Uskontojen uhrit
Yhdistys sai alkusysäyksensä vuoden 1987 alkupuolella, kun Ylen Kansanradio-ohjelmassa haastateltiin entisiä mormoneja ja Jehovan todistajia, jotka kertoivat kovista kohtaloistaan omissa liikkeissään. Kyseiset Kansanradion ohjelmat saivat joukon ihmisiä soittamaan Yleen, josta he pyysivät yhteystietoja haastateltuihin entisiin uskontokuntien jäseniin. Soittajilta saatujen yhteystietojen avulla lähetettiin kutsu ja 27. maaliskuuta 1987 kokoontui joukko entisiä uskonyhteisöjen jäseniä Tampereella.
Yhdistyksellä on säännöllisesti kokoontuvat vertaistukiryhmät mm. helluntailaisuudesta, karismaattisuudesta, Jehovan todistajista, mormoneista, esikoislestadiolaisuudesta ja vanhoillislestadiolaisuudesta irtautuneille, ja yhdistys jätti keväällä 2017 lapsiasiavaltuutetulle selvityksen pyrkiessään suojelemaan lapsia, jotka altistuvat tietyissä uskonnollisissa yhteisöissä voimakkaille peloille. Yhdistyksen mukaan yhteiskunnan on pyrittävä suojelemaan lapsia sillä selvityksen mukaan esimerkiksi monet Jehovan todistajiin kuuluvat lapset pelkäävät maailmanloppua ja helluntailaisiin sekä vanhoillislestadiolaisiin kuuluvat helvettiin joutumista.[4] Edellä mainittujen lisäksi UUT ry huomioi myös muut uskonnot, uskonnolliset liikkeet ja uskomukset, kuten Krishna-liikkeen, Sahaja-joogan, skientologian, teosofian ja antroposofian.[5] Yhdistys saa yhteydenottoja kymmeniin eri uskonnollisiin yhteisöihin liittyen.
Toiminta järjestäytyi rekisteröidyksi yhdistykseksi vuonna 1993. Eräänä kannustajana yhdistyksen rekisteröintiin oli Suomen Mielenterveysseuran toiminnanjohtaja Pirkko Lahti, joka kehotti Terttu Forsellia rekisteröintiin.lähde? Yhdistys rekisteröitiin nimellä ”Uskontojen uhrien tuki ry” ja myöhemmin sen viralliseen nimeen liitettiin yhdistyksen vakiintunut kirjainlyhenne UUT.
Yhdistyksen rekisteröimisen jälkeisen ajan tunnetuin puheenjohtaja, nykyinen kunniapuheenjohtaja, on Terttu Forsell (entinen Maljanen), taustaltaan entinen mormoni, mutta nykyinen luterilaisen seurakunnan aktiivi. Forsell toimi puheenjohtajana kahdessa jaksossa vuosien 1995 ja 2001 välisenä aikana. Vuonna 2001 puheenjohtajana toimi evankelis-luterilaisen kirkon pappi Leena Ranta.[9]
Mormonit uskontojen uhrit tuesssa
87
450
Vastaukset
- Anonyymi
On hyvä että on vastavoima jehovantodistajien samoin kuin mormonien toiminnalle sillä paljon heidän toiminnastaan perustuu aivopesuun ja heikkojen ja tietämättömien iihmisten, joita on helppo eksyttää, hyväksikäyttöön. Mormonien tapa on kuitenkin ensin saada uskomaan eksytyksiin ja sitten saada heidät tukemaan noita eksytyksiä maksamalla tuosta aivopesusta.
Hyvä yhdistys. Olen siinä jäsenenä ja tuen sen toimintaa. Kun ihminen on uskonut johonkin vakaasti ja menettää uskonsa, irtautuminen on aina vaikeaa ja tarvitaan tukea ja selvittelyä mielessään.
Lestadiolaisista ja helluntailaisista irtautuminen on myös vaikeaa, ja adventisteista. Luterilaisista irtautuminen sujuu helpommin.
Uskonsa menettäminen on ikävä asia. Ei se Jeesuksen syy ole. Kirkkoihin ei pidä uskoakaan vaan Jeesukseen.
Vaaralliset lahkot listataan erikseen. Scientologit ovat vaarallisia lompakolle jne. Jeesuksen Kristuksen Kirkkoa ei lasketa vaarallisiin lahkoihin, vaikka jotkut ovat sitä mieltä. Jotkut mormoni- lahkot kyllä.- Anonyymi
Olli.S kirjoitti:
Hyvä yhdistys. Olen siinä jäsenenä ja tuen sen toimintaa. Kun ihminen on uskonut johonkin vakaasti ja menettää uskonsa, irtautuminen on aina vaikeaa ja tarvitaan tukea ja selvittelyä mielessään.
Lestadiolaisista ja helluntailaisista irtautuminen on myös vaikeaa, ja adventisteista. Luterilaisista irtautuminen sujuu helpommin.
Uskonsa menettäminen on ikävä asia. Ei se Jeesuksen syy ole. Kirkkoihin ei pidä uskoakaan vaan Jeesukseen.
Vaaralliset lahkot listataan erikseen. Scientologit ovat vaarallisia lompakolle jne. Jeesuksen Kristuksen Kirkkoa ei lasketa vaarallisiin lahkoihin, vaikka jotkut ovat sitä mieltä. Jotkut mormoni- lahkot kyllä.Jumala (Jehova) sen enempää kuin Sana (Jeesus) tai Pyhä Henki (Gabriel) eivät ole antaneet koskaan käskyä moniavoisuuteen vaan se on lähtenyt mormonikirkon omien johtajien toiminnasta kun he ovat saaneet vapauden liittää kirjoituksiin omia oppejaan.
- Anonyymi
Olli.S kirjoitti:
Vaaralliset lahkot listataan erikseen. Scientologit ovat vaarallisia lompakolle jne. Jeesuksen Kristuksen Kirkkoa ei lasketa vaarallisiin lahkoihin, vaikka jotkut ovat sitä mieltä. Jotkut mormoni- lahkot kyllä.Mormonit ovat tosi vaarallisia. Kumma, ettei Olli oppinut oppivuosistaan kun oli aiemmin haksahtanut pitämään Maoa puolijumalanaan. Vaihtoi Maon Smithiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mormonit ovat tosi vaarallisia. Kumma, ettei Olli oppinut oppivuosistaan kun oli aiemmin haksahtanut pitämään Maoa puolijumalanaan. Vaihtoi Maon Smithiin.
24. Katso, Daavidilla ja Salomolla oli tosiaan monta vaimoa ja sivuvaimoa, mikä oli
kauhistus minun silmissäni, sanoo Herra. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
24. Katso, Daavidilla ja Salomolla oli tosiaan monta vaimoa ja sivuvaimoa, mikä oli
kauhistus minun silmissäni, sanoo Herra.25. Sen tähden, näin sanoo Herra: Minä olen johdattanut pois tämän kansan Jerusalemin
maasta käsivarteni voimalla nostattaakseni itselleni vanhurskaan vesan Joosefin
kupeiden hedelmästä.
26. Sen tähden minä, Herra Jumala, en ole salliva tämän kansan tehdä samalla tavalla kuin
he muinoin.
27. Sen tähden, veljeni, kuulkaa minua, ja kallistakaa korvanne Herran sanalle: Sillä älköön
teidän keskuudessanne yhdelläkään miehellä olko enempää kuin yksi vaimo; älköönkä
hänellä olko ainoatakaan sivuvaimoa,
28. sillä minä, Herra Jumala, olen mielistynyt naisten siveyteen. Ja haureus on kauhistus
minun edessäni; näin sanoo Herra Sebaot Anonyymi kirjoitti:
Mormonit ovat tosi vaarallisia. Kumma, ettei Olli oppinut oppivuosistaan kun oli aiemmin haksahtanut pitämään Maoa puolijumalanaan. Vaihtoi Maon Smithiin.
