Vapaa kuvaus

m.y.m = Mies yksin matkalla Olen keski-ikäinen mies. Nautin Thaimaan matkailusta paljon. Olen saanut paljon paikallisilta ystäviltä opastusta, neuvoja, ja päässyt paikkoihin jonne normaalisti turistit eivät mene. Yritän jakaa sitä iloa, ja oppia jota olen itse saannut jo jonkun verran matkustaneena. Oppimista minullakin on vielä paljon, niin kielessä kuin kulttuurissakin. Jotta meillä kaikilla olisi parempi mieli ja loma Suosikkibändit/artistit: job2do, tai oratai, sek loso Lempikirjat: thaisanakirja. Vapaa-aikanani: matkailu, musiikki, kulttuuri, thaikieli Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: khao lak En pidä: pahansuopaisuudesta Parhaat matkakohteet: Thaimaa (khao lak), isaan Ruoka & juoma: Singha, padthai, priau waan, roti sai kluei sai nom, muu waan, wiskikana (teryaki), hong thong. Haave ammatti: Oppaaksi khao lakkiin.

Aloituksia

40

Kommenttia

454

  1. http://www.youtube.com/watch?v=UWfpdwgoX5A

    http://www.youtube.com/watch?v=WfW6kxw2ssk

    http://www.youtube.com/watch?v=CByD4yq80OA

    http://www.youtube.com/watch?v=yqDUMqeZl-8

    siinä olisi muutama clippi hotellista kiinnostuneille
  2. Mielestäni samantasoinen hotelli olisi vielä le meridien. Muutenhan ne siinä taisivat ollakkin.

    Itsellä kokemusta listasi hotelleista vain merlinistä, mutta siellä tultu käytyä useammankin kerran. ketjuja hotellista palstalla muutama, joista viimeisin vielä etusivulla näkyvissä. Siinä taas linkkejä edellisiin ketjuihin.

    shopattavaa ei hirveästi khao lak beachillä ole, mutta siitä lyhyt matka khao lakin keskustaan (Bangla on) n. 4-5km, ja lam kaeniin 2km, jossa paikalliset shoppaavat ja asustavat. Ravintoloita lienee kuitenkin kymmenkunta. Merlinissä on baari jonne pääsee uimalla. Tosin uima-altaita merlinissä on useita. Ainakin 5, plus sitten muutama pieni allas, jotka tarkoitettu kohdalla majoittuvien käyttöön. Pääaltaan tuntumassa on myös baari, jonne pääsee kuivinjaloin.

    Aamiainen on mielestäni loistava. Mm. useita tuoremehuvaihtoehtoja, jotka vielä vaihtelevat päivittäin, kuten lämpimät ruoatkin aamiaisella. Jos aamiainen ei ole kelvollinen on vika mielestäni arvostelijassa :)

    Merlin on usein palkittu hyvästä palvelustaan, kuten jostain noista ketjuista hotellista varmaan ilmeneekin.

    Ranta on mielestäni parempi kuin keskustan (Nang thong) tai bang niang ranta. Ranta ei ole hirveän iso, muutama satametriä, mutta parikiveä helposti kiertämällä, pääsee poseidon beachille, jolloin ranta tuplaantuu. Rannalla on muutama juomabaari, joisssa osassa myös tarjotaan hierontaa, sekä komols cornerilla vielä syötävääkin. komol´s corner näistä suosituin, ja syystä.

    Alueella on vain 4*hotelleja, ja iltaelämä rauhallista, joka varmasti valikoi matkustajia koko rannalla. Toki koko khao lak on melko rauhallinen.

    Kuten useasta käynnistäni hotellissa voi päätellä, olen ollut merliniin enemmän kuin tyytyväinen. Onko se sitten parempi tai huonompi vaihtoehto, kuin listasi muut hotellit, en osaa sanoa, kun muissa en ole yöpynyt.

    Seuraavalla matkallani varmaan valitsen kuitenkin hotellikseni diamondin, joka vähän rennompi, kuin merlin.

    Jos jotain kysyttävää, niin vastaillaan, jos osataan
  3. bang niang on kuin pieni keskusta. löytyy useita ravintoloita, kauppoja, partureita, hierontaliikkeitä, erikoisliikkeitä ja vielä markkinatkin.
  4. lek = suomeksi pieni.