Vapaa kuvaus

Tärkeitä asioita minulle ovat kristillinen usko, läheiset, ystävät, seurakunta, terveys, kirjat, musiikki, liikunta, ruoka, puhdas vesi ja luonto sekä rauha.
youtube.com/@juhamikkonen
juhamikkonen.blogspot.fi

Aloituksia

60

Kommenttia

833

1. Tarkoitin+että+monilla+on+muutakin+tekemistä+kuin+kirjoitella+suomi24+foorumeilla.+On+suhde+Jumalaan+ja+lähimmäisiin,+perheeseen,+seurakuntaan,+ystäviin.+On+työt,+opiskelut,+harrastukset.+Elämässä+voi+tehdä+niin+paljon+muutakin+hyödyllisempää+ja+merkityksellisempää+kuin+roikkua+täällä.+Sanon+näin+vaikka+itsekin+täällä+kirjoittelen.
  2. En+ole+alunperin+vapaakirkollinen.+Minulla+on+luterilainen+tausta+ja+tulin+uskoon+helluntaisrk:n+piirissä.+Liityin+vapaaseurakuntaan+aikuisiällä,+vaikka+toki+osallistuin+vapaaseurakuntien+toimintaan+myös+nuorena.Minulla+on+siis+myös+hieman+SVK:n+ulkopuolista+näkökulmaa.+Suhtaudun+kriittisesti+Vineyardista+erotetun+Toronto+Airport-seurakunnan+piirissä+tapahtuneisiin+ilmiöihin.+Olen+toki+kuullut+ja+lukenut+aiheesta,+mutta+sellaisia+ilmiöitä+ei+ole+kohdalle+sattunut.Olen+Koivusen+Tommin+kanssa+samaa+mieltä+siitäkin,+että+nykyisin+syytetään+usein+harhaoppiseksi+liian+kevyin+perustein.++Siitä+en+ole+ihan+samaa+mieltä,+että+ainoastaan+pelastusta+vaarantavia+väitteitä+tulisi+kutsua+harhaopeiksi,+vaikka+ne+ovat+niitä+vakavimpia+harhaoppeja.+Joka+tapauksessa+harhaoppiseksi+ei+tule+kutsua+ketään+kevyin+perustein.+Sekin+on+Tommilta+hyvä+pointti,+että+vastuu+koettelemisesta+on+enemmän+yhteisöllä+kuin+yksilöllä.+Uusi+testamentti+on+hyvin+yhteisöllinen+kirjakokoelma.+Siellä+ei+tunneta+yksinäisiä+kristittyjä.++Kristityt+olivat+seurakunnan+jäseniä.+Kunnioittavaa+vuorovaikutusta+toivoisin,+vaikka+emme+samaa+mieltä+olisikaan+kaikesta.