Vapaa kuvaus

Olen uskis,ev.lut..naimisissa.

Harrastan kuntoilua, lukemista, penkkiurheilua.

"Ei uskonmäärä pelasta vaan uskon kohde".

Sanal.11:25:"Hyväätekeväinen sielu tulee ravituksi, ja joka muita virvoittaa, se itse kostuu."

Koulutus: yo, laborantti

Aloituksia

12

Kommenttia

6913

1. Kun Kristillinen kirkko ei pidä Kristillisistä totuuksista kiinni niin aiheuttaahan se ihmetystä, kiukkua ja närää.
    Vähän sama kun ostaisit Nokian kännykän ja kun kotona avaisit paketin sisällä oliskin Ericssonin kännykkä eikä sitä vaihettaisi. Monikohan olisi napisematta?
    Eli Kun Ev.Lut kirkko lupaa sitoutua Raamattuun eikä sitten sitoudukkaan, nii miksei "kusetuksesta" voisi närkästyä?
  2. Raamattu kieltää yksiselitteisesti juopumisen.(Esim.: Snl.31:4,20:1,23:31,Jes.5:22,1.kor.6:10, Ef.5:18.)
    Sen sijaan ruokajuomana ja lääkkeenä viini oli Lähi-idässä hyvinkin yleinen, lienee vieläkin.
    Kohdassa Joh.2:10, sanotaan "kun juopuvat", niin ketkä? Häävieraat kyllä. Kaikkiko? Ei, ei siinä niin sanota. Jokainen on ollut varmaan häissä ja nähnyt että kaikki eivät tosiaan juovu. Itse en usko että Jeesus ja opetuslapset tekisivät Raamatun Sanaa vastaan.
    UT:ssa käytetään sanaa "Oinos", kun puhutaan viinistä sekä käymättömästä rypälemehusta. Tämä rypälemehu oli hyvää ja tervellistä juoda. Uskonkin että Jeesus teki tätä hyvää "Oinosta", rypälemehua.
    VT:ssä viini kuvaa myös Messiaan armoa. Kun opetuslapsista sanotaan että "hänen opetuslapset uskoivat häneen", niin ehkä opetuslapset muistivat nämä VT:n kohdat.

Ja kun Peku sanot asianmukaisesti ja rehellisesti että, :"Ateistina voin tulkita Raamattua puolueettomasti tässäkin asiassa.".
    Tuot esille sen tärkeän pointin että et tulkitse Raamatun Sanaa Pyhän Hengen ohjaamana ja neuvomana, ja juuri tästä sinun erillaiset tulkintasi voivat juuri johtua.