Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Osallistu keskusteluihin kirjautumalla palveluun.
Kirjaudu sisään
Eikö sinulla ole vielä tunnuksia?
Rekisteröidy
Keskustelu24
profiilit
joosua65
joosua65
joosua65
Vapaa kuvaus
elään ja olen hengissä;) Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Liittynyt 23v sitten
5
aloitusta ·
298
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Emme me voi alkaa eristämään lapsiamme tästä nykyisestä maailmasta. Siis koulusta, kavereista, ym sosiaaliyht.
Ja mitä tulee rock musikkiin. Sehän on vain yksi musiikkityyli monista sadoista. Emme voi lähteä sellaiselle tielle, että ajaisimme vain Jeesus autolla, tai pidämme Jeesus paitaa jne...
Emme saa hengellistää itsemme ulkopuolelle tämän maailman. Kuulumme tähän maailmaan uskovaisuudestamme huolimatta. Voidaanko ajatella niin päin, että sielunvihollinen on se joka haluaa meidät ääripakkopaitaan. Tosin musiikin taitajissa on myös paholaisen palvojia, niitä toki pitää karttaa. Mutta muuten musiikkia löytyy jokaiselle ihan oman makunsa mukaan. Makuasioita, joista turha kiistellä, tai tehdä leimaa.
26.03.2007 19:00
Jos lähtökohtana on, että tämä on Eniro:n ylläpitämä palsta. Pysyköön silloin keskustelu vapaana aiheesta "helluntailaisuus".
Jokainen voi esittää vapaasti mielipiteensä helluntailaisuudesta, itse kukin voi sitten jättää asiattomuudet omaan arvoonsa. Eihän tällä palstalla ole edes rekisteröitymispakkoa. Joten turha odottaa koskaan 100% asiapitoisuuksia.
Minusta meidän helluntailaisten ei pidä olla liian omistushaluisia tämän palstan suhteen. Yritetään vaan olla rehellisiä ja avoimia, kun vastataan vääriin syytöksiin. Ja oikaistaan vääriä ennakkoluuloja tarpeen vaatiessa.
01.03.2007 12:31
Sopivassa suhteessa puhetta ja laulua olla pitää. Mutta mikä olisi se oikea suhde sitten?
Huomaan minäkin monessa tilaisuudessa, että painotus menee liikaa ylistyksen puolelle.
Enkä pidä sellaisesta. Toki kokoonnutaan yhdessä palvelemaan Jumalaa. Mutta ennenakaikkea sanankuuloon, ravitsemaan uskoamme.
Sekin on ikävä piire, jos yhteisörukous hetkessä alkaa vetämään saarnaa... siihenkin törmää;(
Totta tuo mitä pitkistä rukouksista sanoit. Tilaisuudet menee kummallisiksi. Jos rukous jatkuu,, jatkuu,,loputtomiin. Erikseen olisi paikallaan erityiset rukouspiirit, kammiorukouksia unohtamatta.
04.02.2007 16:27
Sanot: "Yritän aina olla vastaamatta "uskova"1:sen viesteihin.
Eli jatkoin vain edellistä juttuani."
Mielestäni aika ilkeää vieroksumista..Liittyy melkein listaasi, jossa mainitsit mm. "Vastahenkisyys, inho ja viha."
03.02.2007 23:31
...jos kokee synnintuntoa, pelkoa tai arkuutta. Silloin ehtoollishetki toimii vahvistavana tekijänä,- uskon vahvistamiseksi.
Näin olen monet kerrat itse kokenut.
03.02.2007 12:07
(1.Kor.11:27-29)""Sentähden, joka kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljan, hän on oleva vikapää Herran ruumiiseen ja vereen. Koetelkoon siis ihminen itseänsä, ja niin syököön tätä leipää ja juokoon tästä maljasta;
sillä joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta, syö ja juo tuomioksensa.""
Mielestäni "ehtoollisen otto" on jokaisen omalla vastuulla, eikä toisten. Jos on epävarma asiassa jättäköön väliin. Minusta jokaiselle haluavalle tulisi jakaa ehtoollista. Eikä siihen raamatun mukaan tarvita helluntaiseurakunnan jäsenyyttä.
Kaste ei ketään pelasta. Mutta joka uskoo ja kastetaan se pelastuu. Kaste on vihkiytymistä asian puolesta.
