Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Osallistu keskusteluihin kirjautumalla palveluun.
Kirjaudu sisään
Eikö sinulla ole vielä tunnuksia?
Rekisteröidy
Keskustelu24
profiilit
joosua65
joosua65
joosua65
Vapaa kuvaus
elään ja olen hengissä;) Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Liittynyt 23v sitten
5
aloitusta ·
298
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
On hyvä että painotus on Golgatalla ja sen ympärillä ettei pääasia jossa meidän halutaan pysyvän himmentyisi. Luin tuon Kai A kirjoituksen ja hyvä että voidaan etäisyydellä ja arvostelulla tarkastella myös E Whiten sanomaa. Ettei tulisi sellaista vaikutelmaa että häntä pidetään täysin erehtymättömänä keskuudessanne. Joten voidaan huomata että ns. kriittisillä sivuilla ollaan väärässä väittäessään että "EGW:een suhtaudutaan erehtymättömänä Raamatun selittäjänä" kirkossanne.
21.10.2005 18:54
No itse asiassa en minäkään usko ajatukseen että 1844 Kristus meni taivaallisen pyhäkön pyhästä (etummaisesta osastosta) "kaikkeinpyhimpään" josta "tutkiva tuomio" sitten alkoi.
Uskon että Kristus uhrasi itsensä kertakaikkisesti ja täydellisesti Golgatan ristillä ja Kristus oli heti taivaaseen astumisensa jälkeen mennyt kaikkein pyhimpään Jumalan oikealle puolelle.
21.10.2005 17:11
Golgatan ristillä kaikki tehtiin edestämme. Ja hänessä pysymme!
(Juud.1:)
20. Mutta te, rakkaani, rakentakaa itseänne pyhimmän uskonne perustukselle, rukoilkaa Pyhässä Hengessä
21. ja pysyttäkää niin itsenne Jumalan rakkaudessa, odottaessanne meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen laupeutta iankaikkiseksi elämäksi.
22. Ja armahtakaa toisia, niitä, jotka epäilevät, pelastakaa heidät, tulesta temmaten;
23. toisia taas armahtakaa pelolla, inhoten lihan tahraamaa ihokastakin.
24. Mutta hänelle, joka voi varjella teidät lankeamasta ja asettaa teidät nuhteettomina, riemuitsevina, kirkkautensa eteen, hänelle, ainoalle Jumalalle ja meidän pelastajallemme Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, hänelle kunnia, majesteetti, voima ja valta ennen kaikkia aikoja ja nyt ja iankaikkisesti! Amen
20.10.2005 23:55
Ketkäs rajataan lahkolaisiksi? Roomanvaltakunnassa aikoinaan tunnettiin kaikki Jeesuksen uskovat lahkolaisina, ja juutalaisten silmissä pahimman luokan villitsijöinä.
Mistä asiaa katsotaan aina löytyy lahkolaisia.
Kaikki me Jeesuksen uskovat ollaan maailman silmissä lahkolaisia ja uskomme on vaarallista jopa ihmisten mielenterveydelle. Meitä hihhuleita ei voi näköjään muuksikaan nimetä.
Jumala lähtee pieksemään ensiksi omiaan ennenkuin loppu tulee. Puhdistus omassa huoneessa. Vainot tulee yhdistämään kaikki Jeesuksen uskovat yhteen. Hellarit, babtistit, adventistit ja heräneet luterilaiset ym. kaikki me yhdessä vainottavana samassa kuritushuoneessa. Ja luulis että oppi seikoista ei silloin enää kinastella. Silloin alkaa valkenemaan mistä kaikesta olikaan kysymys,- kun usko muuttuu vihdoinkin näkemiseksi.
20.10.2005 23:13
Arvostan sinun avoimuuttasi näistä asioista. Olisipa kaikki yhtä avoimia kuin sinä niin tämä maailma olisi paljon parempi paikka elää. Avoimuutesi auttaa monia jotka joutuvat kohtaamaan samoja asioita elämässään.
Oma terveyttään ei osaa arvostaa ennenkuin on sairauden on kokenut. Sairauteni jälkeen nousi suureen arvoon - Terveyden hoitaminen, säännöllinen liikkuminen, terveellinen ruoka valio ja luontaistuotteet, niitä napsimalla olen voinut hyvin. Sitten suuri merkitys on meditaatiolla "rukouksella". Hiljentyminen Jumalan edessä vahvistaa yhteyden tunnetta kaikkivaltiaaseen ja toimii hyvänä voimanlähteenä:)
14.10.2005 11:23
Hyvää asiaa kerroit jarlau.