Jeesukseen minä vaihdoin. Jeesuksen Kristuksen Kirkko, mormonit, tietävät hänestä eniten. Tämä on jumalallinen asia. Mao oli maallinen, vallankumousasia. Vaikka reaalisosialismi myös Kiinassa ja Albaniassa on epäonnistunut, kyllä maailma poliittisesti, yhteiskunnallisesti edelleen tarvitsee remonttia, reformeja ja vallankumouksia. Maalliset yritykset utopiaan ovat aina puolinaisia ja saattavat epäonnistua ja kääntyvät helposti vastakohdikseen ilman Jumalan siunausta.
Parannus se on mitä yksilötasolla pitää tehdä. Voivat kansakunnatkin sen tehdä. Valitaan Jeesus kuninkaaksi eduskunnassa ja presidentti edustamaan häntä politiikassa. Poliittisesti olen nyt vihreissä. Kirkossa saa olla poliittisesti mikä haluaa.Anonyymi kirjoitti:
kauhistus minun silmissäni, sanoo Herra.Jotkut niistä oli sallittuja niinkuin Aabrahamilla ym kaikki. Ei moniavioisuus ole kiellettyä aina ja kaikkialla. Mormoneilla kaikki oli kirkon lakien mukaan laillisia.
- Anonyymi
Olli.S kirjoitti:
Jotkut niistä oli sallittuja niinkuin Aabrahamilla ym kaikki. Ei moniavioisuus ole kiellettyä aina ja kaikkialla. Mormoneilla kaikki oli kirkon lakien mukaan laillisia.
23 Mutta Jumalan sana painaa minua teidän vakavampien rikostenne tähden. Sillä katso, näin sanoo Herra: Tämä kansa alkaa käydä pahemmaksi; se ei ymmärrä kirjoituksia, sillä se yrittää haureutta harjoittaessaan puolustella itseään sen perusteella, mitä on kirjoitettu Daavidista ja hänen pojastaan Salomosta.
24 Katso, Daavidilla ja aSalomolla todella oli monta bvaimoa ja sivuvaimoa, mikä oli iljettävää minun edessäni, sanoo Herra.
Ja Jumala Jehovan sanalla ei ole väliä kirkossa mikä hänen kantansa on moniavioisuuteen? - Anonyymi
Olli.S kirjoitti:
Jeesukseen minä vaihdoin. Jeesuksen Kristuksen Kirkko, mormonit, tietävät hänestä eniten. Tämä on jumalallinen asia. Mao oli maallinen, vallankumousasia. Vaikka reaalisosialismi myös Kiinassa ja Albaniassa on epäonnistunut, kyllä maailma poliittisesti, yhteiskunnallisesti edelleen tarvitsee remonttia, reformeja ja vallankumouksia. Maalliset yritykset utopiaan ovat aina puolinaisia ja saattavat epäonnistua ja kääntyvät helposti vastakohdikseen ilman Jumalan siunausta.
Parannus se on mitä yksilötasolla pitää tehdä. Voivat kansakunnatkin sen tehdä. Valitaan Jeesus kuninkaaksi eduskunnassa ja presidentti edustamaan häntä politiikassa. Poliittisesti olen nyt vihreissä. Kirkossa saa olla poliittisesti mikä haluaa.Et vaihtnut Jeesukseen vaan Smithiin. Jos maalliset yritykset utopiaan ovat puolinaisia, mormonien pyrkimykset utopiaan ovat moninaisisia. Kuvitellaan, että onni ja autuus tulevat moninainnista.
Parannus olisi sinukin Olli hyvä tehdä, Ei riitä, että vaihdoit Maon ja Hoxhan Smithiin.
Toivottavasti mormonien Jeesusta ei valiat kuninkaaksi. - Anonyymi
Olli.S kirjoitti:
Jotkut niistä oli sallittuja niinkuin Aabrahamilla ym kaikki. Ei moniavioisuus ole kiellettyä aina ja kaikkialla. Mormoneilla kaikki oli kirkon lakien mukaan laillisia.
Myös Jim Jonesin ja David Koreshin touhut olivat "laillisia" heidän itsensä perustamien uskonlahkojen mukaan. Oikeat lait olivat noita kaikkia laittomuuksia vastaan.
Olli.S kirjoitti:
Vaaralliset lahkot listataan erikseen. Scientologit ovat vaarallisia lompakolle jne. Jeesuksen Kristuksen Kirkkoa ei lasketa vaarallisiin lahkoihin, vaikka jotkut ovat sitä mieltä. Jotkut mormoni- lahkot kyllä.Mutta mikä laki saataisiin Jehovan todistajille? Jos lapset eroavat ei vanhemmat saa tavata lapsiaan eikä lastenlapsiaan. Tähän pitäisi joku laki saada ettei tuollaista sadismia saisi sallia sivistyneessä yhteiskunnassa, missä on uskonnonvapaus.
Olli.S kirjoitti:
Oliko Abrahamilla muuta kuin se orjatar? Kun Saara ei saanut lasta.
totuusvoittaaaina kirjoitti:
Mutta mikä laki saataisiin Jehovan todistajille? Jos lapset eroavat ei vanhemmat saa tavata lapsiaan eikä lastenlapsiaan. Tähän pitäisi joku laki saada ettei tuollaista sadismia saisi sallia sivistyneessä yhteiskunnassa, missä on uskonnonvapaus.
Pitäisiköhän tehdä kansalaisaloite Jehovan todistajia vastaan tuosta, kun ei saa omaisia tavata eron jälkeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et vaihtnut Jeesukseen vaan Smithiin. Jos maalliset yritykset utopiaan ovat puolinaisia, mormonien pyrkimykset utopiaan ovat moninaisisia. Kuvitellaan, että onni ja autuus tulevat moninainnista.
Parannus olisi sinukin Olli hyvä tehdä, Ei riitä, että vaihdoit Maon ja Hoxhan Smithiin.
Toivottavasti mormonien Jeesusta ei valiat kuninkaaksi.Mormoneilla ei ole Jehova Jumalaa, kaiken Luojaa vaan heillä on ihminen joka on korotettu ihminen ja joka on siittänyt kaikki ihmislapset puolisonsa kanssa. Vielä sekavampaa on että mormonit eivät tiedä onko Jeesus tuo Kaikkivaltias Jumala Jehova ja Pyhän Hengen (Gabriel) he ovat hyljänneet kokonaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mormoneilla ei ole Jehova Jumalaa, kaiken Luojaa vaan heillä on ihminen joka on korotettu ihminen ja joka on siittänyt kaikki ihmislapset puolisonsa kanssa. Vielä sekavampaa on että mormonit eivät tiedä onko Jeesus tuo Kaikkivaltias Jumala Jehova ja Pyhän Hengen (Gabriel) he ovat hyljänneet kokonaan.
Mormonit uskovat vain Jeesukseen, heille ei Jumala Kaikkivaltiasta olekaan.
Anonyymi kirjoitti:
Mormoneilla ei ole Jehova Jumalaa, kaiken Luojaa vaan heillä on ihminen joka on korotettu ihminen ja joka on siittänyt kaikki ihmislapset puolisonsa kanssa. Vielä sekavampaa on että mormonit eivät tiedä onko Jeesus tuo Kaikkivaltias Jumala Jehova ja Pyhän Hengen (Gabriel) he ovat hyljänneet kokonaan.
Kuinka Suomessa on muslimeilla, jos he eroavat ja liittyvä Kristinuskoon? Ainakin arabimaissa on kuolema. Tai joutuvat menettämään henkensä terveytensä työpaikkansa asuntonsa sukulaiset ja omaiset.
Anonyymi kirjoitti:
Mormonit uskovat vain Jeesukseen, heille ei Jumala Kaikkivaltiasta olekaan.
