Vapaa kuvaus

Olen uskis,ev.lut..naimisissa.

Harrastan kuntoilua, lukemista, penkkiurheilua.

"Ei uskonmäärä pelasta vaan uskon kohde".

Sanal.11:25:"Hyväätekeväinen sielu tulee ravituksi, ja joka muita virvoittaa, se itse kostuu."

Koulutus: yo, laborantti

Aloituksia

12

Kommenttia

6913

1. Vt:ssä näyttää olevan, että tuomio kohtasi koko kansaa. Miksi näin? Sitä en tiedä.
    Ja kansanmurhien hyväksymisestä en ole puhunut mitään. Paremminkin ihmetellyt että miksi ei lueta ja tuoda esiin kokonaisuuksia, kun niiden pohjalta asiat on nähtävä.
  2. "Mitä tämä uskovaistermi "uudestisyntynyt" tarkoittaa ja millä se on mitattavissa? Perustuuko se ainoastaan ko. henkilön omaan todistukseen? Jos niin, mitäpä, jos joku vain manipuloi herkkäuskoisia hölmöjä?

Tuntuu siltä, että uskovaiset ovat valmiita tekemään uskonveljen/ siskon puolesta mitä tahansa, jopa irrationaalista (!), jos vain ilmoittaa olevansa "uudestisyntynyt". Hyviä näyttelijöitä on ollut maailmassa aina.

"Olen uudestisyntynyt YLHÄÄLTÄ!" -Eli: Päästäsi vai korkeammalta? Onko taivas ylhäällä ja helvetti alhaalla? Tjaa, siinä tapauksessa australialaiset "uudestisyntyneet" ovat pulassa. Vai tarkoitatko metaforaa? Jos näin, niin mikä kohta raamatussa on metaforaa ja mikä ei, kuka sen määrittää ja laatii dogmiksi?

"Pyhä Henki ohjaa juuri MINUA!" -Vai niin. Mistä muuten BTW tiedät? Mitäpä jos se ohjaakin minua ja SINÄ olet väärässä? Oletko KOSKAAN ottanut tällaista vaihtoehtoa huomioon? Sinun ongelmasi on "pyhä" arroganttisuus, jota et ilmeisesti itsessäsi näe ja ymmärrä. Mitäpä, jos vain hyväksyisit maailman ja elämän sellaisena, kuin se on? Elämää et löydä raamatusta, katsohan Juhani1965, kartta ei ole maasto. "

Huomionarvoinen pointti. Raamattu antaa tähän hyvän ohjeen "hedelmistään te heidät tunnette". Eli ennemin tai myöhemmin sellainen "Pyhän Hengen omaava näyttelijä" paljastaa oikean nahkansa. Toinen on se että kun uskovaisisissa on se Pyhä Hengi nii se joko yhtyy tai on erimieltä jonkun julistajan kanssa.
    Totta on että Luotoa en tunne henkilökohtaisesti, mutta hänen kirjojaan olen lukenut, nytkin on yksi kesken. Ja olen huomannut että niistä "huokuu Pyhän Hengen kosketus" ja Pyhä Henki minussa yhtyy niihin teksteihin. Ja kaiken tämän kirjoittaessani ymmärrän myös että uskosta osattoman, ulkopuolisen on hyvin vaikea näitä hyväksyä tai ymmärtää. Mutta niin se vain on.

"Hyvä, pyydä "pyhää henkeäsi" opettamaan sinulle ensin suomen kielen oikeinkirjoitussäännöt, jos joskus ylimääräistä aikaa palvomiselta ja taivaspaikkasi lunastelemiselta löydät, niin saat hivenen pontta vaatimusedellytyksillesi. Lisää uskottavuuttasi kummasti, hyvä Juhani1965. "