Minulla on elämässäni ollut yksi jakso jossa sairastuin depressioon ja sitä kesti useita vuosia. Aluksi yritin itse omin avuin selvitä. Mutta eihän siittä mitään tullut. Lääkärin antama lääkehoito oli korvaamaton apu. Lääkehoito antoi nosteen josta pääsin normaaleihin tuntemuksiin käsiksi jälleen. En tiedä vieläkään mistä ja miksi minulle puhkesi masennus,- se vain tuli. Aikani sitä sairastelin ja nyt koen sen jo taakse jääneenä aikana jota en halua enää muistella. Enkä ole enää noita lääkehoitoja tarvinnut sen jälkeen. On sanottu että masennus voi uusiutua vielä myöhemmässä vaiheessa ja siihen jää alttius olemaan lopun elämän.
Jotain ainakin muuttui olemuksessani tuon masennuksen aikana ja jälkeen. Itsetuntemukseni kasvoi ja suhteeni Kristukseen syveni. Olikohan masennukseni Jumalan antama "piikki lihaani" ? Ehkä tämän työn piti tapahtua minun tapauksessani jotta sisimmässäni tapahtui muutos Jumalan mielen mukaiseksi.
13.10.2005 23:24
Oikeassa olet! Raamatussa ei kehoiteta kirkkoja ja oppeja perustamaan. Tehtäväksi annettiin vain evankeliumin levittäminen. Oikein menee jos uskossa olevat näkevät vain Kristuksen seurakunnan. Kristuksen ruumiin jäseniä (pienempiä tai isompia soluja)ollaan jokainen. Kristus on ruumiin pää. Ikävä asia että uskovat ovat jakautuneet eri ryhmiin:( Uskon että lopunaikana Kristuksen ruumis eheytyy yhdeksi ainoaksi joukoksi.
13.10.2005 00:26
Yritän vahvistaa itselleni oikean näkemyksen ja suhteen näistä asioista *laki ja armo* sekä *uusi ja vanha liitto*.
Kun lukee sieltä täältä huomaa että näissä on monenlaista näkemystä esillä, yksin ja rinnan ja jopa sekoitettuna.
Jotenki paljon avasi ja vahvisti aikaisempaa käsitystäni minulle, kun toit niin hyvin esiin tuon asian *kenelle mooseksen käskyt lait ja vanha liitto oli annettu aluperin?* ja keitä me olemme sen suhteen.
24.09.2005 11:22
Kaikki armolahjojen käyttö estyy jos on syntiä tai tottelemattomuutta ihmisen sydämessä. Armolahjat ja armoitukset välittyy vain pyhänhengen toimesta. Synti murehduttaa pyhähenkeä, eikä toimi sitten. Astian puhtaus on edellytys toimimiseen.
Paljon tulee vääriä profetioita jos synnissä elävä ihminen väkisin yrittää käyttää lahjaansa.
22.09.2005 21:22
Minulla on kielillä puhumisen armolahja. Joka ilmenee Jumalan ja minun välisessä henkilökohtaisessa rukous elämässä.
21.09.2005 19:54
Huomasin että viesti on paikallaan. Kaikki ok! Olikohan jotain häiriöitä sitten serverissä tai jossain?
Ainakin näin viestini aluksi ,, ja jonkin ajan kuluttua muutaman tunnin oli viesti poissa. Ajattelin että sinä olit asialla;( Sori !
21.09.2005 12:29
1 Kor14:2 "Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä."
eikös tämä osoita sitä että tarkoitettu uskovalle henkilökohtaiseen rakentumiseen rukouselämässä. -- -------Salaisuuksia hengessä!----------
20.09.2005 21:34
Huomioitavaa on että uskossa olemiseen liittyy hengellinen ulottuvuus, joita ei niin kaikkea aina ymmärrä.
Jumalan palvonnasta on kokonaisuudessaan kyse.( hengellistä)
Tämä ns. kielillä puhuminen kuulostaa oudolta sivullisen korviin. Sen käyttäminen ei pitäisi olla seurakunta kokouksessa julkista tai äänekästä meluamista--vaan salaista hiljaisuutta/yhteyttä ihmisen ja Jumalan välillä.
