Vapaa kuvaus

Olen uskis,ev.lut..naimisissa.

Harrastan kuntoilua, lukemista, penkkiurheilua.

"Ei uskonmäärä pelasta vaan uskon kohde".

Sanal.11:25:"Hyväätekeväinen sielu tulee ravituksi, ja joka muita virvoittaa, se itse kostuu."

Koulutus: yo, laborantti

Aloituksia

12

Kommenttia

6913

1. Paavali+nimenomaan+arvostelee+Galatalaisia+myös+siitä+että+he+ovat+ajautuneet+lain+alle.+Yksi+tällainen+piirre+oli+ympärileikkaus,+jota+Galatalaisilta+vaadittiin+vedoten+lain+noudattamiseen,+tämän+Paavali+tuomitsee+jyrkästi+lain+noudattamisen+ohella.+Asia+käy+selväksi+kun+seuraa+Paavalin+ajatusta+läpi+Galatalaiskirjeen:16+Kun+kuitenkin+tiedämme,+ettei+ihminen+tule+vanhurskaaksi+tekemällä+LAIN+vaatimia+tekoja+vaan+USKOMALLA++Jeesukseen+Kristukseen,+olemme+mekin+uskoneet+Jeesukseen+Kristukseen,+jotta+tulisimme+vanhurskaiksi+häneen+USKOMALLA+emmekä+tekemällä+LAIN+vaatimia+tekoja.+Eihän+kukaan+ihminen+tule+vanhurskaaksi+tekemällä+mitä+laki+vaatii.+Gal.2:1619+Lain+vaikutuksesta+minä+kuolin,+mutta+kuolin+VAPAAKSI+LAISTA+elääkseni+Jumalalle.+Gal.2:1921+Minä+en+tee+tyhjäksi+Jumalan+armoa;+jos+näet+vanhurskaus+saadaan+LAKIA+noudattamalla,+silloin+Kristus+on+kuollut+turhaan+Gal.2:212+Vastatkaa+vain+tähän+kysymykseen:+saitteko+te+Hengen+tekemällä+lain+vaatimat+teot+vai+kuulemalla+ja+USKOMALLA+evankeliumin?+3+Kuinka+voitte+olla+noin+mielettömiä!+Te+aloititte+Hengen+varassa.+Pyrittekö+nyt+päämäärään+omin+avuin?+Gal.3:2-311+On+selvää,+ettei+kukaan+tule+Jumalan+silmissä+vanhurskaaksi+LAKIA+noudattamalla,+sillä+"USKOSTA+vanhurskas+saa+elää"+Gal.3:1124+Näin+laki+oli+meidän+valvojamme+Kristuksen+tuloon+asti,+jotta+me+sitten+tulisimme+vanhurskaiksi+USKOSTA.+Gal.3:2421+Te,+jotka+tahdotte+elää+lain+alaisuudessa,+vastatkaa:+ettekö+kuule,+mitä+laki+sanoo?+Gal.4:214+Te,+jotka+pyritte+vanhurskauteen+lakia+noudattamalla,+olette+joutuneet+eroon+KRISTUKSESTA,+armon+ulkopuolelle.+Gal.5:4.Paavali+kirjoittaa+hyvin+selvästi+että+usko+tuo+vanhurskauden,+ei+lain+teot.+Joka+pyrkii+noudattamaan+lakia+on+joutunut+eroon+Jeesuksesta.+Itselleni+tämä+asia+on+täysin+selvä+ja+kirkas.+Toki+jos+joku+haluaa+yrittää+pelastua+lakia+noudattamalla+voi+niin+yrittää,+mutta+yritykseksi+se+jää.+Silloin+turhennetaan+myös+Jeesuksen+armo,+mikä+on+hyvin+surullista.
  2. Itse+en+sitä+niinkään+näe+käännösvirheenä,+kumpikin+käännös+on+käypänen.+Perusajatushan+tuossa+kohdassa+on+että+Jeesus+täytti+lain+ihmisten+puolesta+kun+ihmisestä+ei+kerta+kaikkiaan+ole+sitä+lakia+täyttämään.+Vajaiksi+jäämme+siltä+osin.+Mutta+synnin+laki+meille+näyttää,+ja+synnin+ongelmaan+on+ratkaisu+yksin+Jeesuksessa.+Laki+on+siis+sinällään+hyvä+asia,+mutta+sitä+noudattamalla+emme+pelastu+tai+saavuta+vanhurskautta,+kuten+Raamattukin+asian+ilmaisee.