"Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen."
Mitä tämä Joh 17:3 sinulle merkitsee?
23
122
Vastaukset
- Pojasta Jeesuksesta
on kirjoitettu: ´Sillä Lapsi on meille syntynyt, Poika on meille annettu. Hänen hartioillaan on Herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen Neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhanruhtinas. Herraus on oleva suuri ja rauha loppumaton Daavidin valtaistuimella ja hänen valtakunnallaan.´ (Jesaja 9:5-)
Jeesus on Iankaikkinen Elämä. ´Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen tunteaksemme hänet, joka on Todellinen. Me elämme tässä Todellisessa, hänen Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on tosi Jumala ja iankaikkinen elämä. Lapset, kavahtakaa epäjumalia.´ (1. Joh. 5:19-)
Paljon muutakin on kirjoitettu Kuninkaasta.- tetragrammiin-JHWH
Joh 17:3 mukaan tulisi tuntea sekä hänet, joka yksin on totinen Jumala että myöskin Jeesus Kristus, jonka totinen Jumala on lähettänyt, jotta olisi mahdollisuus ikuiseen elämään. Jeesuksesta sinulla näkyy olevan tietoa mutta mitä tiedät hänestä, joka YKSIN on totinen JUMALA?
- Jeesus on Jumalan
tetragrammiin-JHWH kirjoitti:
Joh 17:3 mukaan tulisi tuntea sekä hänet, joka yksin on totinen Jumala että myöskin Jeesus Kristus, jonka totinen Jumala on lähettänyt, jotta olisi mahdollisuus ikuiseen elämään. Jeesuksesta sinulla näkyy olevan tietoa mutta mitä tiedät hänestä, joka YKSIN on totinen JUMALA?
sillä Pojassa on sekä Isä että Henki, ja ovat Yhtä, vaikka Isä on suurempi kuin Poika. Ymmärrä, että myös Poika on Jumala, sillä Jeesus sikisi Pyhästä Hengestä ja on Jumalan Poika, niinkuin ei yksikään ihminen Aadamin ja Eevan jälkeläisinä. Jeesuksessa Jumala syntyin ihmiseksi ja on Immanuel ja tarkoittaa ´Jumala kanssamme´. Kun Kointähti syttyy syttyy sydämessä voi tämän ymmärtää ihan henkilökohtaisesti, kuten Jumalan armosta olen saanut minäkin sen Totuuden Hengen voitelun tiedossa, amen.
- tetragrammiin-JHWH
Jeesus on Jumalan kirjoitti:
sillä Pojassa on sekä Isä että Henki, ja ovat Yhtä, vaikka Isä on suurempi kuin Poika. Ymmärrä, että myös Poika on Jumala, sillä Jeesus sikisi Pyhästä Hengestä ja on Jumalan Poika, niinkuin ei yksikään ihminen Aadamin ja Eevan jälkeläisinä. Jeesuksessa Jumala syntyin ihmiseksi ja on Immanuel ja tarkoittaa ´Jumala kanssamme´. Kun Kointähti syttyy syttyy sydämessä voi tämän ymmärtää ihan henkilökohtaisesti, kuten Jumalan armosta olen saanut minäkin sen Totuuden Hengen voitelun tiedossa, amen.
Miten Poika voi olla sekä Jumala että Jumalan Poika yhtäaikaa? Ei oikein tunnu järkeenkäyvältä tuo sinun selityksesi. Ja että Jumala syntyi ihmiseksi - siinähän tapauksessa Jumalaa ei olisi ollut taivaassa sinä aikana kun Jeesus oli täällä maan päällä - kuitenkin Jeesus osoitti rukouksensa taivaassa olevalle Isälleen. Samoin hän opetti seuraajiaankin rukoilemaan. Muistat varmaan Isä meidän - rukouksen Mat 6:9-13:sta.
