Vapaa kuvaus

►Jokaisen ihmisen pitäisi ymmärtää mitä onni on.
►Onnea ei ole se, että saa jotain uutta, vaan että ymmärtää mitä jo omistaa.
►Onnea on oppia ymmärtämään, mitä haluaa ja mitä tarvitsee.
►Onnea on ymmärtää tarjolla olevat mahdollisuudet.
►Onni ei ole tasaista tietä, vaan kykyä edetä miellyttävällä tavalla tässä erämaassa.
►Onnella ei ole huomista päivää. Onnella ei ole eilistä päivää, se ei muista mennyttä, ei ajattele tulevia, sillä on vain nykyisyys eikä sekään ole kokonainen päivä, vaan silmänräpäys, tämä hetki, juuri tässä.
.
Olen akateeminen yhteiskunnallisista asioista kiinnostunut perheellinen nainen.
►📧 mspundit[at]hotmail.com

Aloituksia

315

Kommenttia

2476

  1. Trolli alias "numerotrolli". Ei kannata välittää tämän tyypin kirjoituksista. Se vain trollailee ja kirjoittelee toisten käyttämillä nimillä, jos siihen on mahdollisuus: viimeksi (Winssin nimellä ja sitä edellisellä kerralla Lukihäiriöisen nimellä).
    .
    Olen parin vuoden ajan pyytänyt trollia linkkaamaan edes yhden asiapitoisen ja parhaimpana viestinä kirjoittamansa viestin. Ei ole sitä kyennyt tekemään, koska taitoa on vain trollailemiseen. Laittakoon nyt sitten vaikka tämän ketjun perään. Tiedän tosin, että mitään ei trollilta tule.
  2. "> Pundit alkaako etunimesi M-kirjaimella?"
    Mitä merkitystä sillä olisi, millä etunimeni alkaa. Kuinka voisit luottaa siihen mitä tässä kerron. Sen vuoksi en edes vaivaudu kertomaan, vaikka se ei mitään paljastaisikaan. Et sinä pysty minua yksilöimään etkä tietotasoani kartoittamaan.
    .
    Olen kyllä hieman pettynyt ylimalkaisesta johtopäätöksestäsi asuntoluottodirektiivin vaikutuksista. Jotenkin vaikuttaa siltä, että et itse tunne tätä mainittua direktiiviä ja sen sisältöä. Olet varmaan nähnyt jutun jossain sosiaalisessa mediassa, jossa asiantuntematon henkilö on siitä ja sen vaikutuksista spekuloinut. Viittaat varmaan uuden direktiiviin velvoitteeseen arvioida kuluttajan luottokelpoisuus ennen luottosopimuksen tekemistä. Arvioinnin menettelytavat ja tiedot on dokumentoita ja säilytettävä. Luottokelpoisuuden arvioinnin on tapahduttava tarkkojen taloudellisten tietojen perusteella. Luotto saadaa myöntää, vain jos kuluttaja kykenee todennäköisesti täyttämään velvoitteet ..plää plää plää..
    .
    Oikeasti!!!
    Kuinka usein ajattelisit pankin tähän saakka myöntäneen asuntoluottoja, jos kuluttajalla ei ole ollut tarjota näyttöä siitä, että pystyy lainan maksamaan?
    .
    Olipa direktiivissä sellainenkin artikla kuin 28, jossa sanotaan että luotonantajia kannustetaan noudattamaqan kohtuullista pidättyvyyttä ennen ulosmittausmenettelyyn ryhtymistä.
    .
    Mietipäs asiaa siltä kantilta, että kyseessä on maaseudun arvoton talo. Miksi kuluttaja ostaisi taloa isolla ylihinnalla, ei osta. Kuluttaja siis haluaa ostaa talon sen käyvällä arvolla. Sitten sovelletaan tätä uutta säännöstöä, joka edellyttää luotonantajan arvioivan ostajan kyvyn maksaa laina pois. Voisin kuvitella vaikutusten lainojen myöntämisen tiukentumiseen olevan marginaalisia. Unohdetaan nyt sitten tämäkin palohälytys.