Vain Raamattu on väärin

"Jatkuva ilmoitus on oikein. Vain Raamattu on väärin. Loogisestikin ajateltuna, muutenhan Jumala olisi kuollut, tai Raamatussa on kaikki mitä ihminen tarvitsee uskonelämäänsä ja kirkon rakentamiseen oikealla tavalla. Rukouksen ja Pyhän Hengen johdatuksen lisäksi.

Jos se riittäisi, ei olisi noin monta protestanttista kirkkoa ja lahkoa."

Näin kirjoittaa Olli. Että heidän erehtymättömälle presidentille tulevat ilmoitukset korvaavat koko Raamatun.

201

93

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeesuksen perusma kirkko olisi ensin hyväksynyt moniavioisuuden ja sitten "jatkuvien ilmoitusten" jälkeen hylännyt sen. Vaikka Raamattu puhuu toista Jeesuksen sanoin ei moniavioisuudelle.

      MATT. 19: 4. Hän vastasi ja sanoi: "Ettekö ole lukeneet, että Luoja jo alussa 'loi heidät mieheksi ja naiseksi'
      5. ja sanoi: 'Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi'?

      Yksikössä vaimoonsa ei monikossa vaimoihinsa. Että Jeesus ei hyväksy moniavioisuutta.

      1TIM: 3: 2. Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, yhden vaimon mies, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan,

      • Näin sanoo Olli: " Johannes elää maan päällä ihmisten joukossa tänä päivänäkin."

        Missä tämä Johannes elää? Missä Johannes oli kun sillä ei ollut seurakuntaa vuoteen 1830 asti?

        Olisi se hyvä jos tämä Johannes esittäytyisi myös kaikille Kristityillekin.

        Uskooko kukaan tuohon?


      • totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Näin sanoo Olli: " Johannes elää maan päällä ihmisten joukossa tänä päivänäkin."

        Missä tämä Johannes elää? Missä Johannes oli kun sillä ei ollut seurakuntaa vuoteen 1830 asti?

        Olisi se hyvä jos tämä Johannes esittäytyisi myös kaikille Kristityillekin.

        Uskooko kukaan tuohon?

        Olli sanoi, että noin käy kun kuuntelee vain vihollisen ääntä!!!

        Onko sitten Raamattu mormonien vihollinen???


      • Anonyymi
        totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Näin sanoo Olli: " Johannes elää maan päällä ihmisten joukossa tänä päivänäkin."

        Missä tämä Johannes elää? Missä Johannes oli kun sillä ei ollut seurakuntaa vuoteen 1830 asti?

        Olisi se hyvä jos tämä Johannes esittäytyisi myös kaikille Kristityillekin.

        Uskooko kukaan tuohon?

        Jeesuksen opetuslapsi Johannes syntyi myöhemmin vuonna 1808 jaa. Englannissa nimellä John Taylor, joka toimi mm. MAP-kirkon presidenttinä.


      • Jumala voi hetkellisesti määrätä toisin. Niin kävi.


      • totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Näin sanoo Olli: " Johannes elää maan päällä ihmisten joukossa tänä päivänäkin."

        Missä tämä Johannes elää? Missä Johannes oli kun sillä ei ollut seurakuntaa vuoteen 1830 asti?

        Olisi se hyvä jos tämä Johannes esittäytyisi myös kaikille Kristityillekin.

        Uskooko kukaan tuohon?

        Tämä on maailmalta salattu. Raamattu sanoo, että jos Jeesus näin haluaa, hän voi tämän tehdä. Joh.ev. lopussa.

        Modernissa ilmoituksessa tämä on sanottu. Ainakin Johannes ja kolme nefiläistä apostolia elävät Jeesuksen tuloon asti kuolemattomina maan päällä. Voi kysyä Jumalalta onko näin.

        Saa uskoa tai olla uskomatta. Kaikki usko on vapaaehtoista. Enää ei meitä myöskään luterilainen esivalta määrää. Uskonvapaus tuli viime vuosisadan alussa.


      • totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Olli sanoi, että noin käy kun kuuntelee vain vihollisen ääntä!!!

        Onko sitten Raamattu mormonien vihollinen???

        Tämähän on Raamatussa. Mitä se silti Pietarille kuuluu. Jeesuksen opetuslapset Jaakobin (Israel) ja Johanneksen (Rakkaus) tavoilla ovat hieman epäsovinnaisempia kuin kirkko-uskovaiset (Pietari).

