Vapaa kuvaus

Olen juoppo renttu, joka tuhlaa elämänsä ja rahansa paheisiin.

Väitetään harrastavan erilaista epäsosiaalista, moraalisesti tai eettisesti arveluttavaa toimintaa.

Sanon nyt ihan suoraan, että tämä on paskapuhetta.

Maailmassa on ainakin kaksi sairautta, joita ei voida parantaa: Alkoholismi ja tyhmyys. Ja totta helvetissä minä kärsin molemmista mutta se ei, toisin kuin kuvitellaan korreloi moraaliini missään suhteessa.

Moraalissani ei ole yhtään mitään vikaa.

Elämänohjeitani:

Järjen jättömailla päivä kerrallaan. Eilistä en muista, huomisesta en tiedä... (Miksi huominen edes kiinnostaisi?)

'Jos tässä olisi jotain järkeä, en ymmärtäisi mitään.'

-Juice Leskinen-

'Maailmaa en voi parantaa, eikä maailma minua.'

-tuntematon juoppo-

IN

-Säälistä saaminen

- Sukupuolitauti kaverilla. Kateudesta sikiävää vahingoniloa. Siitäs sait, kun sait.

- Bootsit

- Alan mestat

- Väkevät väkijuomat. Viski aina ykkönen mutta ellei ole sattumoisin rahaa lippuviinakin kyllä käy. Litra lippuviinaa ja päikkärit päälle.

- Lintat tai muut kasilla kulkevat romut. Ei V8 ole Mossen työntötankomoottoria kummempi sinänsä mutta onhan siinä munaa erityisen paljon enemmän.

- Rakas. Ehdottomasti. Huumorintajuineen ja olankohautuksineen, ai jaa, että näin nyt... Erittäin korrekti ja asiallinen suhtautumistapa arkiseen kauppareissuun, joka päättyi Berliiniin. Ehdotin vain kantabaarissa kavereille, että vaihdetaanko baaria.

- Kissat. Kissat kehrää aina. Naisesta ei aina tiedä.

- Käänteiset listat

OUT

- Kapiset rakit, jotka tulevat kusemaan kintuille

- Markkinoilta itsensä ulos hinnoitelleet vanhat huorat

- Kusipäät. Pois lukien itseni. Tietenkin.

- Laimeat drinkit

- Menneisyyteni turkulaisena

Myös Dominat kiehtovat minua. Valitettavasti koulutus ei vain ole tuottanut tulosta... Aivan sama paskiainen olen kuin ennenkin.

Kiinnostukseni sub-henkisiä narttuja kohtaan onkin vain looginen seuraus edellisestä. Toisin sanoen: minä koulutan Dominani itse.

No, olisi tämän voinut lyhyemminkin ilmaista, siispä:

Merkityksettömiä negatiivisia vivahteita lukuunottamatta pidän itseäni luonnollisesti aivan verrattomana tyyppinä. Persoonallisuuttani hallitseva vakava luonnehäiriö ei ole sen suurempi ongelma, kuin koiranpaskaan astuminen. Minulle.

Onko tuo kaikki edes totta? Jospa se on jossain valheen ja totuuden puolivälissä? PS. tämä ei ole seuranhakuprofiili läheisriippuvaisille renttuja rakastaville naisille. Eikä miehille.

Aloituksia

173

Kommenttia

13025

1. "Miten siis selität aaltofunktion ilman avaruudellisia käsitteitä, kun sen pitäisi kuitenkin elää ja voida hyvin sellaisissa olosuhteissa"

Meni minulta nyt täysin ohitse mitä ajat takaa. Vain sanoja peräkkäin ilman mitään poinntia. Aaltofunktiota kyllä selitettään kaikkialla vallitsevana "kenttänä" , vrt. Higgsin kenttä. Näitä kutsutaan kenttäyhtälöiksi jonka ratkaisuna saadaan aaltofunkiti (kuvaus siitä). Eli: aaltofunkitio sisältää kyllä "avaruudellisen" ulottuvuuden. Vedit ohi, siis huti tuli jos sekavaa kommenttiasi sanatarkasti tulkitaan.

Oikeastaan minua enemmän kiinnosti mikä sinua huvittaa dekoherenssissä, Planckin ajassa ja -pituudessa tai suhteellisuusteoriassa. Vaikka suhteellisuusteoria onkin ns. mittakaavaton niin esimerkiksi nuo edellä mainitut suureet aiheuttavat kuitenkin sen, että sitä ei voida soveltaa sellaisiin mittakaavoihin jotka ovat niitä pienempiä. Ymmärrätkö mistä on kyse? Kvanttiutumisesta siis ja sen aiheuttamista "rajoituksista" soveltaa esim. juuri suhteellisuusteoriaa.

"Jos argumentoisin newtonilaisen fysiikan keinoin, pystyisit helposti näkemään mitkä ajatuksistani olisivat kelvollisia..."