Eikö Jeesuskin ole kaikkivaltias.
MATT.28: 18. Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päälläAnonyymi kirjoitti:
23 Mutta Jumalan sana painaa minua teidän vakavampien rikostenne tähden. Sillä katso, näin sanoo Herra: Tämä kansa alkaa käydä pahemmaksi; se ei ymmärrä kirjoituksia, sillä se yrittää haureutta harjoittaessaan puolustella itseään sen perusteella, mitä on kirjoitettu Daavidista ja hänen pojastaan Salomosta.
24 Katso, Daavidilla ja aSalomolla todella oli monta bvaimoa ja sivuvaimoa, mikä oli iljettävää minun edessäni, sanoo Herra.
Ja Jumala Jehovan sanalla ei ole väliä kirkossa mikä hänen kantansa on moniavioisuuteen?Vastaa siihen mitä sanoin, äläkä toista samaa johon jo vastasin.
Anonyymi kirjoitti:
Myös Jim Jonesin ja David Koreshin touhut olivat "laillisia" heidän itsensä perustamien uskonlahkojen mukaan. Oikeat lait olivat noita kaikkia laittomuuksia vastaan.
Joseph Smith EI tehnyt sellaisia pahoja kuin nuo psykopaattiset lahkojohtajat.
- Anonyymi
Eikö Jeesuskin ole kaikkivaltias.
MATT.28: 18. Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päälläTe kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne'. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua suurempi.
Joh. 14:28
Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä.
Joh. 10:29
Jeesus sanoi myös, että hänen tekonsa ja valta on Jumalalta, ei hänestä itsestään. Siksi on loogista sanoa, ettei Jeesus itse ole Jumala. - Anonyymi
Olli.S kirjoitti:
24 Katso, Daavidilla ja Salomolla todella oli monta vaimoa ja sivuvaimoa, mikä oli iljettävää minun edessäni, sanoo Herra.
Niin, Joseph Smith syyllistyi itse ensin haureuteen ja sen jälkeen johdatti muita uskomaan että Jumala oli antanut heille luvan moniavoisuuteen. - Anonyymi
Olli.S kirjoitti:
Vastaa siihen mitä sanoin, äläkä toista samaa johon jo vastasin.
Jumala on selvästi ilmoittanut jo Nefin veljelle Jaakobille että monivaimoisuus on iljetys ja kauhistus hänen silmissään. Eikö hänen sanansa ole sitten luotettava? Huomaa mitä Jumala sanoi Daavidista ja Salomonista että heidän moniavioisuutensa oli iljetys Jumalan silmissä.
kauhistus minun silmissäni, sanoo Herra.
Entä kun Salomon eli myöhemmin nimellä Brigham Young (1. kesäkuuta 1801 – 29. elokuuta 1877) ja Daavid eli ,myöhemmin nimellä Wilford Woodruff (1. maaliskuuta 1807 – 2. syyskuuta 1898).
Molemmillahan, Brigham Youngilla ja Wilford Woodrufilla oli monia vaimoja ja Jumala oli sanonut jo heidän edellisestä elämästään Daavidina ja Salomonina että heidän moniavioisuutensa oli jo tuolloin iljetys.
Siis hyväksytkö Olli sinä sen että he kummatkin, Brigham Young ja Wilford Woodruff rikkoivat Jumalan moniavioisuutta kieltävää lakia jo toistamiseen. Onko mormonien kirjoja luettavissa maakuntakirjastoissa? Helsingin yliopistollisessa kirjastossa ainakin on.
Anonyymi kirjoitti:
Jumala (Jehova) sen enempää kuin Sana (Jeesus) tai Pyhä Henki (Gabriel) eivät ole antaneet koskaan käskyä moniavoisuuteen vaan se on lähtenyt mormonikirkon omien johtajien toiminnasta kun he ovat saaneet vapauden liittää kirjoituksiin omia oppejaan.
"Jumala (Jehova) sen enempää kuin Sana (Jeesus) tai Pyhä Henki (Gabriel) eivät ole antaneet koskaan käskyä moniavoisuuteen vaan se on lähtenyt mormonikirkon omien johtajien toiminnasta kun he ovat saaneet vapauden liittää kirjoituksiin omia oppejaan."
Eivät varmasti ole. Koska Jehova on virheellinen nimi oikea on tetragrammi JHVH. Ja tämä on Isä Poika(Sana) ja Pyhä Henki.Anonyymi kirjoitti:
24 Katso, Daavidilla ja Salomolla todella oli monta vaimoa ja sivuvaimoa, mikä oli iljettävää minun edessäni, sanoo Herra.
Niin, Joseph Smith syyllistyi itse ensin haureuteen ja sen jälkeen johdatti muita uskomaan että Jumala oli antanut heille luvan moniavoisuuteen.Josephilla ei ollut sivuvaimoja. Ellei Emma lasketa päävaimoksi ja muut sivuvaimoksi. Jumala voi päättää antaa jollekin monta vaimoa, vaikka yleensä niin ei ole. Eiköhän kaikkivaltias voi tehdä niin jos haluaa.
Se mikä pitäisi todistaa, on, että tässä tapauksessa ei tehnyt niin. Mahdollista se hänelle on. Ei ole todistettu. On vain todistettu että Raamatussa sanotaan noin. Niin sanotaan. Jumala ei hyväksy moniavioisuutta ellei toisin määrää.Anonyymi kirjoitti:
Jumala on selvästi ilmoittanut jo Nefin veljelle Jaakobille että monivaimoisuus on iljetys ja kauhistus hänen silmissään. Eikö hänen sanansa ole sitten luotettava? Huomaa mitä Jumala sanoi Daavidista ja Salomonista että heidän moniavioisuutensa oli iljetys Jumalan silmissä.
kauhistus minun silmissäni, sanoo Herra.
Entä kun Salomon eli myöhemmin nimellä Brigham Young (1. kesäkuuta 1801 – 29. elokuuta 1877) ja Daavid eli ,myöhemmin nimellä Wilford Woodruff (1. maaliskuuta 1807 – 2. syyskuuta 1898).
Molemmillahan, Brigham Youngilla ja Wilford Woodrufilla oli monia vaimoja ja Jumala oli sanonut jo heidän edellisestä elämästään Daavidina ja Salomonina että heidän moniavioisuutensa oli jo tuolloin iljetys.
Siis hyväksytkö Olli sinä sen että he kummatkin, Brigham Young ja Wilford Woodruff rikkoivat Jumalan moniavioisuutta kieltävää lakia jo toistamiseen.Ei kaikki Daavidin ja Salomonin vaimot olleet väärin. Ensin kuninkaillekin yleisesti määrättiin yksiavioisuus. Sitten heille kuitenkin annettiin muutama vaimo, joissa he eivät tehneet väärin moniavioisuudessa. Sitten he ottivat vaimoja ilman Jumalan käskyä ja ilman suostumusta. Vasta siinä kohtaan he tekivät väärin.
Mormonijohtajat eivät ottaneet yhtään vaimoa ilman Jumalan suostumusta. Moniavioisuus lopetettiin ja aloitettiin Jumalan käskystä ja ohjeiden mukaan.
Sama asia sapatista. Se kuuluisi olla lauantai, mutta Jumala ei ole vielä käskenyt vaihtamaan sitä takaisin lauantaiksi.
Sama mustien pappeudesta. Se tuli 1978, ei aikaisemmin, ei myöhemmin. Jumalan päätös, ei ihmisten. Saa kapinoida, senkun kapinoitte, ihmisellä on vapaa tahto kristikunnassa ja Suomen maassa.- Anonyymi
Olli.S kirjoitti:
Ei kaikki Daavidin ja Salomonin vaimot olleet väärin. Ensin kuninkaillekin yleisesti määrättiin yksiavioisuus. Sitten heille kuitenkin annettiin muutama vaimo, joissa he eivät tehneet väärin moniavioisuudessa. Sitten he ottivat vaimoja ilman Jumalan käskyä ja ilman suostumusta. Vasta siinä kohtaan he tekivät väärin.
