Vapaa kuvaus

Olen uskis,ev.lut..naimisissa.

Harrastan kuntoilua, lukemista, penkkiurheilua.

"Ei uskonmäärä pelasta vaan uskon kohde".

Sanal.11:25:"Hyväätekeväinen sielu tulee ravituksi, ja joka muita virvoittaa, se itse kostuu."

Koulutus: yo, laborantti

Aloituksia

12

Kommenttia

6913

1. Heteroseksuaali ole enää heteroseksuaali jos makaa misten kanssa, hänhä on silloin bi-seksuaali.
    Ja "miehimys" tarkoittaa miesten kanssa makaavaa miestä kuten monet Raamattukäännökset sen kääntävätkin.
    Ja totta parisuhteeseen kuuluu paljon muutakin kuin seksiä.
  2. "Sinä siis vaadit "rakkaalta lähimmäiseltä" mahdottomia, ja kehtaat vielä kutsua rakkaaksi lähimmäiseksi! Tuota noin: olet ikävän jääräpäinen homofoobikko, jole Raamatun ajan luulot ovat omassa likaisessa mielikuvituksessa muuttuneet kiviaidaksi."

En ole vaatinut keneltäkään mitään, olen sanonut että Jumala on kaikkivaltiaana kykenevä mihin vaan, myös eheyttämään homoudesta. Ja edelleen en ole homofoobikko, sinähän siitä jääräpäisesti junkutat. Raamatun ajan luuloista en pahemmin tiedä enkä perusta. Laitan perustani ja turvani Raamattuun, sillä niin olen hyväksi havainnut.

"Jumala ei ole Raamattua kirjoittanut. Ihmiset sen ovat kirjoiottaneet, ja sinäkinm IHMISENÄ tuomitset, vaikket asioita edes älyä."

Totta Raamattu on ihmisten kirjoittama, mutta he ovat kirjoittaneet Raamatun Pyhässä Hengessä eli Raamattu on Jumalan hengeyttämä. Ja synnin sanominen synniksi ei ole tuomitsemista.

"Sinusta suiis heterous ei ole synti mutta homous on. Kumpikin ovat samalla lailla itsestä riippumattomia ja muuttumattomia asioita. Kerropas nyt, miksi Jumala olisi niin epälooginen ja helluntailaisen sadistinen, että osan ihmisistä polttomerkitsisisi ikuisisksi syntisiksi?"

Raamatun mukaan heterous ei todellakaan ole synti vaan Jumalan ihmisille tarkoittama seksuaalisuuden muoto. Ja siitä muuttumattomuudesta olen edelleen erimieltä, kuten monet eheytyneetkin. Ei Jumala ole ketään polttomerkannut ikuiseksi syntiseksi. Taivaassa olemme vapaita synnistä, onneksi.

"Äläkä tuki sitä EHEYTYSTÄ tähän. Se ON satua. Ainoaakaan heteroksi muuttunutta ei ole, kuten ei ole joulupukkiakaan. Tai sinä se kyllä taidat joulupukinkin uskoa... "

Minä taas uskon eheytyneiden todistuksia, ne tukee myös sitä että Jumalalle on kaikki todellakin mahdollista. Ja joulupukkiin en toki usko, vaikka mukava vanha veijari onkin :)
  3. "Ihan vain pohdinnaksi:

1. Entäs muut planeetat?
    2. Entäs muu mahdollinen tunteva, älyllinen ja tietoinen elämä?"

Ihan hyviä asioita pohdittavaksi. Tiedon suhteen olemme tässä asiassa sen varassa mitä tiede paljastaa.

"Mafia myös varoitti ja kehoitti parannukseen, sen jälkeen seurasi 'onnettomuuksia'.Jumalasi on kuin koulukiusaaja - hän kehoittaa antamaan hänelle viikkorahat. Sinä joko annat ne rahat tai itket ja annat."

Ahaa, en ole kovin Mafia aihetta tutkinut. Toisaalta itse näen ison eron ihmisen ja Jumalan välillä, jo se kokonaiskuvankin näkemisen vuoksi. Itselläni on tyystin erillainen kuva Jumalasta.

"Eli VT:n kertomat rikokset eivät paina vaa'assa, koska jumala muka auttoi sinua raitistumaan. Itse uskon, että sinä ihan itse raitistuit. Ajatus jumalasta oli vain eräänlainen idoli prosessissa.

Jos minä suoritan kansanmurhia yksi toisensa perään, niin sillä ei ole mitään väliä, jos lahjoitan rahaa hyväntekeväisyyteen?

Mistä johtuu, että uskovat palvovat jumalassaan ominaisuuksia, joita he halveksuvat muissa ihmisissä? "

No,itse tiedän että koitin lähes kaikki keinot raitistua ennen kuin turvasin Jumalaan. Olen koittanut painottaa sitä kokonaiskuvan näkemistä Vt:tä luettaessa. Usein jo se avaa asioita. Ja jos menemme vielä pidemälle niin ihminen ei näe kaiken kokonaiskuvaa kun taas Jumala näkee. En minäkään aina ymmärrä miksi Jumala toimii Vt:ssä kuin toimii. Usko on myös lujaa luottamusta, sitä ei aina pysty selittämään rationaalisesti.
  4. Enhän toki surmaa sylivauvoja. Koko ketjunajan olen koittanut painottaa että asioilla on useita puolia ja siksi oliskin hyvä katsoa kokonaiskuvaa.

Ja nyt puhutaan jälleen kerran Vt:stä. Me Kristityt elämme Uuden liiton aikaa emmekä kulje tappamassa sylivauvoja sen enempää kuin massamurhaamassakaan.