Vapaa kuvaus

Aloituksia

299

Kommenttia

16298

1. "Toisen tuomitseminen jossakin asiassa vetoamalla Mooseksen lakiin on kaukaa (yli 3000 vuoden takaa) haettua henkistä väkivaltaa. "

Jota kristityt pitävät edelleenkin arvossa homoseksuaalejakin vastaan. Mikäli se ei ole voimassa, niin miksi sitten monet kristityt arkipäivässä käyttävät sitä 3000 vuoden vanhaa oppia ja piiloutuvat yhtenään sen Jeesuksensa taakse, joka sanojenne mukaan uudisti Mooseksen lait!! Täyttä piiloutumistanne!! Repikää Raamatusta sitten ne homovastaisuudet ja muut ihmisoikeuksia halventavat kohdata niin katsotaan kuinka monta sivua kirjasta jäi enää jäljelle.
  2. Mistähän mahtaa johtua, että Ruotsissa kirkko erosi valtiosta vuonna 2000, mutta täällä Suomessa tällaisesta ei ole puhettakaan.

Ruotsi on edelläkävijä monissa muissakin asioissa Suomea. Siellä sentään osasivat asevelvollisuudestakin luopua, kun täällä ollaan kiinni vielä siellä viime sodan Ihantalan taisteluissa ja muitakin asioita käsitellään melko konservatiivisesti. Ruotsi ymmärtää paremmin ihmisoikeudelliset kysymykset kuin Suomi ja siellä osataan paremmin elää nykypäivää. Siellä ihminen on ihminen, eikä siellä ihmistä pidetä missään muotissa, kuinka jokaisen kansalaisen tulisi elää!

Siviilivihkiminen: pitemmällä kaavalla kestää vihkiminen 3 minuuttia ja lyhemmällä kaavalla 7 sekunttia, kun täällä Suomessa lyhin kaava kestää 3 minuuttia ja lakimies puhuu kuulemma yhtä sekavia kuin pappikin, vaikka se toimitus ei ole uskonnollinen!! Tyhmin kysymys maistraatissakin: "Tahdotko ottaa tämän "X" vaimoksesi ..."!!! Ei kai kukaan naimisiin mene tahtomatta...avioliittoon pitäis olla oikeus hakea, jossa olisi lisäksi eräänlainen parin kuuleminen! Harvoin vihkitoimituksessa kysytään, miksi pariskunta haluaa mennä avioliittoon ja sitten monella tulee avioero!?!? Mikä onkaan syy siihen avioerojen suureen määrään pariskunnilta, jotka elää avoliitossa 10 vuotta ja menevät avioliittoon ja sitten alle vuoden päästä eroaa!? Vastaus: Se suurin syy on juuri se avioliitto!!

Jollei avioliittoon voi hakea kirjallisesti hakemuksella maistraatista niin parissuhdeinstituutio tulee meillä olemaan ainakin avoliitto hamaan tappiin asti!!
  3. Perushokema uskovaiselta on yleensä tuo kuin Maarit-papin sanelema: "Jos heillä on tarve kirjoitella kirkon palstalle, ehkä he haluavatkin itse miettiä näitä asioita ja löytää kristinuskosta vastauksen kysymyksilleen."

Ensinnäkin minä olen miettinyt asian jo silloin kun ryhdyin ateistiksi, enkä ole tullut koskaan toisiin ajatuksiin tämän palstan tullessa Suomi24:seen. Minun ei tarvitse paikkaani etsiä vaan se, jonka tulisi miettiä hieman laajemmin asioita uudelleen on kristitty. Nykypäivän kristittyhän vihaa ihmisten ominaisuuksien puutetta tai muita ominaisuuksia, jotka eivät ole kristityn arvomaailman mukaisia ja sitten kristityt ihmettelevät kun on olemassa niitä henkilöitä, jotka eivät kristityistä pidä ja kristittyjen mielestä se kristillisyys on ainut arvomaailma jota ei saa olla pitämättä tai rakastamatta.

Se olisi hieman sama kuin jokin diktaattori (=kristitty) alkaisi sanelemaan ihmisille, että jokaisen ihmisen taustoistaan piittaamatta tulisi olla mukana valloittamassa maailmaa. Näin ollen on varmasti ihmisiä, jotka eivät siihen maailman valloittamiseen ryhtyisi esim. ihmisoikeuksien mukaan, koska eivät siihen diktaattorin aloitteeseen ei kukaan uskoisi.