Mormonijohtajat eivät ottaneet yhtään vaimoa ilman Jumalan suostumusta. Moniavioisuus lopetettiin ja aloitettiin Jumalan käskystä ja ohjeiden mukaan.
Sama asia sapatista. Se kuuluisi olla lauantai, mutta Jumala ei ole vielä käskenyt vaihtamaan sitä takaisin lauantaiksi.
Sama mustien pappeudesta. Se tuli 1978, ei aikaisemmin, ei myöhemmin. Jumalan päätös, ei ihmisten. Saa kapinoida, senkun kapinoitte, ihmisellä on vapaa tahto kristikunnassa ja Suomen maassa.1 Korinttolaiskirje 7. 2
mutta haureuden syntien välttämiseksi olkoon kullakin miehellä oma vaimonsa, ja kullakin naisella aviomiehensä.
1 Tim 3:2 "Seurakunnan kaitsijan tulee olla moitteeton, yhden vaimon mies, raitis, harkitseva, rauhallinen, vieraanvarainen ja taitava opettamaan, ei juomiseen taipuvainen, ei väkivaltainen eikä rahanahne, vaan lempeä ja sopuisa. Hänen on pidettävä hyvää huolta perheestään, kasvatettava lapsensa tottelevaisiksi ja saavutettava kaikkien kunnioitus."
Tiitus 1:6 "Seurakunnan vanhimman tulee olla nuhteeton ja yhden vaimon mies, ja hänen lastensa tulee olla uskovia, ei hillittömän eikä kurittoman maineessa."
27. Sen tähden, veljeni, kuulkaa minua, ja kallistakaa korvanne Herran sanalle: Sillä älköön
teidän keskuudessanne yhdelläkään miehellä olko enempää kuin yksi vaimo; älköönkä
Raamattu ja Mormonin kirja kieltävät ehdottomasti useiden vaimojen pitämisen. Pitääkö se vääntää rautalangasta.
Jos Daavidin ja Salomonin monivaimoisuus oli iljettävää Jumalan silmissä jo tuolloin niin tuskimpa Hänen kantansa myöhemmin Salomonin (Brigham Youngin) ja Daavidin (Wilford Woodruff) moniavioisuuden suhteen olisi myähemmini muuttunut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1 Korinttolaiskirje 7. 2
mutta haureuden syntien välttämiseksi olkoon kullakin miehellä oma vaimonsa, ja kullakin naisella aviomiehensä.
1 Tim 3:2 "Seurakunnan kaitsijan tulee olla moitteeton, yhden vaimon mies, raitis, harkitseva, rauhallinen, vieraanvarainen ja taitava opettamaan, ei juomiseen taipuvainen, ei väkivaltainen eikä rahanahne, vaan lempeä ja sopuisa. Hänen on pidettävä hyvää huolta perheestään, kasvatettava lapsensa tottelevaisiksi ja saavutettava kaikkien kunnioitus."
Tiitus 1:6 "Seurakunnan vanhimman tulee olla nuhteeton ja yhden vaimon mies, ja hänen lastensa tulee olla uskovia, ei hillittömän eikä kurittoman maineessa."
Raamattu ja Mormonin kirja kieltävät ehdottomasti useiden vaimojen pitämisen. Pitääkö se vääntää rautalangasta.
Jos Daavidin ja Salomonin monivaimoisuus oli iljettävää Jumalan silmissä jo tuolloin niin tuskimpa Hänen kantansa myöhemmin Salomonin (Brigham Youngin) ja Daavidin (Wilford Woodruff) moniavioisuuden suhteen olisi myähemmini muuttunut.Moniavioisuutta ei lopetettu mormonien toimesta vaan Yhdysvaltain halllituksen toimesta.
- Anonyymi
Olli.S kirjoitti:
Ei kaikki Daavidin ja Salomonin vaimot olleet väärin. Ensin kuninkaillekin yleisesti määrättiin yksiavioisuus. Sitten heille kuitenkin annettiin muutama vaimo, joissa he eivät tehneet väärin moniavioisuudessa. Sitten he ottivat vaimoja ilman Jumalan käskyä ja ilman suostumusta. Vasta siinä kohtaan he tekivät väärin.
Sama mustien pappeudesta. Se tuli 1978, ei aikaisemmin, ei myöhemmin. Jumalan päätös, ei ihmisten. Saa kapinoida, senkun kapinoitte, ihmisellä on vapaa tahto kristikunnassa ja Suomen maassa.Törkeää syyttää Jumalaa mustaihoisten sorrosta ja mormoniukkojen irstailuista pikkutyttöjen kanssa! Olet esimerkki siitä, miten uskonto voi tuhota ihmisen moraalin. Ihan samaa mitä totuusvoittaaaina penää jehovantodistajilta. Nämähän kieltäytyvät tervehtimästä jopa omia lapsiaan tai vanhempiaan, jos nämä ovat tulleet järkiinsä ja jättäneet jehnu-uskon takseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moniavioisuutta ei lopetettu mormonien toimesta vaan Yhdysvaltain halllituksen toimesta.
Moniavioisuus aloitettiin Joseph Smithin, ei Jumalan, toimesta hänen jäätyään kiinni haureudesta Fanny Algerin kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moniavioisuus aloitettiin Joseph Smithin, ei Jumalan, toimesta hänen jäätyään kiinni haureudesta Fanny Algerin kanssa.
23. Mutta Jumalan sana painaa minua teidän suurempien rikostenne tähden. Sillä katso,
näin sanoo Herra: Tämä kansa alkaa käydä jumalattomaksi; se ei ymmärrä kirjoituksia,
sillä se yrittää haureuteen syyllistyessänsä puolustautua sen nojalla, mitä on kirjoitettu
Daavidista ja hänen pojastaan Salomosta. Anonyymi kirjoitti:
1 Korinttolaiskirje 7. 2
Jos Daavidin ja Salomonin monivaimoisuus oli iljettävää Jumalan silmissä jo tuolloin niin tuskimpa Hänen kantansa myöhemmin Salomonin (Brigham Youngin) ja Daavidin (Wilford Woodruff) moniavioisuuden suhteen olisi myähemmini muuttunut.Ehdottomuudet ovat Saatanan oppia. Jumalan apostolit kertovat miten käskyjä tänä päivänä noudatetaan.
Anonyymi kirjoitti:
Törkeää syyttää Jumalaa mustaihoisten sorrosta ja mormoniukkojen irstailuista pikkutyttöjen kanssa! Olet esimerkki siitä, miten uskonto voi tuhota ihmisen moraalin. Ihan samaa mitä totuusvoittaaaina penää jehovantodistajilta. Nämähän kieltäytyvät tervehtimästä jopa omia lapsiaan tai vanhempiaan, jos nämä ovat tulleet järkiinsä ja jättäneet jehnu-uskon takseen.
Noihin on vastattu monta kertaa. Vastaa niihin äläkä toista samoja.
Anonyymi kirjoitti:
On vastattu monta kertaa.
- Anonyymi
Olli.S kirjoitti:
Ehdottomuudet ovat Saatanan oppia. Jumalan apostolit kertovat miten käskyjä tänä päivänä noudatetaan.
Saatanako näitä opettaa?
"Katso, teidän veljenne laamanilaiset, joita te vihaatte heidän saastaisuutensa ja heidän ihoaan kohdanneen kirouksen tähden, ovat vanhurskaampia kuin te; sillä he eivät ole unohtaneet Herran käskyä, joka annettiin meidän isillemme - että heillä tulee olla vain yksi vaimo, ja sivuvaimoja heillä ei saa olla yhtään, eikä heidän keskuudessaan saa harjoittaa haureutta.
