Vapaa kuvaus

Olen uskis,ev.lut..naimisissa.

Harrastan kuntoilua, lukemista, penkkiurheilua.

"Ei uskonmäärä pelasta vaan uskon kohde".

Sanal.11:25:"Hyväätekeväinen sielu tulee ravituksi, ja joka muita virvoittaa, se itse kostuu."

Koulutus: yo, laborantti

Aloituksia

12

Kommenttia

6913

1. Kristinuskon+oppiin+kuuluu+helvetti+eli+kadotus,+Jeesus+itse+opetti+aiheesta+Uudessa+Testamentissa+eniten.+Turvautumalla+ja+uskomalla+Jeesukseen+et+joudu+kadotukseen,+tämä+on+Jeesuksen+ja+kristinuskon+opetus.Me+kristityt+uskomme+kolmiyhteiseen+Jumalaan.+Tottahan+toki+on+otettava+huomioon+myös+muut+käskyt.+Mutta+esim.+varastaminen+ja+murhaaminen+ei+ole+lähimmäisen+rakastamista.+Jokainen+kristillinen+yhteisö+pyrkii+elämään+sen+mukaan+kuin+opettaa,+myös+rakastamaan+lähimmäistä.
  2. Aamen+:)
  3. Itse+kuitenkin+näkisin+että+vaaka+kallistuu+uskon+puolelle,+koska+jos+luulottelu+tuo+onnellisuutta+niin+silloinhan+kaikkein+kannattaisi+luulotella+asioita.+Ei+kuulosta+kovin+todenmukaiselta+eikä+järkevältä.+En+epäile+etteivätkö+hindut+ja+muslimit+olisi+uskossaan+vilpittömiä.+Jokainen+voi+valita+(se+on+ainakin+toivottavaa)+mihin+uskoo+tai+on+uskomatta.+Aikanaan+saamme+tietää+kuka+oli+oikeassa+ja+kuka+väärässä.+Jokaisella+on+perusteet+omalle+vakaumukselleen,+ja+ne+perusteet+sitten+koetellaan.+Loppupeleissä+eli+kokonaiskuvassa+alkoholi+ei+tuonut+hyvää+elämääni,+se+saldo+jäi+aina+negatiivisen+puolelle+monen+asian+suhteen.+Eli+se+oli+todella+negatiivinen+ja+tuhoava+riippuvuussuhde.+Uskoni+on+sen+sijaan+tuonut+elämääni+paljon+hyvää+ja+lisännyt+kasvuani+ihmisenä+sekä+hyvinvointiani.+Tämän+ovat+myös+läheiset+ihmiset+(he+jotka+tuntevat+minut+parhaiten)+todenneet+yhdestä+suusta.+Koen+myös+että+älykkyyteni+(mitä+sillä+nyt+tarkoitetaankin,+kun+älykyyttä+on+useampaa+lajia)+on+kokenut+uudistumista.+Luen,+tutkin+ja+pohdin+monipuolisemmin+asioita+kuin+ennen.+Luen+myös+uskontokriittisiä+kirjoja,+eli+uskallan+haastaa+uskoni,+jos+asian+voi+näin+ilmaista.+Eli+tässäkin+suhteessa+uskoontuloni++ja+uskoni+on+positiivinen+asia.Kristinuskon+leviämiseen+oli+monia+syitä.+Vasta+valmistunut+Rooman+tie+verkosto+mahdollisti+tiedon+leviämisen+uudella+tavalla.+Myös+kristinuskon+suvaitsevaisuus+oli+sen+valtti.+Kristinusko+hyväksyi+yhteyteensä+orjat,+naiset+ja+lapset,+se+oli+sen+ajan+yhteiskunnassa+ennenkuulumatonta+suvaitsevaisuutta.+Ja+toki+myös+Jumalalla+oli+kätensä+pelissä.+En+ihan+tuota+”kätesi+ovat+veressä”+–väitettä+allekirjoita,+minusta+se+on+liian+kapeakatseista.+Voisi+saman+logiikan+mukaan+väittää,+että+joka+tunnustautuu+ateisti+tahraa+kätensä+Mao+zetungin,+Stalinin+ja+Pol+Potin+ateististen+hirmuhallintojen+kymmenien+miljoonien+ihmisten+tapattamiin+vereen.En+tiedä+onko+kyseessä+Budziszewskin+filosofiaa.+Harri+lainaa+tuossa+yliopiston+tutkimustuloksia.+Lukulistalleni+kuuluu+evoluutioteoreetikon+Robert+Traversin+kirja+”petos+ja+itsepetos+ihmiselämässä”,+kunhan+vain+kyseinen+kirja+sattuu+kohdalle.+Onneksi+maailmassa+on+paljon+hyvää+luettavaa,+hyvä+ja+rentouttava+harrastus+:)