Hepr 5:7:"Ja lihansa päivinä hän(Jeesus) väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet (Isä) kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden. "
Ennen kuin Jeesus herätti Lasaruksen kuolleista, hän nosti silmänsä taivasta kohti ja sanoi: ”"Isä, minä kiitän sinua, että olet minua kuullut. Minä kyllä tiesin, että sinä minua aina kuulet; mutta kansan tähden, joka seisoo tässä ympärillä, minä tämän sanon, että he uskoisivat sinun lähettäneen minut." (Joh. 11:41, 42.)
Luuletko että Jeesus siis vain oli esittävinään rukoukset taivaassa olevalle Isälleen vaikka tiesi taivaan olevan tyhjä, koska Jumala oli hänessä täällä maan päällä, niin kuin sinä asian ymmärrät. Kuulostaako tämä mitenkään tyhmältä sinun korvissasi, minun korvissani kyllä kuulostaa tosi tyhmältä.
Jos kerran Isä on suurempi kuin Poika ja Poikaa sanot Jumalaksi, niin miksi sitten kutsutaan Isää, joka on suurempi. Suureksi Jumalaksi vaiko Jumalan jumalaksi vai miksi? tetragrammiin-JHWH kirjoitti:
Miten Poika voi olla sekä Jumala että Jumalan Poika yhtäaikaa? Ei oikein tunnu järkeenkäyvältä tuo sinun selityksesi. Ja että Jumala syntyi ihmiseksi - siinähän tapauksessa Jumalaa ei olisi ollut taivaassa sinä aikana kun Jeesus oli täällä maan päällä - kuitenkin Jeesus osoitti rukouksensa taivaassa olevalle Isälleen. Samoin hän opetti seuraajiaankin rukoilemaan. Muistat varmaan Isä meidän - rukouksen Mat 6:9-13:sta.
Hepr 5:7:"Ja lihansa päivinä hän(Jeesus) väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet (Isä) kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden. "
Ennen kuin Jeesus herätti Lasaruksen kuolleista, hän nosti silmänsä taivasta kohti ja sanoi: ”"Isä, minä kiitän sinua, että olet minua kuullut. Minä kyllä tiesin, että sinä minua aina kuulet; mutta kansan tähden, joka seisoo tässä ympärillä, minä tämän sanon, että he uskoisivat sinun lähettäneen minut." (Joh. 11:41, 42.)
Luuletko että Jeesus siis vain oli esittävinään rukoukset taivaassa olevalle Isälleen vaikka tiesi taivaan olevan tyhjä, koska Jumala oli hänessä täällä maan päällä, niin kuin sinä asian ymmärrät. Kuulostaako tämä mitenkään tyhmältä sinun korvissasi, minun korvissani kyllä kuulostaa tosi tyhmältä.
Jos kerran Isä on suurempi kuin Poika ja Poikaa sanot Jumalaksi, niin miksi sitten kutsutaan Isää, joka on suurempi. Suureksi Jumalaksi vaiko Jumalan jumalaksi vai miksi?Jos isäsi on ihminen,
miten sinä isäsi lapsena voisit olla jotain muuta kuin ihminen?- tetragrammiin-JHWH
kalamos kirjoitti:
Jos isäsi on ihminen,
miten sinä isäsi lapsena voisit olla jotain muuta kuin ihminen?Minusta ei ihmisisän lapsena voi tulla muuta kuin ihminen, aivan totta. Monestako henkilöstä esimerkissäsi oli kysymys?
Kaikkivaltias Jumala, Isä, on henki eli henkiolento taivaassa, jolla ei ole liharuumista ollut koskaan, häntä ei ole kukaan koskaan nähnyt. Miten on Pojan laita? tetragrammiin-JHWH kirjoitti:
Minusta ei ihmisisän lapsena voi tulla muuta kuin ihminen, aivan totta. Monestako henkilöstä esimerkissäsi oli kysymys?
Kaikkivaltias Jumala, Isä, on henki eli henkiolento taivaassa, jolla ei ole liharuumista ollut koskaan, häntä ei ole kukaan koskaan nähnyt. Miten on Pojan laita?Poika on samaa Kirkkautta ja Henkeä kuin Isä.
