Vapaa kuvaus

Raamattu on Jumalan omasivu,
Hänen ilmoituksenssa ihmislapsille.

Keskustelufoorumi
https://kalamos.foorumi.eu

Kotisivu
https://kalamos.webnode.fi

Blogi
https://kalamos.munblogi.com

Kάλαμος on Uuden Testamentin kreikkaa ja tarkoittaa ruokoa.
Jeesus kysyi Johannes Kastajaan liittyen:

"Mitä te lähditte erämaahan katselemaan?
Ruokoako, jota tuuli huojuttaa?"

Kάλαμος tarkoittaa ruokoa myös kynänä.
Johannes tervehtii kirjeensä vastaanottajaa näin:

"Minulla olisi paljon kirjoittamista sinulle,
mutta en tahdo kirjoittaa sinulle
musteella ja ruo'olla"

Lainaten Vanhan Testamentin Messias-ennustusta Jeesus sanoi:

"Särjettyä ruokoa hän ei muserra,
ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta"

Kάλαμος on tässä kuva ruokopillistä.
Lampaita paimentavat käyttivät sellaista
vaikkapa lampaita koolle kutsuessaan.
Jos ruokopilli särkyi,
niin se ei enää antanut selvää ääntä,
vaan korkeintaan rätisi inhottavasti.
Ja silloin se tietenkin heitettiin pois,
ja tehtiin uusi pilli.
Ruokoahan on paljon.
Mutta Jeesus on Hyvä Paimen,
joka ei heitä pois särkynyttäkään ruokoa.

Kun kirjoitan tälläkin foorumilla jotakin,
niin toivon,
että saisit jotain selvää
kynän eli ruo'on jäljestä.
Ja toivon,
että vaikka pillin ääni
varmaan on säröinen,
sen takana kuitenkin olisi
Hänen puhalluksensa.

Aloituksia

327

Kommenttia

12283

  • Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Aloittajalle

    Raamattu kertoo kerubista, joka kantoi nimeä Aamuruskon Poika.
    Paremmin ja yleisemmin hänet tunnetaan nimellä Lucifer (Valon kantaja).

    Tämä kerubi halusi asettua istumaan Isän Jumalan rinnalle,
    tehdä itsensä korkeimman vertaiseksi.
    Hän siis halusi istua sille istuimelle,
    joka kuuluu Jumalan ainosyntyiselle Pojalle.

    Lucifer oli kaikkein korkea-arvoisin ja kirkkain kerubi.
    Ja hän hallitsi koko enkelimaailmaa
    eli käyskenteli säihkyväin kivien keskellä.

    Mutta kun hän ei tyytynyt asemaansa enkelinä,
    vaan halusi korottaa itsensä korkeimman vertaiseksi,
    ja vieläpä yritti valloittaa sotatoimin tuon paikan itselleen,
    hänet ja hänen puolelleen asettuneet enkelit heitettiin
    Jumalan asuisijasta eli Jumalan taivaista maan päälle.
    He eivät enää asu taivaassa, vaan itse asiassa maan alla tuonelassa.
    Mutta heidän sallittuun liikuma-alaansa kuuluu Raamatun mukaan
    vielä jopa taivaan avaruus.

    Tuo enkelivaltojan lankeemus Jumalan taivaissa
    tapahtui jo ennenkuin Jumala oli luonut ihmistä.

    Niinpä se tapahtuma,
    kun Jumalan pojat eli langenneet enkelit sitten yhtyivät ihmisten tyttäriin,
    on aivan toisella aikakaudella toteutunut tapahtuma.
    Tuon yhtymisen avulla Lucifer, joka tänä päivänä kantaa nimeä *******,
    yritti saastuttaa ihmissiemenen niin,
    ettei olisi enää puhdasta siementä,
    joka voisi synnyttää luvatun Messiaan eli ihmiskunnan Pelastajan.
    Tätä varten se lähetti enkelinsä yhtymään ihmisten tyttäriin.

