Paavikunta yhdessä luopuneen protestantismin ja USA:n sekä EU:n tukemana tulee ajamaan pedonmerkin pakolliseksi. Lepopäivästä on kysymys. Kumman sinä thdot valita? Jumalan sapatin vain ihmiskäsky sunnuntain? Aika on jo vähissä, pian tapahtuu ihmeellisiä ja outoja asioita. Sielun kuolemattomuusoppiin uskovien on vaikea vastustaa riivaajien henkien ilmestymisiä jumalallisina olentoina puolustamaan sunnuntain pyhyyttä!!
Pedonmerkki tulossa
40
1060
Vastaukset
Pedonmerkki ei tule olemaan päivänvietto kysymys. Sellaisesta ei raamatussa edes missään mainita. Sen sijaan adventismissa on näitä päiviin liittyviä kytköksiä ja uskomuksia ollut hyvinkin paljon esillä. Mukaan lukien vuosiluvut 1844, jolloin Jeesuksen laskettiin tulevaksi. Mutta kun ei tullutkaan, muutettiin tulkintaa niin että Jeesus menikin kaikkeinpyhimpään tutkimaan syntejämme 1844.
Tässä pari linkkiä josta voi tutustua adventismiin, jota mielestäni pidän harhaoppina..
http://www.kotiposti.net/raamattu/kristinusko/suuntaukset/#tapaus_adventtikirkko_ts._seitsemannen_paivan
http://koti.mbnet.fi/kyti/mita_adventistit_eivat_kerro_sinulle.htm- ei-adventisti
Room.14:
1.Heikkouskoista hoivatkaa, rupeamatta väittelemään mielipiteistä.
5.Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma.
13.Älkäämme siis enää toisiamme tuomitko, vaan päättäkää pikemmin olla panematta veljenne eteen loukkauskiveä tai langetusta.
14.Minä tiedän ja olen varma Herrassa Jeesuksessa, ettei mikään ole epäpyhää itsessään; vaan ainoastaan sille, joka pitää jotakin epäpyhänä, sille se on epäpyhää.
19.Niin tavoitelkaamme siis sitä, mikä edistää rauhaa ja keskinäistä rakentumistamme.
22.Pidä sinä itselläsi Jumalan edessä se usko, mikä sinulla on. Onnellinen on se, joka ei tuomitse itseään siitä, minkä hän oikeaksi havaitsee. - ilmoitetaan
1844 helppotajuisesti
70 viikon tarkka alkupiste oli siis Jerusalemin rakentamiskäsky. Tämä 70 viikkoa oli leikattu siis 2300 päivän alusta, sillä 2300 vuotta veisi lopun aikaan. Viimeisen vuosiviikon keskellä temppelin väliverho repesi kahtia, osoittaen uhrijärjestelmän ja maallisen temppelipalveluksen päättyneeksi. Matt.27:51.
69 vuosiviikkoa vei meidät voideltuun ruhtinaaseen vuoteen 27 jKr, Jeesuksen kasteeseen. Luuk.3:1-22. Johannes kastaja aloitti toimintansa Tiberiuksen 15. hallitusvuotena, jonka tiedetään osuneen vuodelle 27 jKr. Tiedämme että Johannes kastoi Jeesuksen toimintansa alkuvaiheessa.
Dan. 9:26 VKR kerrotaan, kuinka 7 vuosiviikon jälkeen seuraavan 62 vuosiviikon jälkeen ”tuhotaan voideltu, eikä häneltä jää ketään”. Tämä on käännetty KJV:ssä: ”Messias leikataan irti, mutta ei itsensä vuoksi”. Tämä leikata irti verbi ”krt” on eri kuin 2300 leikattu ”chatchak” ja liittyy leeviläiseen jumalanpalvelusjärjestelmään, jossa ne, jotka rikkoivat liiton, ”leikattiin irti” (suomal. Raamatussa ”hävitettiin” tai ”poistettiin”) kansasta. Dan.9:26 näyttää meille kuvan viattomasta Jeesuksesta, joka ”leikattiin irti” eli kuoli toisten syntien vuoksi.
Viimeinen vuosiviikko
Jae 26 puhui Jeesuksen kuolemasta, ja jae 27 kertoo, mitä se sai aikaan. Maanpäällisen uhrijärjestelmän aika oli ohi siinä mielessä, että sillä ei enää ollut mitään arvoa. Todellinen uhri oli tullut ja vanhan järjestelmän oli väistyttävä. Maan päällinen pyhäkköpalvelus oli ollut vertauskuva Kristuksen pelastustyöstä. Kaikki on korvattu uudella ja paremmalla. Hepr.9:1-15).
Tämä tapahtui ”keskellä viikkoa”. Kolme ja puoli vuotta toimintansa aloittamisesta Jeesus ristiinnaulittiin, keväällä 31 jKr. ”Hän vahvistaa liiton monien kanssa yhden viikon ajaksi” KJV jae 27. Tässä on kyse profetian viimeisestä viikosta.
Itse profetia ei ilmoita mitään tapahtumaa 70 viikon lopulle, se kuitenkin sinetöi Israelin etsikkoajan ja evankeliumin julistus pakanoille alkoi.
Tämä profetia oli kuitenkin vain osa suurempaa kokonaisuutta. Tämä 70 viikkoa oli leikattu 2300 päivästä. Jäljellä on siis 1810 vuotta (2300-490=1810). Koska 70 viikkoa päättyi 34 jKr niin lisäämme tuon jäljellä olevan jakson, 1810 vuotta, ja tulemme näin vuoteen 1844. Tämä on viimeinen vuosi joka Raamatun aikaprofetioissa tulee esille. Tämän jälkeen ei enää ole oleva aikaa (eli aikaprofetiaa) Ilm. 10:6
ja vannoi hänen kauttansa, joka elää aina ja iankaikkisesti, hänen, joka on luonut taivaan ja mitä siinä on, ja maan ja mitä siinä on, ja meren ja mitä siinä on, ettei enää ole oleva aikaa,
70 viikon profetian perusta on Jeesuksessa, ja koska se on osa 2300 päivän profetiaa, myös jälkimmäisen perusta on Jeesuksessa. Jeesus on tämän profetian vakuutena. Herra pitää tätä profetiaa erittäin tärkeänä. Se on koko pelastushistorian ydin. Se ilmaisee Jeesuksen maanpäällisen toiminnan ja kuoleman sekä taivaallisen pyhäkön puhdistamisen aikamäärät. Nykyajan ihmiselle on tärkeää ymmärtää sitä työtä jota Jeesus parhaillaan hyväksemme tekee ilmoitetaan kirjoitti:
1844 helppotajuisesti
70 viikon tarkka alkupiste oli siis Jerusalemin rakentamiskäsky. Tämä 70 viikkoa oli leikattu siis 2300 päivän alusta, sillä 2300 vuotta veisi lopun aikaan. Viimeisen vuosiviikon keskellä temppelin väliverho repesi kahtia, osoittaen uhrijärjestelmän ja maallisen temppelipalveluksen päättyneeksi. Matt.27:51.
