palstalla joku rinnasti okkultismin noituuteen,
The word occult comes from the Latin word occultus (clandestine, hidden, secret), referring to "knowledge of the hidden".
"Sana okkultismi tulee Latinan sanasta 'occultus' = salattu, kätketty, salaisuus, joka viittaa kätkettyyn tietoon."
Tuon määritelmän mukaan Herra Jeesus ja hänen opetuslapsensa olivat okkultisteja, salaista tietoa hallitsevia:
Huomasin muuten Jumalan sanankin sisältävän okkultismia eli salaista tietoa, jota ei tarvitse pelätä tai vierastaa, vaan se on pikemminkin arvokas asia sen saajalle!
Joh. 16:12
"Minulla on vielä paljon sanottavaa teille, mutta te ette voi nyt sitä kantaa."
Luuk. 18:34
"Mutta he eivät ymmärtäneet tästä mitään, ja tämä puhe oli heiltä niin salattu, etteivät he käsittäneet, mitä sanottiin".
Hepr. 5:11
"Meillä olisi tästä paljonkin sanottavaa, mutta ei ole helppo selittää näitä asioita teille, koska olette tulleet niin haluttomiksi kuulemaan."
1. Kor. 2:7
"vaan me puhumme SALATTUA JUMALAN VIISAUTTA, sitä KÄTKETTYÄ, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän KIRKKAUDEKSEMME",
Ilm. 2:17
"Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sille, joka voittaa, minä annan SALATTUA MANNAA ja annan hänelle valkoisen kiven ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen SAAJA.'"
Jos haluat päästä täydelliseen Jumalan ja hänen poikansa tuntemiseen, niin älä pelkää mitään uutta ja salattua, sillä se on luotu vain tullakseen julki. Opettele pelkäämään okkultismilla pelottelijoita ja vetäydy heistä pois!
Matt. 13:35
"jotta tämä profeetan sana kävisi toteen: — Minä avaan suuni ja puhun vertauksin, tuon julki sen, mikä on ollut salattua maailman luomisesta saakka." [Ps. 78:2 ]
Luuk. 8:17
"Ei ole mitään kätkettyä, mikä ei tulisi ilmi, eikä salattua, mikä ei paljastuisi ja tulisi tietoon." [Matt. 10:26 ]
Aikaisemmin täällä
38
677
Vastaukset
Siis kehoitatko ihmisiä tämän kaltaiseen okkultismiin: http://fi.wikipedia.org/wiki/Okkultismi
vai "kikkailekko" vain sanoilla?kyseistä okkultismia Raamattu sisältää.
Kristityt tuovat sen vielä jatkuvasti esille.
Itsehän olet paras esimerkki siitä, kun olet mullekin monet kerrat sanonut, Raamatun sanan olevan okkultismia.Pe.ku kirjoitti:
kyseistä okkultismia Raamattu sisältää.
Kristityt tuovat sen vielä jatkuvasti esille.
Itsehän olet paras esimerkki siitä, kun olet mullekin monet kerrat sanonut, Raamatun sanan olevan okkultismia.Tälläisellä okkultismilla ja Kristinuskolla ei ole mitään tekemistä keskenään, ne ovat toistensa vastakohtia jo lähteensäkkin mukaan.
Kertaakaa en ole sanonut Raamatun Sanan olevan okkultismia. Miksi ihmeessä valehtelet? Kaikki viestit voi varmaa vielä kaivaa arkistoista, näytä viestini jossa sanon, että Raamatun Sana on okkultismia.juhani1965 kirjoitti:
Tälläisellä okkultismilla ja Kristinuskolla ei ole mitään tekemistä keskenään, ne ovat toistensa vastakohtia jo lähteensäkkin mukaan.
Kertaakaa en ole sanonut Raamatun Sanan olevan okkultismia. Miksi ihmeessä valehtelet? Kaikki viestit voi varmaa vielä kaivaa arkistoista, näytä viestini jossa sanon, että Raamatun Sana on okkultismia.kertoja etten ymmärrä mitä Raamatun sana tarkoittaa kun se on salaista joka aukenee vain tietyille henkilöille.
Pe.ku kirjoitti:
kertoja etten ymmärrä mitä Raamatun sana tarkoittaa kun se on salaista joka aukenee vain tietyille henkilöille.
Olen sanonut, että Raamatun itsensä mukaan Raamattu avautuu täysin vain Pyhässä Hengessä. Tällä olen tarkoittanut ihan tyystin muuta kuin okkultismia, tulkoon tämä nyt tässä korjatuksi.
Jos olet käsittänyt asian toisin niin, pahoitteluni jos olen ilmaissut itseäni epäselvästi.
Okkutismi ja Raamattu eivät sovi yhteen, ei oppina eikä käsitteenä.- vastustajat hyökkäävät
juhani1965 kirjoitti:
Olen sanonut, että Raamatun itsensä mukaan Raamattu avautuu täysin vain Pyhässä Hengessä. Tällä olen tarkoittanut ihan tyystin muuta kuin okkultismia, tulkoon tämä nyt tässä korjatuksi.
Jos olet käsittänyt asian toisin niin, pahoitteluni jos olen ilmaissut itseäni epäselvästi.
Okkutismi ja Raamattu eivät sovi yhteen, ei oppina eikä käsitteenä.>>>Jos olet käsittänyt asian toisin niin, pahoitteluni jos olen ilmaissut itseäni epäselvästi.
juhani1965 kirjoitti:
Okkutismi ja Raamattu eivät sovi yhteen, ei oppina eikä käsitteenä.sitä okkultismia, ihan tarkasti määriteltynäkin.
Ethän sinä voi okkultismille antaa jotain muuta määritelmää kuin mitä se on.
http://fi.wikipedia.org/wiki/OkkultismiPe.ku kirjoitti:
sitä okkultismia, ihan tarkasti määriteltynäkin.
Ethän sinä voi okkultismille antaa jotain muuta määritelmää kuin mitä se on.
http://fi.wikipedia.org/wiki/OkkultismiSinulle ei uskovana se voi olla sitä. Minä sitä vastoin uskovana tiedän että Kristiusko ei sisällä mitään taikoja, sen enempää kuin salattua tietoa, Raamattu on avaoin kirja kaikille lukea.
Tulkinnan ja ymmärryksen antaa Pyhä Henki.
Minä oles sitä mieltä että okkultismi ja Kristinusko on kaksi täysin eri asiaa. sinä voit olla toista mieltä, se on oikeutesi.vastustajat hyökkäävät kirjoitti:
>>>Jos olet käsittänyt asian toisin niin, pahoitteluni jos olen ilmaissut itseäni epäselvästi.