        Ehkä se ei siis sinulle kuulu. Älä silti tule kateelliseksi. Jumala rakastaa sinua ja Pietaria. Rakastatko sinä Jeesusta ja hänen sanaansa tänä päivänä? Olisitko juutalaisena uskonut, että Jeesus on JHWH, Minä Olen, Luoja, Vanhan Testamentin Jahve, Ihmiseksi syntynyt Jumala?

        He eivät uskoneet eivätkä kysyneet rehellisessä rukouksessa niinkuin Pietari, joka todisti, että Jeesus on Herra. Sitä ei ilmoittanut hänelle liha eikä veri vaan Pyhä Henki.

        Minä todistan että Joseph Smith on Jumalan profeetta. Kysy Jumalalta äläkä ihmisiltä.


      • Olli.S kirjoitti:

        Jumala voi hetkellisesti määrätä toisin. Niin kävi.

        Kaikki asiat eivät ole Jumalasta. Kyllä saatanakin voi tehdä muutoksia.


      • Olli.S kirjoitti:

        Tämä on maailmalta salattu. Raamattu sanoo, että jos Jeesus näin haluaa, hän voi tämän tehdä. Joh.ev. lopussa.

        Modernissa ilmoituksessa tämä on sanottu. Ainakin Johannes ja kolme nefiläistä apostolia elävät Jeesuksen tuloon asti kuolemattomina maan päällä. Voi kysyä Jumalalta onko näin.

        Saa uskoa tai olla uskomatta. Kaikki usko on vapaaehtoista. Enää ei meitä myöskään luterilainen esivalta määrää. Uskonvapaus tuli viime vuosisadan alussa.

        Voi kysyä, että näin ei ole. Kyllä johannes kuoli. Sitten nefiläisiin en ota kantaa, kun se on vain mormonien kirjassa.


      • Olli.S kirjoitti:

        Tämähän on Raamatussa. Mitä se silti Pietarille kuuluu. Jeesuksen opetuslapset Jaakobin (Israel) ja Johanneksen (Rakkaus) tavoilla ovat hieman epäsovinnaisempia kuin kirkko-uskovaiset (Pietari).

        Ehkä se ei siis sinulle kuulu. Älä silti tule kateelliseksi. Jumala rakastaa sinua ja Pietaria. Rakastatko sinä Jeesusta ja hänen sanaansa tänä päivänä? Olisitko juutalaisena uskonut, että Jeesus on JHWH, Minä Olen, Luoja, Vanhan Testamentin Jahve, Ihmiseksi syntynyt Jumala?

        He eivät uskoneet eivätkä kysyneet rehellisessä rukouksessa niinkuin Pietari, joka todisti, että Jeesus on Herra. Sitä ei ilmoittanut hänelle liha eikä veri vaan Pyhä Henki.

        Minä todistan että Joseph Smith on Jumalan profeetta. Kysy Jumalalta äläkä ihmisiltä.

        Kun kerran uskon nyt Jeesukseen Raamatun perusteella olisin varmasti uskonut Jeesukseen myös siihen aikaan. Epäilevä Tuomaskin uskoi kun näki. JOH. 20: 27. Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
        28. Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
        29. Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"

        Eli minä olen Tuomasta autuaampi.

        Pietarikin kielsi Jeesuksen, mutta palasi takaisin ja pelastui ja tuli väkevä Apostoli.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen opetuslapsi Johannes syntyi myöhemmin vuonna 1808 jaa. Englannissa nimellä John Taylor, joka toimi mm. MAP-kirkon presidenttinä.

        "Jeesuksen opetuslapsi Johannes syntyi myöhemmin vuonna 1808 jaa. Englannissa nimellä John Taylor, joka toimi mm. MAP-kirkon presidenttinä."

        Uudestisyntymistä ei ole. Tietenkin ihminen voi uudestisyntyä ja tulla uskoon. Mutta joka on jo kuollut ei voi uudestisyntyä.


      • Olli.S kirjoitti:

        Jumala voi hetkellisesti määrätä toisin. Niin kävi.

        Jos Jumala määrää ei toisin käy.


      • Olli.S kirjoitti:

        Tämä on maailmalta salattu. Raamattu sanoo, että jos Jeesus näin haluaa, hän voi tämän tehdä. Joh.ev. lopussa.

