Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mauv
profiilit
mauv
mauv
Vapaa kuvaus
Aloituksia
3
Kommenttia
23
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tarkoitin+siis+tilannetta,+jossa+rikosrekisteriotteen+vaatimiselle+ei+ole+laillisia+perusteita.+Eli+työhön+ei+sisälly+työskentelyä+alaikäisten+parissa.+Olen+palkkaamassa+avustajaa+ja+minulle+olisi+ehdottoman+tärkeää+varmistaa,+että+avustajalla+on+puhdas+tausta,+mutta+laki+estää+sen.+Ajattelinkin,+voisinko+todella+niinkin+yksinkertaisella+konstilla+kuin+sanamuotoa+muuttamalla+onnistua+kiertämään+tämän+typerän+säännön.
04.12.2017 00:52
En toivonut, että tekisi ilmoituksen. Alkuun olin hänelle siitä jopa vihainen, kun tosiaan en itse ymmärtänyt tarvitsevani sairaalahoitoa.
12.10.2015 07:30
Olin päättänyt päivän, kellonajan, tekotavan ja varasuunnitelman. Tuohon valitsemaani päivään oli silloin vielä reilusti aikaa, mutta päädyin hoitoon kun satuin mainitsemaan näistä suunnitelmista ystävälle, joka sitten järjesti minulle apua.
Pakkolääkitys olisi hyvin todennäköisesti laskenut sairaalan pisteitä minun silmissäni, mutta olisi tuskin muuttanut sitä seikkaa, että koin saavani sieltä apua.
11.10.2015 16:52
Olen ollut kaksi kertaa suljetulla, kerran pakolla, kerran vapaaehtoisesti. Oman kokemuksen mukaan pakkohoidossa oleminen ei eroa vapaaehtoisesta muuten kuin ulkoilu- ja lomalupien osalta, niitä saa paljon helpommin jos on hoidossa vapaaehtoisesti. Lääkkeitä siellä tuputetaan ahkerasti sekä vapaaehtoisille että pakkohoitopotilaille, mutta minua ainakaan ei koskaan pakotettu niitä ottamaan kun niistä ehdottomasti kieltäydyin.
Koin, että molemmilla kerroilla hoidosta oli iso hyöty, etenkin ollesani siellä pakolla, minulla oli silloin selkeät itsemurhasuunnitelmat, en itse ymmärtänyt hoidontarvettani ja kieltäydyin menemästä sairaalaan. Silloin hoito pelasti henkeni, jos olisin itse saanut valita, olisin jättänyt menemättä ja todennäköisesti lopulta tappanut itseni.
11.10.2015 16:29
Varmasti hän välittää sinusta enemmän kuin uskotkaan. Hän on vain pelokas ja epävarma, pelkää kiintyä koska pelkää menettävänsä sinut. Pahinta mitä voit nyt tehdä on hylätä hänet. Hän tarvitsee myös ammattiapua. Missä oppilaitoksessa olette? Pystytkö kertomaan vaikkapa kouluterveydenhoitajalle huolestasi?
07.02.2015 13:37
Minulla oli tammikuussa ihan sama juttu. Heräsin illalla seitsemän ja kymmenen välillä ja nukahdin kuuden ja yhdeksän välillä aamulla. Välillä valvoin vuorokauden ja sen jälkeen nukuin seuraavan. Rupesin viikko sitten psykologin kehotuksesta syömään melatoniinia ja se toimi kuin taikuus; jos otan yhden 1mg tabletin illalla kymmenen aikaan, nukahdan ennen yhtätoista ja herään aamulla ennen kymmentä. Nyt väsy tulee illalla siinä kymmenen maissa ilman melatoniiniakin, suosittelen lämpimästi.
07.02.2015 13:15
Kysyin unkarilaiselta kaverilta, hänen mukaan se tarkoittaa "se tyttökään ei ole puhdas". Saattaisi kuulemma liittyä jotenkin huumeisiin.