    Ja niin Jumalan täytyi hukuttaa kaikki liha.
    Ja Nooa, joka oli Jumalan silmissä hurskas,
    ei siis vielä ollut pahan vallassa,
    eikä hänen perimässään ollut tuota pahuuden henkivaltojen perimää,
    oli se,josta kaikki nykyiset ihmiset polveututuvat.
    Ja niin saattoi toteutua se, minkä Jumala
    oli jo Aadamille ja Eevalle luvannut,
    että on syntyvä vaimon siemen, joka murskaa käärmeen pään.
  2. Jos Poika ei ole Jumala,
    niin ei Hän myöskään voi olla Jumalan Poika.
    Mutta Hän on Jumalan Poika.
    Raamattu nimeomaan käyttää ilmaisua,
    että Hän on Isän synnyttämä.
    Siis todella synnyttämä (lisääntymällä).
    Hän on Jumala Jumalasta. Samaa Kirkkautta ja Henkeä kuin Isä.
    Toinen ilmaisu, jota Raamattu käyttää, on tämä,
    että Isä on saanut Pojan,
    jolloin käytetään samaa ilmaisua, kun käytetään esimerkiksi silloin,
    kun Eeva oli synnyttänyt ja saanut pojan.
    Eikä Jumalan Sanassa tietenkään voi olla eikä myöskään ole
    tämän kanssa ristiriitaista kohtaa, joka sanoisi,
    että Poika olisikin luotu olento.
    Eli minä totisesti uskon Jumalan Sanan aivan niin kuin on kirjoitettu.
    Ja kun olen Jumalan kuva, niin ei minulle isäni poikana ole
    millään tavoin ongelmallista ymmärtää, mitä tarkoittaa yhdistelmä
    isä ja poika. Ei myöskään, mitä tarkoittaa yhdistelmä Isä ja Poika.

    Et ole muuten osoittanut mitään mielenkiintoa sille tosiasialle,
    että Raamattu sanoo monin paikoin,
    että Poika hallitsee iankaikkisesti,
    että Pojan Valtakunta on iankaikkinen,
    että Pojan Valta on iankaikkinen.

    Eikä tässäkään asiassa, missään sanota päinvastoin,
    että Poika lakkaisi hallitsemasta,
    että Hänen valtansa loppuisi,
    tai Hänen Valtakuntansa lakkaisi.

    Et ilmeisesti suostu millään uskomaan sitä,
    että 1 Kor 15:22-28 ei sisällä ollenkaan sanaa "VALTA".
    Siinä ei siis puhuta mistään vallansiirrosta.
    Siinä puhutaan asiasta, jota olen tässä ketjussa jo kuvaillut.

    Mutta ei se mitään, uskon että sinä kuitenkin olet jo
    antanut itsesi Jeesukselle Kristukselle. Olet antautunut Hänelle.
    Tietenkään Jeesus ei ole vielä kaikki sinussakaan
    niinkuin ei minussakaan.
    Joka päivä löytyy jotain pois pantavaa,
    jotain, minkä pitäisi olla ristiinnaulittu Hänen kanssaan,
    mutta ei vielä olekaan.
    Mutta tulee päivä, jolloin näin on.
    Silloin Kristus on kaikki ja kaikissa.
    KAIKKI eli 100 % jokaisessa.
    Sillä ne, jotka eivät ole antautuneet Hänelle,
    on eliminoitu toiseen paikkaan.
    Ja siksi Kristus on KAIKISSA.
    Ja kun Kristus silloin vihdoin voi heittää pois
    sen rautaisen valtikan, jolla joutui lyömään kansoja,
    jotka eivät Hänelle koskaan antautuneet,
    voi Hän itsekin rauhassa asettua Isän jalkojen
    juureen niinkuin me Marian lailla Pojan jalkojen juureen.
    Ja koska me olemme Pojan jalkojen juuressa
    ja Poika Isän jalkojen juuressa,
    niin me olemme Pojan kautta myös Isässä.
    Koska Isä ja Poika ovat yhtä,
    ja me olemme yhtä Pojan eli Yljän kanssa,
    niin silloin me olemme Poikaan kätkettyinä myös Isässä.
    Ja niin sinä päivänä, kun Kristus on KAIKKI ja KAIKISSA,
    niin sinä päivänä myös Isä on Pojan kautta KAIKKI KAISISSA.