        Modernissa ilmoituksessa tämä on sanottu. Ainakin Johannes ja kolme nefiläistä apostolia elävät Jeesuksen tuloon asti kuolemattomina maan päällä. Voi kysyä Jumalalta onko näin.

        Saa uskoa tai olla uskomatta. Kaikki usko on vapaaehtoista. Enää ei meitä myöskään luterilainen esivalta määrää. Uskonvapaus tuli viime vuosisadan alussa.

        JOH. 21: 23. Niin semmoinen puhe levisi veljien keskuuteen, ettei se opetuslapsi kuole; mutta ei Jeesus sanonut hänelle, ettei hän kuole, vaan: "Jos minä tahtoisin, että hän jää tänne siihen asti, kunnes minä tulen, mitä se sinuun koskee

        Eli se oli vaan huhu opetuslasten keskuudessa ei todellisuutta.

        Mormonien kirjan väittämiä en lähde kommentoimaan.


      • Olli.S kirjoitti:

        Tämähän on Raamatussa. Mitä se silti Pietarille kuuluu. Jeesuksen opetuslapset Jaakobin (Israel) ja Johanneksen (Rakkaus) tavoilla ovat hieman epäsovinnaisempia kuin kirkko-uskovaiset (Pietari).

        Ehkä se ei siis sinulle kuulu. Älä silti tule kateelliseksi. Jumala rakastaa sinua ja Pietaria. Rakastatko sinä Jeesusta ja hänen sanaansa tänä päivänä? Olisitko juutalaisena uskonut, että Jeesus on JHWH, Minä Olen, Luoja, Vanhan Testamentin Jahve, Ihmiseksi syntynyt Jumala?

        He eivät uskoneet eivätkä kysyneet rehellisessä rukouksessa niinkuin Pietari, joka todisti, että Jeesus on Herra. Sitä ei ilmoittanut hänelle liha eikä veri vaan Pyhä Henki.

        Minä todistan että Joseph Smith on Jumalan profeetta. Kysy Jumalalta äläkä ihmisiltä.

        Kuka se vihollinen on sitten, mitä vain kuuntelemalla tulee siihen tulokseen? Minä sanon Raamatun sanomaa ja sinä sanot, että näin käy kun kuuntelee ainoastaan vihollisen ääntä. Eli Raamattu on teille silloin vihollinen????

        Mutta armo on silti suuri.

        https://www.youtube.com/watch?v=JYoSUp_3Fuk


      • totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Kun kerran uskon nyt Jeesukseen Raamatun perusteella olisin varmasti uskonut Jeesukseen myös siihen aikaan. Epäilevä Tuomaskin uskoi kun näki. JOH. 20: 27. Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
        28. Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
        29. Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"

        Eli minä olen Tuomasta autuaampi.

        Pietarikin kielsi Jeesuksen, mutta palasi takaisin ja pelastui ja tuli väkevä Apostoli.

        Minä uskon Jeesukseen, koska se on Jumalan teko että uskon Jeesukseen ei minun ansiotani.

        JOH. 6: 29. Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt"


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Jumala voi hetkellisesti määrätä toisin. Niin kävi.

        Määrääjä oli kylläkin Joseph Smith.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen opetuslapsi Johannes syntyi myöhemmin vuonna 1808 jaa. Englannissa nimellä John Taylor, joka toimi mm. MAP-kirkon presidenttinä.

        Kuolleista ei ole vielä kukaan noussut. Paitsi Jeesus.


      • Olli.S kirjoitti:

        Tämä on maailmalta salattu. Raamattu sanoo, että jos Jeesus näin haluaa, hän voi tämän tehdä. Joh.ev. lopussa.

        Modernissa ilmoituksessa tämä on sanottu. Ainakin Johannes ja kolme nefiläistä apostolia elävät Jeesuksen tuloon asti kuolemattomina maan päällä. Voi kysyä Jumalalta onko näin.

        Saa uskoa tai olla uskomatta. Kaikki usko on vapaaehtoista. Enää ei meitä myöskään luterilainen esivalta määrää. Uskonvapaus tuli viime vuosisadan alussa.

        Ei ole maailmalta salattu vaan on mormonien juttuja. Miksi se pitäisi salata?