69 vuosiviikkoa vei meidät voideltuun ruhtinaaseen vuoteen 27 jKr, Jeesuksen kasteeseen. Luuk.3:1-22. Johannes kastaja aloitti toimintansa Tiberiuksen 15. hallitusvuotena, jonka tiedetään osuneen vuodelle 27 jKr. Tiedämme että Johannes kastoi Jeesuksen toimintansa alkuvaiheessa.
Dan. 9:26 VKR kerrotaan, kuinka 7 vuosiviikon jälkeen seuraavan 62 vuosiviikon jälkeen ”tuhotaan voideltu, eikä häneltä jää ketään”. Tämä on käännetty KJV:ssä: ”Messias leikataan irti, mutta ei itsensä vuoksi”. Tämä leikata irti verbi ”krt” on eri kuin 2300 leikattu ”chatchak” ja liittyy leeviläiseen jumalanpalvelusjärjestelmään, jossa ne, jotka rikkoivat liiton, ”leikattiin irti” (suomal. Raamatussa ”hävitettiin” tai ”poistettiin”) kansasta. Dan.9:26 näyttää meille kuvan viattomasta Jeesuksesta, joka ”leikattiin irti” eli kuoli toisten syntien vuoksi.
Viimeinen vuosiviikko
Jae 26 puhui Jeesuksen kuolemasta, ja jae 27 kertoo, mitä se sai aikaan. Maanpäällisen uhrijärjestelmän aika oli ohi siinä mielessä, että sillä ei enää ollut mitään arvoa. Todellinen uhri oli tullut ja vanhan järjestelmän oli väistyttävä. Maan päällinen pyhäkköpalvelus oli ollut vertauskuva Kristuksen pelastustyöstä. Kaikki on korvattu uudella ja paremmalla. Hepr.9:1-15).
Tämä tapahtui ”keskellä viikkoa”. Kolme ja puoli vuotta toimintansa aloittamisesta Jeesus ristiinnaulittiin, keväällä 31 jKr. ”Hän vahvistaa liiton monien kanssa yhden viikon ajaksi” KJV jae 27. Tässä on kyse profetian viimeisestä viikosta.
Itse profetia ei ilmoita mitään tapahtumaa 70 viikon lopulle, se kuitenkin sinetöi Israelin etsikkoajan ja evankeliumin julistus pakanoille alkoi.
Tämä profetia oli kuitenkin vain osa suurempaa kokonaisuutta. Tämä 70 viikkoa oli leikattu 2300 päivästä. Jäljellä on siis 1810 vuotta (2300-490=1810). Koska 70 viikkoa päättyi 34 jKr niin lisäämme tuon jäljellä olevan jakson, 1810 vuotta, ja tulemme näin vuoteen 1844. Tämä on viimeinen vuosi joka Raamatun aikaprofetioissa tulee esille. Tämän jälkeen ei enää ole oleva aikaa (eli aikaprofetiaa) Ilm. 10:6
ja vannoi hänen kauttansa, joka elää aina ja iankaikkisesti, hänen, joka on luonut taivaan ja mitä siinä on, ja maan ja mitä siinä on, ja meren ja mitä siinä on, ettei enää ole oleva aikaa,
70 viikon profetian perusta on Jeesuksessa, ja koska se on osa 2300 päivän profetiaa, myös jälkimmäisen perusta on Jeesuksessa. Jeesus on tämän profetian vakuutena. Herra pitää tätä profetiaa erittäin tärkeänä. Se on koko pelastushistorian ydin. Se ilmaisee Jeesuksen maanpäällisen toiminnan ja kuoleman sekä taivaallisen pyhäkön puhdistamisen aikamäärät. Nykyajan ihmiselle on tärkeää ymmärtää sitä työtä jota Jeesus parhaillaan hyväksemme tekeeTässä asian tiimoilta selvennystä!!!
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000013&posting=22000000018921193#22000000018921193
- sunnuntain
viettäminen lepopäivänä tule olemaan pedon merkki.
Eikä myöskään sapatin pitäminen kuuliaisuuden sinetti.
Jeesuksessa ainoastaan on pelastus, Pyhän Hengen sinetti on meille annettu uskoontulossa eli Jumalasta syntymisessä. - paikanetsijä
mutta voi kyllä ihan hyvin käydä niin,ettei kohta minkäänlaista pyhää enää vietetä..sen paremmin sunnuntaita kuin lauantaitakaan..senkin kun voidaan sanoa olevan sitä´pakkouskontoa´jota jotkut tahot vastustavat -- markkinamiehet ovat tästä enempi kuin hyvillään
sit kun tulee pakolliset muslimipyhät kristittyjen sijalle ollaankin sit jo k...ssa - kirjoitettu on
Amerikan Yhdysvallat tulee ensimmäisenä ottamaan käyttöön sunnuntailait. Kaupankäynti tullaan ensimmäisenä kieltämään. Kun katastrofit ja onnettomuudet käyvät yhä tavallisimmiksi ja hirmumyrskyt sekä tulvat koettelevat suuria alueita ja maanjäristykset tuhoavat yhä enemmän infrastuktuuria, vaatimukset Jumalan lain kunnioittamisesta tulevat yhä voimakkaimmiksi. Ongelmana vain on että vaatimus koskee sunnuntain pyhittämistä, päivän joka ei ole Jumalan asetus. Ne jotka itsepintaisesti ovat kuuliaisia Jumalalle ja hänen lailleen ei tulla sietämään. Ilm. 14:12
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.