    Ja silloin toteutuu se,
    että me hallitsemme aina ja iankaikkisesti
    Jumalan luomakuntaa.
    Mutta me oleme Kristuksessa, ja Kristus on Isässä.
  3. Maatuvat ruumiit eivät tietenkään mitään ajattele eivätkä tiedä.
    Mutta meidän henkemme ei maadu eikä päädy hautaan.
  4. Jos sinulla on kieliongelmia,
    niin sitten haluan selvittää yhtä viestissäsi ollut Raamatun ilmaisua.

    Poika kunnioittaa Isää, ja Isä rakastaa Poikaa,
    ja on antanut kaiken vallan taivaassa ja maan päällä Pojalle,
    joka on hallitseva aina ja iankaikkisesti.

    Eikä Poika tietenkään koskaan ikinä Isäänsä hallitse ja vallitse,
    vaan on aina alamainen Isälleen, joka aina Rakastaa Poikaansa
    ja haluaa antaa tälle parasta mitä taivas tarjoaa.

    Ja niin Isä halusi lahjoittaa Pojalleen morsiamen.
    Ja kun ihmislapsi oli Pojan kautta ja Poikaa varten Jumalan kuvaksi luotu,
    ja hänen kylkisiivustaan muotoiltu yhteensopiva apu,
    katselee Poika heitä ja sanoo: Ihastukseni ovat ihmislapset.

    Koko maailmankaikkeus oli luotu Poikaa varten,
    mutta Hän kiinnittää sydämensä aivan erityisellä ihastuksella ihmislapsiin.
    Ja niinkuin jo ennen maailman perustamista oli päätetty,
    että Jeesus on meidän Ihmislasten Elämä, että Elämä on Hänessä,
    oli tuo Hänessä oleva Elämä tarjolla
    Elämän puun hedelmän lihassa ja sen rypäleen veressä.

    Synti kuitenkin katkaisee tiemme Elämän puun luokse.
    Mutta iankaikkisen rakkautensa tähden meitä ihmislapsia kohtaan
    Jeesus otti pois meidän syntimme päällensä ja kantoi ne ristinpuuhun.
    Ja nyt mekin, jotka tuo käärme eli synti on pettänyt ja tappanut,
    voimme saada tuon ihanan ikuisen elämän Hänessä,
    kun nostamme katseemme puuhun ripustettuun
    synnittömään (vaski) mutta meidän tähtemme synniksi tehtyyn (käärmeeseen).

    Ja kun me syömme tuohon kärsimyksen puuhun ripustetun
    Pelastajamme veren ja lihan, on meissä tuo Hänessä oleva Elämä.
    Ja vanha kalmamos on kuollut ja uusi on sijaan tullut.
    Sillä te olette kuolleet,
    ja teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa;
    kun Kristus, meidän elämämme, ilmestyy,
    silloin tekin hänen kanssaan ilmestytte kirkkaudessa (Kol 3:3).

    Paavalin seuraavat sanat "Kuolettakaa siis ..." paljastavat kuitenkin,
    ette emme ihan kuolleita vielä ole,
    mutta Paavalin johtopäätös tuossa katkelmassa kuitenkin on:
    KAIKKI JA KAIKISSA KRISTUS.

    Ajattele tuota lausetta. Ajattele: kaikki ... ja kaikissa ... Kristus.
    Me kaikki yhdessä muodostamme Kristus-ruumiin.
    Kun Kristuksen ruumis on tullut kokonaiseksi,
    kun viimeinenkin solu on liitetty siihen,
    se temmataan ylös taivaaseen.

    Ja nyt ole erittäin tarkkana,
    jos ymmärrät suomea huonosti.

    Kun sitten lopuksi saatana, kuolema ja tuonela
    ja kaikki, jotka eivät olleet yhtä Jeesuksen kanssa,
    heitetään tulijärveen, niin silloin kaikki on alistettu Jeesukselle,
    joka on tuon ruumiin pää. Ei siis ole enää jäljellä ketään,
    joka ei olisi alistunut Kristukselle, kun nuo alistumattomat ovat poissa.