Raamattua seuraavaksi:
1 Kor 14:23 "Jos nyt koko seurakunta kokoontuisi yhteen ja kaikki siellä puhuisivat kielillä ja sinne tulisi opetuksesta tai uskosta osattomia, eivätkö he sanoisi teidän olevan järjiltänne"
Kielillä puhumiseen löytyy raamatusta perusteita, joten mistään Helluntailaisten omasta ilmiöstä ei pitäisi olla kyse. Seuraavista jakeet osoittaa mitä kielillä puhuminen on..
1 Kor14:2 "Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä."
1 Kor 14:4 "Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa"
20.09.2005 20:26
Tämän viestin kirjoitin ja oliko siinä jotain häiriköintiä voi jokainen päätellä?
"Kiitos tuosta kertomastasi kokemuksesta ja sen vaikutuksista sinuun.
Asian minkä toit esille siinä olisi tarkistamisen varaa meillä
Helluntailaisilla. Ei minustakaan ole oikein että huudellaan ja että
käyttäytyminen menee poikkeavaksi. Järjestys toki pitää olla ja käytös
sen mukaista. Hysteriaa ja kaaosta ei tulisi olla missään
seurakunnassa, eikä kirkossa. Niissä Helluntaiseurakunnissa missä olen
itse mukana on ollut rauhallista ja maltillista, ja mikäli on
ylilyöntejä tullut on ne jätetty omaan arvoonsa."
20.09.2005 17:36
Kiitos tuosta kertomastasi kokemuksesta ja sen vaikutuksista sinuun. Asian minkä toit esille siinä olisi tarkistamisen varaa meillä Helluntailaisilla. Ei minustakaan ole oikein että huudellaan ja että käyttäytyminen menee poikkeavaksi. Järjestys toki pitää olla ja käytös sen mukaista. Hysteriaa ja kaaosta ei tulisi olla missään seurakunnassa, eikä kirkossa. Niissä Helluntaiseurakunnissa missä olen itse mukana on ollut rauhallista ja maltillista, ja mikäli on ylilyöntejä tullut on ne jätetty omaan arvoonsa.
20.09.2005 14:44
Luin sinun kirjoituksesi, ilmeni että et ole koskaan käynyt seurakunnassa, vaikka muilta osin oletkin tutustunut.
Mielestäni asiat,- mitä toit esiin on hyvää kritiikkiä meitä kohtaan, monin paikoin olet oikeassa.
Helluntaiseurakuntien sisällä on vääränlaisia ääri- ilmiöitä ja näistä on keskusteltu liikkeen sisälläkin ja nähtävästi siinä on vielä työsarkaa eteenpäinkin.
Helluntailaisten perimmäinen tarkoitus ei missään nimessä koskaan ole ollut hakea pelkästään ulkoisia ilmiöitä, niitä esiintyessä, ovat enemmän olleet seurausta Jumalan jonkin asteisesta kohtaamisesta.
Kyllä tarkoitus on olla raamatullinen seurakunta jonka tehtävänä on välittää ilosanomaa Jeesuksesta. Mutta siinä ei olla aina onnistuttu parhalla mahdollisella tavalla.
Kiitos hyvästä kritiikistä!
20.09.2005 10:53
Saatana haluaa tappaa, ristää ja vihaa sitä osaa meissä joka on sineetiksi annettu iankaikkiseen elämään.
Saatana itse tietää loppunsa olevan lähellä lopulliseen tuomioon ja siksi riehuu haluten viedä mahdollisimman monen mukanaan kadotukseen.
Jumala astui Jeesuksen ruumiissa,- koko maailman tietoisuuteen. Olemme kuulleet Evankeliumin sanoman ja sen vastaanottaneet.
Tämän Jeesuksen ruumin ja veren kautta on iankaikkinen elämä saavutettavissa. Uskomalla ja vastaan ottamalla Kristuksen elämäänsä.
19.09.2005 23:36
Ei todellakaan ole kyse vainaja- ja tietäjä hengeistä. Näistä liikkuu monenlaisia perättömiä juttuja.
Mistäs olet juttusi kuullut?
19.09.2005 20:55
Meitä on monenlaisia joukossamme. Ikävä että sinulla on huonoja kokemuksia kertynyt meistä. Ei ole oikein tuputtaa väkisin ja tuomita toisia.
19.09.2005 20:30
Uskon tunnuksemme löytyy:
http://www.ekirkko.org/aikacenter/liitteet/aikacenter-00010360-1.pdf
19.09.2005 20:20
12 / 15