Ketään ei näytä kiinnostavan

Jumalan sana

Jos joku kirjoitaa evankeliumia Jumalan sanaa näille
palstoille, niin eipä paljon ole lukijoita.
Mutta annahan jos on joko mehevä riidan aihe,
niin kylläpä on lukijoita ja kommenttia.
Tästä vois päättellä että sana ei paljon kiinnosta
"oikeassaoleminen kyllä."

10

358

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • harmistunut

Tiedän tasan tarkkaan mitä tarkoitat. Tuntuu että ihmiset oikein nauttivat siitä kun saavat riidellä jostain asiasta. Ihmiset tuntuvat nykyään valittavan kaikesta ja riitelevän kaikesta. Uskovia haukutaan aivottomiksi idiooteiksi kun uskomme johonkin "vanhaan typerään kirjaan". Kaikki muut uskomukset ja pahojen henkien palvonnat kyllä hyväksytään mielenkiintoisina uusina juttuina. Tuollaisia ihmisiä pidetään fiksuina ajattelijoina, jotka uskaltavat kokeilla uusia juttuja.

Mielestäni tämä on oiva esimerkki siitä miten paha hallitsee ihmisten elämiä ja haluaa saada heidät vihaamaan kaikkea jeesukseen liittyvää.
      Nytkin jos puolustaisin esim. saatananpalvontaa niin ihmiset kysyisivät minulta uteliaina kokemuksia asiaan liittyen yms.. Mutta heti kun puhun jeesuksesta positiivisessä mielessä niin annas olla kun heti tulee joku ja haukkuu ihan lyttyyn. Tän oon todennu käytännössä monen monta kertaa.

• valehtelet?

"Uskovia haukutaan aivottomiksi idiooteiksi kun uskomme johonkin "vanhaan typerään kirjaan". Kaikki muut uskomukset ja pahojen henkien palvonnat kyllä hyväksytään mielenkiintoisina uusina juttuina."

Nyt joko yleistät tai sitten puuhut tieten tahtoen täyttä soopaa. Jos henkilö on ateisti, niin ei hän takuulla palvo pahoja henkiä tai tee taikojakaan.

• tsäpädäpä
        valehtelet? kirjoitti:

"Uskovia haukutaan aivottomiksi idiooteiksi kun uskomme johonkin "vanhaan typerään kirjaan". Kaikki muut uskomukset ja pahojen henkien palvonnat kyllä hyväksytään mielenkiintoisina uusina juttuina."

Nyt joko yleistät tai sitten puuhut tieten tahtoen täyttä soopaa. Jos henkilö on ateisti, niin ei hän takuulla palvo pahoja henkiä tai tee taikojakaan.

Tämmöseen tulokseen mä oon päätyny. Yleisesti ihmiset tekee näin.. ainaki täällä keskustelupalstoilla.

Ateistitkin on kiinnostuneita tuollaisista asioista, vaikkeivat niihin uskokkaan.

• Samaa näyttää olevan herätysliike palstalla. Riidan aiheet ja mollaamiset kerää porukoita. Asiasta kirjoittelevat jäävät huomioimatta.

• j sanoi

ei kumminkaan luovuteta. Niinkuin jeesus sanoi, täällä maan päällä meillä tulee olemaan kärsimys, meitän pilkataan ja tapetaan. Meidän pitää kumminkin iloita siitä että niin tapahtuu, koska silloin tiedämme että elämme jeesuksen tahdossa. Minua ainakin pelottaisi jos kukaan ei koskaan pilkkaisi minua uskoni tähden, koska silloin jeesuksen sanat eivät olisi totta minun elämässäni. Jatketaan uskostamme todistamista, niin ainakin teemme oikein. Itse kerroin tänään työkaverilleni jeesuksesta ja minulle tuli aivan mielettömän hyvä olo. Tuntuu kuin olisin saanut pistoksen jotain huumaavaa ainetta.

Tätä ei tietenkään kukaan ei-uskovainen ymmärrä pitävät vain hulluna, mutta te uskovaiset tiedätte mistä puhun. Jatketaan samaan malliin

• mutta joka

uskovalla - ja ainakin Suomessa lähes joka taloudessa - lienee ainakin yksi Raamattu. Itsellänikin niitä on varmaan toista hyllymetriä erilaisia käännöksiä, painoksia ja eri kielisiä. Enkä tunnustaudu edes uskovaiseksi, koska sana on niin rasitettu; kristitty olen kylläkin.

Niin siis, koska Jumalan sanaa on kaikkien saatavilla kotonaankin, jokainen voi sitä lukea mielin määrin. Sen sijaan sanan erilaisiin tulkintoihin, ja erilaisiin käsittämisiin tarvitaan keskustelua toisten, sitä erilailla ymmartävien, kesken.

Ainakin meikäläiseltä jäävät erinomaisen pitkät, suoranaisesti keskustelukysymyksiin kuulumattomat Raamatun sitaatit lukematta.

• malttamaton

multa kans jää kaikki ylipitkät sitaatit,vaikka ne olisivat raamatusta,lukematta.
        Enempi kiinnostavat lyhyehköt tulkinnat.Riitelyt loikkaan yli.Ne näyttävät vetävän tosiaan lukijoita,en ymmärrä,miksi.
        Luterilaisuus palstalla on hyvä kirjoitus kahdenlaisista palstakirjailijoista ,aloituksen nimi on :mitä kirkko opettaa.
        -"kunnian teologian "edustajat.
        -"ristin teologian "edustajat.
        Uskon että helluntailaisuus palstalla viljellään ristin teologiaa.

• mutta kun Jumala näyttää olevan kovin laiskan sutjakka tänne mitään kirjoittelemaan.

• Sannuli

saman. Kaikilla on tarve olla oikeassa, ja etenkin näyttää se että on omasta mielestä oikeassa. Asiaa ei voi antaa olla, vaan aina on kommentoitava. Se menee sitten siihen, että samoista vanhoista asioista jauhetaan edelleen.

• Tuulimylly

Mahtavat luulot itsestäsi!
      Sinä "jumalan sana"!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      268
      4675
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      134
      3030
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      44
      2857
    4. Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?

Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k
      Maailman menoa
      25
      2827
    5. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      76
      1791
    6. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      106
      1654
    7. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      28
      1521
    8. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      60
      1409
    9. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      95
      1282
    10. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      215
      1180
    Aihe