Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ateisti1982
profiilit
ateisti1982
ateisti1982
Vapaa kuvaus
Aloituksia
299
Kommenttia
16298
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Toisen tuomitseminen jossakin asiassa vetoamalla Mooseksen lakiin on kaukaa (yli 3000 vuoden takaa) haettua henkistä väkivaltaa. "
Jota kristityt pitävät edelleenkin arvossa homoseksuaalejakin vastaan. Mikäli se ei ole voimassa, niin miksi sitten monet kristityt arkipäivässä käyttävät sitä 3000 vuoden vanhaa oppia ja piiloutuvat yhtenään sen Jeesuksensa taakse, joka sanojenne mukaan uudisti Mooseksen lait!! Täyttä piiloutumistanne!! Repikää Raamatusta sitten ne homovastaisuudet ja muut ihmisoikeuksia halventavat kohdata niin katsotaan kuinka monta sivua kirjasta jäi enää jäljelle.
08.07.2012 14:04
Mistähän mahtaa johtua, että Ruotsissa kirkko erosi valtiosta vuonna 2000, mutta täällä Suomessa tällaisesta ei ole puhettakaan.
Ruotsi on edelläkävijä monissa muissakin asioissa Suomea. Siellä sentään osasivat asevelvollisuudestakin luopua, kun täällä ollaan kiinni vielä siellä viime sodan Ihantalan taisteluissa ja muitakin asioita käsitellään melko konservatiivisesti. Ruotsi ymmärtää paremmin ihmisoikeudelliset kysymykset kuin Suomi ja siellä osataan paremmin elää nykypäivää. Siellä ihminen on ihminen, eikä siellä ihmistä pidetä missään muotissa, kuinka jokaisen kansalaisen tulisi elää!
Siviilivihkiminen: pitemmällä kaavalla kestää vihkiminen 3 minuuttia ja lyhemmällä kaavalla 7 sekunttia, kun täällä Suomessa lyhin kaava kestää 3 minuuttia ja lakimies puhuu kuulemma yhtä sekavia kuin pappikin, vaikka se toimitus ei ole uskonnollinen!! Tyhmin kysymys maistraatissakin: "Tahdotko ottaa tämän "X" vaimoksesi ..."!!! Ei kai kukaan naimisiin mene tahtomatta...avioliittoon pitäis olla oikeus hakea, jossa olisi lisäksi eräänlainen parin kuuleminen! Harvoin vihkitoimituksessa kysytään, miksi pariskunta haluaa mennä avioliittoon ja sitten monella tulee avioero!?!? Mikä onkaan syy siihen avioerojen suureen määrään pariskunnilta, jotka elää avoliitossa 10 vuotta ja menevät avioliittoon ja sitten alle vuoden päästä eroaa!? Vastaus: Se suurin syy on juuri se avioliitto!!
Jollei avioliittoon voi hakea kirjallisesti hakemuksella maistraatista niin parissuhdeinstituutio tulee meillä olemaan ainakin avoliitto hamaan tappiin asti!!
08.07.2012 13:57
Perushokema uskovaiselta on yleensä tuo kuin Maarit-papin sanelema: "Jos heillä on tarve kirjoitella kirkon palstalle, ehkä he haluavatkin itse miettiä näitä asioita ja löytää kristinuskosta vastauksen kysymyksilleen."
Ensinnäkin minä olen miettinyt asian jo silloin kun ryhdyin ateistiksi, enkä ole tullut koskaan toisiin ajatuksiin tämän palstan tullessa Suomi24:seen. Minun ei tarvitse paikkaani etsiä vaan se, jonka tulisi miettiä hieman laajemmin asioita uudelleen on kristitty. Nykypäivän kristittyhän vihaa ihmisten ominaisuuksien puutetta tai muita ominaisuuksia, jotka eivät ole kristityn arvomaailman mukaisia ja sitten kristityt ihmettelevät kun on olemassa niitä henkilöitä, jotka eivät kristityistä pidä ja kristittyjen mielestä se kristillisyys on ainut arvomaailma jota ei saa olla pitämättä tai rakastamatta.
