Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Osallistu keskusteluihin kirjautumalla palveluun.
Kirjaudu sisään
Eikö sinulla ole vielä tunnuksia?
Rekisteröidy
Keskustelu24
profiilit
joosua65
joosua65
joosua65
Vapaa kuvaus
elään ja olen hengissä;) Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Liittynyt 23v sitten
5
aloitusta ·
298
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Sinunkaan ei voi olla evankeliumi koskettamasta.
Ei ole meidän omia asioitamme jota julistamme, vaan uskomme että Jumala maan ja taivaan luoja on tosissaan ilmoittaen Itsensä Poikansa Jeesuksen kautta.
Evankeliumin sanoma käy kohti haluten omansa.
Minua sanoma kosketti. On kyse Jumalan halusta sinua ja minua kohtaan. Liity iloitsemaan yhteisestä uskosta Kristukseen. Niin teet hyvin.:) Ehkä olet jo Kristuksen oma. Ellet niin kiirehdi!
15.04.2006 11:48
Totta puhut ja Kiitos!
Sinulle myös siúnausta elämääsi.
Kohdatkoon Kristuksen rakkaus täyttäen jokaisen sydämen kaipuun. Kristus on elävä ja ylösnoussut vapahtajamme.
15.04.2006 11:28
Helluntailaisuudesta yleensä ja sen sanomasta voi käydä tutustumassa tässä osoitteessa:
http://www.espoohsrk.fi/html/helluntai.htm
15.04.2006 11:02
"Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat" (1 Kor 1:21)
Kaikkivaltias Jumala astui pojassaan Jeesuksessa maailmaan pelastamaan ihmiskunnan. Sanoma ristin naulitusta Jeesuksesta (uhrikaritsasta) on tätä hullutuksen sanomaa, joka pelastaa ja nostaa iankaikkiseen elämään. Sanoma on esillä ja sitä julistetaan. Ken kuulee, ja sen vastaan ottaa. Saa pelastuksen armon. Jeesus on Herra!
15.04.2006 09:32
Ystävällisesti kertausta vielä(kritiikkiä)! Kysymys on nimenomaa sinun tavastasi asetella ja kärjistää. Kaikki on oikeastaan ihan hyvin sinulla siellä päässä ja täällä. Tykkäät vain saada riitaa ja kiistaa aikaiseksi.
Ei meidän tarvitse uhkua mitään, eikä leitsoa. Jumalan hallussa on pallo tietääkseni tällä hetkellä. Me vain luotamme Jumalaan.
13.04.2006 18:13
Välillä vain tulee kirjoituksiasi lukevana vaikutelma kuin sinulla olisi suurta halua asettaa teidät jonkin asteiseen marttyyrin osaan, vaikkei sellaiseen näytä olevan vielä edes aihetta.
13.04.2006 15:09
Ole avoin Jumalan edessä. Vie asiasi Jumalan eteen rukouksessa. Kerro tämän hetken tilanteesi avoimesti Jumalalle rukouksessasi. Jumala on armollinen ja laupias sinuakin kohtaan.
Älä ota saarnamiesten ja ystäviesi vääränlaisia vaatimuksia vastaan. Anna aikaa itsellesi ja kuuntele sydämesi ääntä. Etene rauhassa oman tahtisi mukaan. Kannattaa pysyä Kristuksessa, rukouksessa ja sanan lukemisessa.
Elävä Jeesus Kristus tulkoon sydämeesi elämän Herraksi. Jeesus on Herra! Kristuksen veri puhdistaa ja parantaa.
Minä tarvitsen joka päivä Jeesuksen veren puhdistavaa vaikutusta. Kristus on elämän lähteeni. Kristuksen veren turvin ja suojin käyn eteenpäin kohden iankaikkista elämää.
13.04.2006 12:59
Ei kannata viritellä dualismia vastakkais asettelua. Ettet vain itse ole virittämässä ansoja kristittyjen välille?
Ollaan saman Isän lapsia Jeesuksen kautta. Uskon tunnuksemme mukaan emme ole tosiamme vastaan vaan samalla puolella Kristuksen kanssa:) Kristuksen omina meillä ei ole tarvetta lähteä sotaan uskoamme vastaan.
13.04.2006 10:31
Kerrot että "Helluntailaisuus kivittää ja lyö"
Sellaista ei luulisi kenenkään kristityn tekevän, eikä myöskään helluntailaisten.
Mitä helluntailaisuus tänä päivänä edustaa voi jokainen käydä tarkistamassa.
http://www.helluntaikirkko.fi/
13.04.2006 10:12
Aika hurjaa touhua noissa videopätkissä. Minä en pitäisi tuollaisesta viihteestä lainkaan.
Ihan aiheellista kritiikkiä tuot helluntailaisille. Monenlaisia villityksiä liikkuu, eikä kaikkeen saa lähteä mukaan.