Heitä (pyhiä) tullaan pitämään syyllisinä kaikkeen sekasortoon maailmassa ja jos heidät saadaan raivattua tieltä kaikki muuttuisi paremmaksi. Tapahtumat tulevat muistuttamaan Esterin aikaa, jolloin Jumalan kansa tahdottiin tuhota. Heidät yritetään taivutella pitämään ihmiskäskyä Jumalan asetuksena, mutta he eivät tule taipumaan. Koko maailman on valittava kummalla puolella seisoo. Monet lähtevät ulos seurakunnistaan ja liittyvät yhteen Jumalan kansan kanssa, pyhittämään sapatin, luomisen muistomerkin jonka Ilm. 14:6 kehottaa muistamaan.
Lissä tietoa aheesta mm. kirjasta "Suuri taistelu" (jota juuri jaettu Suomessa 50000 kpl) tai linkistä: http://www.adventtikirkko.great.fi/opetus/sapatti.htm Mitähän yhteyttä on maallisella onnella, maallisella rikkaudella, Jumalan sanan vastaisuudella ja pedon merkillä?
1. Kun. 10:14.
Sen kultamäärän paino, jonka Salomo vuosittain sai, oli kuusisataakuusikymmentäkuusi talenttia. [10:14-29: 2. Aik. 9:13-28]
10:15. paitsi mitä tuli kauppamiehiltä ja kaupustelijain kaupanteosta ja kaikilta Erebin kuninkailta ja maan käskynhaltijoilta.
10:16.
Kuningas Salomo teetti taotusta kullasta kaksisataa isoa kilpeä, joihin kuhunkin meni kuusisataa sekeliä kultaa.
10:21
Kaikki kuningas Salomon juoma-astiat olivat kultaa, ja puhdasta kultaa olivat myös kaikki Setripalatsin esineet. Hopeaesineitä ei ollut, sillä hopeaa ei Salomon aikaan pidetty minkään arvoisena.
10:23
Kuningas Salomo voitti rikkaudessa ja viisaudessa kaikki maailman kuninkaat. [1. Kun. 3:12,13; 1. Aik. 29:25]
10:24
Joka puolelta maailmaa pyrittiin Salomon luo kuulemaan viisautta, jonka Jumala oli antanut hänen sydämeensä. [1. Kun. 5:14]
10:26
Salomo hankki jatkuvasti lisää sotavaunuja ja hevosia. Hänellä oli tuhat neljäsataa vaunua ja kaksitoistatuhatta hevosta, ja hän sijoitti ne varuskuntakaupunkeihin ja omaan kaupunkiinsa Jerusalemiin. [10:26-29: 2. Aik. 1:14-17 : 1. Kun. 4:26, 9:19]
10:27
Salomon aikana Jerusalemissa oli hopeaa runsaasti kuin kiviä, ja setriä oli kuin viikunapuita Sefelan rinteillä.
11:1
Kuningas Salomolla oli vaimoinaan lukuisia vieraiden maiden naisia, joita hän rakasti. Faraon tyttären lisäksi hänellä oli moabilaisia, ammonilaisia, edomilaisia, sidonilaisia ja heettiläisiä vaimoja.
11:2
He olivat lähtöisin niiden kansojen parista, joista Herra oli sanonut israelilaisille: "Pysykää loitolla heistä, ja hekin pysykööt teistä loitolla. Muuten he viekoittelevat teidän sydämenne omien jumaliensa puoleen." Salomo rakasti näitä naisia ja kiintyi heidän jumaliinsa.
Vertaa 5. Moos. 17:14-17,! Luku 666 täytyy olla symbolinen, koska jae 15. täydentää:
"paitsi mitä tuli kauppamiehiltä" sieltä sun täältä.- ...
Siis, sunnuntaipäivän vietto on pedon merkki?
- Läänin alin välihuomauttaja
Pitäähän meillä kaikilla olla jokin kummallinen piirre ja opetus. Yhdellä yksi, toisella toinen, kolmannella taas kolmas.
- Läänin ylin välihuomauttaja
Pedon merkistä puheenollen:
http://www.varo666siru.net/- tsot, tsot
Anna niitten nyt rauhassa jutella tuosta sapatista. Älä noita tosiasioita tänne tuo.
- Hirvas
Ensimmäisestä sapatinvietosta kerrotaan 2. Moos. 16: 23-30. Ja se oli vain tarkoitettu juutalaisille.
Jeesus yhdisti kuolemallaan sekä juutalaiset että pakanat yhdeksi, ja siksi uusi liitto poisti pelkästään juutalaisia koskevan Lain säädöksineen, koska se ei alunperin ollut tarkoitettu pakanoille.
EF.2:11-16
11. Muistakaa sentähden, että te ennen, te lihanne puolesta pakanat, jotka olette saaneet ympärileikkaamattomien nimen niiltä, joita, lihaan käsillä tehdyn ympärileikkauksen mukaisesti, sanotaan ympärileikatuiksi -
12. että te siihen aikaan olitte ilman Kristusta, olitte vailla Israelin kansalaisoikeutta ja vieraat lupauksen liitoille, ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa;
13. mutta nyt, kun olette Kristuksessa Jeesuksessa, olette te, jotka ennen olitte kaukana, päässeet lähelle Kristuksen veressä.
14. Sillä hän on meidän rauhamme, hän, joka teki molemmat yhdeksi ja purki erottavan väliseinän, nimittäin vihollisuuden,
15. kun hän omassa lihassaan teki tehottomaksi käskyjen lain säädöksinensä, luodakseen itsessänsä nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi, tehden rauhan,
16. ja yhdessä ruumiissa sovittaakseen molemmat Jumalan kanssa ristin kautta, kuolettaen itsensä kautta vihollisuuden.
Näinollen vanhan liiton aikana Jumalan asettama Laki juutalaisille ei sido nykypäivän kristittyjä.- sanellaan
Mistäs olet mahtanut saada tuollaista päähäsi? Raamattu ei tunne muuta lepopäivää kuin Jeesuksen sapatin. Sunnuntai taas on tuttu vain pakanuudesta ja oli Jeesukselle arkinen työpäivä.