Kiitos kirjoituksestasi,aivan totta kirjoitat. Kaippa joku saa tyydytystä vääristelystä, erikoista kyllä.
Siunausta ja Jumalan varjelua sinulle.juhani1965 kirjoitti:
Sinulle ei uskovana se voi olla sitä. Minä sitä vastoin uskovana tiedän että Kristiusko ei sisällä mitään taikoja, sen enempää kuin salattua tietoa, Raamattu on avaoin kirja kaikille lukea.
Minä oles sitä mieltä että okkultismi ja Kristinusko on kaksi täysin eri asiaa. sinä voit olla toista mieltä, se on oikeutesi.sanot kristinuskon olevan okkultismia.
Voisit lukea Wikipedian artikkelista, sen mitä okkultismi tarkoittaa.juhani1965 kirjoitti:
Sinulle ei uskovana se voi olla sitä. Minä sitä vastoin uskovana tiedän että Kristiusko ei sisällä mitään taikoja, sen enempää kuin salattua tietoa, Raamattu on avaoin kirja kaikille lukea.
Minä oles sitä mieltä että okkultismi ja Kristinusko on kaksi täysin eri asiaa. sinä voit olla toista mieltä, se on oikeutesi.mitä et selvästi tiedä etkä ymmärrä!
"vaan me puhumme SALATTUA Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme",
Matt. 13:35
"että kävisi toteen, mikä on puhuttu profeetan kautta, joka sanoo: »Minä avaan suuni vertauksiin, minä tuon ilmi sen, mikä ON OLLUT SALASSA maailman perustamisesta asti»".- tuo....
juhani1965 kirjoitti:
Minä oles sitä mieltä että okkultismi ja Kristinusko on kaksi täysin eri asiaa. sinä voit olla toista mieltä, se on oikeutesi.
- sivusta seurannut
Tarkoitat tuolla sitä, että Jeesus harjoitti noituutta. "Tuon määritelmän mukaan Herra Jeesus ja hänen opetuslapsensa olivat okkultisteja, salaista tietoa hallitsevia:"
Aina päivä päivältä, ekivaarin kirjoitukset hämmentävät enenmän ja enenmän. Miten kamalasti oletkaan eksynyt totuudesta. Huuda nyt jo eki sydämesi pohjasta saakka, Herraa Jeesusta avuksesi, että saisit kokea pelsatuksen Jeesuksessa Kristuksessa. Älä hyvä mies enää pilkkaa Jeesusta, Jeesus ei ole harjoittanut noituutta eikä mitään muutakaan syntiä. Jeesus ei syntiä tehnyt, Hän oli synnitön ihminen.
Kyllä nyt on ekivaari parempi, kun pysähdyt ajattelemaan hengellistä tilaasi, sillä siinä on nyt kyllä korjaamista ja paljon!- hirvas
lukien Ekivaari juuri varoita siitä,,?
>>>> Jos haluat päästä täydelliseen Jumalan ja hänen poikansa tuntemiseen, niin älä pelkää mitään uutta ja salattua, sillä se on luotu vain tullakseen julki. Opettele pelkäämään okkultismilla pelottelijoita ja vetäydy heistä pois! Niin, ymmärsitköhän väärin mitä Ekivaari tarkoitti.Eihän hän tarkoittanut sitä, että ihmisten tulisi kiinnostua pahuudesta tai Juimalan tahdon vastaisista salatuista asioista,- vaan Jumalan tahdon mukaisista asioista, jotka ovat salassa.
Aikoinaan kun tutkin lähemmin ihmisen olemusta ja erikoisesti sitä aluetta, joka liittyy ihmisen puhumiseen.Niin, silloin en tiedostanut asioita,- KOSKA NE OLIVAT SALATTUJA.No, tänä päivänä pystyn kuvaamaan nämä salatut asiat Raamatun ilmoituksien kautta eli nyt ne eivät ole enää salattuja.
Niin, näissä salatuissa/kin asioissa ydin asia on kumpaa tahoa ne edustavat. Jos ne on vihollisen salattua tietoa, niin niistä ihmisen tulee olla erillään. Mutta, jos ne on Pyhän Hengen ohjaamaa ja siten Jumalan aivoituksien mukaista,- niin ne on rakennukseksi/kasvatukseksi ihmiselle.
No, tänä aikana kaikki uusi mielletään harhaoppiseksi tai taikuudeksi,- vaikka ihmiset eivät edes tiedosta mistä on kysymys.Siis tavallaan sielun vihollinen on onnistunut ihmiset kahlitsemaan tahtoonsa,- etteivät he etsi uutta ja syvällisiä Jumalan aivoituksia/tahtoa.
Tähän tekijään uskon liityvän sen, miten ihmisten mielentila on ongelmoituneempi ja epävarma.
hyvä ja paha, enkä pahasta tahdo mitään tietää, vaikka te ajattelettekin kaiken aikaa minua vastaan pahaa, mutta se palaa bumerangina teihin itseenne!
Salaista, "salattua tietoa", josta annoin esimerkin tässä jakeessa:
"vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme",
Tämä on pyhää ja puhdasta Jumalan tuntemista, mutta te pidätte sitä pilkkanne aiheena:
2. Kor. 4:18
"meille, jotka emme katso näkyväisiä, vaan näkymättömiä; sillä näkyväiset ovat ajallisia, mutta näkymättömät iankaikkisia."
Miksi te käärmeet, käännätte kaikki hyvää tarkoittamani kirjoitukset pahaksi? Jumala on maksava sanansa vääristelijöille tekojen mukaan väärintekijäin palkan!Miksi te käärmeet, käännätte kaikki hyvää tarkoittamani kirjoitukset pahaksi? Jumala on maksava sanansa vääristelijöille tekojen mukaan väärintekijäin palkan!
-------
No, tätä itsekkin ihmettelen.Vaikka tuot selkeät Raamatun kohdat esille, joiden sisällön tuot mielikuvassasi esille, niin harhaoppisen leiman saat.
Ymmärränkin, miten KAIKEN uuden ja tiedostamattoman monet kokevat oudoksi ja harhaksi.Siis mikä ei edusta Helluntaipuolueen oppia, niin kaikki on harhaa.Sama mielikuva kuin jonkun lehden päätoimittaja ei julkaise sellaisia kirjoituksia, joita hän itse ei ymmärrä.Siis lehden taso näivettyy päätoimittajan ymmärryksen tasolle.ml213 kirjoitti:
Miksi te käärmeet, käännätte kaikki hyvää tarkoittamani kirjoitukset pahaksi? Jumala on maksava sanansa vääristelijöille tekojen mukaan väärintekijäin palkan!