    Ja silloin me kaikki, jotka kerran otimme Hänet vastaan,
    olemme täydellisesti yhtä Jeesuksen kanssa.
    Vasta silloin Kristus on minussakin kaikki. Siis 100 %.
    Ja Hän on sitä silloin kaikisa, koska ne,
    joissa Hän ei asu, ja jotak eivät ole Hänessä, ovat poissa.

    Ja kosk Isä ja Poika ovat yhtä niin silloin ja vasta silloin
    mekin Jeesuksessa ollen olemme kaikki myös Isässä.
    Eli me olemme Pojassa ja Poika on Isässä.
    Ja silloin on totta se, että Jumala on kaikki eli 100 % kaikissa.
  5. ml213

    Viimeinen virkkeesi oli osin ihan oikein,
    mutta toisaalta sisälsi kauhean harhan:
    "Toki Pojan valta ei lakanne muihin.
    Jumalaan se lakkaa,- jos uskonet kirjoituksia."

    Pojan valta ei tosiaankaan koskaan lakkaa.
    Mutta ei Pojan valta Jumalaan voi koskaan lakata,
    kun ei sellaista valtaa Pojalla ole koskaan ollutkaan.
    Eihän Isää ole koskaan alistettu Pojan valtaan!

    Mistä ihmeestä olet saanut tuollaisen ajatuksen,
    että Isä olisi nyt alistettu Pojalle.
    Ehkä tästä, jota aiemmin lainasit:
    "Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan,
    silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan,
    joka on alistanut hänen valtaansa kaiken,
    että Jumala olisi kaikki kaikissa".
    Mutta tuossa jakeessa ei puhuta mistään vallansiirrosta.
    Siis alkutekstissä ei ole tuossa kohden ollenkaan sanaa "valta".

    Mutta niissä kohdin Raamattua, missä puhutaan Pojan
    - Vallasta
    - Valtakunnasta
    - Hallitsemisesta
    sanotaan nimenomaan, että ne ovat ikuisesti kestäviä.

    Siis Pojan Valta on Raamatun mukaan ikuinen.
    Hänen Valtakuntansa on Raamatun mukaan ikuinen.
    Hän Hallitsee Raamatun mukaan ikuisesti.

    Mutta sitä hallitsemista, joka kohdistuu Kristuksen vihollisiin,
    ja josta hallitsemisesta nyt esille ottamasi jakeet puhuvat,
    ei tietenkään enää tarvita, kun pahuus on jo eliminoitu.

    Vaan kun tuo hetki koittaa, että kaikki pahuuden
    hallitukset vallat ja voimat on kukistettu,
    tulee Poika Isänsä tykö, ja sanoo:
    Tässä olen Minä ja tässä on minun Morsiameni,
    jota hallitsi kuninkaana tämän maailman ruhtinas,
    mutta minä vapautin kuolemallani heidät tuon kuninkaan vallasta.
    Minä vapautin heidät avioliitosta pahuuden kanssa.
    Minä kuolin heidän puolestaan, ja niin he olivat vapaat
    menemään toiselle. Ja he tulivat Minun omikseni.

    Tässä on minun Vaimoni. Ja sitten Hän kääntää katseensa meihin,
    ja sanoo: Tässä on Minun Isäni ja teidän Isänne.
    Ja sitten Hän jatkaa. Minä olen valmistanut teille sijaa Minun Isäni kotiin.
    Tulkaa Minun Isäni siunatut ja omistakaa se Valtakunta,
    joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.

    Ja sitten aivan lopuksi Raamattu sanoo:
    "Ja he hallitsevat aina ja iankaikkisesti".
    Ja tuo tarkoittaa meitä Kristuksen omia, Kristuksen ruumista.
    Mutta Kristus on edelleen tuon ruumiin pää.
    Me hallitsemme koko Jumalan luomakuntaa.
    Mutta Kristus hallitsee meitä. Ja Hän on alamainen Isälle,
    niinkuin on aina ollut ja on aina oleva.