siivimi

siivimi profiilikuva
Joulu 2024
Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Liittynyt 23v sitten
0 aloitusta · 34 kommenttia
Rauha ja rakkauden ilmapiiri kotona on tärkeää. Tasapainoinen ja hyvä olo kantaa vaikeuksien tullessa elämään. Jokaisella päivällä on omat ilonsa, myös harminsa ja huolensa, ne vaihtelevat, kuten tunteetkin. Lapset ovat herkkiä huomaamaan, jos vanhemmillaan on kireyttä ja paineita, he ahdistuvat ja voivat ymmärtää syyn olevan
heissä, lapsissa. Huomio, kiinnostus ja kannustus lapsen tekemisiin ja menemi- siin antaa heille varmuutta ja itseluottamusta, he tuntevat, että heistä välitetään. Kaverit ovat apuna kehityksessä, kun tehdään yhdessä jotakin ja voidaan jutella. Toki sisarukset ovat hyvää seuraa kotona, kun yhdessä koetaan monia asioita.
"Uskollinen ystävä on korvaamaton eikä hänen arvonsa ole punnittavissa." Siirakin kirja.

Toivoisin ystävyydeltä suoruutta ja rehellisyyttä, kuuntelua ahdingossani, lämminsydämisyyttä, tarvittaessa auttavaisuutta ja ohjausta. Hyvä olisi, jos ystävä sanoisi minulle sen, kun hölmöilen, ymmärrän asiat väärin tai olen liian uhkarohkea tai uhoava.

Olen liitossa, jos "metsästän" hyötyä tai salaan heikkouksiani ja vikojani.
"Älä paljasta minua toisille, niin en minkäkään paljasta sinua", tarkoittaen
jotain huonoa, hävettävää, epäeettistä. - Avoimuus on kyllä rohkeutta.

Eri asia on varsinainen puolueellisuus, eli tieten tahtoen toisten suosiminen muiden kustannuksella. " Kun annan sinulle tukeni, niin muista sitten minua tarvittaessa."