Se olisi hieman sama kuin jokin diktaattori (=kristitty) alkaisi sanelemaan ihmisille, että jokaisen ihmisen taustoistaan piittaamatta tulisi olla mukana valloittamassa maailmaa. Näin ollen on varmasti ihmisiä, jotka eivät siihen maailman valloittamiseen ryhtyisi esim. ihmisoikeuksien mukaan, koska eivät siihen diktaattorin aloitteeseen ei kukaan uskoisi.
Minulle kristitty on kakkosluokan kansalainen, vaikka omasta mielestään on muiden yläpuolella...ei homot, vammaiset, sairaat, ateistit, pasifistit, heterot jne. muut vähemmistöt, joille tulisi antaa samat mahdollisuudet ja siihen perustuu Raamatussa sanottu pääsääntö, mitä kristityt itsekin sanovat arvostavansa mitä kaksinaismoraaliltaan ehtivät.
08.07.2012 13:42
Kyllä se on hieman lapsellista aikuiselta uskoa joulupukkiin verrattavaan satuolentoon.
08.07.2012 13:23
"Ateismin ja homouden lisäksi, mitä ovat asiat joille annat arvoa ?"
Heterot, maahanmuuttajat, naiset, lapset, abortti, adoptio (koskee sukupuolesta riippumatta), perhe (sukupuolesta riippumatta), maailman kehitys, sekularismi, luonnontieteet, uskontojen vähentäminen, eläinten oikeudet (lähemmäksi ihmistä) ja hyvinvointi, tasavertaisuus, rikollisuuden väheneminen (uskonnot pois), antinationalismi (nationalismi on sisäinen uhka Suomessa), osittain uskonnollista juhlapyhistä luopuminen, uskonnon opetus pois kouluista, ihmisten hyvinvointi (uskonnot pois), työssä käynti, kesäloma jne.
07.07.2012 19:10
"Kaikki kommunistiset maat ovat ATEISTISIA !"
Turha yleistää silloin, että olisin kommunisti jos olen ihmisoikeuksien ja tasavertaisuuden puolella ja olen ateisti! Mitä ilmeisemmin ihmisoikeudet ja tasavertaisuus on käsitteinä hyvin vieraita kristitylle!!?? Lyö puolestani sillä Raamatullasi ihmisiä päähän, mutta älä KOSKAAN ihmettele jos tulet joskus saamaan päähäsi tiiliskivestä!?
07.07.2012 18:52
"Oletan sinun tietävän, että kristinusko opetukset esimerkiksi etiikan saralla ovat jotain muuta kuin Mooseksen kirjat"
Homojakin lyötiin Raamatulla päähän homoillassa, koska Mooseksen laissa lukee niin!! Ei sieltä otettukaan mitään muita kohtia vaan niitä mitkä sopii tähän homofobiaan ja ovat kristitylle etujen mukaisia, vaikka kristityt itse väittävät aivan toista muille eli sieltä ei oteta mitään kohtia, koska Mooseksen laki ei ole voimassa. En ymmärrä enkä hyväksy sitä että sepitetään sellaisia kohtia sieltä Raamatusta, mitkä kristittyjenkään mukaan ei ole enää voimassa!!! En ymmärrä sitä, että kristityt hokevat tuota mantraansa että Mooseksen laki ei ole voimassa, mutta se miten tuomitsevat esimerkiksi homoseksuaalit on poimittu juuri sieltä Mooseksen laista. Harrastaako kristityt kaksinaismoraalia!?!?! Mitä onnellista elämää semmoinen on!?
07.07.2012 18:43
"Eli tässä on vain sinun asenteesi ! Kansa oli toista mieltä onneksi."