Näin nähdäkeni olet juuri pyrkinyt tekemään, ja olet ulottanut klassisen fysiikan jopa alkuräjähdyshetken tuolle puolen. Yksikään fyysikko ei kuitenkaan luultavasti jaa näkemyksiäsi koska kokeellinenkin tutkimus jo osoittaa muuta. Etkä sinä ole näitä näkemyksiäsi kyennyt perustelemaan kai muutoin kuin epäselväksi jääneillä viittauksilla luoja jumalaan.

Ps. Viittauksesi entropiaan taisi lähteä siitä, että sinä pidit entropiaa jo ennen alkuräjähdystä vallitsevana ominaisuutena ja minä kysyin onko meillä jokin erityinen syy tällainen oletus tehdä. No onko? Omat kantani muistaakseni oli ja on edelleen: emme tiedä mitään ennen alkuräjähdystä vallinneista olosuhteista.
  2. "Miten sinä kerrot uskosta tai uskostasi? Mitä virheitä teet tai olet tehnyt?"

Ihan hyvä kysymyksenasettelu. Ja uusi. Itsekritiikki ei toki ole lajeista helpoin joten odotetaan poikiiko mitään.

Itse olen syyllistynyt vittuiluun, ylimielisyyteen, itsetehostukseen, nälvintään ja ties mihin. Eli saman kysymyksen voisi kyllä esittää ateisteillekin :)
  3. "Universumin synty ja aikataulu tunnetaan aivan sekunnin murto-osan ikäisestä alkaen nykytilanteeseen saakka. Miten on kreationistisen "selitysmallin" laita?"

Niinpä. Ja alkuräjähdysteoriaa voidaan jopa testata. Alkuräjähdysteoriaan liittyviä ilmiöitä on myös osattu usein ennustaa etukäteen. Se on aina vahva näyttö teorian kantavuudesta kun uudet havainnot sopivat olemassa olevaan teoriaan.

Kreationismi ei ole tainnut juuri tuossa onnistua, luomaan teorioita jotka havainnot olisivat myöhemmin vahvistaneet. Kunhan pyrkii kumoamaan tieteellisiä teorioita köykäisine eväineen.

Tuokin Peltosen suomentama sepustus on sinänsä ihan tyypillinen kreationistinen "teoria" vaikkakin älyttömimmästä päästä varmasti.

Se lähtee liikkeelle tietämyksemme aukosta jonka se pyrkii täyttämään ja kuin sattuman oikusta löytää juuri oikeat vastaukset: maailmankaikkeus on nuori ja maa on maailmankaikkeuden keskipiste. Se sisältää myös mielikuvituksellisen teorian ja ilmiselvän valheen jonka tarkoitus on pyrkiä vakuuttamaan lukija: kyse on NASAn datasta.

Se ei kuitenkaan selitä yhtään mitään. Se ei kerro meille miksi vedyn ja heliumin suhde maailmankaikkeudessa on mikä on, se ei osaa ennustaa taustasäteilyn lämpötilaa, se ei kykene selittämään perusvoimien syntyä, ei selitä kuinka galaksit ja aurinkokunnat ovat kehittyneet. Ja kaikki tuosta vesipallosta. Ei kelpaa edes hypoteesiksi. Tarinaksi jotenkuten.

Se ei selitä edes omia väittämiään, se ei perustele kuinka tehtyihin johtopäätöksiin tullaan: maa on nuori tai mikä syy-yhteys avaruuden laajentumisella ja Pioneer-anomalialla keskenään oikein on. Se ei perustele sitäkään miksi maapallo olisi maailmankaikkeuden keskipiste vaan toteaa:

"1 Moos 1:9 kertoo, että 'taivaitten alapuoliset vedet' muodostivat maapallon meren. Koska alkuperäinen laajentuminen liittyi myös näihin vesiin, näyttää siltä, että maapallo olisi suurin piirtein kosmoksen keskipisteessä."

Eihän tuo kerro mitään mihin kohtaan maailmankaikkeutta maa on muodostunut. Vesipallo oli valovuoden laajuinen ja laajeni miljardeiksi valovuosiksi. Tuossa vain oletetaan ettei maa ole juurikaan sijoiltaan liikkunut mutta myönnetään, että on se vähän voinut liikkua. Miksei paljon? No siksi, että maapallo maailmankaikkeuden napana nyt vain sopii mainiosti kreationistiseen käsitykseen.

Päättömiä ja hännättömiähän tuollaiset sepustukset ovat eikä niiden ruotimiseen pitäisi aikaa tuhlata. On kuitenkin jotenkin surullista , että jotkin eivät vain kykene näkemään näissä tarinoissa mitään heikkouksia tai epäloogisuuksia vaan niistä imetään itselleen "tietoa".

Tuo tarina on nyt varmasti todellakin sieltä hölmöimmästä päästä lukuisten muiden kreationististen teorioiden joukossa, on niitä fiksumminkin osattu tieteen kaapuun naamioida. Yhteistä kaikille on kuitenkin se, että niiltä puuttuu se niin tärkeä looginen kuvaus tapahtumien kulusta alusta tähän päivään.