-------
No, tätä itsekkin ihmettelen.Vaikka tuot selkeät Raamatun kohdat esille, joiden sisällön tuot mielikuvassasi esille, niin harhaoppisen leiman saat.
Ymmärränkin, miten KAIKEN uuden ja tiedostamattoman monet kokevat oudoksi ja harhaksi.Siis mikä ei edusta Helluntaipuolueen oppia, niin kaikki on harhaa.Sama mielikuva kuin jonkun lehden päätoimittaja ei julkaise sellaisia kirjoituksia, joita hän itse ei ymmärrä.Siis lehden taso näivettyy päätoimittajan ymmärryksen tasolle.Meille tuli Ristin Voitto-lehti useiden vuosikymmenien ajan, ja joskus aikaisemmin julkaisivat siinä minunkin mielipiteitäni.
Pari vuotta sitten tarjosin RV;lle kirjoitustani, jossa esitin muutamia esimerkkejä Uudesta Testamentista, että todennäköisesti Jeesus ja apostolit tarkoittivat Raamatun mainitsemalla neitsyydellä enemmän MIELEN neitsyyttä ja vilpittömyyttä kuin naisen emättimen neitsyyttä, [Joh.1:47 | 2.Kor.11:2,3 | Ilm.14:4,5] niin että eikö siitäkin voitaisi puhua?
Kirjoitustani eivät julkaisseet, vaan sen sijaan Jouko Ruohomäki puolusteli helluntailaisuuden oikeaoppisuutta, jossa Jeesuksen lihan neitseestä syntymistä ei kukaan oikea uskovainen epäile.- Vaihtelun vuoksi
ekivaari kirjoitti:
Meille tuli Ristin Voitto-lehti useiden vuosikymmenien ajan, ja joskus aikaisemmin julkaisivat siinä minunkin mielipiteitäni.
Pari vuotta sitten tarjosin RV;lle kirjoitustani, jossa esitin muutamia esimerkkejä Uudesta Testamentista, että todennäköisesti Jeesus ja apostolit tarkoittivat Raamatun mainitsemalla neitsyydellä enemmän MIELEN neitsyyttä ja vilpittömyyttä kuin naisen emättimen neitsyyttä, [Joh.1:47 | 2.Kor.11:2,3 | Ilm.14:4,5] niin että eikö siitäkin voitaisi puhua?
Kirjoitustani eivät julkaisseet, vaan sen sijaan Jouko Ruohomäki puolusteli helluntailaisuuden oikeaoppisuutta, jossa Jeesuksen lihan neitseestä syntymistä ei kukaan oikea uskovainen epäile.uutta teemaa okkultismin raamatullisuudesta.
Kuin kaikuja paratiisista: Niin käärme sanoi vaimolle: "Ette suinkaan kuole,....." :(( - pitäisi jo herätä
>>>Miksi te käärmeet, käännätte kaikki hyvää tarkoittamani kirjoitukset pahaksi?
- etteivät julkaisseet
ekivaari kirjoitti:
Meille tuli Ristin Voitto-lehti useiden vuosikymmenien ajan, ja joskus aikaisemmin julkaisivat siinä minunkin mielipiteitäni.
Kirjoitustani eivät julkaisseet, vaan sen sijaan Jouko Ruohomäki puolusteli helluntailaisuuden oikeaoppisuutta, jossa Jeesuksen lihan neitseestä syntymistä ei kukaan oikea uskovainen epäile.kirjoitustasi. On sentään joku lehti jossa pysytään luotettavassa sanassa jonka sinä olet hyljännyt.
Nyt sitten sanassa pysyvät ovat sinulle harhaoppisia. Voi pyhä yksinkertaisuus!!!
>>> jossa Jeesuksen lihan neitseestä syntymistä ei kukaan oikea uskovainen epäile. etteivät julkaisseet kirjoitti:
kirjoitustasi. On sentään joku lehti jossa pysytään luotettavassa sanassa jonka sinä olet hyljännyt.
Nyt sitten sanassa pysyvät ovat sinulle harhaoppisia. Voi pyhä yksinkertaisuus!!!
>>> jossa Jeesuksen lihan neitseestä syntymistä ei kukaan oikea uskovainen epäile.Koska pelkäsivät lukijoiden huomaavan, että
— ahaa, tämä neitsyysasia voidaan ymmärtää myös hengellisesti eikä vain kirjaimen mukaan lihallisesti!
Kuka mieletön uskaltaa väittää, etteikö Hengestä syntyminen ole hengellinen tapahtuma, joka pitää myös selittää hengellisesti eikä lihallisesti, niin kuin kolminaisuusoppi sitä opettaa;
1. Kor. 2:14
"Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti."
Suoraan sanoen Ristin Voiton toimittajat pelkäsivät hengellistä ja siihen saakka heiltä salassa ollutta tietoa, pyhää okkultismia, Jumalan salaisuuden julki tulemista ja halusivat estää sen!
Vertaa Luuk. 11:52
"Voi teitä, te lainoppineet, kun te olette vieneet tiedon avaimen! Itse te ette ole menneet sisälle, ja sisälle meneviä te olette estäneet."pitäisi jo herätä kirjoitti:
>>>Miksi te käärmeet, käännätte kaikki hyvää tarkoittamani kirjoitukset pahaksi?
ihmisiltä aamenia! Minulle riittää hyvin se, kun saan julistaa Jumalan koko tahtoa ja totuutta kaikkien ihmisten tietoisuuteen. Siihen Jumala itse antaa siunauksensa!
- paljastanut itsensä
Et mitenkään voi olla uudestisyntynyt. Jos olet joskus ollut, olet luopion tilassa.
Pyhä Henki ei pane ketään kirjoittamaan aloituksesi kaltaisia kirjoituksia.
Yrität hämmentää ihmisiä jotka eivät tunne Jumalaa, eivät ole juurtuneet Kristukseen ja eivät tunne Pyhää Henkeä. Tällaisella kirjoittelulla kokoat itsellesi syntiä synnin päälle.
Hengelliset uskovat huomaavat heti että olet pahasti mettähallituksen puolella. Palaa Jeesus tielle ja pyydä Herralta Jeesukselta anteeksi pilkkaamisesi ja kaiken Hänen häpäisemisen johon olet syyllistynyt. Jos kysyt esimerkkiä häpäisemisestä, olet todella sokea. Etkö ymmärrä että tämäkin aloitus oli Herran Jeesuksen häpäisemistä?