Heh..kiitos huolenpidostasi. Onneksi taivaspaikan saa armosta ei tarvi yrittää lunastaa sillä, lunastamatta se jäisi joka ikiseltä ihmiseltä.
    Oikenkirjoitussäännöistä taasen senverran, että välillä tuppaa sekaan tulemaan oulun murretta, mutta itse näen murteet rikkautena, senkään vuoksi en niitä pyri korjaamaan. Ja taas muuhuun oikein kirjoittamiseen vaikuttaa masennukseni, valitettavasti keskittymiskykyni ei aina riitä tuottamaan täysin oikeaoppista kirjoitusta, saatikka tarkastamaan ja korjaamaan tekstiäni, sille en voi valitettavasti mitään, tämä sairaus kun on sellainen.
  3. Ahaa..kohtia olit vailla ja minä kun uskon että sinä ne jo tiedät, vai?
    Mutta tässä näitä on:

1.kor.6:9 "Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä MIEHIMYKSET=(eli miesten kanssa makaavat miehet,kuten uusi käännös ja monet muut käännökset kääntävät)

1.tim.1:10 "haureellisille, MIEHIMYKSILLE, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan".

Room. 1:26-27:"Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
    27 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti."

Selvää tekstiä sen näkeville.

" Tuossa keskustelumme aiheesta, käännettynä ns. "päälaelleen" Miltäs näyttää, tunnetko rintasi paisuvan ylpeydestä? Mikäli esimerkkikeskusteluni ei tee oikeutta mielestäsi omille kirjoituksillesi, niin kerro se yksi raamatun kohta joka tuomitsee homoseksuaalisuuden, niin tarkastellaan sitä lähemmin.

Aihehan on mitä ajankohtaisin, koska ruotsihan hyväksyi eilen homoavioliitot, ja jos/kun suomi seuraa perässä (kuten aina) sama tapahtuu piakkoin meillä."

Miksihän sinulla on tarvetta kääntää keskustelu päälaelleen? sellaisellahan, kuten esimerkistämmekin huomaamme ei ole mitään tekemistä totuuden kanssa. Sairauden toin esille siksi, että en muista kaikkia keskusteluja, mutta katsoit aiheelliseski siitäkin irvailla, kertoo sinusta ja asenteistasi paljon, valitettavasti.

Aivan Ruotsi hyväksyi ja mitä luultavammin Suomi kohta perässä. Mutta milloinkas se maailma on Raamattua seurannut? Ja eikös Wilkerson profetoinu näistä jo yli 30 vuotta sitten? Totuudellisesti oli Jumala nämäkin asiat palvelijalleen ilmoittanut. Ja toisaalta Raamattuhan puhuu suuresta luopumuksesta ja eksytyksestä, totta näyttää olevan sekin, kuten kaikki Raamatussa. Siksipä onkin hyvä turvata Raamattuun.
  4. Tämä tutkimus on tehty Karoliinisessa instituutissa Tukholmassa eli on ihan puoluueton. Aika erikoista toisaalta noukkia "pullasta rusinat" eli kelpuutta vain ne tutkimukset jotka tukevat vakaamustasi.

Itse tutkimus:"Homoseksuaalisuuteen vaikuttaa eniten yksilölliset kokemukset. PERIMÄN ja jaetun ympäristön,kuten kohdun olojen ja kasvatuksen,merkitys on selvästi vähäisempi,miehillä kerrassaan olematon"
    lähde:
    Tiede-lehti 8/2008.

"Asenteesi on kauan sitten tullut selvöäksi: olet homofoobikko, kiellät asiallisen tiedon ja hoet syntimantraa, koska et ymmärrä, että me homot olemme myös IHMISIÄ sinää kuin muutkin. Luulet, että homous on synti ja siitä pääsee eroon - luulet, koska TIETO ei sinua kiinnosta."

Enköhän itse tiedä, että en ole homokammonen. Toinen erikoinen asia sinulla on käyttää ihmisistä heidän (minun tapauksessa olematonta) sairautta nimittelyssä. Kertoo sekin asenteestasi lähimmäisiä kohtaan. Ja juurihan esitin sinulle tieteellistä tutkimus aineistoa. Toki ymmärrän että homot on ihmisiä siinä kuin heterotkin. Ihminen on ihminen vikoineen ja puutteineen. Ja uskovaisena perustan tietoni myös Raamattuun ja uskon siihen.