Jumala Jumalasta. Ikuisuudesta asti.
Mutta 2000 vuotta sitten Hän syntyi ihmiseksi.
Nyt Hän on paitsi Jumala myös Ihminen.
Paitsi Jumalan Poika myös Ihmisen Poika.- tetragrammiin-JHWH
kalamos kirjoitti:
Poika on samaa Kirkkautta ja Henkeä kuin Isä.
Jumala Jumalasta. Ikuisuudesta asti.
Mutta 2000 vuotta sitten Hän syntyi ihmiseksi.
Nyt Hän on paitsi Jumala myös Ihminen.
Paitsi Jumalan Poika myös Ihmisen Poika.Et vastannut kysymykseeni - Monestako henkilöstä (persoonasta) esimerkissäsi oli kysymys? Eli montako persoonaa esimerkkisi pitää sisällään?
Esimerkkisi oli:Jos isäsi on ihminen,
miten sinä isäsi lapsena voisit olla jotain muuta kuin ihminen?
Yksinkertaisesti yksi ja sama persoona ei voi olla sekä Jumala että Jumalan Poika, se ei vain ole mahdollista. Kun on kaksi eri persoonaa, niin toinen niistä voi olla Jumala ja toinen on silloin tämän Jumalan Poika. Aivan niin kuin meillä ihmisilläkin on esim. Pekka ja Pekan poika, kaksi eri persoonaa (henkilöä).
Jeesus Kristus, Jumalan Poikana, on jumalallista alkuperää, mutta ei ole itse Kaikkivaltias Luoja, Jehova Jumala. Jeesus on kylläkin ennen ihmiseksi tuloaan ollut Jehovan (Isänsä) työtoverina luomassa tätä koko maailman kaikkeutta, hän on ikäänkuin Jehovan, Isänsä ns. "oikea käsi". tetragrammiin-JHWH kirjoitti:
Et vastannut kysymykseeni - Monestako henkilöstä (persoonasta) esimerkissäsi oli kysymys? Eli montako persoonaa esimerkkisi pitää sisällään?
Esimerkkisi oli:Jos isäsi on ihminen,
miten sinä isäsi lapsena voisit olla jotain muuta kuin ihminen?
Yksinkertaisesti yksi ja sama persoona ei voi olla sekä Jumala että Jumalan Poika, se ei vain ole mahdollista. Kun on kaksi eri persoonaa, niin toinen niistä voi olla Jumala ja toinen on silloin tämän Jumalan Poika. Aivan niin kuin meillä ihmisilläkin on esim. Pekka ja Pekan poika, kaksi eri persoonaa (henkilöä).
Jeesus Kristus, Jumalan Poikana, on jumalallista alkuperää, mutta ei ole itse Kaikkivaltias Luoja, Jehova Jumala. Jeesus on kylläkin ennen ihmiseksi tuloaan ollut Jehovan (Isänsä) työtoverina luomassa tätä koko maailman kaikkeutta, hän on ikäänkuin Jehovan, Isänsä ns. "oikea käsi".SInun isäsi ja sinä olette kaksi eri persoonaa.
Kuitenkin samaa lihaa ja luuta.
Samoin Isä ja Poika ovat kaksi eri persoonaa.
Kuitenkin samaa Kirkkautta ja Henkeä.- tetragrammiin-JHWH
kalamos kirjoitti:
SInun isäsi ja sinä olette kaksi eri persoonaa.
Kuitenkin samaa lihaa ja luuta.
Samoin Isä ja Poika ovat kaksi eri persoonaa.
Kuitenkin samaa Kirkkautta ja Henkeä.Hyvä, on siis kaksi eri persoonaa Jahve Jumala (Isä) ja Jeesus Kristus (Jahve Jumalan Poika). Olemmeko päässeet tästä raamatun opetuksesta yksimielisyyteen?