Miksi ihmeessä kirjoittelet sellaisia kirjoituksia? Haluatko todella häpäistä Jeesusta vai haluatko vain riidellä. No, joka tapauksessa kumpikaan näistä ei ole Pyhän Hengen aikaansaannosta. Sinussa ekivaari ei todellakaan ole Pyhä Henki. Tee parannus heti!!!- merim.raimo
tai jossei veneestä, niin on kelkan kanssa potkutellut heikoille jäille ja pelastusrenkaan sijasta on pitänyt kaulassaan myllynkiveä. :(
- hirvas
merim.raimo kirjoitti:
tai jossei veneestä, niin on kelkan kanssa potkutellut heikoille jäille ja pelastusrenkaan sijasta on pitänyt kaulassaan myllynkiveä. :(
sanoo
Sananl. 9:12
Jos olet viisas, olet omaksi hyväksesi viisas; ja jos olet pilkkaaja, saat sinä sen yksin kestää."
todella uudestisyntyneet uskovaiset kyllä ymmärtävät kirjoitusteni sisällön, mutta ne, jotka vaativat Jeesuksen tuntemista lihan mukaan, eivät ymmärrä vaan pelkästään haukkuvat ja räksyttävät, kun eivät osaa edes Jumalan sanalla perustella sen paremmin räksytystään kuin asiaansakaan!
— Meille näkymättömät asiat ovat muilta salattua tietoa, jota he pelkäävät, eivätkä sen tähden koskaan pääse siihen läheltä tutustumaan eikä sitä tuntemaan, vaikka juuri se on samaa kuin iankaikkinen elämä, [Joh.17:3].
Jeesus oli okkultisti, joka omisti sellaista tietoa, jota ei voinut toisten vastaanottokyvyn heikkouden tähden vielä opetuslapsilleenkaan antaa, [Joh. 16:12].
Samoin oli apostoli Paavali;
1.Kor. 2:6
"Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
2. Kor. 4:18
"Mutta "meille, jotka emme katso näkyväisiä, vaan näkymättömiä; sillä näkyväiset ovat ajallisia, mutta näkymättömät iankaikkisia.
7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltä määrännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
8 sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut - sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet -
9 vaan, niin kuin kirjoitettu on: »mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat»".
Mutta tulipahan taas todistettua oikeaksi yksi useista Jeesuksen opetuksista; tämä että ...
Matt. 7:6
"Älkää antako pyhää koirille, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaisi niitä jalkoihinsa ja kääntyisi ja repisi teitä."
Samalla tämä selkeytti ja seuloi sitä, ketkä täällä palstalla ovat niitä Jeesuksen tarkoittamia todellisia koiria ja sikoja. Tietenkin he, jotka haukkuvat ja yrittävät repiä!
Tämä todistaa selvästi sen, että omalla uskollaan paaduttaneiden ihmisten sisin on tullut pahemmaksi kuin niiden, jotka eivät kehu ja kersku oikealla uskollaan;
Matt. 12:45
"Silloin se menee ja ottaa mukaansa seitsemän muuta henkeä, pahempaa kuin se itse, ja ne tulevat sisään ja asuvat siellä. Ja sen ihmisen viimeiset tulevat pahemmiksi kuin ensimmäiset. Niin käy myös tälle pahalle sukupolvelle."purje kirjoitti:
voi olla okkultisti, koska hänessä ei ole mitään pimeyttä. 1 Joh.1:5
ole mikään salattua, sillä Isällä on jopa sellaista tietoa, jota ei antanut vielä edes omalle pojalleen, ja tämä on yksi eroavaisuus Isän ja pojan välillä, vaikka he täydellisesti yhtä ovatkin.
Ajat ja hetket ovat yksi sellainen toimintafunktio, jonka Isä pitää omana tietonaan, kunnes aikojen täyttyessä antaa pojalleen käskyn toteuttaa ne, mitkä hyväksi näkee:
Matt. 20:23
"Hän sanoi heille: »Minun maljani te tosin juotte, mutta minun oikealla ja vasemmalla puolellani istuminen ei ole minun annettavissani, vaan se annetaan niille, joille minun Isäni on sen valmistanut»".
- aikansa magiaan
on kyllä ihan sellaisenaankin ihan mielenkiintoinen kysymys. Esim. synoptisissa evankeliumeissa (Mt, Mk ja Lk) kuva Jeesuksesta maagikkona tai mahdollisuudesta edes pitää häntä sellaisena näyttää muuttuvan sitä kiusallisemmaksi mitä nuoremmasta evankeliumista on kyse.
Alexis L. Felder tarkastelee artikkelissaan ”A Magical Messiah: Discussing Jesus as an Ancient Magician Through the Synoptic Gospels” synoptisten evankeliumien kuvauksia Jeesuksesta parantajana laajemmassa, sen ajan juutalaisessa ja hellenistisessä kontekstissa. Samoin hän tarkastelee sitä, miten Jeesuksen kuvaus parantajana muuttuu vanhimmasta evankeliumista Mk:sta myöhäisempiin Mt:een ja Lk:een tultaessa: Myöhemmissä evankeliumeissa – jotka kuitenkin ovat käyttäneet Mk:sta yhtenä lähteenään – on Mk:ssa vastaavien kertomusten yhteydessä esiintyvät kuvaukset Jeesuksen käyttämistä parannustoimenpiteistä sekä syytökset / epäilyt mustan magian käyttämisestä joko lievennetty tai poistettu kokonaan (Mk 3:21–22 Jeesuksen oman perheen epäilyt sekä vihjaus mustan magian käyttämisestä & vihjaus että Jeesuksessa itsessään olisi paholainen vs. Mt 12:22–24 joka ei mainitse Jeesuksen perhettä eikä vihjausta että Jeesuksessa itsessään olisi paholainen vaikka mustaa magiaa käyttäisikin; Mk 6:14 Herodeksen vihjaus nekromantiasta vs. Lk 9:7–9 josta vihjaus puuttuu; Mk 7:31–35 kuuromykän parantaminen vs. Mt 15:29–31; Mk 8:22–26 sokean parantaminen). Aivan kuin edes Jeesuksen aikalaisten vihjaukset siitä että Jeesus olisi käyttänyt magiaa hyväkseen, eivät olisi enää sopineet Mt:n ja Lk:n kirjoittajien ja / tai lukijakunnan kuvaan siitä, millainen Jeesus oli tai olisi pitänyt olla, sen enempää kuin kuvaukset hänen parannustoimistaan (kuten syljen käyttö), joka muistutti "tavallista" magiaa.