      • Olli.S kirjoitti:

        Tämähän on Raamatussa. Mitä se silti Pietarille kuuluu. Jeesuksen opetuslapset Jaakobin (Israel) ja Johanneksen (Rakkaus) tavoilla ovat hieman epäsovinnaisempia kuin kirkko-uskovaiset (Pietari).

        Ehkä se ei siis sinulle kuulu. Älä silti tule kateelliseksi. Jumala rakastaa sinua ja Pietaria. Rakastatko sinä Jeesusta ja hänen sanaansa tänä päivänä? Olisitko juutalaisena uskonut, että Jeesus on JHWH, Minä Olen, Luoja, Vanhan Testamentin Jahve, Ihmiseksi syntynyt Jumala?

        He eivät uskoneet eivätkä kysyneet rehellisessä rukouksessa niinkuin Pietari, joka todisti, että Jeesus on Herra. Sitä ei ilmoittanut hänelle liha eikä veri vaan Pyhä Henki.

        Minä todistan että Joseph Smith on Jumalan profeetta. Kysy Jumalalta äläkä ihmisiltä.

        "Minä todistan että Joseph Smith on Jumalan profeetta. Kysy Jumalalta äläkä ihmisiltä."

        Ihmisiltähän se on kysyttävä. Jumalan vastaus on selvä ettei ole.


      • totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Kun kerran uskon nyt Jeesukseen Raamatun perusteella olisin varmasti uskonut Jeesukseen myös siihen aikaan. Epäilevä Tuomaskin uskoi kun näki. JOH. 20: 27. Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
        28. Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
        29. Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"

        Eli minä olen Tuomasta autuaampi.

        Pietarikin kielsi Jeesuksen, mutta palasi takaisin ja pelastui ja tuli väkevä Apostoli.

        Muut Juutalaiset kyllä uskoi, mutta fariseukset ja saddukeukset ja ylipapit ja kirjanoppineet heillä oli paatumus etteivät voineet uskoa Jeesukseen. Moni Juutalainen pelkäsi, että hänet erotetaan synagoogasta. JOH.9 : 20. Hänen vanhempansa vastasivat ja sanoivat: "Me tiedämme, että tämä on meidän poikamme ja että hän on sokeana syntynyt;
        21. mutta kuinka hän nyt näkee, emme tiedä; emme myöskään tiedä, kuka on avannut hänen silmänsä. Kysykää häneltä; hänellä on kyllin ikää, puhukoon itse puolestansa."
        22. Näin hänen vanhempansa sanoivat, koska pelkäsivät juutalaisia. Sillä juutalaiset olivat jo sopineet keskenään, että se, joka tunnusti hänet Kristukseksi, oli erotettava synagoogasta.


      • Heillä (mormoneilla) on myös eri Jeesus kuin mitä meillä muilla Kristityillä on.

        Ei Jeesus ja saatana ole olleet eikä ole veljeksiä.

        Ei Jeesus kannattanut syntiinlankeemusta ja saatana vastustanut. Asia on toisin päin.

        Ei Kaanaassa vietetty Jeesuksen häitä.

        Ei Jeesus ollut naimisissa Marian ja Martan kanssa eikä lapsia ollut. Muuten ne olisivat jonkin asteisia jumalia.

        Jeesus oli naimaton ja ei ollut naisen kanssa. Muutenhan Jeesus olisi tehnyt syntiä.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Tämähän on Raamatussa. Mitä se silti Pietarille kuuluu. Jeesuksen opetuslapset Jaakobin (Israel) ja Johanneksen (Rakkaus) tavoilla ovat hieman epäsovinnaisempia kuin kirkko-uskovaiset (Pietari).

        Ehkä se ei siis sinulle kuulu. Älä silti tule kateelliseksi. Jumala rakastaa sinua ja Pietaria. Rakastatko sinä Jeesusta ja hänen sanaansa tänä päivänä? Olisitko juutalaisena uskonut, että Jeesus on JHWH, Minä Olen, Luoja, Vanhan Testamentin Jahve, Ihmiseksi syntynyt Jumala?

        He eivät uskoneet eivätkä kysyneet rehellisessä rukouksessa niinkuin Pietari, joka todisti, että Jeesus on Herra. Sitä ei ilmoittanut hänelle liha eikä veri vaan Pyhä Henki.

        Minä todistan että Joseph Smith on Jumalan profeetta. Kysy Jumalalta äläkä ihmisiltä.

