Vapaa kuvaus

Olen uskis,ev.lut..naimisissa.

Harrastan kuntoilua, lukemista, penkkiurheilua.

"Ei uskonmäärä pelasta vaan uskon kohde".

Sanal.11:25:"Hyväätekeväinen sielu tulee ravituksi, ja joka muita virvoittaa, se itse kostuu."

Koulutus: yo, laborantti

Aloituksia

12

Kommenttia

6913

1. Kun luemme tekstiä on hyvä huomata, että Ananias olisi saanut halutessaan pitää maatilansa tai myynnin jälkeen saadut rahat. Kukaan ei pakottanut Ananiasta antamaan yhtään mitään. Periaate oli vapaaehtoinen.
    Itse en ole antanut uskossa olo aikanani penniäkään,senttiäkään pakolla. Aina vapaaehtoisesti, ja itse koen että antaessaan saa itsekkin.
  2. "En sanoisi rajallinen, ennemminkin tulkinnallinen. "
    Mitä eroa?

Rajallinen on rajoittava, esim. tässä yhteydessä kun tarkataan Vt:n tekstejä niin huomataan että ne saattoivat olla osoitettuja tietylle ihmisryhmälle. Tulkinallisuus on taas ihmisen apuvälinen. Usein tulkinta esitetään negatiivisessa sävyssä. Minusta erikoista, koska meistä jokainen tulkitsee asioita päivittäin. Ei se tulkinta sinällään mikään paha peikko ole.

""myös Paavali kannusti naisia puhumaan seurakunnassa."
    Eikös vaikenemaan ja kysymään kotona aviomieheltä jos jotakin ei ymmärtänyt?Ei ne jakeet(en lähde etsimään tarkemmin) kovin paljon tulkinnan varaa jätä. Ne joko on sitovia tai ei."

Totta, mutta tässäkin on tarkattava missä asiayhteydessä Paavali asiasta puhuu. Kohta löytyy 1.Kor. kirjeestä. Ja kohdassa 1.Kor.11:5 Paavali puhuu "rukoilevista ja profetoivista naisista" sallivaan sävyyn. Eli naisilla oli lupa puhua. Minkä Paavali sitten kieltää? Koko Paavalin pitkän puheen ydin on järjästys ja rauha seurakunnan kokouksissa. Itse uskon tulkintaan, että kyseessä oli seurakunnan kokousta häiritsevä "puhekööri". Paavali halusi puuttua tämän porukan kyseilyihin, jotka keskeyttivät seurakunnankokouksen jatkuvasti.

""ei kannusteta avioeroon tai pettämiseen."
    Ei taaskaan taida itse jae, jossa sanotaan etä seurakunnan paimenen tulee olla yhden naisen mies jättää tulkinnan varaa. Joko sitoo yai ei. Mikä lie tilanne seurakunnan paimenien keskuudessa?"

Ei se kyllä jätä tulkinnan varaa. Uskovaisetkin ovat vajavaisia ja voivat langeta syntiin. Seurakunnan paimen on näkyvällä paikalla ja tärkeässä virassa, häneltä odotetaan paljon. En osaa ottaa kantaa paimenien tilanteeseen.

""Raamattu sanoo homoseksuaalisuuden synniksi, ja synnistä seuraa ihmiselle ikävyyksiä. "

Sukupuoliasioissa Raamattua ei pitäisi edes mainita. Esim. Lootin keississä, mies oli ilmeisesti edelleen Jumalan silmissä hurskas, vaikka olisi tarjonnut koskemattomat tyttärensä joukkoraiskattavaksi vieraittensa sijaan."

Onhan Raamatussa kohtia jotka tuntuvat oudoilta ja vääriltä. Lootkin teki epätoivoisen ja väärän teon. Ehkä hän ei luottanut Jumalaan, kun kuitenkin enkelit hoitivat tilanteen loppujen lopuksi niin että joukkoraiskaajat jäivät "nuolemaan näppejä"
  3. "juhani hei, alkoholistina olet varmaan saman logiikan mukaan sitä mieltä että alkoholisteja auttavat ihmiset ovat alkoholismiin taipuvaisia eikä viina anna rauhaa."

Alkoholisteja auttaville ihmisille ei anna rauhaa se halu auttaa, siksi he auttavat. Jos Mirka jotain "auttaa" näillä aloituksilla niin ihmisiä saamaan ateismista vähintäänkin surkuhupaisan kuvan.

"Ymmärrätkö miten taikauskosi sumentaa ajattelun. Pahemmin kuin viina kun kyseeseen tulee olemattomat pikku-ukot."

Taikauskosta en edelleenkään tiedä enkä perusta kun uskoni/uskontoni on sitä taikauskoa vastaan, oli jo alusta asti.