Jos kansalla ois ollut jonkinlaista empatian kykyä, niin olisi jättänyt äänestämättä jos syy miksi äänestää Niinistöä on hänen seksuaalinen suuntautuminen!!
Moni äänestäjä on itse sanonut: "Olisin äänestänyt Haavistoa, mutta kun hän on homo, niin siksi äänestin Niinistöä"!! = KANSAN EMPATIA!!
07.07.2012 18:35
Haavisto ei ole valehdellut ammattiaan. Vierailevaa luennoitsijaa pidetään professorina joissakin tietyissä maissa, joten hän ei ole mitään valehdellut.
"Älä naurata, hän pääsi pressaksi IHAN OMILLA ANSIOILLAAN, kuten myös Haavisto putosi, sotkeutui omiin valheisiinsa !"
Ainoastaan sen takia että Niinistön luopio oli HETERO!!!
"Miten itse turvaisit suomen koskemattomuuden , jos sotilaita tai asevelvollisuutta ei olisi ?"
Ennen kaikkea Suomella tulisi olla osaavia rauhanneuvottelijoita ja maanpuolustus pitäisi olla vasta toissijainen "pakote"!!
En ainakaan turvaisi Suomea asevelvollisuudella vaan vapaaehtoisella asepalveluksella, jossa "porkkanana" olisi esim. verohelpotuksia ja lisäksi mukana olisi pienehkö palkka-armeija. Suomi on maailman ainut valtio, jossa on vielä näin laaja-alainen asevelvollisuusjärjestelmä, kun muualla maailmassa ollaan muutettu palvelusmuotoa pois asevelvollisuuden piiristä. Suurin osa Euroopan valtioista on Nato-jäseninä, joten Suomi todellakin liittyisi suurella todennäköisyydellä Natoon viimeistään, jos Suomea uhkaisi sotatila ja se johtuu geopolittisesta sijainnistamme. Toinen vaihtoehto on tietenkin että Suomest tulisi osa Venäjää, mutta tuskin me Venäjän kanssa halutaan liittoutua!! Se on kertakaikkiaan täysin naurettavaa, että Suomelta riittäisi turvaamaan asevelvollisuus!! Ei me olla koskaan sodittu ilman minkäänlaista liittoutumaa, joten Saksan sotaveteraaneille kiitos siitä että saamme elää!
07.07.2012 18:31
Vilppu, mikäli Raamattu ei tunne ihmisoikeuksia niin kristitty ei niitä myöskään noudata, joten Raamattuhan tulisi tuomita kiellettyjen kirjojen joukkoon!!
07.07.2012 18:08
Minä vihaan uskovaista joka elää uskomuksensa kautta!
07.07.2012 18:06
"Pointtihan ei ole siinä, että kaikkien pitäisi uskoa. "
Sitähän juuri kristityt haluavat ihmisille sepittää, koska heistä esimerkiksi homot tulisi "eheyttää". Minä en voi kunnioittaa sellaista pyrkimystä, jossa ihmistä koitetaan saada muutettua uskonnon avulla toiseksi mitä on. Se on hyvin ahdistavaa, vaikka asia ei minua heterona koskisikaan. Niin kauan kun yksikin kristitty pitää homoseksuaaleja kakkosluokan kansalaisena tai etsii Raamatusta vastauksia päivittäiseen elämään, kuinka täällä pitää elää niin kauan kauan minä en voi kunnioittaa yhtäkään kristittyä!!!
07.07.2012 18:03
Siis miksi kaikkien ihmisten tulisi uskoa Jumalaan? Mikä helkutin tarve se on ihmiselle? Turha tässä luetella niitä liirumlaarumeja sieltä Raamatusta tai luoda mitään kehäpäätelmiä tai Raamatun tulkitsemisia, koska sitä Jumalaa jota kristityt tunnustaa ei vain yksinkertaisesti ole olemassa ja vähän epäilen ettei mikään muukaan niistä tuhansista muista jumalista ole olemassa kuin uskovaisen omassa päässä.
