Vapaa kuvaus

Olen uskis,ev.lut..naimisissa.

Harrastan kuntoilua, lukemista, penkkiurheilua.

"Ei uskonmäärä pelasta vaan uskon kohde".

Sanal.11:25:"Hyväätekeväinen sielu tulee ravituksi, ja joka muita virvoittaa, se itse kostuu."

Koulutus: yo, laborantti

Aloituksia

12

Kommenttia

6913

1. Ennakkoluulojesi+oikaisua:+Uskovaiset+eivät+pidä+kaikkia+ateisteja+homoseksuaaleina,+eivät+myöskään+väitä+että+kaikki+ateistit+olisivat+alkoholisteja.+Varmaan+vihainen+asenteesi+uskovaisia+kohtaan+vähenisi+kun+pääsisit+näistä+väärinkäsityksistä+eroon.Ja+kaikki+me+vastaamme+valinnoistamme+ja+kannamme+niistä+vastuun,+eli+olemme+"orjia"+siinä+suhteessa+ihan+jokainen.
  2. "Kun+nimenomaan+ei+satu.+Ja+tosiaan,+tästä+on+ihan+objektiivista+dataa:+leikkauksesta+ei+selviä+yhtään+sen+paremmin+vaikka+parantumista+rukoiltaisiin.+Subjektiivisesti+sitä+pettää+itseään+ja+kuvittelee,+että+rukous+auttaisi,+mutta+sitten+faktinen+mittausdata+näyttää,+ettei+näin+käy."Tässä+tullaan+juuri+siihen+Jumalan+kaikkivaltiuteen.+Jos+minä+pyydän+että+kaverini+tekisi+voltin+ja+hän+ei+tee,+tarkoittaako+se+että+kaveriani+ei+ole+olemassa?+Tai+hän+ei+vastannut+pyyntööni?+Jos+Jumala+ei+paranna+hänellä+on+siihen+hyvä+syy,+jota+me+emme+näe,+hyvin+loogista.+"Olet+luulotellut,+että+autonavaimet+löytyi+rukoilun+voimalla+vaikka+löysit+ne+ihan+luonnollisesti+-+kuten+ateistitkin+löytävät+avaimensa."Itse+tiedän+että+rukous+toimii,+sinä+tulkitset+että+luulottelen.++Elän+kuitenkin+joka+päivä+uskoani+todeksi.+Vaikeaksi+menisi+joka+päiväinen+elämä+luulottelun+varassa."Mutta+suurissa+joukoissa+tämä+pitäisi+näkyä,+jos+tosiaan+on+uskova+ja+rukoileva,+niin+tämän+pitäisi+näkyä,+jos+katsotaan+erittäin+suurta+joukkoa.+Ei+vaan+näy."+Pelkästään+suomessa+tätä+rukouselämää+elää+todeksi+yli+500+000+ihmistä.+"Miksi+Hän+näin+tekisi,+jos+Hän+ylipäätään+on+sallinut+pahan+tapahtua,+niin+kai+se+nyt+helvetti+sentään+on+sitten+Hänen+suunnitelmansa.+Eihän+tuossa+ole+mitään+järkeä,+että+sitten+yht'äkkiä+suunnitelma+muuttuisi+(Huom.+Jumalan+sanotaan+olevan+muuttumaton).+Ei+tuossa+olisi+mitään+logiikkaa."Pahan+sallimisella+voi+olla+jokin+tarkoitus,+tämä+paha+kääntyykin+hyväksi.+Esim.+uskovaisten+vainot+on+paha+asia,+mutta+kolikon+kääntöpuoli+on+että+se+lisää+uskovaisten+yhtenäisyyttä,+"rivit+tiivistyy+ja+vahvistuu".+Jokainen+antaa+tapahtumille,+hyville+ja+pahoille,+jonkin+merkityksen.+Uskovaiset+näkevät+niissä+tapahtumissa+Jumalan+toiminnan+tavalla+tai+toisella.+Usko+on+myös+luottamusta+Jumalaan+ja+hänen+toimintaan.+Jokainen+on+tietenkin+vapaa+uskomaan+tai+olemaan+uskomatta.
  3. Ei+uskovaisia+ole+vapautettu+kärsimyksistä.+Myös+uskovaisten+osaksi+voi+tulla+vastoinkäymisiä,+sairauksia+ja+kärsimyksiä.+Me+uskovaiset+elämme+edelleen+maailmassa+ja+sen+lainalaisuuksien+mukaan,+mutta+emme+maailmasta.+Uskovaisilla+on+kuitenkin+Jumala,+johon+voi+turvata+niissä+kärsimyksissä.+Jumala+ei+hylkää+eikä+jätä.+Tähän+voimme+luottaa+aina.