin+meinasin+laittaa+sen+nurinpäin+että+kaikki+hilut+olisivat+olleet+pitkin+kirkon+lattioita.+En+viitsinyt,+kun+joku+kolehtia+keräsi+joku+vaimon+siskon+pojan+isostyttö.+Olin+varmaan+kirkossa+ainoa+joka+ei+antanut+kolehtia...niin+typeriä+uuvatteja+oli+kirkko+täynnä+että+maksoivat+kolehdin+tuollaiseen+tarkoitukseen.+Olisin+ymmärtänyt+kirkonavun+olevan+toisenlaista+eli+sellainen+että+kirkko+rakentaisi+taas+Afrikkaan+jonnekin+kylään+juomavesikaivon.+Vaikuttaa+siltä+että+kirkko+on+rakentanut+jo+kaikkiin+Afrikan+kolkkiin+kaivot,+kun+on+varaa+suunnitella+tällaisiä+maailman+typerämmältä+kuulostavia+raamattuhanketta!+Joskus+keskiajalla+tämä+olisi+mennyt+vielä+"hieman+aivojansakin+käyttäviltä"+läpi+kun+toinen+vaihtoehto+olisi+ollut+henkensä+menettäminen+kirkosta+poistuttua+kirkon+portailla!