06.07.2012 18:23
Kumman haluaisit sovittelemaan rauhaa Suomelle, joka ois sodassa.
Niinistön, jolla ei ole mitään kokemusta rauhansovitustyöstä vai Haaviston jolla on suomalaisista suurimmat meriitit rauhansovitustyöstä Martti Ahtisaaren jälkeen ja Haavistoa arvostetaan maailmallakin enemmän kuin Niinistöä!!
"Onneksi suomalaiset olivat vielä niin fiksua kansaa, että halusivat ja SAIVAT REHELLISEN JA HYVÄN PRESSAN !"
niinistön rehellisyydestä tai hyvyydestä en tiedä, mutta koko kansan presidentiksi siitä ei ole koska on kokoomuslainen vaikka puoluekirjansa on antanut pois. Taitaa olla tuokin vain kokoomusta kannattavan mielipide, jolle ei voida antaa suurempaa arvoa!!!
Olen minäkin suomalainen ja äänestin Haavistoa kummallakin kierroksella, joten MITÄ HELVETTIÄ TE MUUT SUOMALAISET TEITTE KUN VALITSITTE NIINISTÖN VAIN HÄNEN SEKSUAALISTEN SUUNTAUTUMISTEN PUOLESTA!!! Onko se helvetin tärkeintä päästä presidentin makkariin katsomaan, mitä siellä puuhataan!!!??
Suurin osa Niinistön kannattajista kumminkin sanoo: "Olisin äänestänyt Haavistoa, mut kun se on homo"!!
Niinistön jälkeen Haavistosta tulee toivottavasti Suomen presidentti!!!
06.07.2012 18:15
Lähtökohtana on se, että kristittyjen sanomaa tulisi minunkin kunnioittaa, eikä minun tulisi mitenkään puolustella kun vastustan sitä että ihmisiä laitetaan eriarvoiseen asemaan tai älähtää siitä että kohdellaan väärin. Eikö kristittyjä tulisi laittaa lainkaan tällöin eriarvoiseen asemaan vaikkei muuta kuin kostoksi, koska kristityt heikentävät ihmisoikeutta ja tasavertaisuuksi. Mietippä niitä ennen kuin sanot että minä olen kaiken aloittanut!!!!
On väärin liittää ateismia kommunismiin, koska niillä ei ole mitään yhteistä.
"Pekka Haaviston valitseminen toiselle kierrokselle oli vitsi."
Se on sinun käsityksesi asiasta, joka ei mielestäni ole se oikea!!
Mitä tehdään reservin kapteenilla, jolla ei ole kokemusta todellisen sodan keskeltä!!?? Ei mitään!! Niinistö ei ole ansioitunut missään muodossa ulkopolitiikasta, joka on Suomen presidentin päätehtävä. Bryssel ei ole sama kuin ulkopolitiikka, mutta YK-palvelus on!! Niinistön valinta presidentiksi on täyskupru varsinkin millä perusteella Niinistö presidentiksi pääsi -VAIN HAAVISTON OMINAISUUKSIEN PERUSTEELLA, joka oli homo vs. hetero!! Siinä kisassa rikottiin yhdenvertaisuuslakia. Työelämässäkin se on kielletty, että seksuaalisen suuntautumisen mukaan valitaan tai jätetään valitsematta!!!
Yhdenvertaisuuslain noudattaminen ei koske sua, mutta lain mukaan se koskee kaikkia!!
naurettavalta kuullostaa myös kun suomalainen mies ylpeilee sotilasarvojensa kanssa ja sen arvostus on suomessa 100%, mutta yhdessäkään sodassa kyseinen heppu ei välttämättä ole koskaan ollut joka vie ainakin minulta sen arvostuksen tunteen!!! Ilmeisesti sotilasarvo kuuluu siihen kristillisiin arvoihin, mutta se on hyvin ristiriitaista että kirkko ottaa palvelukseen siviilipalvelusmiehiä!!!