Jeesus asetti sapatin ihmistä varten. On kai muutkin ihmisiä kuin juutalaiset? Sapatti annettiin luomisessa ihmiselle, vai oliko silloinkin jo juutalaisia? - vietettiin
Ensimmäisestä sapatin vietosta kerotaan 1. Moos. 2:3
Ja Jumala siunasi seitsemännen päivän ja pyhitti sen, koska hän sinä päivänä lepäsi kaikesta luomistyöstänsä, jonka hän oli tehnyt. vietettiin kirjoitti:
Ensimmäisestä sapatin vietosta kerotaan 1. Moos. 2:3
Ja Jumala siunasi seitsemännen päivän ja pyhitti sen, koska hän sinä päivänä lepäsi kaikesta luomistyöstänsä, jonka hän oli tehnyt.Missä kohtaa luomisessa Jumala antoi käskynsä pitää sapattia?
Eikä sitä näytä muutenkaan olevan määrättynä missään kohtaa UT:ssa uuden liiton väelle. Kristuksessa astui uusi liitto voimaan.
Toki pidämme sapatin lepoa Kristuksessa jatkuvasti päivin ja öin. Ja lepopäivää sen mukaan kun on tarpeen.sanellaan kirjoitti:
Mistäs olet mahtanut saada tuollaista päähäsi? Raamattu ei tunne muuta lepopäivää kuin Jeesuksen sapatin. Sunnuntai taas on tuttu vain pakanuudesta ja oli Jeesukselle arkinen työpäivä.
Jeesus asetti sapatin ihmistä varten. On kai muutkin ihmisiä kuin juutalaiset? Sapatti annettiin luomisessa ihmiselle, vai oliko silloinkin jo juutalaisia?saa tehdä hyvää, mutta pahaa ei saa tehdä minkään nimisenä viikonpäivänä.
Matt. 12:5
"Tai ettekö ole laista lukeneet, että papit tekevät temppelissä sapattinakin työtä mutta ovat silti syyttömiä?" [4. Moos. 28:9,10]
Joh. 7:23
"Jos kerran ihminen ympärileikataan sapattinakin, ettei Mooseksen lakia rikottaisi, niin miksi te olette vihoissanne siitä, että minä sapattina paransin koko ihmisen?"
Ympärileikkaus piti suorittaa kahdeksantena päivänä lapsen SYNTYMÄSTÄ. Mutta koska pappien oli vaikea valvoa sapattikäskyn rikkojia jos jokainen laski seitsemännen päivän omasta syntymisestään, papit määräsivät kaikille saman seitsemännen päivän pyhitettäväksi.
Jos Jumala tahtoisi, että jokaisen ihmisen on vietettävä sapattia vain joka seitsemäs päivä Lauantaisin, pitäisi kaikkien syntyä sunnuntaina!JoikaM40 kirjoitti:
Missä kohtaa luomisessa Jumala antoi käskynsä pitää sapattia?
Eikä sitä näytä muutenkaan olevan määrättynä missään kohtaa UT:ssa uuden liiton väelle. Kristuksessa astui uusi liitto voimaan.
Toki pidämme sapatin lepoa Kristuksessa jatkuvasti päivin ja öin. Ja lepopäivää sen mukaan kun on tarpeen."Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta",
- kirjoitettu on
JoikaM40 kirjoitti:
Missä kohtaa luomisessa Jumala antoi käskynsä pitää sapattia?
Toki pidämme sapatin lepoa Kristuksessa jatkuvasti päivin ja öin. Ja lepopäivää sen mukaan kun on tarpeen.Jumala sanoi:
8 Muista pyhittää lepopäivä.
9 Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi;
10 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on.
11 Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.
Raamatun pisin käsky alkaa sanalla "muista". Israelin kansa oli egyptissä viettämiensä vuosisatojen aikana unohtanut sapatin. Jumala tahtoo että hänen seuraajansa muistavat pyhittää sapatin.
Siinailla laki annettiin kijallisessa muodossa, mutta toki se oli ollut olemassa niin kaun kuin oli rikkomuksiakin, ainakin Eedenistä asti. Syntiä ei voi tehdä ellei ole lakia. Manna ihme tapahtui jo ennen lain antamista ja Jumala muistutti sielläkin kansaansa vanhasta luomisen muistomerkistä, merkistä josta Jumala tuntee omansa: 2.Moos.16:
23 Niin hän sanoi heille: "Tämä tapahtuu Herran sanan mukaan; huomenna on levon päivä, Herralle pyhitetty sapatti. Mitä leivotte, se leipokaa, ja mitä keitätte, se keittäkää; mutta kaikki, mitä tähteeksi jää, pankaa talteen huomiseksi."
28 Niin Herra sanoi Moosekselle: "Kuinka kauan aiotte kieltäytyä noudattamasta minun käskyjäni ja lakejani?
Tuolloin ei vielä ollut lakia annettu kivitauluissa, mutta sapatista Jumala nuhtelee: "kuinka kauan". Siis tosi kaun kansa oli rikkonut sapatin!
Jumala puhuu aina "sapatistaan". Se on hänen asetuksensa eikä liity mitenkään juutalaisiin.
Jes. 56:4
Sillä näin sanoo Herra: Kuohituille, jotka pitävät minun sapattini ja valitsevat sen, mikä minulle otollista on, ja pysyvät minun liitossani,
Hes. 20:12
Myöskin sapattini minä annoin heille, olemaan merkkinä minun ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että minä olen Herra, joka pyhitän heidät.
Hes. 20:13
Mutta Israelin heimo niskoitteli minua vastaan erämaassa: he eivät vaeltaneet minun käskyjeni mukaan, ylenkatsoivat minun oikeuteni, jotka ihmisen on pidettävä, että hän niistä eläisi, ja minun sapattini he kovin rikkoivat. Niin minä ajattelin vuodattaa kiivauteni heidän ylitsensä erämaassa ja lopettaa heidät.
Hes. 20:16
koska he pitivät minun oikeuteni halpoina, eivät vaeltaneet minun käskyjeni mukaan, vaan rikkoivat minun sapattini; sillä heidän sydämensä vaelsi heidän kivijumalainsa jäljessä.
Hes. 20:20
ja pyhittäkää minun sapattini; ne olkoot merkkinä välillämme, minun ja teidän, että tulisitte tietämään, että minä olen Herra, teidän Jumalanne.
