Vapaa kuvaus

https://www.artonissi.fi/

Aloituksia

390

Kommenttia

6005

1. On+vaan+eri+Jeesuksen+kirkko+mitä+meillä+on.+Teillä+on+saatanan+veljen+kirkko.+Meillä+on+JOH.+1:+1+Alussa+oli+Sana,+ja+Sana+oli+Jumalan+tykönä,+ja+Sana+oli+Jumala.+2.+Hän+oli+alussa+Jumalan+tykönä.+3.+Kaikki+on+saanut+syntynsä+hänen+kauttaan,+ja+ilman+häntä+ei+ole+syntynyt+mitään,+mikä+syntynyt+on.+Ei+niinkuin+teillä+luotujen+saatanan+ja+"Jeesuksen"+kirkkoMeidän+Jeesus+ei+ollut+koskaan+naisen+kanssa+eli+synnittömänä+ja+kuoli+ristillä+nousi+kuolleista+ruumiillisesti+ja+nousi+taivaaseen+ja+on+Isän+oikealla+puolella+ja+on+tuleva+tuomitsemaan+eläviä+ja+kuolleita.Eikä+Meidän+Jeesus+käynyt+pakana+intiaaneja+tapaamassa.
  2. JOH.+2:+1+Ja+kolmantena+päivänä+oli+häät+Galilean+Kaanassa,+ja+Jeesuksen+äiti+oli+siellä.+2.+Ja+myös+Jeesus+ja+hänen+opetuslapsensa+olivat+kutsutut+häihin.+3.+Ja+kun+viini+loppui,+sanoi+Jeesuksen+äiti+hänelle:+"Heillä+ei+ole+viiniä".+4.+Jeesus+sanoi+hänelle:+"Mitä+sinä+tahdot+minusta,+vaimo?+Minun+aikani+ei+ole+vielä+tullut."+5.+Hänen+äitinsä+sanoi+palvelijoille:+"Mitä+hän+teille+sanoo,+se+tehkää".+6.+Niin+oli+siinä+juutalaisten+puhdistamistavan+mukaan+kuusi+kivistä+vesiastiaa,+kukin+kahden+tai+kolmen+mitan+vetoinen.+7.+Jeesus+sanoi+heille:+"Täyttäkää+astiat+vedellä".+Ja+he+täyttivät+ne+reunoja+myöten.+8.+Ja+hän+sanoi+heille:+"Ammentakaa+nyt+ja+viekää+edeskäyvälle".+Ja+he+veivät.+9.+Mutta+kun+edeskäypä+maistoi+vettä,+joka+oli+muuttunut+viiniksi,+eikä+tiennyt,+mistä+se+oli+tullut+-+mutta+palvelijat,+jotka+veden+olivat+ammentaneet,+tiesivät+sen+-+kutsui+edeskäypä+yljän+10.+ja+sanoi+hänelle:+"Jokainen+panee+ensin+esille+hyvän+viinin+ja+sitten,+kun+juopuvat,+huonomman.+Sinä+olet+säästänyt+hyvän+viinin+tähän+asti."+11.+Tämän+ensimmäisen+tunnustekonsa+Jeesus+teki+Galilean+Kaanassa+ja+ilmoitti+kirkkautensa;+ja+hänen+opetuslapsensa+uskoivat+häneen.Ja+myös+Jeesus+ja+hänen+opetuslapsensa+olivat+kutsutut+häihin.+Eli+häät+eivät+voineet+olla+Jeesuksen+häät,+koska+Jeesus+oli+kutsuttu+sinne.+Ja+Jeesuksen+äiti+Maria+oli+siellä+työssä.+Joosef+oli+jo+ilmeisesti+kuollut,+kun+ei+ole+enään+mitään+mainintaa.+Maria+sanoi+Jeesukselle,+että+HEILLÄ+ei+ole+viiniä.+Ei+sanonut+että+meillä+ei+ole+viiniä.+Lopussa+puhui+sulhaselle+ei+Jeesukselle.Mormonit+uskovat+että+Jeesus+oli+naimisissa+sekä+Martan+että+Marian+kanssa+ja+että+heillä+olisi+ollut+myös+lapsia.+Koska+Sana+mikä+on+henkiolento+oli+tullut+Marian+kohtuun+ja+Maria+tuli+raskaaksi.+Jeesus+oli+Jumala+myös+ihmisenä.+Olisi+silloin+Jeesuksen+lapset+olleet+Jumala.+Missä+he+nyt+ovat?+Jotkut+lahkot+sanovat+Jeesuksen+olleen+naimisissa+Maria+Magdaleenan+kanssa.+Nämä+kaikki+väitteet+että+Jeesus+olisi+ollut+naimisissa+ja+että+olisi+ollut+naisenkanssa+ovat+syntistä+valetta.+Mitä+ei+Raamatussa+ole.+Mihinkään+mormoonien+kirjan+juttuihin+en+ota+kantaa,+sillä+se+ei+ole+totta+aivan+samoin+kuin+ei+ole+koraanikaan.