”On the question concerning the source of Jesus’ power we have seen in Mark that outsiders answer this question with accusations of possession and necromancy. Matthew and Luke choose not to mention that some thought Jesus was possessed by Satan, and that Satan was making it possible for him to cast out spirits. … Clearly Mark is less reserved than Matthew and Luke when he is talking about the magical events surrounding Jesus’ life and how they were interpreted by the people around him. … Matthew and Luke are not focused on the magic that Jesus performs or is accused of performing. They do concern themselves with the image of Jesus and desperately try not to tarnish it with accusations of the use of magic. …” (s.42)
”In Mark, Jesus does perform ritually based miracles, which Matthew and Luke also describe, but without the ritual actions. Again, … we will see Matthew and Luke carefully using Markan material and deemphasizing the procedure while highlighting the outcome or message.” (s.43)
”… as a historical figure like many others Jesus can be identified as a magician. The most evidence for Jesus’ identity as a magician is found in Mark’s gospel, which shows an early shift in Christianity away from magical practices and towards the structural system based around weekly worship and scheduled holidays that many people are familiar with today. … What these examples show is a very subtle shift from the origins of a religious movement to the beginnings of a religion focused on the community and its concerns.” (ss.53–54)
Felderin teksti (pdf) on ladattavissa linkistä
http://dspace.nitle.org/handle/10090/4200 - huoneenhaltija
Erehdyt, ekivaari.
Okkultismi on salaisen tiedon hankintaa magian/taikuuden/pahojen voimien avulla.
Sen harjoittajat pyrkivät hallitsemaan omaa ja toisten maailmankuvaa ja elämää sellaisin yliaistillisin keinoin, jotka eivät ole Jumalasta.
Okkultismi ei ole Jeesuksen ja apostolien tarkoittamaa Pyhän Hengen kautta tullutta salaista tietoa, joka sekin on vielä vajavaista.
Salattu Jumalan viisaus on kätkettynä Kristuksessa ja ilmoitettu meille Raamatussa.
Tunnet hyvin Raamatun tekstit tältäkin osin enkä halua asettaa esille tuomiasi kyseenalaisiksi.
Okkultismi ei vain sovi yhteen Jumalan täydellisen tiedon kanssa. Jumala kyllä tuntee kaikki salaisuudet ja antaa armossaan meidänkin oppia tuntemaan Hänen valtakuntaansa ilman salaperäisiä maagisia voimia.
Hänen valtakuntansahan on jo sisällisesti meissä.
Mark.4:
11. Niin hän sanoi heille: "Teille on annettu Jumalan valtakunnan
salaisuus, mutta noille ulkopuolella oleville kaikki tulee
vertauksissa,
12. että he näkemällä näkisivät, eivätkä huomaisi, ja kuulemalla
kuulisivat, eivätkä ymmärtäisi, niin etteivät kääntyisi ja saisi
anteeksi".
Ef.1:
8 Tätä armoa hän on ylenpalttisesti antanut meille kaikkinaiseksi viisaudeksi ja ymmärrykseksi,
9 tehden meille tiettäväksi sen tahtonsa salaisuuden, että hän, päätöksensä mukaan, jonka hän oli nähnyt hyväksi itsessään tehdä -
10 siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, - oli yhdistävä Kristuksessa yhdeksi kaikki, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä.
1.Kr.4
1. Niin pitäköön jokainen meitä Kristuksen käskyläisinä ja Jumalan
salaisuuksien huoneenhaltijoina.
Kol.1:
26 sen salaisuuden, joka on ollut kätkettynä ikuisista ajoista ja polvesta polveen, mutta joka nyt on ilmoitettu hänen pyhillensä,
27 joille Jumala tahtoi tehdä tiettäväksi, kuinka suuri pakanain keskuudessa on tämän salaisuuden kirkkaus: Kristus teissä, kirkkauden toivo.
Ef. 5:
32 Tämä salaisuus on suuri; minä tarkoitan Kristusta ja seurakuntaa.
1.Tim.3.
16 Me tunnustamme, että meidän uskomme pyhä salaisuus on suuri: Hän ilmestyi ihmisruumiissa, hänet julistettiin vanhurskaaksi Hengen voimasta, enkelit saivat hänet nähdä, hänestä saarnattiin kansoille, häneen uskottiin maailmassa, hänet korotettiin kirkkauteen.
Psalmin 73 kirjoittaja Aasaf oli päässyt perille eräästä tärkeästä Jumalan salaisuudesta:
Ps.73:
2 Mutta minun jalkani olivat vähällä kompastua, askeleeni olivat aivan liukahtaa.
3 Sillä minussa nousi kateus ylvästelijöitä kohtaan, kun minä näin jumalattomien menestyvän.
16 Minä mietin päästäkseni tästä selvyyteen; mutta se oli minulle ylen vaikeata,
17 kunnes minä pääsin sisälle Jumalan pyhiin salaisuuksiin ja käsitin, mikä heidän loppunsa on oleva.jatkokirjoituksissani jo selostin että salattua tietoa saatetaan käyttää sekä hyvään että pahaan. Uskonnolliset johtajat ovat vain antaneet sen latinalaiselle nimelle magic-witchcraf-leiman, koska tietämätöntä kansaa on helpompi taluttaa!
Sanoit tämän aivan oikein, että >>"Sen harjoittajat pyrkivät hallitsemaan omaa ja toisten maailmankuvaa ja elämää sellaisin yliaistillisin keinoin, jotka eivät ole Jumalasta."17 "Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sille, joka voittaa, minä annan SALATTUA mannaa ja annan hänelle valkoisen kiven ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.'"
Sana okkultismi on peräisin latinan sanasta occultus (pimeä, näkymätön, salainen), jossa viitataan "tiedon piilossa" olevaan, kätkettyyn.
"Ei ole mitään kätkettyä, mikä ei tulisi ilmi, eikä salattua, mikä ei paljastuisi ja tulisi tietoon." [Matt. 10:26 ]
1. Kun. 8:12
"Silloin Salomo sanoi: »Herra on sanonut tahtovansa asua pimeässä,»" (salassa).
Room. 1:19
"sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut."
1. Kor. 2:10
"Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin."- huoneenhaltija
ekivaari kirjoitti:
17 "Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sille, joka voittaa, minä annan SALATTUA mannaa ja annan hänelle valkoisen kiven ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.'"
Sana okkultismi on peräisin latinan sanasta occultus (pimeä, näkymätön, salainen), jossa viitataan "tiedon piilossa" olevaan, kätkettyyn.
1. Kun. 8:12
"Silloin Salomo sanoi: »Herra on sanonut tahtovansa asua pimeässä,»" (salassa).