Ja nyt, tämän käskyn he pitävät tarkoin; sen vuoksi, tämän tarkkuuden tähden tämän käskyn noudattamisessa Herra Jumala ei hävitä heitä vaan on heille armollinen, ja jonakin päivänä heistä tulee siunattu kansa.
Katso, heidän aviomiehensä rakastavat vaimoaan, ja heidän vaimonsa rakastavat aviomiestään; ja heidän aviomiehensä ja ja vaimonsa rakastavat lapsiaan; ja heidän epäuskonsa ja heidän vihansa teitä kohtaan johtuu heidän isiensä pahuudesta; paljonko heitä parempia te siis olette suuren Luojanne silmissä?"(Mk.Jaak.3:5-7) Anonyymi kirjoitti:
Saatanako näitä opettaa?
"Katso, teidän veljenne laamanilaiset, joita te vihaatte heidän saastaisuutensa ja heidän ihoaan kohdanneen kirouksen tähden, ovat vanhurskaampia kuin te; sillä he eivät ole unohtaneet Herran käskyä, joka annettiin meidän isillemme - että heillä tulee olla vain yksi vaimo, ja sivuvaimoja heillä ei saa olla yhtään, eikä heidän keskuudessaan saa harjoittaa haureutta.
Ja nyt, tämän käskyn he pitävät tarkoin; sen vuoksi, tämän tarkkuuden tähden tämän käskyn noudattamisessa Herra Jumala ei hävitä heitä vaan on heille armollinen, ja jonakin päivänä heistä tulee siunattu kansa.
Katso, heidän aviomiehensä rakastavat vaimoaan, ja heidän vaimonsa rakastavat aviomiestään; ja heidän aviomiehensä ja ja vaimonsa rakastavat lapsiaan; ja heidän epäuskonsa ja heidän vihansa teitä kohtaan johtuu heidän isiensä pahuudesta; paljonko heitä parempia te siis olette suuren Luojanne silmissä?"(Mk.Jaak.3:5-7)Ei noita tietenkään, mutta Sanan kirjaimellinen, mekaaninen tulkinta väärissä kohdissa on väärä tulkintatapa.
Sanotaanhan esim ettei Jumalaa ole koskaan kukaan nähnyt. Sitten toisessa kohtaan keskustellaan Jumalan kanssa vastatusten ja vierekkäin. Kummankin voi ottaa liian kirjaimellisesti ja ehdottomasti, jolloin menee harhaan.- Anonyymi
Olli.S kirjoitti:
Ei noita tietenkään, mutta Sanan kirjaimellinen, mekaaninen tulkinta väärissä kohdissa on väärä tulkintatapa.
Sanotaanhan esim ettei Jumalaa ole koskaan kukaan nähnyt. Sitten toisessa kohtaan keskustellaan Jumalan kanssa vastatusten ja vierekkäin. Kummankin voi ottaa liian kirjaimellisesti ja ehdottomasti, jolloin menee harhaan.Jumalan käskyt ja ilmoitukset eivät näytä koskevan mormoneita, heillä on näköjään lupa tehdä mitä he haluavat johtajiensa toimesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalan käskyt ja ilmoitukset eivät näytä koskevan mormoneita, heillä on näköjään lupa tehdä mitä he haluavat johtajiensa toimesta.
2 Nefi 13:12. Ja lapset ovat minun kansani sortajia, ja naiset hallitsevat heitä. Oi kansani, sinun johtajasi johdattavat sinut harhaan ja hämmentävät sinun polkujesi suunnan.
Olli.S kirjoitti:
Vaaralliset lahkot listataan erikseen. Scientologit ovat vaarallisia lompakolle jne. Jeesuksen Kristuksen Kirkkoa ei lasketa vaarallisiin lahkoihin, vaikka jotkut ovat sitä mieltä. Jotkut mormoni- lahkot kyllä."Uskonsa menettäminen on ikävä asia. Ei se Jeesuksen syy ole."
Eivät he uskoaan ole menettäneet, vaan heillä on halu siirtyä toiseen seurakuntaan.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
25. Sen tähden, näin sanoo Herra: Minä olen johdattanut pois tämän kansan Jerusalemin
kupeiden hedelmästä.
26. Sen tähden minä, Herra Jumala, en ole salliva tämän kansan tehdä samalla tavalla kuin
he muinoin.
28. sillä minä, Herra Jumala, olen mielistynyt naisten siveyteen. Ja haureus on kauhistus
minun edessäni; näin sanoo Herra SebaotMikä kohta tämä on Raamatussa?
Olli.S kirjoitti:
Parannus se on mitä yksilötasolla pitää tehdä. Voivat kansakunnatkin sen tehdä. Valitaan Jeesus kuninkaaksi eduskunnassa ja presidentti edustamaan häntä politiikassa. Poliittisesti olen nyt vihreissä. Kirkossa saa olla poliittisesti mikä haluaa."Jeesukseen minä vaihdoin. Jeesuksen Kristuksen Kirkko, mormonit, tietävät hänestä eniten."
Eikö ollut muita vaihtoehtoja kuin mitä on mormonit? Tutkitko varmasti tarkasti, että vain mormonit tietävät Jeesuksesta eniten?Anonyymi kirjoitti:
Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne'. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua suurempi.
Joh. 14:28
Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä.
Joh. 10:29
Jeesus sanoi myös, että hänen tekonsa ja valta on Jumalalta, ei hänestä itsestään. Siksi on loogista sanoa, ettei Jeesus itse ole Jumala.JOH.10: 30. Minä ja Isä olemme yhtä."
JOH. 17: 11. Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin.
21. että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
JOH. 14: Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
1JOH. 5: 20. Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.Olli.S kirjoitti:
Ehdottomuudet ovat Saatanan oppia. Jumalan apostolit kertovat miten käskyjä tänä päivänä noudatetaan.
Jumalan Apostolit ovat taivaassa ei täällä maan päällä ei katolisessa kirkossa kuten ei ole mormoneissakaan.
Anonyymi kirjoitti:
Saatanako näitä opettaa?
Katso, heidän aviomiehensä rakastavat vaimoaan, ja heidän vaimonsa rakastavat aviomiestään; ja heidän aviomiehensä ja ja vaimonsa rakastavat lapsiaan; ja heidän epäuskonsa ja heidän vihansa teitä kohtaan johtuu heidän isiensä pahuudesta; paljonko heitä parempia te siis olette suuren Luojanne silmissä?"(Mk.Jaak.3:5-7)Ei tuo ole kyllä Jaakobin kirjeessä.
- Anonyymi
Olli.S kirjoitti:
Kyllä teki, mutta kuolonuhrit jäivät olosuhteista johtuen vähemmälle.
- Anonyymi
Olli.S kirjoitti:
Josephilla ei ollut sivuvaimoja. Ellei Emma lasketa päävaimoksi ja muut sivuvaimoksi. Jumala voi päättää antaa jollekin monta vaimoa, vaikka yleensä niin ei ole. Eiköhän kaikkivaltias voi tehdä niin jos haluaa.
Se mikä pitäisi todistaa, on, että tässä tapauksessa ei tehnyt niin. Mahdollista se hänelle on. Ei ole todistettu. On vain todistettu että Raamatussa sanotaan noin. Niin sanotaan. Jumala ei hyväksy moniavioisuutta ellei toisin määrää.Joseph Smithillä oli kolmisenkymmentä sivuvaimoa aina Fanny Algerista lähtien. Kyseessä ei ollut Jumalan määräys vaan Josephin itsensä halut.
- Anonyymi
Olli.S kirjoitti:
Yksiavioisuus on siis saatanan oppia. Moniniskennelleet mormonijohtajat mukamas toteuttivat Jumalan oppia. Olli on tosi syvällä!