  3. Homous+on+Raamatussa+kiellettyä.Juudas+1:7+7.+samoin+kuin+Sodoma+ja+Gomorra+ja+niiden+ympärillä+olevat+kaupungit,+jotka+samalla+tavalla+kuin+nekin+harjoittivat+haureutta+ja+eksyivät+luonnottomiin+lihanhimoihin,+ovat+varoittavana+esimerkkinä,+kärsiessään+iankaikkisen+tulen+rangaistusta.+1KOR.6:9+9.+Vai+ettekö+tiedä,+etteivät+väärät+saa+periä+Jumalan+valtakuntaa?+Älkää+eksykö.+Eivät+huorintekijät,+ei+epäjumalanpalvelijat,+ei+avionrikkojat,+ei+hekumoitsijat+eikä+miehimykset,3MOOS.+20:13+13.+Jos+joku+makaa+miehenpuolen+kanssa,+niinkuin+naisen+kanssa+maataan,+tekevät+he+molemmat+kauhistuksen;+heidät+rangaistakoon+kuolemalla,+he+ovat+verivelan+alaiset.+3MOOS.+18:+22.+Älä+makaa+miehenpuolen+kanssa,+niinkuin+naisen+kanssa+maataan;+se+on+kauhistus.ROOM.1:+24.+Sentähden+Jumala+on+heidät,+heidän+sydämensä+himoissa,+hyljännyt+saastaisuuteen,+häpäisemään+itse+omat+ruumiinsa,+25.+nuo,+jotka+ovat+vaihtaneet+Jumalan+totuuden+valheeseen+ja+kunnioittaneet+ja+palvelleet+luotua+enemmän+kuin+Luojaa,+joka+on+ylistetty+iankaikkisesti,+amen.+26.+Sentähden+Jumala+on+hyljännyt+heidät+häpeällisiin+himoihin;+sillä+heidän+naispuolensa+ovat+vaihtaneet+luonnollisen+yhteyden+luonnonvastaiseen;+27.+samoin+miespuoletkin,+luopuen+luonnollisesta+yhteydestä+naispuolen+kanssa,+ovat+kiimoissaan+syttyneet+toisiinsa+ja+harjoittaneet,+miespuolet+miespuolten+kanssa,+riettautta+ja+villiintymisestään+saaneet+itseensä+sen+palkan,+mikä+saada+piti.+28.+Ja+niinkuin+heille+ei+kelvannut+pitää+kiinni+Jumalan+tuntemisesta,+niin+Jumala+hylkäsi+heidät+heidän+kelvottoman+mielensä+valtaan,+tekemään+sopimattomia1TIM.1:+9.+ja+tiedetään,+että+lakia+ei+ole+pantu+vanhurskaalle,+vaan+laittomille+ja+niskoitteleville,+jumalattomille+ja+syntisille,+epähurskaille+ja+epäpyhille,+isänsä+tappajille+ja+äitinsä+tappajille,+murhamiehille,+10.+haureellisille,+miehimyksille,+ihmiskauppiaille,+valhettelijoille,+valapattoisille+ja+kaikelle+muulle,+mikä+on+tervettä+oppia+vastaan+-