03.02.2007 11:45
Nettihiiri palannut kehiin pitkästä aikaa:)
30.01.2007 19:59
Noin juuri! Samoin ajattelen asioiden olevan. Tämänkaltaiset näkemykset entisestään korostaa Kristuksen merkitystä. Vähentäen meidän aikaansaannosta. Voimme luottaa siihen, että PyhänHengen virka ohjaa ja vaikuttaa oikean Jumalan tahdon täyttämiseen.
22.01.2007 16:43
Toit hyvän paikan..
Joh.15:10. Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan.
Jeesus täytti Isän käskyt (puolestamme), avaten myöskin uuden liiton.
Sitten jatketaan, jotta selviää mistä käskystä on kysymys. Ei ainakaan sapattikäskystä..
15:12. "Tämä on minun käskyni, että te rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut."
ja sitten toistetaan..
15:17. "Sen käskyn minä teille annan, että rakastatte toisianne"
Otamme sen kaiken mitä UT:ssa, uudessa liitossa meille sisältyy.
Sitten vielä tästä jakeesta..
Matt.5:17. "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään."
Tämä jaehan vahvistaa tuon aikaisemman Jeesuksen sanotun "niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan."
Jeesus oli Mooseksen lainalainen ja piti Isän käskyt, Jeesus sanoikin: "en minä ole tullut kumoamaan, VAAN TÄYTTÄMÄÄN." Ja senhän Jeesus tekikin edestämme, saattaen uuden liiton voimaan!
Hepr.7:22 "niin on myös se liitto parempi, jonka takaajaksi Jeesus on tullut."
Hepr.8:6.Mutta tämä taas on saanut niin paljoa jalomman viran, kuin hän on myös paremman liiton välimies, liiton, joka on paremmille lupauksille perustettu.
7. Sillä jos ensimmäinen liitto olisi ollut moitteeton, ei olisi etsitty sijaa toiselle.
20.01.2007 23:34
Uskovien tehtävä ei ole julistaa lain kautta tapahtuvaa vanhurkauttamista. Vaan evankeliumia. Kristuksen uskon kautta tapahtuvaa vanhurkauttamista. Uudestisyntymisen jälkeen saamme lahjaksi kyvyn ojentautua Jumalan tahdon mukaisiin tekoihin. Sekin yksistään Jumalan vaikutusta meissä, josta emme kerskaa, emmekä lähimmäisiä ala tuomitsemaan.
Gal.2:16. mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista.
Olihan kysymys sunnuntain viettäjistä, joita tuossa aikaisemmin rinnastettiin ;kapinaan Jumalaa vastaan.
On mielestäni samankaltaista, jos esim. polkupyörällä ajavia rinnastettaisiin;kapinaan Jumalaa vastaan.
Ja mitä lain suhteen tulee. Näen käskyjen olevan voimassa niiltä osin, kuin ovat vahvistettuina UT:ssa. Sapattikäskyä ei ole uudistettu/ vahvistettu uudenliiton väelle, joten siksi voin tulkita asiat näin meneväksi. Uskoen myös sen olevan raamatullinen linja.
20.01.2007 17:23
Kysymys oli: "siis siihen pelastuuko sunnuntain viettäjä,jos uskoo Jeesukseen."
Vastauksesi oli kyllä ja ei, ilmiselvästi vastakysymykselläsi rinnastat uskovaa sunnuntain viettäjää vertauksella; Lusiferin kapinaan Jumalaa vastaan.
Huh sentään!
Mitä voimme lukea raamatusta..
Kol.2:16. Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta,
17. jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen.
18. Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan, joka on mieltynyt nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen ja pöyhkeilee näyistään ja on lihallisen mielensä turhaan paisuttama
19. eikä pitäydy häneen, joka on pää ja josta koko ruumis, nivelten ja jänteiden avulla koossa pysyen, kasvaa Jumalan antamaa kasvua.
Room.14:5. Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma.
6. Joka valikoi päiviä, se valikoi Herran tähden; ja joka syö, se syö Herran tähden, sillä hän kiittää Jumalaa; ja joka ei syö, se on Herran tähden syömättä ja kiittää Jumalaa.
Matt7:1. Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi;
2. sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan.
3. Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?
Gal.2:16. mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista.
20.01.2007 16:40
Noinhan adventistit opettavat tällä hetkellä omilla sivuillaan(päivittyy). Adventtikirkko on mielestäni ongelmallinen, sillä sen aikaisempi identiteetti, ja yhteydet jehovien järjestön läheisyyteen, ja ideologiaan ovat todella taakka, jota se kantaa. Lisäksi profeettaa Ellen Whiten kirjallisuuden liiallinen arvostaminen raamatun rinnalle nakertaa uskottavuutta.