        Hei, olen näkijä ja lisään. Jaakobilla ja Johanneksella on pysyväisesti kuolemattomat taivaalliset kehot fyysisten kehojen lisäksi. Heillä on tehtäviä, joita he toimittelevat edelleen taivaassa ja maan päällä. Ylösnousseet kuten st Germain ovat samantyylisiä, kuolema ei kosketa heitä, olemassaolo jatkuu vsin. Jaakob elää tällä hetkellä Suomessa tavallisena ihmisenä poissa julkisista tehtävistä. Jaakob ja St Germain ovat toistensa hyviäkin tuttuja.


      • totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Olli sanoi, että noin käy kun kuuntelee vain vihollisen ääntä!!!

        Onko sitten Raamattu mormonien vihollinen???

        Paavali sanoo: GAL. 1: 8. Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.

        Mormonit ja Jehovan todistajat julistavat kokonaan erilaista Evankeliumia mitä on Raamatussa. Ja Raamatussa on nämä sanat mitä Paavali sanoo. Jos julistaa eri Evankeliumia mitä on Raamatussa on silloin kirottu.

        GAL.3: 1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?

        Voidaan sanoa oi te älyttömät mormonit ja Jehovan todistajat.....

        GAL. 5: 9. Vähäinen hapatus hapattaa koko taikina


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen opetuslapsi Johannes syntyi myöhemmin vuonna 1808 jaa. Englannissa nimellä John Taylor, joka toimi mm. MAP-kirkon presidenttinä.

        Tuskin. Koska sitten kuoli? Uudelleen syntymää ei ole. Kuolleista nouseminen tapahtuu vasta viimeisenä päivänä.


      • Olli.S kirjoitti:

        Tämä on maailmalta salattu. Raamattu sanoo, että jos Jeesus näin haluaa, hän voi tämän tehdä. Joh.ev. lopussa.

        Modernissa ilmoituksessa tämä on sanottu. Ainakin Johannes ja kolme nefiläistä apostolia elävät Jeesuksen tuloon asti kuolemattomina maan päällä. Voi kysyä Jumalalta onko näin.

        Saa uskoa tai olla uskomatta. Kaikki usko on vapaaehtoista. Enää ei meitä myöskään luterilainen esivalta määrää. Uskonvapaus tuli viime vuosisadan alussa.

        Raaamttu sanoo toisin. JOH.21: 22. Jeesus sanoi hänelle: "Jos minä tahtoisin, että hän jää tänne siihen asti, kunnes minä tulen, mitä se sinuun koskee? Seuraa sinä minua."
        23. Niin semmoinen puhe levisi veljien keskuuteen, ettei se opetuslapsi kuole; mutta ei Jeesus sanonut hänelle, ettei hän kuole, vaan: "Jos minä tahtoisin, että hän jää tänne siihen asti, kunnes minä tulen, mitä se sinuun koskee.

        Apostolit ymmärsivät väärin ja liikkui väärä huhu. Johannes kuoli Efesossa. Patmoksessa ollessaan Johannes sai näyn, jonka hän kirjoitti muistiin.[36] 100-luvulla elänyt Justinus Marttyyri sanoo teoksessaan ”Keskusteluja Tryfonin, juutalaisen, kanssa” (LXXXI), että juuri apostoli Johannes oli kirjoittanut Ilmestyskirjan: ”Meidän kanssamme oli eräs Johannes-niminen mies, yksi Kristuksen apostoleista, joka profetoi hänelle annetun ilmestyksen välityksellä.” [37] Origenes, huomattava 200-luvun raamatunoppinut, sanoi: ”Mitä on sanottava hänestä, joka nojasi Jeesuksen rintaa vasten – –, Johanneksesta, joka jätti jälkeensä vain yhden evankeliumin – –? Hän kirjoitti myös Ilmestyksen.” Yleisesti arvellaan, että keisari Domitianus karkotti hänet ja että Domitianuksen seuraaja keisari Nerva (v. 96–98) vapautti hänet. Perimätieto kertoo, että hän meni Efesokseen, missä hän vuoden 98 vaiheilla kirjoitti evankeliuminsa ja kolme kirjettään: 1., 2. ja 3. Johanneksen kirjeen. Perinteisen käsityksen mukaan hän kuoli Efesoksessa keisari Trajanuksen hallituskaudella noin vuonna 100.[38] Perinteessä Johanneksen hautana pidetään paikkaa, johon myöhemmin rakennettiin Efesoksen Pyhän Johanneksen basilika.[39]


      • Olli.S kirjoitti:

        Tämä on maailmalta salattu. Raamattu sanoo, että jos Jeesus näin haluaa, hän voi tämän tehdä. Joh.ev. lopussa.