06.07.2012 17:58
Diktaattori on itse niissä maassa se Jumala. Maailmassa kristinusko on tehty siksi, jotta kansalaiset noudattaisivat maansa kuninkaita tai diktaattoreita ja noissa maissa jotka luettelit yksi henkilö tahtoo olla se Jumala ja näin ollen uskonto ei ohjaa vaan uskoonsa tullut diktaattori.
Täällähän sanoo uskovaisetkin, että Raamattu on Jumalan sanaa!! Eikö tällöin diktaattori toimi samoin ollessa muiden Jumala kuin teidän kristityiden Jumalakin, jota te palvotte!! Ainut ero noissa on se, että diktaattori on olemassa mutta se teidän Jumalanne ei!
06.07.2012 17:40
Jos sitä ei ole, niin miksi sitä kristityt noudattavat ja edelleenkin silloinkin kun keskustellaan esim. ihmisoikeuksista ???!!
06.07.2012 17:33
Ei tarvitse mitään tutkia, koska se miten maapallo syntyi ja tänne elämä johtui alkuräjähdyksestä (PISTE), vaikka se teidän Raamattunne olisi luonnut se teidän Jumalanne. Kumpi oli ennen Raamattu vai alkuräjähdys? Luomiskertomukselle ei ole mitään kokreettisia todisteita kuin vain se mitä lukee Raamatussa ja mitä ihmiset siitä uskovat. Yhtälailla vois uskoa vaikka Taru Sormusten Herran Sauronin mahtiin maailman luomisessa kuin Raamatussa olevaan Jumalaan, eikö? Se ei sitä tietoa toiseksi muuta, johon tulee kaikkien luottaa nimittäin aökuräjähdykseen!! Luottaa ja Uskoa eivät ole keskenään synonyymejä! Minä en usko vaan mä luotan, mutta sinä uskot etkä luota!!
Raamattu on ihmisten kirjoittama, vaikka kirjoittajaa ei olisikaan kirjaan nimetty. Samoin kuin Tolkienin Taru Sormusten Herrasta, jonka kirjoittaja on kirjaan nimetty.
Yleiskäsityksesi maailman synnystä on luomiskertomus ja minulla on alkuräjähdys. Alkuräjähdys voittaa todisteellisuudeltaan luomiskertomuksen "ääretön-nolla"!!
06.07.2012 14:04
Lue Mooseksen lakia. Sitä moni kristitty edelleenkin korostaa ja pitää arvossa ja piiloutuu Uuden testamentin taakse, jota ei pidetä niin pahana. Mooseksen laki myöskin perustuu ihmisten erotteluun, jossa voidaan ihminen jopa tappaa jollei ole sen tapainen kuin Mooseksen laissa kerrotaan. Tällainen suora yhteys kristitty -> Mooseksen laki -> vihan lietsonta -> natsismi. Ei taida papilla aueta tämä yhteys!??!
Mistä johtuu se ettei homo Pekasta tullut presidenttiä? Syynä oli se Ahdasmielinen homovastaisuus?!!?
Suomessa moni asia parantuisi, jos Suomessa luovuttaisi edes virallisesti uskonnoista. Yhteiskunnan pahoinvointi tulee juuri sieltä hyvin paljon ilmi. Ihminen haluaa pyrkiä hyvää tulevaisuuteen, mutta joskus tulee kuin seinä vastaan kunnei ihmisellä ole jotakin vallitsevaa ominaisuutta ja ihminen luokitellaan eriarvoiseen asemaan ihmisen kanssa, jolla on se toiselta puuttuva ominaisuus!!! Sellaista on kristityiden asenne!!
06.07.2012 13:44
Painovoima on olemassa eikä vain teoria. Mikään jumala ei meitä maan pinnalla pidä, vaikka te hihhulit niin uskottekin. Jumala on täysin mahdotonta, kun se ajatus on vain teidän päässänne!!
06.07.2012 13:33
681 / 815