Hes. 20:21
Mutta lapset niskoittelivat minua vastaan: he eivät vaeltaneet minun käskyjeni mukaan, eivät noudattaneet minun oikeuksiani, niin että olisivat ne pitäneet, -jotka ihmisen on pidettävä, että hän niistä eläisi-ja rikkoivat minun sapattini. Niin minä ajattelin vuodattaa kiivauteni heidän ylitsensä ja panna vihani heissä täytäntöön erämaassa.
Hes. 20:24
koska he eivät pitäneet minun käskyjäni, vaan ylenkatsoivat minun käskyni, rikkoivat minun sapattini ja heidän silmänsä pälyivät heidän isiensä kivijumalain perään.
Hes. 22:8
Mikä on minulle pyhitettyä, sitä sinä halveksit, minun sapattini sinä rikot.
Hes. 23:38
Vielä tämänkin he ovat minulle tehneet: ovat samana päivänä saastuttaneet minun pyhäkköni ja rikkoneet minun sapattini.
Hes. 44:24
Riita-asioissa he seisokoot tuomitsemassa ja tuomitkoot niissä minun oikeuksieni mukaan. Minun lakejani ja käskyjäni he noudattakoot kaikkien minun juhlieni vietossa ja pyhittäkööt minun sapattini. kirjoitettu on kirjoitti:
Jumala sanoi:
10 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on.
11 Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.
Raamatun pisin käsky alkaa sanalla "muista". Israelin kansa oli egyptissä viettämiensä vuosisatojen aikana unohtanut sapatin. Jumala tahtoo että hänen seuraajansa muistavat pyhittää sapatin.
Siinailla laki annettiin kijallisessa muodossa, mutta toki se oli ollut olemassa niin kaun kuin oli rikkomuksiakin, ainakin Eedenistä asti. Syntiä ei voi tehdä ellei ole lakia. Manna ihme tapahtui jo ennen lain antamista ja Jumala muistutti sielläkin kansaansa vanhasta luomisen muistomerkistä, merkistä josta Jumala tuntee omansa: 2.Moos.16:
23 Niin hän sanoi heille: "Tämä tapahtuu Herran sanan mukaan; huomenna on levon päivä, Herralle pyhitetty sapatti. Mitä leivotte, se leipokaa, ja mitä keitätte, se keittäkää; mutta kaikki, mitä tähteeksi jää, pankaa talteen huomiseksi."
28 Niin Herra sanoi Moosekselle: "Kuinka kauan aiotte kieltäytyä noudattamasta minun käskyjäni ja lakejani?
Tuolloin ei vielä ollut lakia annettu kivitauluissa, mutta sapatista Jumala nuhtelee: "kuinka kauan". Siis tosi kaun kansa oli rikkonut sapatin!
Jumala puhuu aina "sapatistaan". Se on hänen asetuksensa eikä liity mitenkään juutalaisiin.
Sillä näin sanoo Herra: Kuohituille, jotka pitävät minun sapattini ja valitsevat sen, mikä minulle otollista on, ja pysyvät minun liitossani,
Myöskin sapattini minä annoin heille, olemaan merkkinä minun ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että minä olen Herra, joka pyhitän heidät.
Mutta Israelin heimo niskoitteli minua vastaan erämaassa: he eivät vaeltaneet minun käskyjeni mukaan, ylenkatsoivat minun oikeuteni, jotka ihmisen on pidettävä, että hän niistä eläisi, ja minun sapattini he kovin rikkoivat. Niin minä ajattelin vuodattaa kiivauteni heidän ylitsensä erämaassa ja lopettaa heidät.
koska he pitivät minun oikeuteni halpoina, eivät vaeltaneet minun käskyjeni mukaan, vaan rikkoivat minun sapattini; sillä heidän sydämensä vaelsi heidän kivijumalainsa jäljessä.
ja pyhittäkää minun sapattini; ne olkoot merkkinä välillämme, minun ja teidän, että tulisitte tietämään, että minä olen Herra, teidän Jumalanne.
Mutta lapset niskoittelivat minua vastaan: he eivät vaeltaneet minun käskyjeni mukaan, eivät noudattaneet minun oikeuksiani, niin että olisivat ne pitäneet, -jotka ihmisen on pidettävä, että hän niistä eläisi-ja rikkoivat minun sapattini. Niin minä ajattelin vuodattaa kiivauteni heidän ylitsensä ja panna vihani heissä täytäntöön erämaassa.
koska he eivät pitäneet minun käskyjäni, vaan ylenkatsoivat minun käskyni, rikkoivat minun sapattini ja heidän silmänsä pälyivät heidän isiensä kivijumalain perään.
Vielä tämänkin he ovat minulle tehneet: ovat samana päivänä saastuttaneet minun pyhäkköni ja rikkoneet minun sapattini.
Riita-asioissa he seisokoot tuomitsemassa ja tuomitkoot niissä minun oikeuksieni mukaan. Minun lakejani ja käskyjäni he noudattakoot kaikkien minun juhlieni vietossa ja pyhittäkööt minun sapattini.Löysin asian tiimoilta Teuvo Kopran selkeän näkemyksen "sapatista" johon ainakin minä yhdyn.
http://gamma.nic.fi/~cobrat/Sapatti.htm- kirjoitettu on
JoikaM40 kirjoitti:
Löysin asian tiimoilta Teuvo Kopran selkeän näkemyksen "sapatista" johon ainakin minä yhdyn.
http://gamma.nic.fi/~cobrat/Sapatti.htmLukematta linkkiä vastaan: ihmiselle. Lait on annettu ihmisen parhaaksi. Ja erityisesti niiden, jotka palvelevat Jumalaa, velvollisuus on levittää tietoa Jumalan laista, hänen luonteensa ilmauksesta.
Saarn. 12:13
Loppusana kaikesta, mitä on kuultu, on tämä: Pelkää Jumalaa ja pidä hänen käskynsä, sillä niin tulee jokaisen ihmisen tehdä. - Hirvas
kirjoitettu on kirjoitti:
Jumala sanoi:
Riita-asioissa he seisokoot tuomitsemassa ja tuomitkoot niissä minun oikeuksieni mukaan. Minun lakejani ja käskyjäni he noudattakoot kaikkien minun juhlieni vietossa ja pyhittäkööt minun sapattini.lainauksesi on vanhan liiton aikaista. Uusi liitto poisti Lain ja sen todistin jo aiemmin Raamatun sanalla.
