Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Osallistu keskusteluihin kirjautumalla palveluun.
Kirjaudu sisään
Eikö sinulla ole vielä tunnuksia?
Rekisteröidy
Keskustelu24
profiilit
joosua65
joosua65
joosua65
Vapaa kuvaus
elään ja olen hengissä;) Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Liittynyt 23v sitten
5
aloitusta ·
298
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ainakin minulle on tullut selväksi mielipiteesi helluntaiherätyksestä. Eikä se kovin hyvältä näytä. Jos tuo kaikki mitä olet tällä palstalla väittänyt pitäisi paikkansa helluntaiseurakunnista ja minun koti seurakunnassa, olisin aikoja sitten eronnut seurakunnastani. Mutten tällaiseen tilanteeseen ole vielä joutunut. Minusta helluntaiseurakunta on hyvä koti jokaiselle uskovalle. Ja voin suositella.
Välillä tulee mieleen kysymys; näetkös mitään hyvää helluntaiherätyksessä?
27.09.2006 12:35
Aika vapaasti näköjään helluntailaiset ilmaisee mielipiteitään. Niinkuin tämäkin josta kerroit. Oli vain hänen mielpiteensä asiassa. Et voi jonkun yksittäisistä sanomisista tehdä koko helluntailiikkeen linjausta. Varmasti tiedät ex.helluntailaisena hyvin helluntailaisten pyrkimykset ja tarkoitukset. Eikä ne ole pahat ketään kohtaan. Virheitä voi tietenkin tulla.
Samaa mieltä olen kanssasi ettei ole oikein ketään syrjiä.
26.09.2006 23:00
En lähtisi kärjistämään ihan noin kovalla kädellä kuin sinä teet. Muistahan että monissa seurakunnissa käytetään rokahtavaa musiikki evankeliomis tarkoituksessa. Rauhallinen rock musiikki nimestään huolimatta pyhitetään Kristuksen käyttöön. Ja se toimii. Mielestäni rauhallinen rock on kaunista. Eikä rytmissä mitään vikaa ole.
Musiikki asioissa mennään herkästi makuasioihin. Kaikilla on musiikin suhteen hieman erilainen maku.
26.09.2006 18:13
Jumalamme edessä meistä jokainen vaeltaa. Ja hänelle olemme vastuulliset tekemisistämme.
Pidät sapattia Herrasi käskystä. Minä en ole kokenut sapattia kohdalleni samoin kuin sinä sen koet tärkeäksi.
Valaiskoon Herra! Pyydämme totuuden ymmärtämistä!
20.09.2006 22:46
Eli sallitte kuitenkin toisten lainrikkomuksen kautta tehtyjä palveluja esim.kyydityksiä, aamulehtiä luette jotka on valmistettu sapatin hetkillä-- jne. sekö on sitten sallittavaa?
19.09.2006 22:52
Jotku tehtaat pyörivät yötä päivää päivästä toiseen, ja siellä tarvitaan henkilökuntaa valvomaan. Jonkunhan on noitakin töitä tehtävä. Eihän tässä olla tekemässä mitään vääryyksiä, jos kerran työsopimuksen mukaisesti töitään tunnollisesti ja vastuullisesti hoitaa. Eikös vain?
19.09.2006 22:05
""2.Ylistyslaulu harha; että kaksituntiset ylistyslauluseremoniat ovat Raamatullisia.""
Yhdyn tässä Jumalan sanaan. "Ylistäminen on soveliasta" Etkö sinä ylistä Herraa? Aitoa ylistämistä löytyy helluntaiseurakunnissa. Ja siihen pyrkimys.
""5.Rukousjonoharha; että rukousapua tarvitsevien jonottajien ohi juostaan
huutaen jonon päästä toiseen, edes kysymättä mitä apua
tarvitsevalla on sydämellä.""
Yksittäisiä tapauksia. Varmasti löytyy.
"""14.Harhaoppi, että; rahalla voi ostaa Jumalalta siunauksia!"""
En tiedä miksi kuvittelet tämmöisiä. Nuohan kuuluu menestysteologiaan. Et voi poimia kaikkia ääri ilmiöitä helluntailaisten piikkiin.
Muitakin kohtia josta voisin sanoa olevani erimieltä kanssasi siihen mitä helluntailaisuuteen liittyy.
18.09.2006 22:48
Tuo kohta ei ole niin ehdoton kun mainitsit..
"""3. Kuukausittain tulee seurakunnnan jäsenen maksaa kymmenykset seurakunnalle. Huomautus vielä, että tulisi maksaa tulojen perusteella."""
(Ohjeellinen) Seurakunta kohtaisia painotuksia voi varmaan olla.
18.09.2006 22:32
Löysin asian tiimoilta Teuvo Kopran selkeän näkemyksen "sapatista" johon ainakin minä yhdyn.
http://gamma.nic.fi/~cobrat/Sapatti.htm
18.09.2006 21:04
Tässä asian tiimoilta selvennystä!!!
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000013&posting=22000000018921193#22000000018921193
18.09.2006 19:33
Missä kohtaa luomisessa Jumala antoi käskynsä pitää sapattia?
