Vapaa kuvaus

Olen juoppo renttu, joka tuhlaa elämänsä ja rahansa paheisiin.

Väitetään harrastavan erilaista epäsosiaalista, moraalisesti tai eettisesti arveluttavaa toimintaa.

Sanon nyt ihan suoraan, että tämä on paskapuhetta.

Maailmassa on ainakin kaksi sairautta, joita ei voida parantaa: Alkoholismi ja tyhmyys. Ja totta helvetissä minä kärsin molemmista mutta se ei, toisin kuin kuvitellaan korreloi moraaliini missään suhteessa.

Moraalissani ei ole yhtään mitään vikaa.

Elämänohjeitani:

Järjen jättömailla päivä kerrallaan. Eilistä en muista, huomisesta en tiedä... (Miksi huominen edes kiinnostaisi?)

'Jos tässä olisi jotain järkeä, en ymmärtäisi mitään.'

-Juice Leskinen-

'Maailmaa en voi parantaa, eikä maailma minua.'

-tuntematon juoppo-

IN

-Säälistä saaminen

- Sukupuolitauti kaverilla. Kateudesta sikiävää vahingoniloa. Siitäs sait, kun sait.

- Bootsit

- Alan mestat

- Väkevät väkijuomat. Viski aina ykkönen mutta ellei ole sattumoisin rahaa lippuviinakin kyllä käy. Litra lippuviinaa ja päikkärit päälle.

- Lintat tai muut kasilla kulkevat romut. Ei V8 ole Mossen työntötankomoottoria kummempi sinänsä mutta onhan siinä munaa erityisen paljon enemmän.

- Rakas. Ehdottomasti. Huumorintajuineen ja olankohautuksineen, ai jaa, että näin nyt... Erittäin korrekti ja asiallinen suhtautumistapa arkiseen kauppareissuun, joka päättyi Berliiniin. Ehdotin vain kantabaarissa kavereille, että vaihdetaanko baaria.

- Kissat. Kissat kehrää aina. Naisesta ei aina tiedä.

- Käänteiset listat

OUT

- Kapiset rakit, jotka tulevat kusemaan kintuille

- Markkinoilta itsensä ulos hinnoitelleet vanhat huorat

- Kusipäät. Pois lukien itseni. Tietenkin.

- Laimeat drinkit

- Menneisyyteni turkulaisena

Myös Dominat kiehtovat minua. Valitettavasti koulutus ei vain ole tuottanut tulosta... Aivan sama paskiainen olen kuin ennenkin.

Kiinnostukseni sub-henkisiä narttuja kohtaan onkin vain looginen seuraus edellisestä. Toisin sanoen: minä koulutan Dominani itse.

No, olisi tämän voinut lyhyemminkin ilmaista, siispä:

Merkityksettömiä negatiivisia vivahteita lukuunottamatta pidän itseäni luonnollisesti aivan verrattomana tyyppinä. Persoonallisuuttani hallitseva vakava luonnehäiriö ei ole sen suurempi ongelma, kuin koiranpaskaan astuminen. Minulle.

Onko tuo kaikki edes totta? Jospa se on jossain valheen ja totuuden puolivälissä? PS. tämä ei ole seuranhakuprofiili läheisriippuvaisille renttuja rakastaville naisille. Eikä miehille.

Aloituksia

173

Kommenttia

13025

1. "Vaikka suomessa on aika vähän kreationisteja, heitä näemmä on entistä enemmän. Se on ollut häkellyttävää."

Onko todella vai onko kyseessä vain palstan antama vinoutunut kuva?

Asiaa on hiukan tutkittukin, tiedebarometri 2010 kertoo, että 68% uskoo evoluutioteorian olevan totta, 19% ei osaa sanoa ja 13% ei usko evoluutioteorian olevan totta.

Tutkimus ei erottele sen enempää elämänkatsomuksen ja sen suhdetta mikä kanta evoluutioon on muutoin kuin sivuamalla sitä kahdella lauseella:

"Kannanottojen väestöryhmittäiset erot osoittautuvat mittaviksi. Iän yhteys on lineaarinen ja myös voimakas vakuuttuneisuuden kasvaessa asteittain nuoruuden suuntaan. Käytännössä yhtä selvä kytkös liittyy koulutukseen, jonka kohoamisen myötä usko eläimelliseen alkuperäämme niin ikään vahvistuu. Ammatti- ja sosiaaliryhmistä erottuvat ennen muuta opiskelijat ja johtavat toimihenkilöt. Kun suhtautumista evoluutio-oppiin tarkastellaan kirkkoa kohtaan tunnetun luottamuksen (ks. luku 3.1.1.) mukaan, havaitaan selvä riippuvuus. Kirkkoon vahvimmin luottavat kiistävät kehitysopin merkittävän laajasti."

http://www.sci.fi/~yhdys/tb4/tbluku_344.htm

Tuosta kappaleesta voisi päätellä myös, että kreationismi tulevaisuudessa menettää "asemiaan" voimakkaasti, luottamus evoluutioteoriaan korreloi suhteessa ikään ja koulutustasoon voimakkaasti. Ja vaikka uskonnollisuus korreloikin epäluottamusta evoluutioteoriaa kohtaan niin tässäkin voi olla tapahtumassa voimakas muutos sukupolven myötä.