        Modernissa ilmoituksessa tämä on sanottu. Ainakin Johannes ja kolme nefiläistä apostolia elävät Jeesuksen tuloon asti kuolemattomina maan päällä. Voi kysyä Jumalalta onko näin.

        Saa uskoa tai olla uskomatta. Kaikki usko on vapaaehtoista. Enää ei meitä myöskään luterilainen esivalta määrää. Uskonvapaus tuli viime vuosisadan alussa.

        "Saa uskoa tai olla uskomatta. Kaikki usko on vapaaehtoista. Enää ei meitä myöskään luterilainen esivalta määrää. Uskonvapaus tuli viime vuosisadan alussa."

        Saatte pysyä harhaopissanne. Lain mukaan teitä ei voida kieltää, vaikka entiset mormonit ovat hyvin edustettuina Uskontojen uhrien tuessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hei, olen näkijä ja lisään. Jaakobilla ja Johanneksella on pysyväisesti kuolemattomat taivaalliset kehot fyysisten kehojen lisäksi. Heillä on tehtäviä, joita he toimittelevat edelleen taivaassa ja maan päällä. Ylösnousseet kuten st Germain ovat samantyylisiä, kuolema ei kosketa heitä, olemassaolo jatkuu vsin. Jaakob elää tällä hetkellä Suomessa tavallisena ihmisenä poissa julkisista tehtävistä. Jaakob ja St Germain ovat toistensa hyviäkin tuttuja.

        Mitään uudelleensyntymää ei ole. Kun ihminen kuolee ruumis maatu tänne ja sielu menee taivaaseen tai helvettiin. Vasta viimeisenä päivänä sielu palaa ylösnousemis ruumiiseen.

        Eikä me tulla syntyessämme taivaasta maan päälle, kuten mormonit opettavat. Tämä on suuri harhaoppi.
        1TESS. 4: 16. Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;

        Ei yhtään aikaisemmin nousta kuolleista. MATT.24: 36. Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.

        MATT. 25: 31. Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
        32. Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
        33. Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.

        Kukaan ei tule taivaasta tänne maanpäälle muut kuin Kristus.


      • totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Mitään uudelleensyntymää ei ole. Kun ihminen kuolee ruumis maatu tänne ja sielu menee taivaaseen tai helvettiin. Vasta viimeisenä päivänä sielu palaa ylösnousemis ruumiiseen.

        Eikä me tulla syntyessämme taivaasta maan päälle, kuten mormonit opettavat. Tämä on suuri harhaoppi.
        1TESS. 4: 16. Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;

        Ei yhtään aikaisemmin nousta kuolleista. MATT.24: 36. Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.

        MATT. 25: 31. Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
        32. Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
        33. Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.

        Kukaan ei tule taivaasta tänne maanpäälle muut kuin Kristus.

        Uskontojen uhrit

        Yhdistys sai alkusysäyksensä vuoden 1987 alkupuolella, kun Ylen Kansanradio-ohjelmassa haastateltiin entisiä mormoneja ja Jehovan todistajia, jotka kertoivat kovista kohtaloistaan omissa liikkeissään. Kyseiset Kansanradion ohjelmat saivat joukon ihmisiä soittamaan Yleen, josta he pyysivät yhteystietoja haastateltuihin entisiin uskontokuntien jäseniin. Soittajilta saatujen yhteystietojen avulla lähetettiin kutsu ja 27. maaliskuuta 1987 kokoontui joukko entisiä uskonyhteisöjen jäseniä Tampereella.

        Yhdistyksellä on säännöllisesti kokoontuvat vertaistukiryhmät mm. helluntailaisuudesta, karismaattisuudesta, Jehovan todistajista, mormoneista, esikoislestadiolaisuudesta ja vanhoillislestadiolaisuudesta irtautuneille, ja yhdistys jätti keväällä 2017 lapsiasiavaltuutetulle selvityksen pyrkiessään suojelemaan lapsia, jotka altistuvat tietyissä uskonnollisissa yhteisöissä voimakkaille peloille. Yhdistyksen mukaan yhteiskunnan on pyrittävä suojelemaan lapsia sillä selvityksen mukaan esimerkiksi monet Jehovan todistajiin kuuluvat lapset pelkäävät maailmanloppua ja helluntailaisiin sekä vanhoillislestadiolaisiin kuuluvat helvettiin joutumista.[4] Edellä mainittujen lisäksi UUT ry huomioi myös muut uskonnot, uskonnolliset liikkeet ja uskomukset, kuten Krishna-liikkeen, Sahaja-joogan, skientologian, teosofian ja antroposofian.[5] Yhdistys saa yhteydenottoja kymmeniin eri uskonnollisiin yhteisöihin liittyen.