- Anonyymi
Olli.S kirjoitti:
Noihin on vastattu monta kertaa. Vastaa niihin äläkä toista samoja.
Olet yrittänyt vastata, mutta ontoksi on jäänyt. Kylläsinä kaiken aikaa syytät Jumalaa mormonikirkon tekemistä vääryyksistä naisia ja tummaihoisia kohtaan.
- Anonyymi
Olli.S kirjoitti:
On vastattu monta kertaa.
Inttänyt olet, mutta kunnon vastausta et ole antanut.
"Jeesukseen minä vaihdoin. Jeesuksen Kristuksen Kirkko, mormonit, tietävät hänestä eniten."
Eikö ollut muita vaihtoehtoja kuin mitä on mormonit? Tutkitko varmasti tarkasti, että vain mormonit tietävät Jeesuksesta eniten?Minä olen tutkinut eri uskontoja ja tiedän kyllä mitkä seurakunnat ovat lähempänä Jeesusta. Kristinuskoon ei voida laskea esim. Jehovan todistajia eikä mormoneja. Mormonit eivät vietä edes ehtoollista vaan sakramentti missä kaste uudistetaan. He eivät aseta ehtoollista kuten Raamattu käskee 1KOR. 11: 23. Sillä minä olen saanut Herralta sen, minkä myös olen teille tiedoksi antanut, että Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän,
24. kiitti, mursi ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan; tehkää tämä minun muistokseni".
25. Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni".
26. Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee.
27. Sentähden, joka kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljan, hän on oleva vikapää Herran ruumiiseen ja vereen.
28. Koetelkoon siis ihminen itseänsä, ja niin syököön tätä leipää ja juokoon tästä maljasta;
29. sillä joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta, syö ja juo tuomioksensa.
Erottaako mormonit sakramenttinsa muusta. Eivät ainakaan Jeesuksen ruumiiksi ja vereksi.
MATT. 26: 26. Ja heidän syödessään Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi opetuslapsillensa ja sanoi: "Ottakaa ja syökää; tämä on minun ruumiini".
27. Ja hän otti maljan, kiitti ja antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä kaikki;
28. sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.
29. Ja minä sanon teille: tästedes minä en juo tätä viinipuun antia, ennenkuin sinä päivänä, jona juon sitä uutena teidän kanssanne Isäni valtakunnassa."
Syntien anteeksi saamista ei ole heillä sakramentissa ja Jeesus on kaukana toimituksesta.
JOH.6: 53. Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.
54. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
55. Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma.
56. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.
57. Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani.
ROOM. 10: 8. Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
9. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10. sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
11. Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
12. Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
13. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
Näin ei ole mormoneilla. He pelastuvat olemalla hyvä mormoni ja sen mukaan he pääsevät eri taivaisiin omilla ansioilla ei Jeesuksen ristinkuolemalla. Jeesus on turhaan heille kärsinyt ristinkuoleman.
Mutta mormoneilla on täysin eri Jeesus kuin mitä on meillä Kristityillä. He uskovat että Jeesus ja saatana ovat veljeksiä. Silloinhan on Jeesus luotu olento eikä luomaton Jumala. Tai sitten myös saatana on luomaton jumala. Jeesus kannatti syntiinlankeemusta (minkä kerran joutuu sovittamaan, mutta ei mormonit tuohon usko) sitten taas saatana vastusti, vaikka syntiinlankeemus oli saatanan voitto. Miksi mormonit pitävät hyvänä asiana syntiinlankeemusta? Siksi koska heillä on eri Jeesus kuin mitä meillä on.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä kohta tämä on Raamatussa?
Mormonin kirjan Jaakobin kirjan 2 luku 25-28.
Jumalan Apostolit ovat taivaassa ei täällä maan päällä ei katolisessa kirkossa kuten ei ole mormoneissakaan.
Apostolin virka on elävässä kirkossa. Aina 12 apostolia ja presidentti. Näin on ilmoitettu, asetettu ja tehty. Saa uskoa tai olla uskomatta.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä teki, mutta kuolonuhrit jäivät olosuhteista johtuen vähemmälle.
Siis ei tehnyt.
Anonyymi kirjoitti:
Yksiavioisuus on siis saatanan oppia. Moniniskennelleet mormonijohtajat mukamas toteuttivat Jumalan oppia. Olli on tosi syvällä!
Joo joo, noin sinä tulkitset kirkon oppia kuin minunkin sanoja, aina pahat mielessä. Epäluotettava henkilö.
Anonyymi kirjoitti:
Joseph Smithillä oli kolmisenkymmentä sivuvaimoa aina Fanny Algerista lähtien. Kyseessä ei ollut Jumalan määräys vaan Josephin itsensä halut.
Sinä väität noin, minä näin. Ja kirkkomme.
Anonyymi kirjoitti:
Olet yrittänyt vastata, mutta ontoksi on jäänyt. Kylläsinä kaiken aikaa syytät Jumalaa mormonikirkon tekemistä vääryyksistä naisia ja tummaihoisia kohtaan.
Vääryyksiä? Ethän sinä edes halua kirkkomme papiksi, eikä naiset. Ne mustat kun halusivat, pääsivät vuonna 1978. Koitti heille kauan odotettu päivä, ja meille länsimaisille liberaaleille. Jumala ei ole länsimainen liberaali, hän on Jumala. Hän tietää ihan tarkkaan mikä on oikein ja mikä väärin ja mitä pitää tehdä milloinkin ja millä tavalla.
Sinä tietysti sanot ettei ole ilmoitusta, ei ihmeitä, ei yliluonnollista. Mutta tämä koko kirkko on yhtä ihmettä alusta loppuun, Jumalan työtä. Siksi tätä maailma ja Saatana vihaavat ja kaikki harhautuneet menevät helposti kriitikkojen retkuun.totuusvoittaaaina kirjoitti:
Minä olen tutkinut eri uskontoja ja tiedän kyllä mitkä seurakunnat ovat lähempänä Jeesusta. Kristinuskoon ei voida laskea esim. Jehovan todistajia eikä mormoneja. Mormonit eivät vietä edes ehtoollista vaan sakramentti missä kaste uudistetaan. He eivät aseta ehtoollista kuten Raamattu käskee 1KOR. 11: 23. Sillä minä olen saanut Herralta sen, minkä myös olen teille tiedoksi antanut, että Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän,
24. kiitti, mursi ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan; tehkää tämä minun muistokseni".
25. Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni".
26. Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee.
27. Sentähden, joka kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljan, hän on oleva vikapää Herran ruumiiseen ja vereen.
28. Koetelkoon siis ihminen itseänsä, ja niin syököön tätä leipää ja juokoon tästä maljasta;
29. sillä joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta, syö ja juo tuomioksensa.
Erottaako mormonit sakramenttinsa muusta. Eivät ainakaan Jeesuksen ruumiiksi ja vereksi.
MATT. 26: 26. Ja heidän syödessään Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi opetuslapsillensa ja sanoi: "Ottakaa ja syökää; tämä on minun ruumiini".
27. Ja hän otti maljan, kiitti ja antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä kaikki;
28. sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.
29. Ja minä sanon teille: tästedes minä en juo tätä viinipuun antia, ennenkuin sinä päivänä, jona juon sitä uutena teidän kanssanne Isäni valtakunnassa."
Syntien anteeksi saamista ei ole heillä sakramentissa ja Jeesus on kaukana toimituksesta.
JOH.6: 53. Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.
54. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
55. Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma.
56. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.
57. Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani.
ROOM. 10: 8. Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
9. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10. sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
11. Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
12. Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
13. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
Näin ei ole mormoneilla. He pelastuvat olemalla hyvä mormoni ja sen mukaan he pääsevät eri taivaisiin omilla ansioilla ei Jeesuksen ristinkuolemalla. Jeesus on turhaan heille kärsinyt ristinkuoleman.