Hyvä, on siis kaksi eri persoonaa Jahve Jumala (Isä) ja Jeesus Kristus (Jahve Jumalan Poika). Olemmeko päässeet tästä raamatun opetuksesta yksimielisyyteen?
- tetragrammiin-JHWH
kalamos kirjoitti:
Elikä ilmeisestikään emme ole.
Elikä ilmeisestikään emme ole.
Et tainnut vielä lukea linkkiäni, kun noin kirjoitit.
Ilman muuta Isä ja Poika ovat kaksi persoonaa.
Ei tuota mielestäni enää selvemmin voi sanoa,
kuin tuossa linkissä asian ilmaisin.
Jatketaan keskustelua tuon linkin osoittamassa kohdassa,
kun tämä keskustelumme on hajaantunut niin moneen palaseen. Ok?- tetragrammiin-JHWH
kalamos kirjoitti:
Et tainnut vielä lukea linkkiäni, kun noin kirjoitit.
Ilman muuta Isä ja Poika ovat kaksi persoonaa.
Ei tuota mielestäni enää selvemmin voi sanoa,
kuin tuossa linkissä asian ilmaisin.
Jatketaan keskustelua tuon linkin osoittamassa kohdassa,
kun tämä keskustelumme on hajaantunut niin moneen palaseen. Ok?Ok.
Isä jäi yksin taivaaseen povessaan Pojan muotoinen tyhjä aukko,
kun Hänen ainosyntyinen Poikansa Hänen povestaan/helmastaan
jätti taivaan ja riisuutui kirkkaudestansa,
Isänsä kirkkaudesta, joka hänellä oli ollut ikuisuudesta asti.
Valtias otti orjan muodon.
"Sana oli Jumala ... ja Sana tuli lihaksi"
Jumala antoi ainosyntyisen Poikansa maailmaan siten,
että tämä suuren suuri Jumala tuli pienen pieneksi
ihmisen aluksi neitsyen kohtuun.
Ja syntyvälle lapselle oli annettava nimi Jeesus.
Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa;
"sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu,
jossa meidän pitäisi pelastuman" Ap.t. 4:12
"Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita;
mutta joka ei usko, se on jo tuomittu,
koska hän ei ole uskonut
Jumalan ainokaisen Pojan nimeen" Joh 3:18
Meistä tulee Jeesuksen lampaita – Jeesuksen omia – siten,
että tulemme Hänen tykönsä.
Tulemalla Hänen tykönsä saamme ikuisen elämän.
Kun olemme tulleet Jeesuksen tykö,
me olemme siirtyneet kuolemasta elämään.
Ratkaisevan tärkeää siis on se, että tulemme
Hänen tykönsä. Jeesus ilmaisi tämän näin:
"Te tutkitte kirjoituksia,
sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä,
ja ne juuri todistavat minusta;
ja te ette tahdo tulla minun tyköni,
että saisitte elämän" Joh 5:39-40
Ja vielä Hän lupasi:
"sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos" Joh 6:37
Tuosta hetkestä alkaa suhde, jota Jeesus kuvasi näin:
Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani,
ja minun omani tuntevat minut,
niin kuin Isä tuntee minut ja minä tunnen Isän;
ja minä annan henkeni lammasten edestä" Joh 10:14
Kun siis olemme tulleet Jeesuksen tykö,
Hyvän Paimenen tykö,
niin meistä on tullut Hänen omiansa.
Yhden Paimenen yhden ja ainokaisen lauman lampaita.
Tuo suhde, jota Jeesus kuvaa käyttäen tuntea-verbiä,
merkitsee sitä, että me olemme yhtä Hänen kanssaan.
Olemme oksastettuja Häneen,
eli Hänessä oleva Elämä virtaa meissä.
Jeesus sanoo Isälleen nyt käyttäen samaa tuntea-verbiä,
"tämä on ikuinen elämä, että tuntevat…" Joh 17:3
Maailmassa on surullisen paljon ihmisiä,
jotka tietävät Jeesuksesta paljonkin,
ja joista Jeesus tietää kaiken.
