Vapaa kuvaus

Olen uskis,ev.lut..naimisissa.

Harrastan kuntoilua, lukemista, penkkiurheilua.

"Ei uskonmäärä pelasta vaan uskon kohde".

Sanal.11:25:"Hyväätekeväinen sielu tulee ravituksi, ja joka muita virvoittaa, se itse kostuu."

Koulutus: yo, laborantti

Aloituksia

12

Kommenttia

6913

1. Tämä on varsin erikoinen ilmiö. Olen miettinyt että mistä se kertoo. Ensin toototetaan että, "Jumalaa ei ole, järkevät ihmiset eivät usko Jumalan kaltaisiin satuolentoihin." Tapahtuu jotain odottamatonta,traagista,pahaa..ja vot,simsalpim..näille järkeville ihmisille satuolento herää eloon ja kaiken voi laittaa satuolennon syyksi..siis ge? Ja meitä uskiksia haukutaan epöloogisiksi..Voe Taivaan Isä sentää ;)
  2. "Minä lähetän palkkamurhaajan tappamaan sinun perheesi, sukulaisesi, ystäväsi, työtoverisi...kaikki sinulle tärkeä ja läheiset ihmiset. Minä lähetän jonkun tuhoamaan kaiken omaisuutesi ja tuhoamaan taloutesi. Minkä eteen olet raatanut, minä tuhoan sen. Lopuksi tartutan sinuun sairauden ja teen sinusta yhteiskunnallisen hylkiön. Kun makaat erämäässä kärsien sairaudestasi, minä tulen tuhoamaan loputkin itsetunnostasi. Palvotko nyt minua rakastavana ja hyvänä? Vitut maallisesti omaisuudesta, ihmisiä tapettiin! Etkö sinä ymmärrä? Etkö kye näkemään muita ihmisiä ihmisinä? Yhden ihmisen koko elämä, jokainen elämän osa-alue, tuhottiin ja sinä olet iloinen, koska mielestäsi 'hyvis' teki tämän kaiken. Kaiken lisäksi, muita ihmisiä tapettiin...ymmärrätkö, tapettiin. Murha? Sanooko mitään?" Jobin tarina kertoo kuitenkin ennen kaikkea Jobista ja hänen elämästään. Muitten osalta emme pysty juurikaan sanomaan mitään. Ja on muistettava että saatana siellä mellasti. En ymmärrä, miksi ateisteilla on taipumus siirtää vastuu muille kuin tekijälle? Loppujen lopuksi Job oli tyyni ja saanut rauhan sisimpäänsä. Tätä ei kukaan viestiketjussa kunnioita eikä huomioi. Siksi toin sen esille, kun kysessä on kuitenkin tarninan päähenkilö. Ilmeisesti Raamatusta löytyvää hyvää on vaikeampi hyväksyä kuin siltä löytyvää pahaa. Mistä sitten kertoneeki? "Sinä olet loistava esimerkki uskonnon vahingollisuudestasi. Olet moraalisesti sokea ja kaikenlisäksi nostat itsesi muiden yläpuolelle. Vain sinä voit lukea ja tulkita Raamattua oikein. Juhani, sinä olet sosiopaatti ja kenenkään ei tulisi kuunnella sosiopaatin tulkintoja murhaamisen hyvyydestä. Sinun pahuutesi kuvottaa minua. " En ole väittänyt että minun tulkintani olisi se ainoa oikea totuus,vajavinen kun olen minäkin. Sanon sen mitä Raamattu itse sanoo lukemis- ja tulkitsemisohjeekseen. Minusta on erittäin merkillistä että loogiseksi itsensä mieltävät ateistit ohittavat näinkin tärkeän kohdan tyynesti. Lieneekö vaikea hyväksyä, että siitä hengellisestä tulkinnasta löytyy sitä hyvää? Joudun tuottamaan pettymyksen sinulle diagnoosini suhteen, sillä olet väärässä. Olen käynyt sellaisen "rumban" eri