Jeesus sanoo: "Minä olen ovi"

Semper.Fidelis

"MINÄ OLEN OVI; jos joku minun kauttani menee sisälle,
niin hän pelastuu," Joh. 10:9

"Ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin MINUN KAUTTANI." Joh. 14:6

Palstan opettajana ahkeroiva KariHenrik markkinoi hämärää sunilaista
ahtaanportin 'magiaansa' korvikkeeksi otsikossa olevalle totuudelle.

(lainaus alkaa)
>Se täytyy vielä tuoda, Kirjoittanut: KariHenrik 27.9.2008 klo 20.44
että AHDAS PORTTI on se kohta, jossa Jumalan Pyhän Hengen
sanoma muuttuu ihmiselle sapesta hunajaksi.

8

282

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lukija.

      Sinänsä kolkkoa asiaa hellämielisesti keventäen sanon, että
      'ahdasportin mystinen kolahdus on suniuskovien korville yhtä
      lupaava kuin bingo-huuto pikavoittoa etsivälle onnenonkijalle'. Semper.Fidelis 28.9.2008 klo 11.33
      ---------------------------------------------

      Ei ahdas portti ole mikään pikavoitto onneen ja autuuteen, kuten sanot, vaan kilvoittelun tulos, jonka joikaisen taivaaseen pyrkivän on päästävä läpi ja kohdattava Jeesus tässä ajassa ennen iäisyyttä.

      "Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät; mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät."

      • sitä jatkuvaa kilvoittelua, joka meillä on lihan valtaa vastaan,
        kantaessamme ja kärsiessämme itsessämme Kristuksen kuolemaa.

        Jeesuksen opetuslapsena eläminen merkitsee väistämättä osallisuutta
        Kristuksen kuolemaan, se merkitsee oman lihamme ristiinnaulitsemista.
        Voit tarkistaa asian lukemalla esim. Gal. 5:24.

        "Me kuljemme, aina kantaen Jeesuksen kuolemaa
        ruumiissamme, että Jeesuksen elämäkin tulisi meidän
        ruumiissamme näkyviin. Sillä me, jotka elämme, olemme
        alati annetut kuolemaan Jeesuksen tähden, että Jeesuksen
        elämäkin tulisi kuolevaisessa lihassamme näkyviin."
        2.Kor. 4:10-11

        Sunilainen ahdasportti merkitsee itsensä putsaamista omin voimin
        kunnes homma tulee siinä määrin valmiiksi, että portti loksahtaa
        auki ja täydellinen puhtaus 'pikavoittona' palkkioksi tipahtaa.

        Suni tai oppilaansa tarkentakoon, jos haluavat tuon oppinsa,
        mutta pääpiirteissään tuota kuvaamaani proseduuria he tarjoavat.


      • oppia
        Semper.Fidelis kirjoitti:

        sitä jatkuvaa kilvoittelua, joka meillä on lihan valtaa vastaan,
        kantaessamme ja kärsiessämme itsessämme Kristuksen kuolemaa.

        Jeesuksen opetuslapsena eläminen merkitsee väistämättä osallisuutta
        Kristuksen kuolemaan, se merkitsee oman lihamme ristiinnaulitsemista.
        Voit tarkistaa asian lukemalla esim. Gal. 5:24.

        "Me kuljemme, aina kantaen Jeesuksen kuolemaa
        ruumiissamme, että Jeesuksen elämäkin tulisi meidän
        ruumiissamme näkyviin. Sillä me, jotka elämme, olemme
        alati annetut kuolemaan Jeesuksen tähden, että Jeesuksen
        elämäkin tulisi kuolevaisessa lihassamme näkyviin."
        2.Kor. 4:10-11

        Sunilainen ahdasportti merkitsee itsensä putsaamista omin voimin
        kunnes homma tulee siinä määrin valmiiksi, että portti loksahtaa
        auki ja täydellinen puhtaus 'pikavoittona' palkkioksi tipahtaa.

        Suni tai oppilaansa tarkentakoon, jos haluavat tuon oppinsa,
        mutta pääpiirteissään tuota kuvaamaani proseduuria he tarjoavat.

        Sunilainen ahdasportti merkitsee itsensä putsaamista omin voimin
        kunnes homma tulee siinä määrin valmiiksi, että portti loksahtaa
        auki ja täydellinen puhtaus 'pikavoittona' palkkioksi tipahtaa.
        --

        Eivät nuo "sunilaiset" noin opeta, kuten sinä annat väärin ymmärtää, että ihminen puhdistaa itse itsensä ennen ahdasta porttia omin voimin.