  4. Professori+David+Flusserin+mukaan+tämän+arabiankielisen+version+luotettavuuden+puolesta+puhuu+se,+että+siitä+on+ilmeisesti+poistettu+kohta,+jonka+mukaan+juutalaiset+ovat+syypäitä+Jeesuksen+kuolemaan.Kristityt+tuskin+olisivat+poistaneet+kyseistä+kohtaa.+Useat+sekä+kristityt+että+juutalaiset+tutkijat+ovat+päätyneet+siihen+johtopäätökseen,+että+tämä+Josefuksen+maininta+Jeesuksesta+tästä+on+pääsääntöisesti+aito,+joskin+siihen+kuuluu+myös+muutamia+interpolaatioita,+eli+myöhempiä+lisäyksiä.Ilmeisesti+arabiankielisessä+versiossa+ei+ole+näitä+kristittyjen+tekemiä+lisäyksiä+ja+sitä+voidaan+pitää+siltä+osin+luotettavana.Jonkinlaisena+tutkijoiden+konsensuksena+Josefuksen+todistuksen+(Testimonium+Flavianum)+suhteen+voidaan+pitää+John+Meierin+näkemystä,+jonka+mukaan+Josefuksen+todistus+on+kolmea+lisäystä+lukuun+ottamatta+aito.Lisäyksinä+pidetään+kohtia:+"hän+oli+messias",+"mikäli+häntä+yleensä+voidaan+ihmiseksi+kutsua"+ja+mainintaa+Jeesuksen+ylösnousemuksesta.+Uusimpia+näkökohtia+Josefuksen+todistuksen+tutkimisessa+on+Goldbergin+tekemä+tietokoneanalyysi+Luukkaan+Emmauksen+tie+–kertomuksen+ja+Josefuksen+todistuksen+välisistä+yhtäläisyyksistä.Goldbergin+mukaan+sekä+Luukas+että+Josefus+lainaavat+samaa+kadonnutta+lähdettä.+Johtopäätökseensä+Goldberg+on+tullut+vertailemalla+mm.+tyylillisiä+ja+kieliopillisia+seikkoja.Luotettavana+pidetään+mainintaa+Jaakobista,+Kristukseksi+kutsutun+veljestä,+joka+tuomittiin+kivitettäväksi+Jumalan+pilkasta.Jaakob,+Jerusalemin+alkuseurakunnan+johtaja+mainitaan+siis+myös+tässä+ei-kristillisessä+lähteessä.+Koska+Jaakobin+teloittaminen+tapahtui+verrattain+aikaisin,+62+jkr,+tämä+Josefuksen+mainita+antaa+ymmärtää,+että+kristillinen+seurakunta+oli+olemassa+jo+tuolloin.Kuolemantuomio+toteutettiin+ristiinnaulitsemalla.Opetuslapset+ilmoittivat+Jeesuksen+nousseen+kuolleista+ja+ilmestyneen+näille+kolme+päivää+ristiinnaulitsemisen+jälkeen.Opetuslapset+jatkoivat+hänen+opetuksiensa+levittämistä.Jeesus+oli+Jaakobin+veli+ja+jotkut+kutsuivat+häntä+messiaaksi..Uuden+testamentin+kirjoittajat+ja+historiallinen+Jeesus
  5. Juutalainen+historioitsija+Flavius+Josefus+kirjoittaa+siis+myös+Jeesuksesta+kahdessa+kohdassa.+Toisen+ja+pitemmän+maininnan+suhteen+tutkijat+jakautuvat+kolmeen+leiriin,+jotka+pitävät+mainintaa:++++1.+Kokonaan+Josefuksen+alkuperäiseen+tekstiin+kuuluvana.++++2.+Kokonaan+kristittyjen+kopioijien+myöhempänä+lisäyksenä.++++3.+Osittain+Josefuksen+alkuperäisenä+mainintana,+johon+on+myöhemmin+lisäilty+joitakin+mainintoja.Kyseinen+maininta+kuuluu+seuraavasti:Tuohon+aikaan+eli+Jeesus,+viisauden+täyttämä+ihminen,+mikäli+häntä+yleensä+voidaan+ihmiseksi+kutsua.