Sapatti koski vain juutalaisia vanhassa liitossa, näin se on. - kirjoitettu on
Hirvas kirjoitti:
lainauksesi on vanhan liiton aikaista. Uusi liitto poisti Lain ja sen todistin jo aiemmin Raamatun sanalla.
Sapatti koski vain juutalaisia vanhassa liitossa, näin se on.Väitätkö Jeesusta valehtelijaksi? Jeesus sanoi ettei kymmenen käskyn laista katoa yhtään piirtoakaan, saati käskyä. Ja joka niin opettaa että katoaa, hän ei edes pääse taivaaseen.
- kirjoitettu on
Sapatti on Kristuksen erikoinen koetinkivi
Huomatkaamme että Danielin 7:25 ennustuksessa sanotaan että ”Hän pyrkii muuttamaan ajat ja alin.” Mikään valta ei todellisuudessa voi muuttaa Jumalan lakia eikä hänen säätämänsä lepopäivän aikaa. Muutos jää pakosta pelkäksi yritykseksi. Ennalleen jää Raamatun ilmoitus seitsemännen päivän pyhyydestä: ” Ja Jumala siunasi seitsemännen päivän ja pyhitti sen, koska hän sinä päivänä lepäsi kaikesta luomistyöstänsä, jonka hän oli tehnyt.” 1.Moos.2:3.
Meidän päivinämme kaikuu sanoma: ” Ja hän sanoi suurella äänellä: "Peljätkää Jumalaa ja antakaa hänelle kunnia, sillä hänen tuomionsa hetki on tullut, ja kumartakaa häntä, joka on tehnyt taivaan ja maan ja meren ja vetten lähteet". Ilm.14:7. Luoja ja luomisen muistomerkki saivat jälleen kunnian, ja niistä jotka palaavat noudattamaan Jumalan lakia sanotaan: ” Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.” Ilm. 14:12.
Kristuksen viimeinen sanoma synnyttää kansan, joka pitää Jumalan käskyt ja jolla on Jeesuksen usko. Neljäs käsky vaatii sapatin pyhittämistä. Sen tähden lopunajan sanoma julistaa totuutta myös sapattikysymyksestä ja johtaa Jumalan lapset oikean lepopäivän noudattamiseen. Näin liittyy seitsemännen päivän pyhittäminen oleellisesti lopunajan viimeisen armonsanoman vastaanottamiseen.
Sapatin muutosta koskeva kysymys tulee jokaiselle sielulle uskollisuuden ja kuuliaisuuden koetinkiveksi. Kysymys ei ole yksin siitä, pidämmekö lepopäivänä lauantain vai sunnuntain, vaan siitä, tottelemmeko Jumalaa vai ihmistä, ja seuraammeko Kristusta vai antikristusta.
Kristus Luojana siunasi ja pyhitti seitsemännen päivän ihmistä varten. Hän käskee meitä pyhittämään seitsemännen päivän siveyslain neljännen käskyn mukaan.
Rooman päämies väittää olevansa Kristuksen sijainen maan päällä. Valtansa perusteella katolinen kirkko on vahvistanut sunnuntain ja määrää pidettäväksi viikon ensimmäisen päivän.
Tässä on koetinkivi. Valintamme asettaa meidät joko Kristuksen puolelle tai Häntä vastaan. Tässä asiassa emme voi olla puolueettomia. Valon saatuamme meidän täytyy tehdä valintamme. Jumala suokoon, että omaksuisimme apostolien rohkeasti julistaman periaatteen: ”Enemmän tulee totella Jumalaa kuin ihmisiä.” Apt. 5:29. Sanokaamme Joosuan tavoin: ”Minä ja minun perheeni palvelemme Herraa.” Joos.24:15.- MASSAPOSTITUS
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000013&posting=22000000019647161
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000013&posting=22000000019157878#22000000019157878
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000013&posting=22000000017156202#22000000017156202
- paikanetsijä
olen tätä mietiskellyt toisinaan; miten vuorotyössä oleva viettää sapatin!?
esim. hoitoyössä on kuitenkin samat työt tehtävä oli sitten arki tai pyhä..ihmiset on pestävä, puettava, syötettävä.. - olen itse pyrkinyt pitämään yhden päivän viikossa, jolloin `en tee mitään`...mutta entä muut vuorotyöläiset!?
meillä kun ei käy sekään, että joka viikko pyytäis saman päivän vapaaksi- kirjoitettu on
Omantunnon kysymys. Hoitotyö on kuitenkin hyvän tekemistä, Jeesuskin paransi sapattina. Se että siitä maksetaan voi olla joillekin ongelma, mutta hyhyväntekeväisyyttä voi harrastaa lahjoittamalla päivän palkka Jumalan työhön.
Sapatti on pääasiassa hengellistä lepoa Kristuksessa, ei välttämättä ruumiillista. Eihän jouten ole hyvä olla. Tärkein pointti on kuitenkin se että sapatti on Herran itsensä valitsema päivä, mutta muut lepopäivät taas ihmisen valitsemia. - eräs tapaus
Omantunnon kysymys. Hoitotyö on kuitenkin hyvän tekemistä, Jeesuskin paransi sapattina. Se että siitä maksetaan voi olla joillekin ongelma, mutta hyhyväntekeväisyyttä voi harrastaa lahjoittamalla päivän palkka Jumalan työhön.
Sapatti on pääasiassa hengellistä lepoa Kristuksessa, ei välttämättä ruumiillista. Eihän jouten ole hyvä olla. Tärkein pointti on kuitenkin se että sapatti on Herran itsensä valitsema päivä, mutta muut lepopäivät taas ihmisen valitsemia.Kysyin kerran pastoriltanne Flinkiltä; miten minun laita, kun olen teollisuudessa vuorotyön tekijä, eikä sapatin vietto tulisi minulta onnistumaan. Hänen vastauksensa oli, että minun on heitettävä hyvästit työpaikalleni, ja hypättävä ambulanssin rattiin.
Minusta on törkeää kehoittaa toista luopumaan hyvästä ansiotyöstä. Vai mitä muut ajattelee asiasta? - kirjoitettu on
eräs tapaus kirjoitti:
Kysyin kerran pastoriltanne Flinkiltä; miten minun laita, kun olen teollisuudessa vuorotyön tekijä, eikä sapatin vietto tulisi minulta onnistumaan. Hänen vastauksensa oli, että minun on heitettävä hyvästit työpaikalleni, ja hypättävä ambulanssin rattiin.