psykiatreilla,psykologeilla,hoitajilla,terapeuteilla,testeissä,päiväsairaalajaksolla ynm. 9 vuoden aikana, ettei muusta väliä. Ja diagnoosini on vaihvistettu 2 psykiatrin tiimoilta "toistuvaksi keskivaikeaksi masennukseski". Enkä ole sanonut mitään murhaamisen hyvyydestä. Toin toisen näkökulman, joka oli ilmeisesti liikaa käsiteltäväksi, ja minut leimasit sitten sellaiseki, joka en ole. Harmi sinänsä. Ja pahoitteluni, jos koet että olen pahuuden kannalla, sitä en halua olla missään nimessä.
  3. "Ja onko sinun tapasi lukea raamattua se ainoa oikea? Onko joku toinen kristitty joka lukee raamattua mutta tulkitsee tekstin erilailla kuin sinä väärässä ja sinä oikeassa? Miten todetaan että joku on lukenut raamattua "hengessä"? Onko se silloin kun ei välitetä ristiriidoista ja vähätellään kaikkia kauhutekoja? " En usko että mikään teksti aukee vikoillen lukiessa. Ja Raamattu itse antaa ne tulkitsemisohjeensa, tulkita Pyhässä Hengessä.(niin tiedän jankutijankutijankutijankuti mutta kun ei mene perille niin ei mene,mikähän siinäkin?) Ja yleinen harha on että Kristityt tulkitsevat Raamattua erilalailla. Suurimmaksi osaksi ollaan samoilla linjoilla. Margiinaalisista asioista ollaan erimieltä, vajavaisia kun mekin Kristyt olemme. Hengessä luettu on samassa linjassa Raamatun kanssa, tulee myös ahaa-elämyksiä ja ymmärtää tekstin ja sydeämeen varmuuden että näinhän se on. Se että pyrkii lukemaan ja ymmärtämään testin kokonaisuuden ei poista kauhutekojen vähättelyä. Vikoilu taas korottaa kauhuteot ainoaksi "oikeaksi" sanomaksi totuuden kustannuksella. "Minä en ole missään kohtaa tekstiäni sanonut sanallakaan että tämä olisi totuutta. Miten määrittelet sanan hengellinen ja totuus? Ilman että pystyt osoittamaan jonkin todeksi on turha puhua mistään totuuksista, hengellisistä tai tavallisista." Hienoa, annat sijaa muillekkin tulkinnoille. Raamatun ollessa kysessä hengellinen ja totuus menevät käsikädessä. Koska totuuden löytää tulkitsemalla hengellisesti. "Joten ei sitten välitetä niistä palvelijoista, eläimistä ja lapsista ja kärsivät kipuja ja kuolivat tämän vedonlyönnin seurauksena. Jos minä olisin ollut tuossa tarinassa jobin kengissä olisin ollut vastaanottamatta mitään siunauksia vanhoille päiville. Se että job on tyytyväinen siihen että hänen lapsensa ja palvelijansa kuolivat sen takia että hänen uskoaan testattiin ja on valmis hyväksymään "korvauksen" heidän kuolemastaan, osoittaa että tämä on aivan yhtä moraaliton kuin suurin osa muustakin raamatun henkilöhahmoista..." Uskon, että Job ymmärsi jotain Jumalan valtasuuruudesta, kuuliaisuudesta, nöyrtymisestä sekä elämästä itsestään. Loppujen lopuksi Job oli sinut itsensä ja Jumalan kanssa. Ja yksikään Raamatun uskonsankareista ei ole nuuhteeton eikä synnitön, suuri armon merkki meille tässä ajassa vielä kilvoitteleville.
  4. Tokihan vaihtelee juuri esim.esilläolon vuoksi sekä yhteiskunnan olojen mukaan. Siitä kommentoi mitä näkee ja kokee.