17.01.2007 22:58
Samaa mieltä. Ja hyvänlainen vertaus. Eikä outoa ollenkaan meille, jotka jo ennestään tiedämme adventismin katalan luonteen.
17.01.2007 17:17
Ei raamattu ole itse alkoholijuomia vastaan missään kohdin. Vastustaa vain sen väärinkäyttämistä. Jeesushan muutti vedet hääviiniksi hyvänteon osoituksena.
Väärinkäyttöön jos on taipumusta. Silloin kannattaa jättää alkoholijuomat sivuun.
Saatan itsekin sillon tällöin juoda saunotessa kylmän keskioluen. Enkä näe siinä mitään pahaa.
Pahaksi se muuttuu, jos alkaa olemaan humaltumis tarkoitusta.
15.01.2007 17:04
Hyviä ja herättäviä ajatuksia toit.
Tässä välillä itsekin kaikenlaista alkaa pohtimaan. Sen pitempään vaeltaa uskossa. Näkee monenlaista tulkintaa ja sepistystä raamatun lehdiltä.
Tulee vaan välillä sellainen ajatus monissa kiistakysymyksissä, että onko menty liian pitkälle asioiden tutkimisessa.
On unohdettu kaiken perimmäinen tarkoitus. Eli lapsenomainen usko Jeesukseen, joka riittä. Ydin unohtuu ja sivuasiat valtaa alaa kristinuskossakin;(
Jumalan haluaa raamatusta tuoda/välittää evankeliumin sanoman. Ja mitäs me olemme siten tekemässä? Synnytetään kiistankipeinä uusia opinpesiä, liittäen evankeliuminki vaikeatajuiseksi kokoelmaksi.
Herää kysymyksiä, olemmeko kaikki hairahtuneet ja poikeneet edemmäksi, kuin tarvis?
Eikös se ole ydintä löytää Kristus. Ja pysyä Kristuksessa. Kristuskeskeisyys ja Kristuksen tuoma rakkaus, tuleeko se meistä esiin?
01.12.2006 12:52
Apostolinen alkukirkko, pakanuus vai Rooman paavi?
http://www.parse-error.com/display_page.php?page_id=55
19.11.2006 14:41
Olet nähtävästi nielaissut adventistien syötin;)
Room 14:5-6 "Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma. Joka valikoi päiviä, se valikoi Herran tähden; ja joka syö, se syö Herran tähden, sillä hän kiittää Jumalaa; ja joka ei syö, se on Herran tähden syömättä ja kiittää Jumalaa."
Mielestäni Paavali selkeästi osoittaa vapautta sapattikysymyksessä, samalla hän korosti meidän kristittyjen vapautta syödä tai olla syömättä mitä halusi.
Sapattikäskyä ei olla vahvistettu uudestisyntyneille Jeesuksen uskoville. Minusta sunnuntai on hyvä lepopäivä, koska perustuu kristittyjen kokoontumispäivään, ja Jeesuksen ylösnousemus tapahtuman muistoon. Mutta voihan lepopäivää pitää myös lauantaina. Juutalaisetkin sitä viettävät vanhanliiton mukaisesti.
19.11.2006 12:25
Mielenkiintoista! täytyypä ajan kanssa lukea:)
Kiitoksia!
10.11.2006 23:32
"vanha aatua" ja pahuuttaa löytyy jokaisesta uskovasta, niin helluntailaisistakin. Mutta uskomme Kristuksen voittaneen meidät omakseen. Uskomme Kristuksen olevan tie, totuus, ja elämä.
Ainakin minä helluntailaisena näin uskon.
Katsohan helluntailaisten uskontunnustusta, ei mielestäni ole kovin epäraamatullista harhoppia...
http://www.espoohsrk.fi/html/uskontunnustus.htm
10.11.2006 14:27
Jumalan Sanan(raamatun)tarkoituksena on saattaa meidät Kristuksen yhteyteen. Oikeanlaista uskonnollisuutta näen olevan kaikissa niissä seurakunnissa ja kirkoissa, joissa johdatellaan Kristukseen. Eli uskomaan Kristukseen ja syntymään Jumalan lapseksi Kristuksessa.
07.11.2006 15:28
2 / 15