Esim. Jouko Nieminen kulkee voimakkaasti varoittaen Nokia herätyksestä ja uuskarismaattisista liikkeistä seuraavassa linkissä..
http://koti.mbnet.fi/hulk/lainaukset/karis_nieminen.html
Toki helluntaiseurakunnissa paljon arvostetaan Matti Pyykkösen opetuksia. Joten ei ihan ulkona olla näistä asioista:)
http://koti.mbnet.fi/hulk/lainaukset/pyykkonen.html
12.04.2006 22:56
Samaa näyttää olevan herätysliike palstalla. Riidan aiheet ja mollaamiset kerää porukoita. Asiasta kirjoittelevat jäävät huomioimatta.
10.04.2006 15:04
Toit lukuisia ns. helluntailaisten vääränlaisia opetuksia esille. En ole ihan sama mieltä kanssasi kaikissa kohdin.
http://www.espoohsrk.fi/html/uskontunnustus.htm
"Rea Aalto" kyllä sinä varmaan olet tietoinen mitä helluntailaiset opettaa ja mihin pyrkivät. Uskossa olevana varmaan voit yhtyä helluntailaisten uskontunnukseen monin kohdin. Joten itse asiassa olemme saman Jumalan asialla, emmekä toisiamme vastaan.
10.04.2006 14:48
En minä ainakaan helluntailaisena hyväksy nauruherätystä("toronto") enkä muutakaan " hengen pumppaamista, ja puristamista" jne.. Uskon että suurin osa hellareista on samaa mieltä.
10.04.2006 11:39
Joskus on vain vaikeaa erottaa mikä on aitoa ja sitten epäaitoa. Hedelmistään usein puu tunnetaan.
Eihän voida kieltää tuntemasta, jos olonsa tuntee hyväksi. Jumalan voima saa pahankin ihmisen eheytymään, parantumaan, iloitsemaan, rakastamaan,halaamaan,antamaan anteeksi, hymyilemään, surulliseksi jos on pahaa tehnyt, rakastamaan lähimmäistään ja huomioimaan toistaan jne. Jumala voima vaikuttaa aina parhain päin. Kiitos Jumalalle! Jumalan voima on kuin sade joka maahan tulee antaen ravinnon ja kasvun.
10.04.2006 11:14
Taidetaan olla monessa asiassa samaa mieltä:)
Siunausta!
10.04.2006 10:41
Kyllä ainakin niissä helluntai piireissä missä minä olen liikkunut on opetusta ollut raittiuden puolesta ja hurmosta vastaan. Mutta aitoja kokemuksia Jumalan voima teoista, ei kukaan uskova lähde vastaan taistelemaan. Ei saa halveksua Jumalan voimaa.
10.04.2006 10:36
Ihan samaa mieltä. Pitää paikkansa niinkuin sanoit että huutoa ja mekastusta käytetään välillä turhan kovasti jossain hellareitten tilaisuuksissa.
Paljon on kuitenkin rauhallisempaa nykyisin kuin -70 -80 luvulla, jolloin äänenkäyttöön ei mitenkään sen kummemmin puututtu.
Mielestäni nykyään on hellarit viisastunut monessa asiassa.
Kyllä tiedetään paremmin Jumalan olevan enemmän "järjestyksen Jumala". Rauhallisuus on rakentavampaa kuin kaaos ja kova melu. Pitäähän se joku tolkku olla!
Herra sanoo:
"Ei väellä ja voimalla vaan minun hengellä."
Toisaalta ymmärrän sellaisen tilanteen jossa Jumala koskettaa ihmistä voimakaasti täyttäen pyhällä hengellä. Sellaisessa tilanteessa saattaa tulla aitoa mielenliikutusta ja ääntäkin vähän enemmän.
10.04.2006 10:21
Eiköhän se ole pää-piirteittäin sillä tavalla että otamme ilolla ja kiitoksella vastaan kaiken mitä siunaantuu.
"Herra ottaa ja antaa" ...ja pyytää saadaan niin paljon kuin tarvetta on ja halua vaan riittää..:)
08.04.2006 17:39
Tilaisuudet ovat avoimia kaikille ihmisille. Isommassa seurakunnassa ei ulkopuolisen vierailua edes huomattaisi. Pienessä seurakunnissa huomataan mutta ei tulla erikseen tuputtamaan mitään. Arvelisin nykyään näin olevan kaikissa seurakunnissa.
08.04.2006 17:22
Monet kerrat nuorena kävin Niiloa kuuntelemassa. Tilaisuudet olivat aina pullollaan porukkaa. Hurmoksellinen ilmapiiri oli läsnä hänen kaikissa tilaisuuksissaan. Paljon ihmisiä teki uskon ratkaisuja ja lähti seuraamaan Jeesusta.
Ihmeparantumisiakin tapahtui. Sanoma jota Niilo julisti oli evankeliumia. Vääryyttä tehdään jos nostetaan jotkin kaatumiset tai mekastamiset ylitse hänen varsinaista tehtäväänsä. Niilolla oli vain yksi päämäärä. Että jokainen antaisi elämänsä Jeesukselle. Suosittelen lukemaan Niilon kirjaa "saarnaaja". Kirja kertoo hyvin koko hänen elämänsä kaaren. Hänen ajatuksistaan ja pyrkimyksistään jne..
08.04.2006 16:57
8 / 15