Mutta mormoneilla on täysin eri Jeesus kuin mitä on meillä Kristityillä. He uskovat että Jeesus ja saatana ovat veljeksiä. Silloinhan on Jeesus luotu olento eikä luomaton Jumala. Tai sitten myös saatana on luomaton jumala. Jeesus kannatti syntiinlankeemusta (minkä kerran joutuu sovittamaan, mutta ei mormonit tuohon usko) sitten taas saatana vastusti, vaikka syntiinlankeemus oli saatanan voitto. Miksi mormonit pitävät hyvänä asiana syntiinlankeemusta? Siksi koska heillä on eri Jeesus kuin mitä meillä on.Tuo on vallitsevan kirkon propagandaa ja kateutta niputtaa jehovalaiset ja Jeesuksen Kristuksen Kirkko. Samoin se että on eri Jeesus. Sama nasaretilainenhan hän on.
Me vaan tiedämme hänestä niin paljon enemmän, tunnemme hänet konkreettisesti, hän hymyilee meille, ja se herättää kateutta, Kainin mielen Abelia kohtaan, meitä kohtaan.
Jeesuksen Jumaluuteen uskominen ja monet muut täysin oikeat asiat erottavat meidät jehovalaisista. Yhteistä on se liberaaliteologian vastaisuus, etteikö muka uskovien pitäisi käskyjä noudattaa. Käskyt ovat käskyjä. Kurittomat, hikiset, likaiset pitkäpartaiset kaukopartiomiehetkin aina noudattivat käskyjä. Käskyt ovat sellaisia, että niitä pitää noudattaa.
Luterilaiset osaavat lohduttaa silloin kun käskyjä ei jaksa noudattaa.- Anonyymi
Olli.S kirjoitti:
Siis ei tehnyt.
Teki. Noilla muilla oli viime hetkillä paljon seuraajia ympärillään, Smithillä vähemmän, joten tuli vähemmän kuolonuhreja.
- Anonyymi
Olli.S kirjoitti:
Sinä väität noin, minä näin. Ja kirkkomme.
Minä olen oikeassa ja sinä väärässä.
- Anonyymi
Olli.S kirjoitti:
Vääryyksiä? Ethän sinä edes halua kirkkomme papiksi, eikä naiset. Ne mustat kun halusivat, pääsivät vuonna 1978. Koitti heille kauan odotettu päivä, ja meille länsimaisille liberaaleille. Jumala ei ole länsimainen liberaali, hän on Jumala. Hän tietää ihan tarkkaan mikä on oikein ja mikä väärin ja mitä pitää tehdä milloinkin ja millä tavalla.
Sinä tietysti sanot ettei ole ilmoitusta, ei ihmeitä, ei yliluonnollista. Mutta tämä koko kirkko on yhtä ihmettä alusta loppuun, Jumalan työtä. Siksi tätä maailma ja Saatana vihaavat ja kaikki harhautuneet menevät helposti kriitikkojen retkuun.Jumala nimenomaan on ennemmin länsimainen liberaali kuin sovinistinen ja rasistinen Smithin oppi! On todella törkeää, suorastaan Jumalanpilkkaa väittää moninaintianne ja rasismianne Jumalan syyksi!
Moninaintioppi ym. eivät ole mitään Jumalan ihmeitä. Ihmettä on vain se, että vielä nykyäänkin jotkut uskovat Smithin valheisiin. - Anonyymi
Olli.S kirjoitti:
Joo joo, noin sinä tulkitset kirkon oppia kuin minunkin sanoja, aina pahat mielessä. Epäluotettava henkilö.
Raamatussa ja Mormoninkirjassa kummassakin ei lähes puhuta juuri muusta kuin että kielletään moniavioisuus ja varoitetaan sen vaikutukista naispuolisiin henkilöihin. Ja Raamattu ja Mormoninkirjako ovat epäluotettavia? Olet Olli epäluotettava henkilö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatussa ja Mormoninkirjassa kummassakin ei lähes puhuta juuri muusta kuin että kielletään moniavioisuus ja varoitetaan sen vaikutukista naispuolisiin henkilöihin. Ja Raamattu ja Mormoninkirjako ovat epäluotettavia? Olet Olli epäluotettava henkilö.
Mutta teillehän (mormoneille) naisethan ovat lpsentekokoneita joilla ei ole tunteita.
- Anonyymi
Olli.S kirjoitti:
Apostolin virka on elävässä kirkossa. Aina 12 apostolia ja presidentti. Näin on ilmoitettu, asetettu ja tehty. Saa uskoa tai olla uskomatta.
Eikö sitten Pyhä Henki eli Gabriel ole elävä? Eikös Apostolien ja kirkon presidenttien kuuluisi toimia Pyhän Hengen (Gabriel) opastamina eikäpuhua omiaan?
"Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä; sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta."
2. Piet. 1:20,21. Olli.S kirjoitti:
Ei ole enään Apostoleja, sillä Apostoli oli Jeesuksen ylösnousemisen todistaja. Ja vain 12 Apostolia on uudessa Jerusalemissa. Ei katolisessa eikä mormoneilla ole Apostoleja , vaikka kuinka he sitä väittävät.
Olli.S kirjoitti:
Tuo on vallitsevan kirkon propagandaa ja kateutta niputtaa jehovalaiset ja Jeesuksen Kristuksen Kirkko. Samoin se että on eri Jeesus. Sama nasaretilainenhan hän on.
Me vaan tiedämme hänestä niin paljon enemmän, tunnemme hänet konkreettisesti, hän hymyilee meille, ja se herättää kateutta, Kainin mielen Abelia kohtaan, meitä kohtaan.
Jeesuksen Jumaluuteen uskominen ja monet muut täysin oikeat asiat erottavat meidät jehovalaisista. Yhteistä on se liberaaliteologian vastaisuus, etteikö muka uskovien pitäisi käskyjä noudattaa. Käskyt ovat käskyjä. Kurittomat, hikiset, likaiset pitkäpartaiset kaukopartiomiehetkin aina noudattivat käskyjä. Käskyt ovat sellaisia, että niitä pitää noudattaa.
Luterilaiset osaavat lohduttaa silloin kun käskyjä ei jaksa noudattaa.Te tunnette eri Jeesuksesta enemmän kuin mitä on Raamatun Jeesus.
- Anonyymi
Olli.S kirjoitti:
Vaaralliset lahkot listataan erikseen. Scientologit ovat vaarallisia lompakolle jne. Jeesuksen Kristuksen Kirkkoa ei lasketa vaarallisiin lahkoihin, vaikka jotkut ovat sitä mieltä. Jotkut mormoni- lahkot kyllä.Minä en kuulu yhdistyksiin, joiden tarkoitus on taistella uskoani vastaan.
Te tunnette eri Jeesuksesta enemmän kuin mitä on Raamatun Jeesus.
Yhtä hyvin sinulla sitten on eri Jeesus, väärä Jeesus. Kysymyshän on siitä, että meillä on eri käsitys Jeesuksesta, ja kilvoitellaan siitä, kumpi tietää hänesta enemmän, kumpi tuntee hänet paremmin ja kaikki yritämme päästä hänen yhteyteensä ja seurata häntä eikä ketään muuta. Kun olemme päässeet hänen yhteyteensä, kirkot ovat kuin tikapuita, jotka voidaan laskea alas.
Tätä vertausta käytti vapaan katolisen kirkon pappi.- Anonyymi
Olli.S kirjoitti:
Yhtä hyvin sinulla sitten on eri Jeesus, väärä Jeesus. Kysymyshän on siitä, että meillä on eri käsitys Jeesuksesta, ja kilvoitellaan siitä, kumpi tietää hänesta enemmän, kumpi tuntee hänet paremmin ja kaikki yritämme päästä hänen yhteyteensä ja seurata häntä eikä ketään muuta. Kun olemme päässeet hänen yhteyteensä, kirkot ovat kuin tikapuita, jotka voidaan laskea alas.