+Hän+teki+nimittäin+aivan+uskomattomia+asioita+ja+oli+kaikkien+niiden+opettaja,+jotka+mielellään+kuulevat+totuutta.+Monet+juutalaiset+ja+kreikkalaiset+seurasivat+häntä.+Hän+oli+Kristus.+Vaikutusvaltaisten+miestemme+yllyttämänä+Pilatusseurasivat+häntä.+Hän+oli+Kristus.+Vaikutusvaltaisten+miestemme+yllyttämänä+Pilatus+tosin+tuomitsi+hänet+kuolemaan+ristillä.+Kuitenkin+ne.+Jotka+aikaisemmin+olivat+häntä+rakastaneet,+pysyivät+uskollisina+häntä+kohtaan.+Hän+nimittäin+ilmestyi+kolmantena+päivänä+heille+elävänä+niin+kuin+Jumalan+lähettämät+profeetat+ovat+tuhansissa+ihmeellisissä+ennustuksissa+hänestä+julistaneet.+Vielä+nytkin+on+olemassa+lahko,+jonka+jäsenet+kutsuvat+itseään+hänen+mukaansa+kristityiksi.Kuuluisa+Josefus-tutkija+Louis+Feldman+luettelee+pääargumentit+kyseisen+kohdan+aitouden+puolesta+ja+vastaan.Puoltavat+argumentit:++++1.+Kyseinen+kohta+löytyy+kaikista+säilyneistä+käsikirjoituksista.++++2.+Eusebius+lainaa+sitä+324+jkr.++++3.+Laajemmalti+hyväksytty+viittaus+Jeesukseen+kirjassa+20+antaa+olettaa,+että+hänet+on+täytynyt+mainita+jo+aiemmin,+loogisesti+Pilatuksen+käsittelyn+yhteydessä.++++4.+Sanasto+ja+tyyli+vastaavat+Josefuksen+käyttämää.++++5.+Koska+mitään+muuta+kohtaa+Josefuksen+teoksessa+Antiquities+ei+ole+kyseenalaistettu,+todistustaakka+on+skeptikoilla.Vastustavat+argumentit:++++1.+Sisältö+on+liian+kristillistä+juutalaisen+kirjoittajan+kirjoittamaksi.++++2.+Eusebiusta+varhaisemmat+kirjoittajat+eivät+lainaa+kyseistä+kohtaa;+Origenes+sanoo,+että+Josefus+ei+uskonut+Jeesuksen+olevan+messias.++++3.+Kohta+katkaisee+Pilatusta+käsittelevän+kertomuksen.++++4.+Kohdassa+on+tyylillisiä+pikkuseikkoja,+jotka+eivät+esiinny+muualla+Josefuksen+kirjoituksissa.+++++Esimerkki+tästä+on+"+Vaikutusvaltaisten+miestemme…",+jossa+Josefus+käyttää+monikon+ensimmäistä+persoonaa+kolmannen+sijasta.++++5.+Joistain+käsikirjoituksista+(ns.+slaavilaisesta+versiosta)+on+löydetty+interpolaatioita+eli+myöhempiä+lisäyksiä1971+Professori+Schlomo+Pines+Jerusalemin+Heprealaisesta+Yliopistosta+julkaisi+tutkimuksen+arabiankielisestä+käsikirjoituksesta,+johon+sisältyi+myös+tämä+Josefuksen+maininta+Jeesuksesta.Kyseisen+käsikirjoituksen+on+tehnyt+1000-luvulla+vaikuttanut+Hieropoliin+piispa+Agapius.Tähän+aikaan+eli+viisas+mies+nimeltä+Jeesus.