        Eikös se oppi sovi niihin itse oman uskonratkaisun tekeviin ja itse oman uskonsa kruunaajille siinä uskovien upotuskasteessa. He väittävät itse itseään uskoviksi eli pelastuneiksi.

        Raamatussa uskoviksi "pistou" alettiin kutsua vasta kasteen jälkeen.

        Lyydiakin kyseli toisten mielipidettä siitä, pitivätkö he häntä uskovaisena "pistou" koko perheen kasteen jälkeen, kun Lyydia oli totellut eli ottanut vaarin kehotuksesta ja vienyt koko perhekuntansa kasteelle.

        14 Ja eräs Lyydia niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista, jumalaapelkääväinen nainen, oli kuulemassa; ja Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin siitä, mitä Paavali puhui.
        15 Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä.


      • oppia kirjoitti:

        Sunilainen ahdasportti merkitsee itsensä putsaamista omin voimin
        kunnes homma tulee siinä määrin valmiiksi, että portti loksahtaa
        auki ja täydellinen puhtaus 'pikavoittona' palkkioksi tipahtaa.
        --

        Eivät nuo "sunilaiset" noin opeta, kuten sinä annat väärin ymmärtää, että ihminen puhdistaa itse itsensä ennen ahdasta porttia omin voimin.

        Eikös se oppi sovi niihin itse oman uskonratkaisun tekeviin ja itse oman uskonsa kruunaajille siinä uskovien upotuskasteessa. He väittävät itse itseään uskoviksi eli pelastuneiksi.

        Raamatussa uskoviksi "pistou" alettiin kutsua vasta kasteen jälkeen.

        Lyydiakin kyseli toisten mielipidettä siitä, pitivätkö he häntä uskovaisena "pistou" koko perheen kasteen jälkeen, kun Lyydia oli totellut eli ottanut vaarin kehotuksesta ja vienyt koko perhekuntansa kasteelle.

        14 Ja eräs Lyydia niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista, jumalaapelkääväinen nainen, oli kuulemassa; ja Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin siitä, mitä Paavali puhui.
        15 Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä.

        >>Eivät nuo "sunilaiset" noin opeta, kuten sinä
        annat väärin ymmärtää, että ihminen puhdistaa itse
        itsensä ennen ahdasta porttia omin voimin.


    • Minua järkyttää erityisesti tuo Hssu kohtalo, ovat "sitoneet" hänet ahtaan portin eteen odottamaan että Jumala Hssu:n "väkivalloin" tempaisisi sisään. No, odottaa saa Hssu maailman tappiin asti...:(
      Kuinkahan Jumala tuomitsee tämän "sitomisen" loppupeleissä?

      • henkeltäsi

        lestathan mielellään "sitovat" ja sitten "päästävät" ihmisiä oman tahtonsa mukaan?
        ....
        Kuinkahan Jumala tuomitsee tämän "sitomisen" loppupeleissä?
        ....


      • Matteuksen evankeliumi:
        23:15 "Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset,
        te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet
        tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on
        siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen,
        kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!"

        Jeesuksen tuomitsema käännyttämistyö tulee mieleen mainitsemasi
        henkilön kohdalla. Jopa siinä määrin, että sunilaisten toimintamalli
        voi olla julmempaa kuin juutalaisten ulkokullattujen lähetystyö.

        Haluan silti uskoa Jumalan armoon ja laupeuteen. Hän näkee meidän
        sydämemme tilan, Hän etsii sieltä puhdasta ja vilpitöntä mieltä.

        Huijauksen uhreilla on toivoa; ainakin jos he vilpittöminä ja ilman
        omaa syytään ovat raatelevien susien kynsiin joutuneet.

        Huijarien oma tilanne on varmasti paljon synkempi kuin huijattujen.

        Näin toiveikkaasti minä asiaa syyttömien uhrien hyväksi punnitsen.
        'Loppupeleissä' me kaikki joudumme seisomaan Punnitsijamme edessä.


      • henkeltäsi kirjoitti:

        lestathan mielellään "sitovat" ja sitten "päästävät" ihmisiä oman tahtonsa mukaan?
        ....
        Kuinkahan Jumala tuomitsee tämän "sitomisen" loppupeleissä?
        ....

        Ihan Ev.lut olen. Tarkoitinkin tuolla "sitomisella" Hssu:n kohdalla sitä että ovat saaneet hänet uskomaan että Jumala "väkivalloin" tempaisee hänet uskoon kun vain odottaa tarpeeksi kauvan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1606
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      931
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      618
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      159
      497
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      188
      428
    Aihe