Tätä vertausta käytti vapaan katolisen kirkon pappi.Te ette tiedä mitään, jos kuvittelette Hänen puolustavan rasismia ja moninaintia.
Anonyymi kirjoitti:
Te ette tiedä mitään, jos kuvittelette Hänen puolustavan rasismia ja moninaintia.
Nuo on olkiukkoja. Ja historian asioita, joille on omat syynsä, jotka kirkon ja Jumalan viholliset autuaasti sivuuttavat juoruamiskiihkossaan.
Anonyymi kirjoitti:
Minä en kuulu yhdistyksiin, joiden tarkoitus on taistella uskoani vastaan.
Yhdistystä pitänee ajatella sen tarkoituksen kannalta. Se auttaa uskontojen uhreja. Siellä helposti sitten luullaan että vika on Jeesuksessa tai kirkossa. Se on vaan kova paikka irrottautua jostakin uskosta, johon on ensin uskonut. Heitä pitää auttaa.
Meidän uskossa ei sinänsä mitään vikaa ole, mutta monessa lahkossa on. Meillä joskus petytään kirkon ihmisiin, mutta se on oma vika jos ei osaa erottaa kirkkoa ja ihmisiä, Jeesusta ja kirkkoa muissa kirkoissa.- Anonyymi
Olli.S kirjoitti:
Yhdistystä pitänee ajatella sen tarkoituksen kannalta. Se auttaa uskontojen uhreja. Siellä helposti sitten luullaan että vika on Jeesuksessa tai kirkossa. Se on vaan kova paikka irrottautua jostakin uskosta, johon on ensin uskonut. Heitä pitää auttaa.
Meidän uskossa ei sinänsä mitään vikaa ole, mutta monessa lahkossa on. Meillä joskus petytään kirkon ihmisiin, mutta se on oma vika jos ei osaa erottaa kirkkoa ja ihmisiä, Jeesusta ja kirkkoa muissa kirkoissa.Ei Jeesuksessa vikaa ole vaan mormonikirkossa.
- Anonyymi
Olli.S kirjoitti:
Nuo on olkiukkoja. Ja historian asioita, joille on omat syynsä, jotka kirkon ja Jumalan viholliset autuaasti sivuuttavat juoruamiskiihkossaan.
Myönnät sentään, ett kirkko on ollut rasistinen. Moninainti puolestaan ei ole vain historian asia, koska se on kirkkosi mukaan ikuinen periaate, joka ei ole tällä hetkellä käytössä. Rasismin aikaan oli myös todellisia kristittyjä (mm. kveekarit), jotka auttovat orjia oman henkensäkin uhalla.
Anonyymi kirjoitti:
Myönnät sentään, ett kirkko on ollut rasistinen. Moninainti puolestaan ei ole vain historian asia, koska se on kirkkosi mukaan ikuinen periaate, joka ei ole tällä hetkellä käytössä. Rasismin aikaan oli myös todellisia kristittyjä (mm. kveekarit), jotka auttovat orjia oman henkensäkin uhalla.
Sinä aina panet sanoja suuhuni ja teet kirkon opista olkiukon, jonka sitten tuomitset vääränä niinkuin sellainen väärä olisikin.
Anonyymi kirjoitti:
Ei Jeesuksessa vikaa ole vaan mormonikirkossa.
Ei kummassakaan. Kirkosta saa erota vapaasti, jos ei hyväksy sitä itselleen sopivaksi tai on menettänyt uskonsa sen oppiin, joka on usko Jeesukseen. Tai jos uskoo eri tavalla Jeesukseen kuin kirkko.
Jotkut tulevat uskoon vasta erottuaan kirkosta. Mutta kyllä täälläkin uskossa ollaan, ei siitä ole epäilystäkään.- Anonyymi
Jehovat sontaa,amerikkalainen perinnön metsästys firnma!
- Anonyymi
Olli.S kirjoitti:
Vaaralliset lahkot listataan erikseen. Scientologit ovat vaarallisia lompakolle jne. Jeesuksen Kristuksen Kirkkoa ei lasketa vaarallisiin lahkoihin, vaikka jotkut ovat sitä mieltä. Jotkut mormoni- lahkot kyllä.Sontaa Mormonit..Amerikkalainen lahko.Raha on tärkeintä ja ihminen ohjaa sontaa!
Tämä on vaarallinen lahko myös! - Anonyymi
Olli.S kirjoitti:
Vaaralliset lahkot listataan erikseen. Scientologit ovat vaarallisia lompakolle jne. Jeesuksen Kristuksen Kirkkoa ei lasketa vaarallisiin lahkoihin, vaikka jotkut ovat sitä mieltä. Jotkut mormoni- lahkot kyllä.Mormonit voi painua vit.xxx täältä amerikalainen lahko.
Olkaa siellä paskalla amemerikan mantereella,ei tänne tarvitse tulla ihmislahko,siis IHMINEN JOKA ON PERUSTANUT LAHKON.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala (Jehova) sen enempää kuin Sana (Jeesus) tai Pyhä Henki (Gabriel) eivät ole antaneet koskaan käskyä moniavoisuuteen vaan se on lähtenyt mormonikirkon omien johtajien toiminnasta kun he ovat saaneet vapauden liittää kirjoituksiin omia oppejaan.
MItä?? moniavoisuus,ovatko mormonit kuin muslimit?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
25. Sen tähden, näin sanoo Herra: Minä olen johdattanut pois tämän kansan Jerusalemin
kupeiden hedelmästä.
he muinoin.
minun edessäni; näin sanoo Herra SebaotSen tähden pidä turpasi kiinni ja älä siteeraa lahkolainen ..
- Anonyymi
Olli.S kirjoitti:
Ihan roska lahko,moniavioisuus..! No se on amerikan paskasta!
- Anonyymi
Olli.S kirjoitti:
Mormoneilla taitaa tuo jalkoväli ajatella enemmäm kuin tyhjäpää,kun on moniavio,eli eri naisia yöt riemuiten,kuin portot!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et vaihtnut Jeesukseen vaan Smithiin. Jos maalliset yritykset utopiaan ovat puolinaisia, mormonien pyrkimykset utopiaan ovat moninaisisia. Kuvitellaan, että onni ja autuus tulevat moninainnista.
Toivottavasti mormonien Jeesusta ei valiat kuninkaaksi.En ikinä uskoisi johkon smitht 1800 luvun naiseen:))) Joo jooo,hyi vit.xx
- Anonyymi
Mutta mikä laki saataisiin Jehovan todistajille? Jos lapset eroavat ei vanhemmat saa tavata lapsiaan eikä lastenlapsiaan. Tähän pitäisi joku laki saada ettei tuollaista sadismia saisi sallia sivistyneessä yhteiskunnassa, missä on uskonnonvapaus.
Jehovat on saatanasta,virkavalta ja kaikki paholaiset heidän kimppuun.Oksettava ja ahdistava lahko amerikasta!
Anonyymi kirjoitti:
Sontaa Mormonit..Amerikkalainen lahko.Raha on tärkeintä ja ihminen ohjaa sontaa!
Tämä on vaarallinen lahko myös!Ihan kunnon kirkko ja uskonto. Ennakkoluuloja on valtavasti.
Olli.S kirjoitti:
Ihan kunnon kirkko ja uskonto. Ennakkoluuloja on valtavasti.
Kohtalaisen vaarallinen kun se tuhoaa ihmisen moraalin ja omantunnon.
- Anonyymi
Amerikkalsita sontaa lahkot!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1407905Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432051Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251990- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801595Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071050Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50955
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34822