+Hänen+käytöksensä+oli+hyvä+ja+hänen+tiedettiin+olevan+hyveellinen.+Monet+ihmiset+juutalaisista+ja+muista+kansoista+tulivat+hänen+opetuslapsikseen.Pilatus+tuomitsi+hänet+kuolemaan+ristiinnaulitsemalla.+Mutta+ne,+joista+oli+tullut+hänen+opetuslapsiaan+eivät+hylänneet+opetuslapseuttaan.+He+kertoivat+hänen+ilmestyneen+heille+kolme+päivää+ristiinnaulitsemisen+jälkeen+ja+olevan+elossa,+minkä+mukaan+hän+ehkä+oli+Messias,+jota+koskien+profeetat+ovat+ennustaneet+ihmeitä.Professori+David+Flusserin+mukaan+tämän+arabiankielisen+version+luotettavuuden+puolesta+puhuu+se,+että+siitä+on+ilmeisesti+poistettu+kohta,+jonka+mukaan+juutalaiset+ovat+syypäitä+Jeesuksen+kuolemaan.Kristityt+tuskin+olisivat+poistaneet+kyseistä+kohtaa.+Useat+sekä+kristityt+että+juutalaiset+tutkijat+ovat+päätyneet+siihen+johtopäätökseen,+että+tämä+Josefuksen+maininta+Jeesuksesta+tästä+on+pääsääntöisesti+aito,+joskin+siihen+kuuluu+myös+muutamia+interpolaatioita,+eli+myöhempiä+lisäyksiä.
  6. 2+Ja+Jeesus+anäyttäytyi+heille+jälleen,+sillä+he+rukoilivat+Isää+hänen+nimessään;+ja+Jeesus+tuli+ja+seisoi+heidän+keskellään+ja+sanoi+heille:+Mitä+te+tahdotte+minun+antavan+teille?Näin+ei+Jeesus+sanonut+LUUK.+24:+36.+Mutta+heidän+tätä+puhuessaan+Jeesus+itse+seisoi+heidän+keskellään+ja+sanoi+heille:+"Rauha+teille!"+37.+Niin+heidät+valtasi+säikähdys+ja+pelko,+ja+he+luulivat+näkevänsä+hengen.+38.+Mutta+hän+sanoi+heille:+"Miksi+olette+hämmästyneet,+ja+miksi+nousee+sellaisia+ajatuksia+teidän+sydämeenne?+39.+Katsokaa+minun+käsiäni+ja+jalkojani+ja+nähkää,+että+minä+itse+tässä+olen.+Kosketelkaa+minua+ja+katsokaa,+sillä+ei+hengellä+ole+lihaa+eikä+luita,+niinkuin+te+näette+minulla+olevan."+40.+Ja+tämän+sanottuaan+hän+näytti+heille+kätensä+ja+jalkansa.+41.+Mutta+kun+he+eivät+vielä+uskoneet,+ilon+tähden,+vaan+ihmettelivät,+sanoi+hän+heille:+"Onko+teillä+täällä+jotakin+syötävää?"+42.+Niin+he+antoivat+hänelle+palasen+paistettua+kalaa.+6+Ja+nyt+tapahtui,+että+kun+Jeesus+oli+sanonut+nämä+sanat,+hän+sanoi+heille+jälleen,+selitettyään+heille+kaikki+kirjoitukset,+jotka+he+olivat+saaneet,+hän+sanoi+heille:+Katso,+muitakin+kirjoituksia,+joita+teillä+ei+ole,+minä+tahtoisin+teidän+kirjoittavan.Näin+ei+Jeesus+sanonut+vaan+tämä+on+että+mormonien+kirjan+lisäykset+olisivat+oikeita12+Katso,+hän+loi+Aadamin,+ja+aAadamin+kautta+tuli+ihmisen+blankeemus.