Room. 1:19
"sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut."
1. Kor. 2:10
"Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin."Esille ottamasi Raamatun tekstit ovat tuttuja.
Pietari kehoittaa sisaria, mutta kyllä tämä veljillekin sopii:
1.Piet.3:4
"vaan se olkoon salassa oleva sydämen ihminen, hiljaisen ja rauhaisan hengen katoamattomuudessa; tämä on Jumalan silmissä kallis."
Salassa oleva Jumalan ihminen on ulkonaisista, näkyvistä merkeistä riippumaton, salainen. Siksi en itse laita kovinkaan paljon painoa ulkonaiselle, vaan hengelliselle "syvyydelle", joka on Jumalan ihmisen sisimmässä. Jumala senkin tuntee, koskapa Henki tutkii ja tuntee kaikki, Jumalan syvyydetkin, kuten esittämäsi Raamatun teksti toteaa.
Ymmärrän tarkoituksesi ja sanan 'occultus' merkityksen.
Sanalla on yleisessä kielenkäytössä kielteinen, pimeyden voimia ja niiden esiin tuomista tarkoittava merkitys. Siksi en halua Jeesuksen ja Hänen omiensa yhteydessä käyttää sanaa okkultisti.
"Magia saa voimansa salaisuudesta
Kaikkien magiaa ja mystiikkaa hyödyntävien liikkeiden vetovoima perustuu uskoon, että on olemassa kadotettu tai salainen tieto, joka on saavutettavissa oikein menoin. Tarkoin toteutetut riitit palauttavat yhteyden salaiseen voimaan ja viisauteen. Ne myös yhdistävät tiedon löytäneet salaiseksi yhteisöksi, vahvistavat jäsenten yhteenkuuluvuutta ja suojelevat heitä ulkopuolisten kritiikiltä.
Jotta salaisuus olisi salaisuus, sen pitää olla jossakin muualla kuin välittömästi käsillä, kenen tahansa tavoitettavissa. Siksi se on milloin missäkin: salaperäisillä noidilla, Amerikan intiaanien mytologiassa, kaukana eksoottisessa idässä.
Tärkein länsimaisen okkultismin lähde on juutalaisten Kabbala, kokoelma pyhää ja salaista uskomusperinnettä. Vuosisatoja Kabbala oli löyhä kooste suullista traditiota, kunnes siitä 1500-luvulla julkaistiin ensimmäiset painetut versiot. Sittemmin niitä on ilmestynyt lisää, jopa käännöksinä.
Uuden ajan alkupuolen okkultismi ei ollut tieteelle vihamielistä. Tieteen ja magian raja oli vielä häilyvä, ja tavallaan okkultistit pyrkivät avaamaan uskonnon ja magian alueen tieteelle.
Yhteyttä luonnontieteisiin ei saavutettu – tosin 1800-luvun lopulla syntynyt parapsykologia tavoittelee sitä vieläkin. Myös tekniikassa okkultismi on joutunut antamaan periksi. Siltainsinööri ei luota levitaatioon. Hengen tieteissä okkultismin asema pysyi vahvana, ja sellainen se on edelleen. Aina kun sielusta puhutaan, asiantuntijoita on paljon. "
http://www.uta.fi/laitokset/historia/noitanetti/saatanan_palvonta.html
Raamatun totuudet ja salaisuudet ovat välittömästi käsillä. Ei tarvitse muuta kuin hankkia Raamattu ja lukea sitä. Tässä poikkean joidenkin uskovien käsityksestä. Eräiden mielestä kun ns uskomattomien ei pitäisi edes ottaa Raamattua käsiinsä, saati siteerata tai tutkia sitä. Minusta Raamattua lukemalla ihminen voi tulla tuntemaan Jumalan armon, joka on Kristuksessa Jeesuksessa ja saada Pyhän Hengen perehdyttämään Jumalan pyhiin salaisuuksiin, joista edellisessä viestissäni jotain kirjoitin.
Sinäkin olet tuonut monia Raamatun kohtia esiin. Niille Amen, mutta ei okkultismille.
Jumalan seurakunta ei myöskään ole salaseura, salainen yhteisö, vaan julkisesti kokoontuva ja kaikkien tiedossa olevan yhteisö. Tältäkin osin se poikkeaa kulteista. Vaikka Kristusta ja seurakuntaa tarkoittava salaisuus on suuri, kuten Paavali kirjoittaa, se on sitä hengellisessä mielessä. Jokainen hengellinen ymmärtää, mutta muilta se on salattu.
Kristukseen luottavassa Jumalan ihmisessä asuva Jumalan Henki on suuren pahan ulottumattomissa.
Kristukseen uskova ei perusta uskoaan ja elämäänsä kulttimenoihin okkultistien tapaan, vaan elävään ja toimivaan Kristukseen.
Ps.
Kirjoituksesta tuli pitkänpuoleinen lainauksineen, pahoittelen. Linkissä oleva artikkeli kannattaa lukea. Se ilmestyi aikoinaan Tiede-lehdessä ja on peruskäsitteitä selventävä. - tilanteen mukaan
huoneenhaltija kirjoitti:
Esille ottamasi Raamatun tekstit ovat tuttuja.
"vaan se olkoon salassa oleva sydämen ihminen, hiljaisen ja rauhaisan hengen katoamattomuudessa; tämä on Jumalan silmissä kallis."
Salassa oleva Jumalan ihminen on ulkonaisista, näkyvistä merkeistä riippumaton, salainen. Siksi en itse laita kovinkaan paljon painoa ulkonaiselle, vaan hengelliselle "syvyydelle", joka on Jumalan ihmisen sisimmässä. Jumala senkin tuntee, koskapa Henki tutkii ja tuntee kaikki, Jumalan syvyydetkin, kuten esittämäsi Raamatun teksti toteaa.
Sanalla on yleisessä kielenkäytössä kielteinen, pimeyden voimia ja niiden esiin tuomista tarkoittava merkitys. Siksi en halua Jeesuksen ja Hänen omiensa yhteydessä käyttää sanaa okkultisti.
Kaikkien magiaa ja mystiikkaa hyödyntävien liikkeiden vetovoima perustuu uskoon, että on olemassa kadotettu tai salainen tieto, joka on saavutettavissa oikein menoin. Tarkoin toteutetut riitit palauttavat yhteyden salaiseen voimaan ja viisauteen. Ne myös yhdistävät tiedon löytäneet salaiseksi yhteisöksi, vahvistavat jäsenten yhteenkuuluvuutta ja suojelevat heitä ulkopuolisten kritiikiltä.