Minusta on törkeää kehoittaa toista luopumaan hyvästä ansiotyöstä. Vai mitä muut ajattelee asiasta?Jokainen valitsee itse, onko kuuliainen Jumalalle vai jatkaa entiseen malliinsa.
- paikanetsijä
Jokainen valitsee itse, onko kuuliainen Jumalalle vai jatkaa entiseen malliinsa.
tässä on mielestäni yksi harha..nimittäin se ettei ihminen voi tehdä hyvää muuten kuin hoitotyössä..(ja ettei hoitotyössä voi tehdä kuin hyvää.....)
teollisuudessa vuorotyössä oleva ihminen voi myös tehdä hyviä töitä - olla työkaverille ihminen - lähellä silloin kun tarvitaan kuuntelevana korvana ja auttavana kätenä - - - ja tehdä työnsä työnantajalleen uskollisena kuuliaisuutta Jumalalle se on silloin kun sen tekee täydestä sydämestään eikä vain siksi että Jumala niin käskee
mitä sitten tarkoittaa sapatin pyhittäminen!? - voisiko se tarkoittaa työtä tekeville jotain muutakin kuin vapaapäivää? - kirjoitettu on
paikanetsijä kirjoitti:
tässä on mielestäni yksi harha..nimittäin se ettei ihminen voi tehdä hyvää muuten kuin hoitotyössä..(ja ettei hoitotyössä voi tehdä kuin hyvää.....)
teollisuudessa vuorotyössä oleva ihminen voi myös tehdä hyviä töitä - olla työkaverille ihminen - lähellä silloin kun tarvitaan kuuntelevana korvana ja auttavana kätenä - - - ja tehdä työnsä työnantajalleen uskollisena kuuliaisuutta Jumalalle se on silloin kun sen tekee täydestä sydämestään eikä vain siksi että Jumala niin käskee
mitä sitten tarkoittaa sapatin pyhittäminen!? - voisiko se tarkoittaa työtä tekeville jotain muutakin kuin vapaapäivää?Jeesuksen esimerkkiin turvaten huomaamme Jeesuksen tehneen sapattina eri asioita, muttei koskaan työtä ansiomielessä. Sairaiden hoito on vain yksi esimerkki Jeesuksen toimista sapattina, mutta ei hän puusepän töitä tehnyt sapattina.
Otetaan esimerkki: Naapuri pyytää korjaamaan aitaa sapattina. En suostu, koska sen voi tehdä muulloinkin.
Otetaan toinenkin: Naapuri on sairas ja pyytää sapattina minua hakemaan apteekista lääkettä. Teen sen koska se on hyvän tekemistä.
Jumala on sanonut sapatistaan:
2. Moos. 20:10
mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on
ja myös näin:
Jes. 56:2
Autuas se ihminen, joka tämän tekee, se ihmislapsi, joka tässä pysyy, joka pitää sapatin eikä sitä riko, joka varoo kätensä tekemästä mitään pahaa!
Jes. 56:6
Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani,
Jes. 58:13
Jos sinä pidätät jalkasi sapattia rikkomasta, niin ettet toimita omia asioitasi minun pyhäpäivänäni, vaan kutsut sapatin ilopäiväksi, Herran pyhäpäivän kunnioitettavaksi ja kunnioitat sitä, niin ettet toimita omia toimiasi, et aja omia asioitasi etkä puhu joutavia,
Uskoisin noiden jakeiden tarkoittavan että työ ei kuulu sapatinpäivälle, ei omat askareet, eikä joutavien puhuminen. Tuskin Tv:n tuijottelu tai viikkolehtien lukeminenkaan. Jumala odottaa kunnioitusta pyhäpäivänään. Jos luonasi vierailee tiettynä päivänä tasavallan presidentti, et kai hoitele omia asioitasi ja juttele naapurien kanssa niitä näitä ja jätä presidenttiä huomiotta. Et varmasti, vaan seurustelet presidentin kanssa ja käyttäydyt kunnioittavasti hänen seurassaan. Etkö sitten Jumalalle kuuluvana päivänä tekisi Jumalan kanssa samaa? - paikanetsijä
Jeesuksen esimerkkiin turvaten huomaamme Jeesuksen tehneen sapattina eri asioita, muttei koskaan työtä ansiomielessä. Sairaiden hoito on vain yksi esimerkki Jeesuksen toimista sapattina, mutta ei hän puusepän töitä tehnyt sapattina.
Otetaan esimerkki: Naapuri pyytää korjaamaan aitaa sapattina. En suostu, koska sen voi tehdä muulloinkin.
Otetaan toinenkin: Naapuri on sairas ja pyytää sapattina minua hakemaan apteekista lääkettä. Teen sen koska se on hyvän tekemistä.
mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on
ja myös näin:
Autuas se ihminen, joka tämän tekee, se ihmislapsi, joka tässä pysyy, joka pitää sapatin eikä sitä riko, joka varoo kätensä tekemästä mitään pahaa!
Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani,
Jos sinä pidätät jalkasi sapattia rikkomasta, niin ettet toimita omia asioitasi minun pyhäpäivänäni, vaan kutsut sapatin ilopäiväksi, Herran pyhäpäivän kunnioitettavaksi ja kunnioitat sitä, niin ettet toimita omia toimiasi, et aja omia asioitasi etkä puhu joutavia,
Uskoisin noiden jakeiden tarkoittavan että työ ei kuulu sapatinpäivälle, ei omat askareet, eikä joutavien puhuminen. Tuskin Tv:n tuijottelu tai viikkolehtien lukeminenkaan. Jumala odottaa kunnioitusta pyhäpäivänään. Jos luonasi vierailee tiettynä päivänä tasavallan presidentti, et kai hoitele omia asioitasi ja juttele naapurien kanssa niitä näitä ja jätä presidenttiä huomiotta. Et varmasti, vaan seurustelet presidentin kanssa ja käyttäydyt kunnioittavasti hänen seurassaan. Etkö sitten Jumalalle kuuluvana päivänä tekisi Jumalan kanssa samaa?hoitotyössäkin - mikäli on kyse pitkäaikaishoidosta,voidaan siirrellä päivittäin tehtäviä / tapahtuvia asioita vähän hoitajankin mielen ym. mukaan - yleensä..
