Vapaa kuvaus

Olen uskis,ev.lut..naimisissa.

Harrastan kuntoilua, lukemista, penkkiurheilua.

"Ei uskonmäärä pelasta vaan uskon kohde".

Sanal.11:25:"Hyväätekeväinen sielu tulee ravituksi, ja joka muita virvoittaa, se itse kostuu."

Koulutus: yo, laborantti

Aloituksia

12

Kommenttia

6913

1. Tokihan voidaan tulkita ja nähdä kuten tahtoo, eriasia on tekeekö tulkinta oikeutta kokonaisuudelle ja kyseiselle kohdalle. Essealaiset olivat oma juutalainen lahkonsa, jonka kanssa kristityillä ei ollut juuri minkäänlaista yhteyttä tai yhtenevää oppia.
    Jos kohtaa peilaa kokonaisuuteen huomaa, että tuo ehdottomuus rapisee. Esim. kun Sakkeuksesta tuli Jeesuksen seuraaja hän lahjoitti puolet+vääryydellä hankkimansa, mutta silti ei kaikkea. Joosef Aramatialainen oli rikas, mutta opetuslapseksi hänet kelpuutettiin.
    Raamattu ei ole heleppo kirja, se vaatii tutkiskelua ja lukemista. Sinänsä hyvä että haastetta riittää eikä mielenkiinto lopu kesken.
  2. "Paavali ja muut apostolit eivät pitäneet Jeesusta Jumalana!
    Eivätkö he olleetkaan kristittyjä?
    Luulotteletko sinä todellakin itsellesi että he juutalaisina olisivat alkaneet palvoa Jeesusta Jumalana?"

Minä näen toisin, kyllä Paavali Jeesuksen Jumaluuden tunnusti kirjeissään monissa kohdin esi:. Hebr.1:8, .Joh.5:20, Room.9:5, Kol. 2:9, Room.10:9, Tiit.2:13-14. En minä itselleni mitään luulottele, vaan pyrin pitäytymään Raamattuun. Samalla lailla juutalaiset palvoivat Jeesusta Jumalana kuten tämän päivän messiaaniset juutalaiset.

Mikään laittamistasi Raamatunkohdista ei kumoa kolminaisuutta. Se että Paavali oli syntyjään juutalainen ei asiaa miksikään muuta. Yleensäkkin ei pitäisi irroitella Raamatunlauseita, jos asiayhteys kärsii.