+Ja+ihmisen+lankeemuksen+tähden+tuli+Jeesus+Kristus,+nimittäin+Isä+ja+Poika;+ja+Jeesuksen+Kristuksen+tähden+tuli+ihmisen+clunastus.Jeesus+on+ollut+alusta+asti+ei+ole+tullut+syntiinlankeemukisen+jälkeen.+JOH:+1+:+1+Alussa+oli+Sana,+ja+Sana+oli+Jumalan+tykönä,+ja+Sana+oli+Jumala.+2.+Hän+oli+alussa+Jumalan+tykönä.+3.+Kaikki+on+saanut+syntynsä+hänen+kauttaan,+ja+ilman+häntä+ei+ole+syntynyt+mitään,+mikä+syntynyt+on.+14+Katso,+minä+olen+se,+joka+olin+valmistettu+maailman+perustamisesta+asti+alunastamaan+kansani.+Katso,+minä+olen+Jeesus+Kristus.+Minä+olen+bIsä+ja+Poika.+Minussa+on+koko+ihmissuku+saava+celämän,+ja+sen+ikuisesti,+nimittäin+ne,+jotka+uskovat+minun+nimeeni;+ja+heistä+tulee+minun+dpoikiani+ja+tyttäriäni.Jeesus+on+ollut+jo+ennen+kuin+mitään+oli+luotu+on+luomaton+Jumala.
  7. "Meidän+opissa+on+vain+se,+että+Jeesus+oli+naimisissa,+Kaanaan+häät+olivat+hänen+omat+häänsä+ja+hän+teki+lisää+viiniä+kun+se+loppui."Ei+ole.+koska+JOH.+2:+1+Ja+kolmantena+päivänä+oli+häät+Galilean+Kaanassa,+ja+Jeesuksen+äiti+oli+siellä.+2.+Ja+myös+Jeesus+ja+hänen+opetuslapsensa+olivat+kutsutut+häihin.+3.+Ja+kun+viini+loppui,+sanoi+Jeesuksen+äiti+hänelle:+"Heillä+ei+ole+viiniä".+4.+Jeesus+sanoi+hänelle:+"Mitä+sinä+tahdot+minusta,+vaimo?+Minun+aikani+ei+ole+vielä+tullut."+Jeesus+ja+opetuslapset+oli+kutsuttu+häihin.+Ei+kai+Jeesusta+omiin+häihin+kutsuttu?++Maria+sanoi,+että+heillä+ei+ole+viiniä.+Ei+sanonut,+että+meillä+ei+ole+viiniä.++Jeesuksen+aika+ei+olut+vielä+tullut.9.+Mutta+kun+edeskäypä+maistoi+vettä,+joka+oli+muuttunut+viiniksi,+eikä+tiennyt,+mistä+se+oli+tullut+-+mutta+palvelijat,+jotka+veden+olivat+ammentaneet,+tiesivät+sen+-+kutsui+edeskäypä+yljän+10.+ja+sanoi+hänelle:+"Jokainen+panee+ensin+esille+hyvän+viinin+ja+sitten,+kun+juopuvat,+huonomman.+Sinä+olet+säästänyt+hyvän+viinin+tähän+asti."Kutsuivat+yljän+ei+Jeesusta."Kaikki,+jotka+ovat+maapallolle+saaneet+syntyä+olivat+veljiä+ja+siskoja+henkimaailmassa,+myös+Saatana+ja+Jeesus.+Jeesus+oli+esikoinen+ja+Saatana+korkea+enkeli.+Olimme+siis+kaikki+enkeleitä+ilman+aineellista+ruumista."Jeesus+on+ollut+Sana+taivaassa+JOH.1:+1+Alussa+oli+Sana,+ja+Sana+oli+Jumalan+tykönä,+ja+Sana+oli+Jumala14.