Joukot "ei osaa sanoa" ja "ei usko" (32%) eivät tietenkään kaikki ole epäluuloisia evoluutioteoriaa kohtaan uskonnollisten näkemysten vuoksi vaan muitakin syitä varmastikin on. Sitä ei kuitenkaan avata mitä tarkoittaa ilmaisu "merkittävän laajasti" evoluutioteorian kieltämisen ja vahvan kirkkoon sitoutumisen suhteen.

Edellisissä titkimuksissa (tiedebarometri ja Science-lehden tutkimus) evoluutioteoriaan uskoi hieman pienempi osuus tutkituista, 66%. Näissä tutkimuksissa on kuitenkin aina virhemarginaalinsa joten hirveästi tuota ero ei kannata tulkita.

Itse näen tuossa tutkimuksessa vielä yhden tulkinnanvaraisuuden: kuinka kyselyyn vastanneet ovat ymmärtäneet esimerkiksi elämän synnyn, kemiallisen evoluution ja evoluutioteorian eron. Onko teistisen evoluution kannattajia näissä epäluootamista evoluutioteoriaa kohtaan osoittavien joukossa?

En tiedä ja kysymys on tulkinnanvarainen muutenkin vaikka itse en lue teistisen evoluution kannattajia kreationisteiksi siitä yksinkertaisesta syystä, että vaikka katsoisikin elämän alkuperän olevan luominen niin eihän se ole ristiriidassa sinänsä evoluutioteorian kanssa joka sekin selkeästi eriyttää elämän synnyn elämän kehittymisestä.
  2. "On siis outoa, ettet näe miten moraalikäsitykset kumpuavat uskosta, sen laadusta, tai sen puutteesta."

Tietenkin näen moraalikäsityksien joidenkin kohdalla kumpuavat uskosta. Mutta en kaikkien. Esimerkiksi sinun uskosta kumpuavat moraalikäsitykset eivät voi määritellä minun moraaklikäsityksiäni eikä toisinpäin.

"Toisin sanoen hämmästelen, jos tosissasi olet sitä mieltä ettei kenenkään tule saada vastustaa yhteiskunnan peruspilareita ravisuttavia muutoshankkeita."

Saa vastustaa ja on aina vastustettukin, on vastustettu uskonnonvapautta, naisten oikeutta opiskella yliopistossa, naisten äänioikeutta ja oikeutta hallita omaisuuttaan, naispappeutta, rekisteröityä parisuhdetta ja sen siunaamista, naisen oikeutta tehdä työtä ilman miehen lupaa, raiskauksen kriminalisointia avioliitossa... Tämä kaikki siis Suomessa.

Mikä noista sitten on vavisuttanut yhteiskunnan peruspilareita on makuasia. Onko se naisten oikeuksien lisääminen ja pyrkimys tasa-arvoon? Ei muuten ole mikään vieras ajatus tämäkään fundamentalistisessa järjenjuoksussa. Naispappeus? Homo-ongelmanne?

"Tietenkin on eri keskustelunsa se onko Raamatussa totuus vai ei, mutta vaatimuksesi ateististen totuuskäsitysten mukaisista perusteluista kristillisten arvojen puolesta taistelemiseen on kieltämättä hieman hassahtanut."

Voi toki ja saa käyttää Raamatun "totuutta" perusteluinaan lähes mihin tahansa mutta on myös ymmärrettävä, että ne vetoavat vain sellaisiin jotka katsovan "totuuden" piilevän Raamatussa. Muiden kohdalla valuvat Raamatulliset perustelut hukkaan kuin vesi hanhen selästä. Kulahtanut vertaus mutta valaisee asiaa: Minkä totuusarvon Sinä annat Koraanille? Luulen ettei se hirveästi poikkea siitä minkä minä annan. Ja annan sen saman totuusarvon Raamatulle.

Viimeistä kappaletta ei ole syytä kommentoida. Tämä vakioväite, että homoliittojen hyväksyminen johtaa pulunnussintaan on käyty läpi TV:ssä, lehdissä ja netissä eikä sen tarkoitusperistä lienee epäselvyyttä?