Jotta salaisuus olisi salaisuus, sen pitää olla jossakin muualla kuin välittömästi käsillä, kenen tahansa tavoitettavissa. Siksi se on milloin missäkin: salaperäisillä noidilla, Amerikan intiaanien mytologiassa, kaukana eksoottisessa idässä.
Tärkein länsimaisen okkultismin lähde on juutalaisten Kabbala, kokoelma pyhää ja salaista uskomusperinnettä. Vuosisatoja Kabbala oli löyhä kooste suullista traditiota, kunnes siitä 1500-luvulla julkaistiin ensimmäiset painetut versiot. Sittemmin niitä on ilmestynyt lisää, jopa käännöksinä.
Uuden ajan alkupuolen okkultismi ei ollut tieteelle vihamielistä. Tieteen ja magian raja oli vielä häilyvä, ja tavallaan okkultistit pyrkivät avaamaan uskonnon ja magian alueen tieteelle.
Yhteyttä luonnontieteisiin ei saavutettu – tosin 1800-luvun lopulla syntynyt parapsykologia tavoittelee sitä vieläkin. Myös tekniikassa okkultismi on joutunut antamaan periksi. Siltainsinööri ei luota levitaatioon. Hengen tieteissä okkultismin asema pysyi vahvana, ja sellainen se on edelleen. Aina kun sielusta puhutaan, asiantuntijoita on paljon. "
Raamatun totuudet ja salaisuudet ovat välittömästi käsillä. Ei tarvitse muuta kuin hankkia Raamattu ja lukea sitä. Tässä poikkean joidenkin uskovien käsityksestä. Eräiden mielestä kun ns uskomattomien ei pitäisi edes ottaa Raamattua käsiinsä, saati siteerata tai tutkia sitä. Minusta Raamattua lukemalla ihminen voi tulla tuntemaan Jumalan armon, joka on Kristuksessa Jeesuksessa ja saada Pyhän Hengen perehdyttämään Jumalan pyhiin salaisuuksiin, joista edellisessä viestissäni jotain kirjoitin.
Sinäkin olet tuonut monia Raamatun kohtia esiin. Niille Amen, mutta ei okkultismille.
Jumalan seurakunta ei myöskään ole salaseura, salainen yhteisö, vaan julkisesti kokoontuva ja kaikkien tiedossa olevan yhteisö. Tältäkin osin se poikkeaa kulteista. Vaikka Kristusta ja seurakuntaa tarkoittava salaisuus on suuri, kuten Paavali kirjoittaa, se on sitä hengellisessä mielessä. Jokainen hengellinen ymmärtää, mutta muilta se on salattu.
Kristukseen luottavassa Jumalan ihmisessä asuva Jumalan Henki on suuren pahan ulottumattomissa.
Kristukseen uskova ei perusta uskoaan ja elämäänsä kulttimenoihin okkultistien tapaan, vaan elävään ja toimivaan Kristukseen.
Ps.
Kirjoituksesta tuli pitkänpuoleinen lainauksineen, pahoittelen. Linkissä oleva artikkeli kannattaa lukea. Se ilmestyi aikoinaan Tiede-lehdessä ja on peruskäsitteitä selventävä.Toisinaan hän painottaa jehovalaisuus/universalistis/areiolaisia opinkappaleita yhdistettynä Raamatusta silputetuilla jakeilla.
Ajoittain, kuten viime päivinä, hän nostaa samoja teemoja kuin gnostilaisuudessa, new age-laisuudessa tai teosofiassa, siis yleensä mitä löytyy parapsykologian alueelta.
Onpa hän välillä lainannut tänne ajatuksia Urantia-kirjasta, joka tunnetaan okkultistien keskuudessa eräänlaisena saatanan inspiroimana anti-raamattuna.
Hänen kirjoittelunsa aktiivisuus ja muutamat maininnat viittaavat, että hän olisi kanavoija ja kirjoittaisi henkioppaan avulla. Ja paljon yhteneväisyyttä on ekivaarin ja Neale Donald-Walshin ajatuksissa, joka on kertonut kirjoittavansa automaattikirjoituksella. Se selittää Donald-Walshin monet kirjat, jotka ovat syntyneet hämmästyttävän lyhyissä ajoissa ja ne valmistelevat lukijoita kohtaamaan aivan erilaisen ”Jumalan”, minkä Raamattu ilmoittaa.
Ekivaarille on tyypillistä ihmisjumaluuden korostaminen, joka tulee mm. raja- tai salatun tiedon ts. okkultismin alueelta. Siihen kuuluu Raamatun tekeminen ristiriitaiseksi ja osittain jälkeen päin sepitetyksi, jolloin sen auktoriteettiasema murenisi. Päätarkoitus on vesittää Jumalan kokonaisilmoitus ristin sovitustyön kautta.
Tällöin hän tietenkin nostaa esiin valikoituja jakeita toisenlaisen evankeliumin sanomasta, joissa Jeesus alennetaan luoduksi ja ihminen tulee jumalaksi. Samoilla jakeilla parapsykologiset kirjailijat korostavat uuden aikakauden ”evankeliumiaan”, josta puuttuu kadotus ja saatana on vain mielentila ym.
Puhuminen hyvistä hengistä, jotka saattaisivat käyttää ihmistä asumuksenaan on jo aika suoraan vihjailua avautumaan okkultismille ja valkoisen magian 'hyville henkivoimille'. Kyse on silloin riivaajista, vaikka valkoiseksi tai mustaksi magiaksi sanottaisiin tai kristilliseen valepukuun verhoiltaisiin.
Tässä yhteydessä voi lainata varsinaisen ’asiantuntijan’ Anton LaVeyn sanoja. Hän toimi saatanan kirkon ylipappina ja sanoo selvään mistä on kysymys, kun harjoitetaan valkoista magiaa (noituus, taikuus, spiritismi, itämaisten mietiskelyjen muodot, joogat, meditaatiot, shamanismi, hypnoosi, henkiparannus, vaihtoehtolääkitys jne ...luettelo on pitkä...):
- ” Valkoisen magian seremonioihin osallistuvat seisovat viisikannan sisäpuolella suojautuakseen 'pahoilta' voimilta, joita he kutsuvat avukseen... Saatananpalvojasta tuntuu teeskentelyltä suojautua samoilta voimilta, joita kutsuu avuksi." huoneenhaltija kirjoitti:
Esille ottamasi Raamatun tekstit ovat tuttuja.
Ps.
