Vapaa kuvaus

Olen uskis,ev.lut..naimisissa.

Harrastan kuntoilua, lukemista, penkkiurheilua.

"Ei uskonmäärä pelasta vaan uskon kohde".

Sanal.11:25:"Hyväätekeväinen sielu tulee ravituksi, ja joka muita virvoittaa, se itse kostuu."

Koulutus: yo, laborantti

Aloituksia

12

Kommenttia

6913

1. Jumala voi lahjoittaa omaisuuttaa varmaan monella tavalla. Meillä oli kerran todella tiukkaa, rukoilimme, että Jumala auttaisi tilanteessamme. Pari päivää myöhemmin postilaatikossa oli kirjekuori, jossa oli rahaa. Niiden avulla selvisimme hyvin. Tänä päivänäkään emme tiedä kuka rahat oli Jumalan kehoituksesta (näin uskon) laittanut postilaatikkoomme. Eikä meidän ole tarviskaan tietää, kiitimme Jumalaa.
    Toisaalta taivaan linnut-vertauksen voi ymmärtää myös juuri näin. Että linnut eivät näe vaivaa eivätkä kerää varastoja,mutta silti hyvä Jumala täyttää heidän varastonsa ja "massunsa".
    Sakkeus on hyvä esimerkki Jeesuksen suhtautumisesta omaisuuteen. Sakkeus antoi puolet omaisuudesta köyhille ja jätti puolet omaisuudestaan varastoon. Jeesus ei nuhdellut ja käskenyt antamaan sen varastopuolikkaankin, ei vaan Jeesus totesi että: "tänään on pelastus tullut tämän huoneen osaksi". Näin siis menetteli Jeesus itse.
  2. Totta sinällään, että kaikkein tärkeintä on Jeesuksen seuraaminen. Mutta ei se pois sulje ihmisyyttä. Ihminen tarvitsee ravintoa, vaatteita, kodin ja muuta tarpeellista, ilman mitään omaisuutta näiden hankkiminen ei onnistuisi.
    Jos viittaat "mielikuvituksellisella syillä" tuohon kieliopilliseen seikkaan niin voit tarkistaa asian joltakin asiantuntijalta. Sen verran olen tutkinut koinee-kreikan kielioppia, että tiedän sen olevan tosi. Suomen kieliopista puuttuu kyseinen aoristi-muoto. Tämä kyseinen verbimuoto muutoin ratkaisee muitakin Ut:n jännitteisiä ja ristiriitaisia kohtia.
    Mammona-opetuksen voisi tiivistää siten että "valitsisitkos mieluummin 5 miljoonaa euroa vai Jeesuksen seuraamisen". Voin vastata käsi sydämellä, että valitsisin Jeesuksen seuraamisen. Näin ollen mammona ei minulla mene Jeesuksen edelle.