Vapaa kuvaus

Olen uskis,ev.lut..naimisissa.

Harrastan kuntoilua, lukemista, penkkiurheilua.

"Ei uskonmäärä pelasta vaan uskon kohde".

Sanal.11:25:"Hyväätekeväinen sielu tulee ravituksi, ja joka muita virvoittaa, se itse kostuu."

Koulutus: yo, laborantti

Aloituksia

12

Kommenttia

6913

1. Kirjoitat:"Toivon todella että kristiyt edes tämän yhden kerran osaisivat pysyä tästä threadista pois!!! Onnistuuko? En jaksa lukea teidän paskanlänkytystänne, ja tämä ON ateistien palsta >_< "

Mitä pelkäät? Etkö halua Kristittyjen näkemystä Raamatunteksteihin?
    Ja todella tämä on ateistin palsta, voisin ajatella että eivät he ole kovin kiinnostuneita lukemaan Raamatun jakeita palstallaan.

Kirjoitat:"Voiko sitä sen selvemmin sanoa? Uskonnolliset säännöt romukoppaan, käytä järkeäsi. Jos on nälkä, syö, vaikka uskonto kuinka kieltäisi."

Raamattua lukiessa ja tulkitessa on aina katsottava asiayhteys, sekä se kenelle kyseinen Sanankohta on tarkoitettu.
    Jeesus kritisoi tässä Fariseuksien lainomaista käskyjen noudattamista. Niissä ihminen unohdettiin ja pilkuntarkka säädöksien noudattaminen meni edelle. Tätä vastaan Jeesus tässä kritisoi.
  2. "raamatun kirjainten mukaan muuta tee kuin kuoletut ja se näkyy, että kun jos "järki" olisi tallella
    tulisit näkemään jo nuo ihmisopin valheet jotka
    ovat todella RISTIRIIDASSA JUMALAN SANAN TOTUUDEN KANSSA."

Armik hyvä, eihän Raamatun kirjaimet kuoleta, päinvastoin ne virvoittaa ja tekee eläväksi.
    Niinhän juuri aijemmassa viestissä perustelin RAAMATUN SANALLA että ihmisopit ovat ristiriidassa Raamatun kanssa. Etkö lue kunnolla muiden viestejä?

"Näin näkyy et tiennyt miksi Jeesus tänne maailmaan lähetettiin."

Eli et ole samaa mieltä Raamatun kanssa tässäkään asiassa,Joh.3:16:"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."
    Eli sinusta tämä ei ole totta. Ok, no minä uskon kuitenkin ennemmin Raamattua kuin sinua.

"Kun sanot:"Ei ole uskovaistakaan ihmistä Raamatun mukaan vapautettu vajavuudesta,ahdistuksista,vastoinkäynneistä eikä syntiin lankeamisesta."

Sanomasi oli ihmisopin harhaa."

Katso ja lue Paavalin elämästä Raamatun sivuilta huomaat että Paavalilla oli kaikkea näitä mistä mainitsen yltäkyllin elämänsä aikana.

Eli taas sanot RAAMATUN SANAA ihmisopin harhaksi. Ok, no minä uskon ennemmin Raamattua kuin sinua.

"Raamattua lukemalla ihminen ei siis tule Jumalan Totuutta tietämään."

Raamatussahan on juuri kerrottu se Jumalan Totuus. Eli sinusta Raamatusta ei löydy Jumalan Totuutta. Ok, no minä uskon ennemmin Raamattua kuin sinua.

"Pyhä Henki AINOASTAAN voi sanan kirkastaa."

Lopultakin olemme, sinä ja minä ja Raamattu jostakin samaa mieltä, hyvä edes näin.

Mutta hirveän palijo sinulla on näissä kirjoitukissa Raamatun vastaisuutta, kannataisi varmaan rukoillen lukea sitä Raamattua enemmän, koskapa sieltä se totuus löytyy.
  3. "Viisaammat sanovat että unet tulevat alitajunnasta ja kertovat ihmisen toiveista ja peloista."

Millä tavalla viisaammat?

Muistelisin lukeneeni tuon jonkun Psykiatrin lehtihaastattelusta.

"Kaikki profetiat on koiteltava Jumalan Sanalla. Tähän on selvä ohje 1.kor.14:3:"

Teet täysin perusteettoman oletuksen, että Raamattu olisi Jumalan sanaa. Vaikka sinä uskot niin, ei se tarkoita että niin olisi.

Jos keskustelun aiheena on Kristinuskon profetiat on luonnollista että niitä käsitellään Raamatun valossa. Sama kuin kemian ilmiöistä voimme lukea kemian oppikirjoista.

"Vapauteen Jeesus meidät vapautta, ei uudestaan lain alle."

Paitsi ellet tee kuten me sanomme, sinua tullaan kiduttamaan ikuisuus.

Tässä olikin aiheena usko ja vapaus, koska on sellaistakin uskonnollisuutta jossa ihminen "sidotaan" tekojen,suoritusten ja taakkojen alle eli "lakihengenlisyyttä". Jeesus saarnasi juuri tälläistä "lakihengellisyyttä" vastaan. Ja tälläinen "lakihengellisyys" on omiaan luomaan pelkotiloja, olen sen sivustaseuraajana huomannut.

"Lopuksi haluan vielä sanua että Rukous on vahva ase, rukoukset eivät mene koskaan hukkaan."

Ellet oikeasti odota rukouksen vaikuttavan yhtikäs mihinkään.

Totta, mutta sekinhän on jo osoitus rukoukseen ja Jumalaan luottamisesta, että yleensä rukoilee.