Mutta nuo ihmiset eivät tunne Jeesusta, eikä Jeesus heitä.
Jos emme tunne Jeesusta
eli jos meillä ei ole tuota suhdetta Hänen kanssaan,
me emme voi myöskään tuntea Isää,
eikä meillä voi olla tuota suhdetta Isän kanssa.
Sillä Isää ei tunne kukaan muu kuin Poika.
Ja se kenelle Poika tahtoo Hänet ilmoittaa.- tetragrammiin-JHWH
Monet sanovat tietävänsä ja tuntevansa Jeesuksen, mutta varsin harvat sanovat tietävänsä ja tuntevansa myös Isän? Tunnetko sinä Isän, Kaikkivaltiaan Jumalan? Jos tunnet, niin kerrohan hiukan hänestä?
- 412412421
Hän on rakkaus.
- tetragrammiin-JHWH
Aivan, se on hänen pääominaisuutensa. 1 Joh 4:8:" Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus."
Mitä muuta tiedät Isästä?- Isästä tiedän sen
Totuuden eli Jeesuksen nähnyt näki myös Isän vaikka Filippus ei sitä voinut ymmärtää ennenkuin sai kokea Pyhän Hengen kasteen.
- agap3
Meidän omat tekomme ovat kauhistus isälle sen sijaan hän tekee itse kaiken meidän kauttamme että kehuisimme vain häntä emmekä itseämme, mutta me emme tiedä miltä isä kuulostaa tai näyttää sen vain tiedämme että hän rakastaa meitä tolkuttomasti antamalla henkensä meidän edestämme että meidän ei tarvitse mennä kadotukseen.
Mutta hän on painanut sinettinsä meihin, että olemme hänen omiansa eikä kukaan voi ryöstää meitä hänen kädestään.
Jonain päivänä Saamme olla hänen valtakunnassaan ikuisesti, jossa kaikki entinen on pyyhitty pois ja kokonaan uusi on tullut tilalle :) - tetragrammiin-JHWH
Isästä tiedän sen kirjoitti:
Totuuden eli Jeesuksen nähnyt näki myös Isän vaikka Filippus ei sitä voinut ymmärtää ennenkuin sai kokea Pyhän Hengen kasteen.
Missä mielessä raamatun mukaan näki Isän, kun näki Jeesuksen? (Joh 14:9; 5:19; 8:28,38,42)
2 Moos 33:20:" Ja hän (Jahve Jumala) sanoi vielä: "Sinä et voi nähdä minun kasvojani; sillä ei kukaan, joka näkee minut, jää eloon". Kaikkivaltiasta Jahve Jumalaa ei siis voi raamatun mukaan ihminen nähdä ja jäädä eloon.
Joh 1:18:" Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut."
- Willeas
Ei tollasta isä poika ja pyhä henki on yhtä juttua löydy kun katekismuksesta. Raamattu opettaa selvästi että Jahve/Jehova lähetti poikansa Jeesuksen Kristuksen maanpäälle. Pyhää henkeä eli vaikuttavaa voimaa käyttäen. Mitä käytettiin myös luomisessa kun raamatun alussa kerrotaan kuinka Jumalan henki eli vaikuttava voima liikehti vetten päällä.
- tetragrammiin-JHWH
On mukavaa havaita, että on vielä sellaisiakin, jotka hyväksyvät raamatun opetuksen sellaisenaan, ilman mitään ihmisen omia lisäyksiä asioihin. Raamattu kun selittää itse itseään. Tämän kun hyväksymme, niin raamatun sanoma on silloin sieltä kaikkien helppo ymmärtää. Jumala on tarkoittanut niin, että Hänen sanaansa voi kaikki ihmiset taustoistaan huolimatta ymmärtää. :-)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,794333Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?
Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt182776Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu242688Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod162465Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1122444Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1112214Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa
Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e992161Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa
Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.6292016MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,141965Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka321796