"Vertauksesi alkoholismiin on älytön: alkoholismi on SAIRAUS, jhomous on ihmisen pysyvä ominaisuus, josta ei "parannuta". Vertaa vaikkapa punatukkaisuuteen. Onkos msinusta siis oikein, että punatukkisuus on synti, ja jos ei punatukkaisuudestaan luovu, joutuu helvettiin? Sinun LOGIIKALLASI on. "

Minä taas uskon että homoudesta voi ehetyä, koska Jumalalle on kaikki mahdollista. Uskon myös että homous ei ole pysyvä ominaisuus, voi ehetyä.
    Raamattu ei sano punatukkaisuutta synniksi, mutta homouden sanoo, siinä suhteessa esimerkkisi on huono. Minä perustan logiikkani Raamattuun, kaikkitietävän ja -voipan Jumalan Sanaan. Niin olen hyväksi haivainnut.
  5. Ja kuitenkin tätä planettaa eivät pyöritä eläimet vaan ihminen. Ihminen täällä planetalla tekee ne päätökset jotka ovat ihmisen päätettävissä. Ihminen on hallitsevassa roolissa, päättämässä ja toteuttamassa eivät eläimet.
    Sinä näet ihmisen eläimenä, minä en. Kumpikin on vapaa omaan tulkintaansa.
  6. "Eikö maailmassa ole kymmeniätuhansia nälkään kuolleita lapsia, jotka eivät osanneet sanoa aamenta? Ja eikö kristinusko ole maailman suurin uskonnollinen ryhmä?"

Toki ja valitettavasti maailmassa on nälkään kuolleita lapsia, mutta ei se johdu siitä että he eivät osaa sanua aamenta. Vaan siitä että ei ole yksinkertaisesti ruokaa ja se taas johtuu itsekkäistä länsimaalaisista ihmisistä vakaamukseen katsomatta.

"Raamattu taas on kirja, jonka perusteella voidaan sallia vaikka orjuus. Ja niin on myös tehty. Kaikki riippuu tulkinnasta. Kukaan ei tiedä, mikä sen kirjan oikea tulkinta on, koska se on niin ristiriitainen."

Raamattu ei missään opeta eikä kehoita orjuuteen. Alkuseurakunta oli tämän asian suhteen huomiota herättävän suvaitsevainen kun osti orjia vapaiksi ja hyväksyi orjia seurakunnan jäseneksi. Ja orjuudenhan lopetti Euroopassa 2 Kristittyä miestä suurin ja vaativin ponnistelujen jälkeen.

"Yleistämisestä noin yleistäen olen kyllä kanssasi samaa mieltä. Mutta kun tämä ei ollut ensimmäinen eikä varmaan viimeinenkään pöljäily, mitä uskovat ovat tehneet ja tulevat tekemään. Niin eikö silloin ala olla jo kyse kaavasta, eikä yleistämisestä. Eihän sen True Scotsman-jutun taaksekaan sentään ikuisuuksia voi mennä."

Niin kuten edellä kirjoitin ihminen on vakaamukseen katsomatta kykenevä pahuuteen ja pahoihin tekoihin. Kun tämä on tiedossa, miksi pitää yksi ryhmä nostaa muista erilleen? Sitä en ymmärrä enkä hyväksy. Kyllä ateistitkin tekevät niitä pöljäilyjä siinä kuin uskovaisetkin.

"Ei minulla oikeastaan ole mitään sitä vastaan, että ateistienkin pahoja tekoja tuodaan tänne esille. Se vaan voi olla vähän vaikeaa, ei sen takia, etteikö niitä olisi, vaan koska ateismi ei ole mitään tunnustavaa ideologiaa. Vielä vaikeampaa on löytää syy-seuraussuhteita, miksi epäusko jumaliin aiheuttaisi jonkin tietyn epätoivottavan käytöksen. Silloin pitäisi ainakin tietää, miksi juuri epäusko vaikkapa Zeukseen sai jonkun aten kaahaamaan moottoritiellä poliisia pakoon..;)"

Heh..aivan, olen osittain samaa mieltä. Itse näen sen niin että ihmisessä on itsessään se kyky pahan tekoon vakaamukseen tai maailmannäkemykseen katsomatta.