Kirjoituksesta tuli pitkänpuoleinen lainauksineen, pahoittelen. Linkissä oleva artikkeli kannattaa lukea. Se ilmestyi aikoinaan Tiede-lehdessä ja on peruskäsitteitä selventävä.ja "tilanteen mukaan" vastauksista"! Teen aiheesta uuden avauksen j.H.s., kunhan ehdin, koska tämä palsta alkaa jo painua toiselle sivulle.
Huoneenhaltija puhui asiallista asiaa, osittain tarkoituksellisen provosoivasti tekemääni avaukseen, ja sitä tarkoitustani yritän selittää seuraavassa avauksessani.tilanteen mukaan kirjoitti:
Toisinaan hän painottaa jehovalaisuus/universalistis/areiolaisia opinkappaleita yhdistettynä Raamatusta silputetuilla jakeilla.
Ajoittain, kuten viime päivinä, hän nostaa samoja teemoja kuin gnostilaisuudessa, new age-laisuudessa tai teosofiassa, siis yleensä mitä löytyy parapsykologian alueelta.
Onpa hän välillä lainannut tänne ajatuksia Urantia-kirjasta, joka tunnetaan okkultistien keskuudessa eräänlaisena saatanan inspiroimana anti-raamattuna.
Hänen kirjoittelunsa aktiivisuus ja muutamat maininnat viittaavat, että hän olisi kanavoija ja kirjoittaisi henkioppaan avulla. Ja paljon yhteneväisyyttä on ekivaarin ja Neale Donald-Walshin ajatuksissa, joka on kertonut kirjoittavansa automaattikirjoituksella. Se selittää Donald-Walshin monet kirjat, jotka ovat syntyneet hämmästyttävän lyhyissä ajoissa ja ne valmistelevat lukijoita kohtaamaan aivan erilaisen ”Jumalan”, minkä Raamattu ilmoittaa.
Ekivaarille on tyypillistä ihmisjumaluuden korostaminen, joka tulee mm. raja- tai salatun tiedon ts. okkultismin alueelta. Siihen kuuluu Raamatun tekeminen ristiriitaiseksi ja osittain jälkeen päin sepitetyksi, jolloin sen auktoriteettiasema murenisi. Päätarkoitus on vesittää Jumalan kokonaisilmoitus ristin sovitustyön kautta.
Tällöin hän tietenkin nostaa esiin valikoituja jakeita toisenlaisen evankeliumin sanomasta, joissa Jeesus alennetaan luoduksi ja ihminen tulee jumalaksi. Samoilla jakeilla parapsykologiset kirjailijat korostavat uuden aikakauden ”evankeliumiaan”, josta puuttuu kadotus ja saatana on vain mielentila ym.
Puhuminen hyvistä hengistä, jotka saattaisivat käyttää ihmistä asumuksenaan on jo aika suoraan vihjailua avautumaan okkultismille ja valkoisen magian 'hyville henkivoimille'. Kyse on silloin riivaajista, vaikka valkoiseksi tai mustaksi magiaksi sanottaisiin tai kristilliseen valepukuun verhoiltaisiin.
Tässä yhteydessä voi lainata varsinaisen ’asiantuntijan’ Anton LaVeyn sanoja. Hän toimi saatanan kirkon ylipappina ja sanoo selvään mistä on kysymys, kun harjoitetaan valkoista magiaa (noituus, taikuus, spiritismi, itämaisten mietiskelyjen muodot, joogat, meditaatiot, shamanismi, hypnoosi, henkiparannus, vaihtoehtolääkitys jne ...luettelo on pitkä...):
- ” Valkoisen magian seremonioihin osallistuvat seisovat viisikannan sisäpuolella suojautuakseen 'pahoilta' voimilta, joita he kutsuvat avukseen... Saatananpalvojasta tuntuu teeskentelyltä suojautua samoilta voimilta, joita kutsuu avuksi."ainoatakaan mainitsemistasi järjestöistä, joita on arviolta ainakin tusinan verran.
Ihmettelen kyllä suuresti, miten paljon Raamatulla ja niillä täytyy olla yhteistä, sillä en ole lainaillut yhdenkään noiden mainitsemiesi järjestöjen opetuksia, vaan ainoastaan ja yksistään kaikki lainaukseni ovat Raamatusta!
Näytät olevan sama tyyppi, joka härräsi Netmissionissa kirjoituksiani vastaan ja vaati niitä poistettavaksi ja Einoa bannattavaksi!
Sanoit itse olleesi kauan aikaa okkultistien oppien lumoissa ja tunnutkin olevan melkoinen tekijä Jumalan tahdon ja totuuden tuntemisen vastustajana ja estäjänä. Syvällisempi totuuden tuntemisen opetus N.M:ssa näyttääkin lässähtäneen ihan olemattomiin, lässyn-lössyn-mössyn tasolle.
Sinua näyttää kiukuttavan silmittömästi, kun tällä palstalla ei sinua kukaan kuuntele. Olisi mielenkiintoista tietää, miten paljon olet vaatinut ekivaarin kirjoitusten ja nikin poistamista!- outoja ajatuksia.
ekivaari kirjoitti:
ainoatakaan mainitsemistasi järjestöistä, joita on arviolta ainakin tusinan verran.
Ihmettelen kyllä suuresti, miten paljon Raamatulla ja niillä täytyy olla yhteistä, sillä en ole lainaillut yhdenkään noiden mainitsemiesi järjestöjen opetuksia, vaan ainoastaan ja yksistään kaikki lainaukseni ovat Raamatusta!
Näytät olevan sama tyyppi, joka härräsi Netmissionissa kirjoituksiani vastaan ja vaati niitä poistettavaksi ja Einoa bannattavaksi!
Sanoit itse olleesi kauan aikaa okkultistien oppien lumoissa ja tunnutkin olevan melkoinen tekijä Jumalan tahdon ja totuuden tuntemisen vastustajana ja estäjänä. Syvällisempi totuuden tuntemisen opetus N.M:ssa näyttääkin lässähtäneen ihan olemattomiin, lässyn-lössyn-mössyn tasolle.
Sinua näyttää kiukuttavan silmittömästi, kun tällä palstalla ei sinua kukaan kuuntele. Olisi mielenkiintoista tietää, miten paljon olet vaatinut ekivaarin kirjoitusten ja nikin poistamista!Ja vielä - ekivaari - etkö tiedä, ettei tarvitse kirjoittaa silloin mitään jos ei ymmärrä tai ei ole muutenkaan mitään sanottavaa. Tämä vaan tiedoksi silläkin uhalla, että voi jäädä viikkojakin väliin! :)
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv282527- 1142126
- 1221809
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?971803Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91547Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161391140Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901085Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt891031Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu211022Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35987