Eikä sitä näytä muutenkaan olevan määrättynä missään kohtaa UT:ssa uuden liiton väelle. Kristuksessa astui uusi liitto voimaan.
Toki pidämme sapatin lepoa Kristuksessa jatkuvasti päivin ja öin. Ja lepopäivää sen mukaan kun on tarpeen.
18.09.2006 19:23
Pedonmerkki ei tule olemaan päivänvietto kysymys. Sellaisesta ei raamatussa edes missään mainita. Sen sijaan adventismissa on näitä päiviin liittyviä kytköksiä ja uskomuksia ollut hyvinkin paljon esillä. Mukaan lukien vuosiluvut 1844, jolloin Jeesuksen laskettiin tulevaksi. Mutta kun ei tullutkaan, muutettiin tulkintaa niin että Jeesus menikin kaikkeinpyhimpään tutkimaan syntejämme 1844.
Tässä pari linkkiä josta voi tutustua adventismiin, jota mielestäni pidän harhaoppina..
http://www.kotiposti.net/raamattu/kristinusko/suuntaukset/#tapaus_adventtikirkko_ts._seitsemannen_paivan
http://koti.mbnet.fi/kyti/mita_adventistit_eivat_kerro_sinulle.htm
18.09.2006 17:00
Vaikkei uskovaiset tuomitsisikaan. Tekee sen kuitenkin Jumalan sana. Jumalan sanaa, kun ei oikein haluaisi alkaa muuttamaan. Jumalan sanan nuhdeltavaksi on vain taivuttava.
"Kääntykää minun nuhdeltavikseni. Katso, minä vuodatan teille henkeäni, saatan sanani tiedoksenne." (sananl.1:23)
16.09.2006 11:48
Kuules uskova 1. Älä antaudu turhiin jaarituksiin. Sitä adventistit toivovatkin, että menisit aiheesta sivuun, ja alkaisit toisarvoisia haastelemaan.
Keskity paljastamaan adventistien epäraamatullisuudet. Sen asian osaat, ja tiedät muutenkin olevan tärkeintä saattaa työssäsi eteenpäin.
20.08.2006 23:44
Minä ainakin uskon helluntailaisena, että Pyhä Henki toimii aina siellä, missä Jumalan sanaa, ja puhdasta evankeliumia julistetaan. Luulisin tämän olevan nykyään kaikkien helluntalaisten kanta.
10.08.2006 23:17
Tutkihan helluntaikirkon uskontunnus kohtia. Jossa tunnustetaan myös Apostolista uskon tunnustusta.
http://www.espoohsrk.fi/html/uskontunnustus.htm
Ei kovin kaukana oikeanlaisesta Raamatun tulkinnasta voida olla. Vai mitä?
Jokaisen helluntaiseurakunnan pastori yrittää parastaan, jotta palvelisi mahdollisimman hyvin, ja olisi Jumalan mieleen kaikessa palveluksessaan.
Lainaus opinkohdista-->
""Seurakunta
Seurakunta on Kristuksen perustama ja johtama, apostolien opetukselle rakennettu uskovien yhteisö. Kaikki uskovat kaikkialla ja kaikkina aikoina kuuluvat yhteen ja yhteiseen seurakuntaa, joka näkyvällä tavalla ilmenee paikallisseurakuntana. Jeesus Kristus käski seurakuntaansa tekemään kaikista kansoista opetuslapsia, kastamaan ja opettamaan heitä. Seurakunta muodostaa hengellisen papiston, jonka tehtävänä on palvella Herra ja osoittaa kristillistä rakkautta kaikkia ihmisiä kohtaan.""
08.08.2006 21:55
Helluntaiseurakuntia on on monenlaisia ja varmasti vielä laajemmin jos mennään USA:n puolelle. Tuskinpa Suomeen helluntaiseurakunnissa nykyään hyväksytään tuota menoa mitä sivuillasi osoitat.
Jos tuohon menoon lähdetään on hylätty kristin uskon perimmäiset tarkoitukset.
06.08.2006 15:42
Oman kokemukseni mukaan pyhän hengen kosketus on rauhaisaa ja virvoittavaa. Kuin janoisena olisi virvoittavalla lähteellä. Eikä siihen liity mitään suurempia mielenpurkauksia.
30.07.2006 10:14
Ei ole mistään tietyistä määristä kysymys. Vaan siis -mitkä koskevat meitä uudenliiton kansalaisia (pakana kristittyjä)?
Olemme uskoon tultuamme uuden liiton kansalaisia, eli liittyneet Kristuksen alaisuuteen.
Matt.5:17." Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, VAAN TÄYTTÄMÄÄN"
24.07.2006 09:06
Teuvo Kopra kertoo selkeästi näkemyksensä sapatista. Kopran näkemykseen yhtyy moni helluntailainen, minä mukaan lukien.
http://gamma.nic.fi/~cobrat/Sapatti.htm
Mielestäni 10- käskyt ovat voimassa siltä osin kuin ne ovat vahvistettuina UT:ssa. Sapatti käsky ei sido enää Uuden liiton väkeä. Sen sijaan kaikki muut käskyt löytynee vahvistettuina.
23.07.2006 22:50
6 / 15