+Ja+Sana+tuli+lihaksi+ja+asui+meidän+keskellämme,+ja+me+katselimme+hänen+kirkkauttansa,+senkaltaista+kirkkautta,+kuin+ainokaisella+Pojalla+on+Isältä;+ja+hän+oli+täynnä+armoa+ja+totuutta.+Eli+Jeesus+on+luomaton+Jumala.+Ei+saatana+ollut+luomaton+vaan+luoto+enkeli+lankennut+enkeli.+Eikä+saatana+ollut+kokoajan+maanpäällä+JOB.+1:+6.+Mutta+kun+eräänä+päivänä+Jumalan+pojat+tulivat+ja+asettuivat+Herran+eteen,+tuli+myöskin+saatana+heidän+joukossansa.+Huomaa+Jumalan+pojat+monikossa.+Ei+Jumalan+ainutsyntyinen+Poika+eli+Sana+ei+ollut.7.+Niin+Herra+kysyi+saatanalta:+"Mistä+sinä+tulet?"+saatana+vastasi+Herralle+ja+sanoi:+"Maata+kiertämästä+ja+siellä+kuljeksimasta".+Eli+ei+saatana+ollut+yhtä+aikaa+maanpäällä+tai+taivaassa+kuin+oli+Jeesus.++LUUK.1:+26.+Kuudentena+kuukautena+sen+jälkeen+Jumala+lähetti+enkeli+Gabrielin+Galilean+kaupunkiin,+jonka+nimi+on+Nasaret,+27.+neitsyen+tykö,+joka+oli+kihlattu+Joosef+nimiselle+miehelle+Daavidin+suvusta;+ja+neitsyen+nimi+oli+Maria.+28.+Ja+tullessaan+sisälle+hänen+tykönsä+enkeli+sanoi:+"Terve,+armoitettu!+Herra+olkoon+sinun+kanssasi."+29.+Mutta+hän+hämmästyi+suuresti+siitä+puheesta+ja+mietti,+mitä+tämä+tervehdys+mahtoi+tarkoittaa.+30.+Niin+enkeli+sanoi+hänelle:+"Älä+pelkää,+Maria;+sillä+sinä+olet+saanut+armon+Jumalan+edessä.+31.+Ja+katso,+sinä+tulet+raskaaksi+ja+synnytät+pojan,+ja+sinun+on+annettava+hänelle+nimi+Jeesus.+32.+Hän+on+oleva+suuri,+ja+hänet+pitää+kutsuttaman+Korkeimman+Pojaksi,+ja+Herra+Jumala+antaa+hänelle+Daavidin,+hänen+isänsä,+valtaistuimen,+33.+ja+hän+on+oleva+Jaakobin+huoneen+kuningas+iankaikkisesti,+ja+hänen+valtakunnallansa+ei+pidä+loppua+oleman."+Kuinka+sitten+saatana+syntyi+maanpäälle?Jeesu+on+Jumalan+voima+ja+viisaus+eli+kolmiyhteinen+Jumala+++1+KOR.+1:+on+Kristus,+Jumalan+voima+ja+Jumalan+viisaus.Mikä+sitten+saatana+on?+Kun+on+vain+kolme+persoonaa+ja+yksi+Jumala.Keitä+oli+sitten+Jeesuksen+lapset?+Olivatko+tai+ovatko+hekin+jonkin+asteisia+Jumalia?Te+mormonit+olette+pahasti+harhassaJeesus+on+luomaton+Jumala+joka+tuli+ihmiseksi+ei+ollut+naisen+kanssa+eikä+ollut+lapsia+Jeesus+ei+lankennut+syntiin.Tietysti+Olli+sanoo,+että+Raamattu+on+näissä+kohdin+väärin+ja+mormonien+kirjat+ovat+vain+oikeita.+Onko+se+Jeesuksen+hyväksymä+kirkko+missä+uskotaan+että+saatana+oli+Jeesuksen+veli?