Minulle kristitty on kakkosluokan kansalainen, vaikka omasta mielestään on muiden yläpuolella...ei homot, vammaiset, sairaat, ateistit, pasifistit, heterot jne. muut vähemmistöt, joille tulisi antaa samat mahdollisuudet ja siihen perustuu Raamatussa sanottu pääsääntö, mitä kristityt itsekin sanovat arvostavansa mitä kaksinaismoraaliltaan ehtivät.
  4. Haavisto ei ole valehdellut ammattiaan. Vierailevaa luennoitsijaa pidetään professorina joissakin tietyissä maissa, joten hän ei ole mitään valehdellut.

"Älä naurata, hän pääsi pressaksi IHAN OMILLA ANSIOILLAAN, kuten myös Haavisto putosi, sotkeutui omiin valheisiinsa !"

Ainoastaan sen takia että Niinistön luopio oli HETERO!!!

"Miten itse turvaisit suomen koskemattomuuden , jos sotilaita tai asevelvollisuutta ei olisi ?"

Ennen kaikkea Suomella tulisi olla osaavia rauhanneuvottelijoita ja maanpuolustus pitäisi olla vasta toissijainen "pakote"!!

En ainakaan turvaisi Suomea asevelvollisuudella vaan vapaaehtoisella asepalveluksella, jossa "porkkanana" olisi esim. verohelpotuksia ja lisäksi mukana olisi pienehkö palkka-armeija. Suomi on maailman ainut valtio, jossa on vielä näin laaja-alainen asevelvollisuusjärjestelmä, kun muualla maailmassa ollaan muutettu palvelusmuotoa pois asevelvollisuuden piiristä. Suurin osa Euroopan valtioista on Nato-jäseninä, joten Suomi todellakin liittyisi suurella todennäköisyydellä Natoon viimeistään, jos Suomea uhkaisi sotatila ja se johtuu geopolittisesta sijainnistamme. Toinen vaihtoehto on tietenkin että Suomest tulisi osa Venäjää, mutta tuskin me Venäjän kanssa halutaan liittoutua!! Se on kertakaikkiaan täysin naurettavaa, että Suomelta riittäisi turvaamaan asevelvollisuus!! Ei me olla koskaan sodittu ilman minkäänlaista liittoutumaa, joten Saksan sotaveteraaneille kiitos siitä että saamme elää!
  5. Lähtökohtana on se, että kristittyjen sanomaa tulisi minunkin kunnioittaa, eikä minun tulisi mitenkään puolustella kun vastustan sitä että ihmisiä laitetaan eriarvoiseen asemaan tai älähtää siitä että kohdellaan väärin. Eikö kristittyjä tulisi laittaa lainkaan tällöin eriarvoiseen asemaan vaikkei muuta kuin kostoksi, koska kristityt heikentävät ihmisoikeutta ja tasavertaisuuksi. Mietippä niitä ennen kuin sanot että minä olen kaiken aloittanut!!!!

On väärin liittää ateismia kommunismiin, koska niillä ei ole mitään yhteistä.

"Pekka Haaviston valitseminen toiselle kierrokselle oli vitsi."

Se on sinun käsityksesi asiasta, joka ei mielestäni ole se oikea!!

Mitä tehdään reservin kapteenilla, jolla ei ole kokemusta todellisen sodan keskeltä!!?? Ei mitään!! Niinistö ei ole ansioitunut missään muodossa ulkopolitiikasta, joka on Suomen presidentin päätehtävä. Bryssel ei ole sama kuin ulkopolitiikka, mutta YK-palvelus on!! Niinistön valinta presidentiksi on täyskupru varsinkin millä perusteella Niinistö presidentiksi pääsi -VAIN HAAVISTON OMINAISUUKSIEN PERUSTEELLA, joka oli homo vs. hetero!! Siinä kisassa rikottiin yhdenvertaisuuslakia. Työelämässäkin se on kielletty, että seksuaalisen suuntautumisen mukaan valitaan tai jätetään valitsematta!!!

Yhdenvertaisuuslain noudattaminen ei koske sua, mutta lain mukaan se koskee kaikkia!!

naurettavalta kuullostaa myös kun suomalainen mies ylpeilee sotilasarvojensa kanssa ja sen arvostus on suomessa 100%, mutta yhdessäkään sodassa kyseinen heppu ei välttämättä ole koskaan ollut joka vie ainakin minulta sen arvostuksen tunteen!!! Ilmeisesti sotilasarvo kuuluu siihen kristillisiin arvoihin, mutta se on hyvin ristiriitaista että kirkko ottaa palvelukseen siviilipalvelusmiehiä!!!