22.01.2015 01:54
En noin lyhyen ratsukäytön jälkeen vielä jättäisi satulaa pois, selkälihakset on tuossa vaiheessa vielä sen verran kehittymättömät että ilman satulaa ratsastus voi aiheuttaa selkärankaan kipua tai jopa vammoja. Kannattaa antaa asiantuntijan sovittaa hevoselle juuri oikeanlainen satula, joka suojaa selkärankaa paineelta ja antaa lihasten kehittyä sen suojaksi.
Alkuvaiheessa kannattaa myös edetä hitaasti, malta ihmeessä puomien ja muiden "vaikeampien" juttujen kanssa kunnes tamma pysyy peräänannossa vähän enemmän kuin pieniä pätkiä. Opetuksen perusvaihe pitää aina tehdä rauhassa ja kunnolla, jos perustaan jää aukkoja, on siihen vaikea rakentaa mitään vaikeampia juttuja päälle.
Mutta niinkuin sanoit, kyllä siitä ratsu tulee, johdonmukaisella ja kärsivällisellä opetuksella :)
18.01.2015 14:43
Yleensä karva pysyy kiiltävänä kun harjaa hevosen päivittäin, lisäksi voit kokeilla antaa kasviöljyä (pellavansiemenöljy on hyvä) ja biotiinia. Myös sisäloiset voivat aiheuttaa karvan kiillottomuutta, mutta ei kannata madottaa tekemättä sisäloisanalyysiä ensin.
17.01.2015 02:04
Lämpöisissä on koossa ja rakenteessa niin paljon vaihtelua, että yksittäiselle hevoselle sopivaa painorajaa on mahdoton sanoa hevosta näkemättä. Kannattaa kysäistä eläinlääkäriltä tai hevoshierojalta mielipidettä, he osaavat kyllä neuvoa sen asian suhteen.
17.01.2015 01:37
Kuinka kauan tamma on ollut ratsuna? Kuten edellinen jo mainitsikin, ensin kannattaa tarkistaa ruokinta, turhat väkirehut pois. Ravia kannattaa kokeilla myös kärryjen kanssa jos mahdollista, varsinkin jos on ollut ratsuna vasta vähän aikaa.
17.01.2015 01:20
Ampumalla paras. Ja jos mikään, lääkitys tai vastaava, ei estä teurastusta niin lihat ehdottomasti talteen. Siinä on monta sataa kiloa hyvää lihaa, montun pohjalla se menee hukkaan.
17.01.2015 01:11
Tiedän helpon testin, jolla voit testata tiedätkö todella kaiken hevosten sairauksista ja ruokinnasta: työnnä sormesi vesilasiin, jos veteen jää kuoppa, tiedät ihan kaiken ja voit olla varma että olet valmis omaan poniin. Lykkyä.
12.04.2013 23:53
Sano suorat sanat, netissä itkemisestä ei ole erityisemmin hyötyä.
12.04.2013 23:48
Toivottavasti ei mistään.
28.02.2013 12:10
http://www.hippos.fi/nuoriso/poniraviurheilu
05.01.2013 01:04
Mistä näitä läskipäitä oikein sikiää?
04.01.2013 22:32
http://www.thomann.de/fi/startone_sfl55_querfloete.htm
Ite aloitin huilunsoiton tuollasella, hintaan nähden erittäin hyvä.
15.12.2012 16:25
Eiköhän noin korkeat Shetukat oo aika harvassa...
14.12.2012 22:31
Itse en antais 11-vuotiaalle hankalaa hevosta enkä oria (ei niissä muuten mitään, mutta tuppaavat välillä olemaan aika omapäisiä, kokemuksesta tiedän, olen itse hoitanut lv-oria)
Ja ihan vinkkinä, kun sanot, että "JOS poni ei voi olla yksin...", kirjoituksesta paistaa aika selvästi että olet kokematon hevosten parissa. MIKÄÄN poni tai hevonen ei pärjää yksin.
Suosittelisin aluksi vaikka pyytämään hoitoponia ratsastuskoululta, saisit kokemusta hoitamisesta eikä sinun täytyisi olla ponista kokonaan vastuussa.
14.12.2012 22:26
1 / 2