Vapaa kuvaus

Olen uskis,ev.lut..naimisissa.

Harrastan kuntoilua, lukemista, penkkiurheilua.

"Ei uskonmäärä pelasta vaan uskon kohde".

Sanal.11:25:"Hyväätekeväinen sielu tulee ravituksi, ja joka muita virvoittaa, se itse kostuu."

Koulutus: yo, laborantti

Aloituksia

12

Kommenttia

6913

1. Niin ja Jeesuksessa on lain täyttymys. Jeesus itse sanoi, "se on täytetty". Jeesus toi Uuden liiton vanhan liiton tilalle. Tämä Uusi liitto kertoo Kristityistä ja heidän uskostaan.
  2. "Jos raamattua lukee kokonaisuutena se vaikuttaa vielä pahemmalta kuin yksi sieltä otettu lause, etkö sinä tiedä sitä."

En minä tuollaisia luule, minä tiedän että kokonaisuuksia lukemalla asiat kirkastuvat, on paljon kokemusta sellaisesta.

"Ensin jumala luo maailmankaikkeuden ja ihmiset, se nyt on vielä suunnilleen moraalisesti toimittu. Sen jälkeen menee pieleen ja pahasti. Jumalasi rankaisee väärin tekemisestä ihmisiä jotka eivät tietäneet mikä ero on oikealla ja väärällä. "

Väärin, Jumalahan oli nimenomaan kieltänyt tekemästä sitä mitä he tekivät. Kannattaisi lukea kokonaisuuksia.

"Ja ei riitä että tämä rankaisisi vain rikoksen tekijöitä vaan kaikkia heidän jälkeläisiään hamaan tulevaisuuteen. Se ei ole moraalista."

Väärin, joka väittää olevansa täysin puhdas, ei tee ikikä mitään väärää valehtelee ja näin ollen on syyllistynyt jo valehteluun.

"Sitten se jumala huomaa että kaikki ei menekään hyvin joten hän tappaa kaikki muut ihmiset maailmasta paitsi nooan, joka on juoppo ja väkivaltainen. Mikään tuosta ei ole moraaalista "

Valikoivaa tulkintaa(teetkö todella näin kaikissa asioissa? Jos et, miksi Raamattu saa sinut pois tolaltaan?). Väkivaltaiset ihmiset eivät katuneet vaan jatkoivat pahoilla teillänsä. Nooa sen sijaan turvatui ja tuketua Jumalaan.

"Ihmiset alkavat työskennellä yhdessä ja ovat rauhassa ja ymmärtävät toisiaan. Tämä ei käy jumalallesi vaan hän hajottaa heidät ympäri maailmaa ja sekoittaa heidän kielensä. Ihmiset eivät ymmärrä toisiaan ja sotia syntyisi (jos tämä olisi totta). Eli jumalasi ei tahdo että ihmiset tulisivat toimeen ja tekisivät yhteistyötä."

Jälleen valikoivaa tulkintaa, kun ajattelen fiksuuttasi, minusta on todella kurjaa että sorrut Raamatun kohdalla vihatäyteiseen,väärään ja valikoivaan tulkintaa. Toimiiko tälläinen tiedemaailmassa? jos toimii tiede saa jälleen yhden kolauksen mielessäni lisää. Jos ei miksi harjoitat sitä uskontoja kohtaan?

"Sitten tämä "valittu" kansa riehuu ympäri lähi-itää ja teurastaa vastaantulevia kansoja jatkuvalla syötöllä. Ja tämä siksi että he sattuivat asumaan jossain joka jumalan mielestä kuuluu hänen kansalleen."

Ja sinä "siunaat" vastaantulevien kansojen pahuuden ja heidän jumalien palvonnan. Kuten lapsien uhraamisen, siinä ei ole mielestäsi mitään pahaa? Eikä heille näin ollen kuulu rangaistusta ja Jumalan tuomiota? Erikoista tulkintaa jopa järkyttävää, jos tuohon yhdyt.

"Ja kun uuden testamentin lukee kokonaisuutena, se järkyttävin kaikesta.

Koska koko uuden testamentin viesti perustuu siihen että tämä rakastava jumala rankaisee ihmisiä jotka eivät ole tehneet mitään muuta syntiä kuin syntyneet näiden väitettyjen aatamin ja eevan jälkipolviksi. "

Eli pidät itseäsi synnittömänä ja täysin puhtaana ihmisenä? Koskaan et ole tehnyt mitään väärää? Ja tämä pitäisi uskoa? Minusta sinä loukkaat turhaan älykyyttäsi kirjoittamalla jotain näin ala-arvoista ja valheellista.

"Ja ainoa tapa lopettaa tämä rankaisu on uhrata syytön ihminen/jumala...

Miten kukaan voi pitää tuollaista ihmisuhrausta suurena rakkauden osoituksena? "

Onko suurempaa rakkautta kuin uhrautua toisen puolesta? Jumala teki sen ja puhtaasti rakkaudesta ihmisiä kohtaan.

Mikä oli jumalan hinku vuodattaa taas kerran verta? Eikö sillä olisi takataskussaan vähän parempia ratkaisuja? "

Jumala on ilmoittanut itsestään sen minkä on katsonut parhaaksi. Tämä ratkaisu on varmasti paras ratkaisu, itse luotan siihen. Meillä ihmisillä on hinku tietää Jumalasta kaikki. Mutta Jumala jää osittain mysteeriksi. Eihän se enää Jumala oliskaan jos Hän olisi ihmisen selitettävissä.

Jätit vastaamatta aijempiin kysymyksiin.
    "
  3. Viitannet 1+1+1=1, lauseella kolminaisuuteen. Kolminaisuuteen liittyy myös mysteeri siinä suhteessa että siihen ei saa täysin tyhjentävää vastausta. Paremmin kolminaisuutta kuvaakin;
    ääretön+ääretön+ääretön=ääretön, niinkuin Jumala itsessäänkin on ääretön.

uskovaisissa on ihan tavallisia ihmisiä, eri ammateissa, ihan yliopistotasoissisakin ammateissa.