Vapaa kuvaus

Olen uskis,ev.lut..naimisissa.

Harrastan kuntoilua, lukemista, penkkiurheilua.

"Ei uskonmäärä pelasta vaan uskon kohde".

Sanal.11:25:"Hyväätekeväinen sielu tulee ravituksi, ja joka muita virvoittaa, se itse kostuu."

Koulutus: yo, laborantti

Aloituksia

12

Kommenttia

6913

1. Ilmeisesti et pyydäkkään vaan jatkat samaa linjaa pysäytykseesi asti.

"todela ilman vilppiä kääntyä Jumalan puoleen
    ANOMAAN näytä sinä Totuutesi kun niin moni totuutta
    toitotta?"

Käännyn päivittäin Jumalan puoleen useita kertoja heti aamusta alkaen.

"Etkö usko Jumala sen voi kirkastaa mikä Hänestä on? "

Uskon toki ja tiedänkin sen.

"Oletko niin rikas itsessäsi että tiedät paremmin kuin Jumala?"

En toki,tiedän että olen itsessäni hyvin köyhä,siksi turvaankin Jumalaan joka ikinen päivä.
  2. Tiedän toki mitä on psykoosi, eräs minulle hyvin läheinen ihminen sairastaa sellaista sairautta, että voi "vaipua" psykoosin.Olen häntä kuskannut sairaaloihin,istunut hoitoneuvotteluissa hoitoneuvottelujen jälkeen,käynyt katsomassa,hakenut lääkkeitä,kuskannut terapioihin, elänyt arkea hänen rinnalla..voi sanua että minulla on maallikoksi ruohonjuuren tason kokemusta psykoosista yli 20 vuoden ajan eli kyllä tiedän ja tunnistan sen erittäin hyvin. Tiedän myös että itselläni ei sitä ole.

Pyhän Hengen ohjauksella ja psykoosilla ei ole mitään tekemistä keskenään. Toki ymmärrän, että sellaisen joka ei ole molempia nähnyt/kokenut on vaikia ymmärtää näitä ja eroittaa ne toisistaan.

"Kummasti "vihollisen" ääni kelpasi juutalaisille.
    Miksi ei sinulle kelpaa tappokäskyt? jumalallahan
    voisi olla tekeillä "uusin liitto", jonka
    johto hahmo olet sinä? "

Viittaat jälleen VT:n puolelle( mistähän johtuu että ateistit ovat niin mielistyneitä VT:hen kun he UT:sta saisivat Kristillisyydestä huomattavasti selkeämmän ja paremman kuvan?)

No,anyways..VT:nkin puolta on luettava kokonaisuutena, on huomattava milloin on kyseessä "nuhdesaarna" tai tulevaa profetoidaan ellei Juutalaiset tee parannusta pahoista teoistaan ja synneistään. Eli ne eivät välttämättä tapahdu.
    Jumala varoittaa,nuhtelee ja kehoittaa parannukseen ellei sitä tapahdu, seuraa tuomio tehdyistä pahoista teoista.
    Minusta se että, pahuudesta seuraa tuomio on oikeudenmukaisuutta.
    Uusi Testamentti kieltää itsensä "päivittämisen" eli tämä Uuden Testamentin Uusi liitto on ja pysyy, siihen on tyytyminen. Ja kelpaa kyllä minulle.
  3. Huomaan että sinulla on paljon väärää tulkintaa Raamatusta siitä johtuu että et näe Raamattua loogisena.

"Eli jumala ihan tuosta noin vaan päätti hylätä sen kansan jota oli henkilökohtaisesti ohjannut ja auttanut vuosituhansien ajan. Aluksi hän kertoo heille kuinka elää elämäänsä ja mihin uskoa. Ja kun nämä noudattavat hänen käskyjään niin laitetaanpa jeesus peliin ja perutaan kaikki aikaisemmat säännöt koskien sitä mihin uskoa. Oikein reilu hemmo! "

Pointti olikin siinä että kun eivät noudattaneet. Eivät kyenneet tai halunneet, niskuroivat. Eli ihmisistä ei ollut noudattamaan lakia.

"Jumala on kaikkivaltias. Jumalan tahto tapahtuu niin maan päällä niinkuin taivaassa. Jumal tahtoo kaikkien pelastuvan. Eli kaikki ihmiset tulevat pelastumaan huolimatta siitä mihin uskovat, jopa me ateistit. Tätäkö tarkoitit? Eikös se sodi vähän tuota kristinuskon perusteita vastaan: "minä olen tie, totuus ja elämä"

En kun tarkoitin että kaikki ottaisivat Jumalan pelastussanoman ja Jeesuksen vastaan. Mutta ei ketään pelasteta väkisellä. Vapaa tahto lakkaisi silloin olemasta. Voin vain kuvitella sitä valituksen määrää jos ihminen ei itse saisi päättää asioista.

"Kansanmurhat, nooan tulva, kulkutaudit, sodoma ja gomorra, egyptin lapsien tappaminen ja niin edelleen. Kun vanhaa testamenttia lukee kokonaisuutena niin huomaa että jumala tappaa siinä kaikkia ihmisiä uskosta huolimatta. 3 miljoona kuolemaa vanhassa testamentissa. Siinäkö on se oikeudenmukaisuus ja rakkaus? "

Kerta toisensa jälkeen mitätöit ihmisen vastuun. Eli jos naapurini ajaa kännissä ihmisen kuoliaaksi, niin minä tai sinä lusimaan? Ei kyllä mene minun järkeeni eikä logikkaan.
    VT:n on myös ihmisten historiaa ja se on tunnetusti ja valitettavasti verinen. Ihminen on kykenevä murhaamaan,tappamaan ja kaikkinaiseen pahaan. Valitettavan usein ihminen valitsee tämän pahan ja tulokset ovat nähtävissä. Ja edelleen teon tehnyt kantaa vastuun eli ihminen.
    Oikeudenmukaisuus on siinä että jokainen joutuu tekosistaan tuomiolle ja vastuun kantaa Jumalan edessä tekijä ei "naapuri".
  4. Tulkintasi heittää,kun ajattelee että tämä Mooseksen Herra teki/tekee sellaisia ihmetekoja joihin ei ihmiset pysty, ei edes vahvemmat ihmiset.