siinä mielessä voi olla mahdollista ottaa sapatti huomioon esim.jossain hoitokodissakin..otetaanhan joulu ym. juhlatkin huomioon..eikä järjestetä hirveetä määrää pesuja ja vatsantoimituksia juuri siihen päivään kirjoitettu on kirjoitti:
Jeesuksen esimerkkiin turvaten huomaamme Jeesuksen tehneen sapattina eri asioita, muttei koskaan työtä ansiomielessä. Sairaiden hoito on vain yksi esimerkki Jeesuksen toimista sapattina, mutta ei hän puusepän töitä tehnyt sapattina.
ja myös näin:
Uskoisin noiden jakeiden tarkoittavan että työ ei kuulu sapatinpäivälle, ei omat askareet, eikä joutavien puhuminen. Tuskin Tv:n tuijottelu tai viikkolehtien lukeminenkaan. Jumala odottaa kunnioitusta pyhäpäivänään. Jos luonasi vierailee tiettynä päivänä tasavallan presidentti, et kai hoitele omia asioitasi ja juttele naapurien kanssa niitä näitä ja jätä presidenttiä huomiotta. Et varmasti, vaan seurustelet presidentin kanssa ja käyttäydyt kunnioittavasti hänen seurassaan. Etkö sitten Jumalalle kuuluvana päivänä tekisi Jumalan kanssa samaa?Jotku tehtaat pyörivät yötä päivää päivästä toiseen, ja siellä tarvitaan henkilökuntaa valvomaan. Jonkunhan on noitakin töitä tehtävä. Eihän tässä olla tekemässä mitään vääryyksiä, jos kerran työsopimuksen mukaisesti töitään tunnollisesti ja vastuullisesti hoitaa. Eikös vain?
- kirjoitettu on
JoikaM40 kirjoitti:
Jotku tehtaat pyörivät yötä päivää päivästä toiseen, ja siellä tarvitaan henkilökuntaa valvomaan. Jonkunhan on noitakin töitä tehtävä. Eihän tässä olla tekemässä mitään vääryyksiä, jos kerran työsopimuksen mukaisesti töitään tunnollisesti ja vastuullisesti hoitaa. Eikös vain?
Joo, mutta ei Jumalan lapsia siellä tarvita. Adventisti ei ainakaan niitä pyöritä. Maailman ihmiset hoitavat ne hommat.
Joo, mutta ei Jumalan lapsia siellä tarvita. Adventisti ei ainakaan niitä pyöritä. Maailman ihmiset hoitavat ne hommat.
Eli sallitte kuitenkin toisten lainrikkomuksen kautta tehtyjä palveluja esim.kyydityksiä, aamulehtiä luette jotka on valmistettu sapatin hetkillä-- jne. sekö on sitten sallittavaa?
- paikanetsijä
JoikaM40 kirjoitti:
Eli sallitte kuitenkin toisten lainrikkomuksen kautta tehtyjä palveluja esim.kyydityksiä, aamulehtiä luette jotka on valmistettu sapatin hetkillä-- jne. sekö on sitten sallittavaa?
´ei valmistettu sapattina´ - jotta emme kannattaisi sapatin rikkomista
se,että epäuskoiset tekevät paperin ei ole minun mielestäni moraalisesti oikein..silloin jos uskovaiset kuitenkin antavat tuotteita/palveluita ostamalla toiminnalle hyväksymisensä - kirjoitettu on
JoikaM40 kirjoitti:
Oletko nyt ihan järjissäsi? Jumalalle ihmiset ovat vastuussa, eivät ihmiselle, Jumalan käskyjen rikkomisesta. Jumala kyllä itse hävittää lakinsa rikkojat.
Esimerkkisi mukaisesti emme voisi hyväksyä huorin tehneitä, valehtelijoita, emmekä niitä jotka salaa jajatuksissaan himoitsevat naista/miestä! - kirjoitettu on
paikanetsijä kirjoitti:
´ei valmistettu sapattina´ - jotta emme kannattaisi sapatin rikkomista
se,että epäuskoiset tekevät paperin ei ole minun mielestäni moraalisesti oikein..silloin jos uskovaiset kuitenkin antavat tuotteita/palveluita ostamalla toiminnalle hyväksymisensäSinulle vielä jatkan, että emme me jotka olemme kuuliaisia Jumalalle ole vastuussa niistä jotka eivät sitä ole. Ihan rauhassa elämme ja käytämme palveluita hyväksemme vapaasti. Sapatti kun onkin lepoa omista töistä, emme tarvitse lepoa toisten töistä. Eihän käsky velvoita kuin omaa perhekuntaa ja kukapa sitä voi edes perhettään pakottaa kun vapaaehtoisuudesta on kysymys koko pelastuksessa.
Oletko nyt ihan järjissäsi? Jumalalle ihmiset ovat vastuussa, eivät ihmiselle, Jumalan käskyjen rikkomisesta. Jumala kyllä itse hävittää lakinsa rikkojat.
Esimerkkisi mukaisesti emme voisi hyväksyä huorin tehneitä, valehtelijoita, emmekä niitä jotka salaa jajatuksissaan himoitsevat naista/miestä!Jumalamme edessä meistä jokainen vaeltaa. Ja hänelle olemme vastuulliset tekemisistämme.
Pidät sapattia Herrasi käskystä. Minä en ole kokenut sapattia kohdalleni samoin kuin sinä sen koet tärkeäksi.
Valaiskoon Herra! Pyydämme totuuden ymmärtämistä!
yksinkertaisesti vaativat maallisenkin työn tekemistä viikonpäivien nimistä välittämättä, siitä on esimerkkinä esimerkiksi paimenen ammatti:
Luuk. 2:8
"Ja sillä seudulla oli paimenia kedolla vartioimassa yöllä laumaansa."
Jopa yötä päivää, arkena ja sapattina! Tietenkin on paimenia vaihdettava, että jokainen heistä saa vuorollaaan levätä.
Mutta jos joku lampaista putoaa johonkin kaivantoon, ei Jumala siitä pahastu jos ihmiset tekevät hyvää sapattinakin ja onkivat lampaan ylös!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?971948- 881370
- 1101153
- 761047
- 1191030
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57893- 47801
- 36792
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48751- 33703