Vapaa kuvaus

Olen uskis,ev.lut..naimisissa.

Harrastan kuntoilua, lukemista, penkkiurheilua.

"Ei uskonmäärä pelasta vaan uskon kohde".

Sanal.11:25:"Hyväätekeväinen sielu tulee ravituksi, ja joka muita virvoittaa, se itse kostuu."

Koulutus: yo, laborantti

Aloituksia

12

Kommenttia

6913

1. Jumala+sanoi+Moosekselle:+”Minä+olen+se+joka+olen.”+Hän+sanoi+vielä:+”Näin+sinun+tulee+sanoa+israelilaisille:+’Minä-olen+on+lähettänyt+minut+teidän+luoksenne’”+(2.+Moos.+3:14).Jumalan+nimi+on++Minä+olen+se+joka+olen+tai+Minä-olen,+eli+Jahve.+Johanneksen+evankeliumissa+Jeesus+käyttää+tätä+Jumalan+nimeä+Jahve+ainakin+kaksi+kertaa+itsestään.(https://www.kotimaa24.fi/blogit/jeesus-sanoo-mina-olen-jumala/)Kun+Tuomas+puhuttelee+Jeesusta+Jumalaksi,+Jeesus+ei+toruu+eikä+nuhtele.+Vaan+päinvastoin+kehuu+Tuomaksen+uskoa+(Joh.20)Vain+Jumala+pystyy+antamaan+syntejä+anteeksi.+Jeesus+antoi+syntejä+anteeksi,+fariseukset+sen+ajan+uskonoppineet+tiesivät+että+näin+tehdessään+Jeesus+väittää+olevansa+Jumala+ja+siksi+närkästyvät+suuresti.Se+ettei+Jeesus+tiennyt+aikoja+johtuu+yksinkertaisesti+siitä+että+Hän+puhui+ihmisen+ominaisuudessa+opetuslapsilleen.Voit+laittaa+ne+"sadat+kohdat"+jossa+mielestäsi+kiistetään+Jeesuksen+olevan+Jumala.+Voimme+niitä+sitten+porukalla+tutkia+ja+tarkastella.
  2. En+minä+koe+että+usko+olisi+minua+sokaissut,+päinvastoin+koen+että+silmäni+ovat+avautuneet.+Myös+tutkimukset+osoittavat+että+usko+lisää+uskovan+hyvinvointia+ja+toimii+voimavarana.+Eli+ei+tämä+pelkästään+ole+minun+kokemukseni.