Vapaa kuvaus

Olen uskis,ev.lut..naimisissa.

Harrastan kuntoilua, lukemista, penkkiurheilua.

"Ei uskonmäärä pelasta vaan uskon kohde".

Sanal.11:25:"Hyväätekeväinen sielu tulee ravituksi, ja joka muita virvoittaa, se itse kostuu."

Koulutus: yo, laborantti

Aloituksia

12

Kommenttia

6913

1. Matteus ja Johannes olivat Jeesuksen opetuslapsia eli silminnäkijöitä. Markus taas kirjoitti silminnäkijän Pietarin sanelun mukaan, tästä syystä Markuksen evankeliumista puhutaan joskus "Pietarin evankeliumina". Luukas taas tutki tarkoin asiat ja tapasi ja haastatteli silminnäkijöitä.

Sinänsä evankeliumit ovat "kopioita", että ne kertovat samoista tapahtumista, neljän eri kirjoittajan näkökulmista ja painotuksista käsin. Mutta myös erovaisuuksia löytyy, ne lisäävät niiden "rosoisuutta", joka puolestaan todistaa niiden aitouden puolesta.
  2. " kerro missä tuli jotain silputtua ja meni vikaan!

Ensinnäkin väitteeni on täysin oikea, ettei sanarypälettä: "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimessä", esiinny Raamatussa muualla kuin Matteus 28:19!

Sekö on mielestäsi Raamatun silppuamista kun totean, ettei sieltä löydy ainuttakaan kohtaa, missä olisi kastettu "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimessä"?
    Onko Raamatun silppuamista, kun tuon esimerkiksi raamatunkohtia, joissa kastetaan Jeesuksen Kristuksen nimeen, eikä kenenkään muun nimeen?"

Se on silppuamista, että väität ettei kohta Matt.28:19 ole Jeesuksen sanoma, ainoa perustelusi on että se esiintyy vain kerran Raamatussa. Toisaalta sehän sotii täysin oppiasi vastaan, niin et halua sitä ottaa huomioon. Eli jätät huomioimatta Raamatun kohdan ts.silppuat.

Laittamasi kohdat (Joh.17:3,1.Tim.2:5,Ilm.3:12) Kertovat että on yksi Jumala. Niin minäkin uskon, uskon että Hän on kolmiyhteinen. Jos mies on yksi, ei se tarkoita etteikö hän voi olla puoliso,lapsi ja isä. Sinänsö myös mielenkiintoista että myös Jeesuksen yhteydessä käytetään ilmestyskirjassa samaa "totinen"-sanaa kuin Jumalasta Joh.17:3 kohdassa.

"Lukiessasi uskollisesti vain niitä raamatunkohtia ja Raamatusta irti repäistyjä jakeita, mitä teillä vain on lupa lukea, eikä mitään muuta sieltä, niin ethän sinä ressukka pystyisikään itsenäiseen raamatuntutkimukseen!
    Niiden luvallisten Raamatusta silputtujen raamatunlauseiden ulkopuolelle jäänyt raamatunteksti on sinulle täysin vierasta!

Lue sinäkin juhani1965 joskus Raamattua!
    Ei se ole syntiä!
    Niin, meinaan se KOKO Raamatun luku!"

Hyvä neuvo sinänsä, tosin olen sitä toteuttanut aina, luonteeni vuoksi en muuhun kykenisikään, en saisi mielenrauhaa.
  3. Olen aina ihmetellyt näitä kolminaisuuden vastustajien konsteja. Raamatun ei anneta sanella oppia vaan silputaan Raamattu oman opin kaltaiseksi. Jos jokin kohta ei Raamatussa( ja niitähän riittää)passaa heidän oppiin, kuten tämä itsensä Jeesuksen lähetyskäsky(Matt.28), se leimataan (ja poikeuksetta aina ilman vakuuttavia todisteita tai todisteita ensinkään) väärennökseksi, käännösvirheeksi (vaikka eivät koinee- kreikaa taidakkaan) tai myöhemmäksi lisäykseksi.

Minun luonteellani tuollain olisi sula mahdottomuus uskoa, ei antaisi mieli rauhaa. Vaikka eipä se näytä antavan heillekkään rauhaa, niin paljon he siitä jauhavat ja kiertävät kuin kissa kuumaa puurua, enpä sinänsä ihmettele.