        Toiminta järjestäytyi rekisteröidyksi yhdistykseksi vuonna 1993. Eräänä kannustajana yhdistyksen rekisteröintiin oli Suomen Mielenterveysseuran toiminnanjohtaja Pirkko Lahti, joka kehotti Terttu Forsellia rekisteröintiin.lähde? Yhdistys rekisteröitiin nimellä ”Uskontojen uhrien tuki ry” ja myöhemmin sen viralliseen nimeen liitettiin yhdistyksen vakiintunut kirjainlyhenne UUT.


        Yhdistyksen rekisteröimisen jälkeisen ajan tunnetuin puheenjohtaja, nykyinen kunniapuheenjohtaja, on Terttu Forsell (entinen Maljanen), taustaltaan entinen mormoni, mutta nykyinen luterilaisen seurakunnan aktiivi. Forsell toimi puheenjohtajana kahdessa jaksossa vuosien 1995 ja 2001 välisenä aikana. Vuonna 2001 puheenjohtajana toimi evankelis-luterilaisen kirkon pappi Leena Ranta.[9]


      • Olli.S kirjoitti:

        Jumala voi hetkellisesti määrätä toisin. Niin kävi.

        Jumala ei peru sitä minkä on kerran sanonut.


      • Olli.S kirjoitti:

        Tämä on maailmalta salattu. Raamattu sanoo, että jos Jeesus näin haluaa, hän voi tämän tehdä. Joh.ev. lopussa.

        Modernissa ilmoituksessa tämä on sanottu. Ainakin Johannes ja kolme nefiläistä apostolia elävät Jeesuksen tuloon asti kuolemattomina maan päällä. Voi kysyä Jumalalta onko näin.

        Saa uskoa tai olla uskomatta. Kaikki usko on vapaaehtoista. Enää ei meitä myöskään luterilainen esivalta määrää. Uskonvapaus tuli viime vuosisadan alussa.

        "Uskonvapaus tuli viime vuosisadan alussa."

        Joo kaikkein paras on kun Luterilaisista voi erota helposti ja liittyä helposti. Sinulta ei vaadita mitään olla parempi Kristitty vaan usko Jeesukseen riittää.

        Monesta kirkosta ei erota noin vaan esim. mormonit käyvät kodissa vielä eroamisen jälkeen. Kaikkein pahin on Jehovan todistajat, jos lapset eroavat ei vanhemmat saa tavata lapsiaan. Tämä kyllä pitäisi lailla kieltää


      • totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Jumala ei peru sitä minkä on kerran sanonut.

        On asioita, joita muuttelee ja asioita, joita ei peru. Eikä lakkaa ilmoittamasta ihmisille. Jos ilmoitus loppuu, se loppuu ihmisten epäuskon takia. Ilmoitus on aina jatkunut siellä, missä uskoa on ollut.

        Ilmoitus jatkuu helluntailaisissa liikkeissä, karismaattisessa liikkeessä, herätyksissä, kaikkialla Kristuksen ruumiissa, joskus jopa Paavilla ja Arkkipiispalla. Siitähän on esimerkkejä sotien ajalta. Ja erityisesti Jeesuksen Kristuksen Kirkossa. Kanonista ilmoitusta on tullut lisää. Tullaan löytämään uusia kanonisia tekstejä mm. Israelin kadonneiden heimojen historioita.

        Vain ja ainoastaan Raamattu on teologian hölmöyden huippu. Vaikka Raamattu on tärkein osa kaanonia tietysti. Raamattu on tosi ja oikea puutteineenkin, jotka Mormonin kirja sitten korjaa.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        On asioita, joita muuttelee ja asioita, joita ei peru. Eikä lakkaa ilmoittamasta ihmisille. Jos ilmoitus loppuu, se loppuu ihmisten epäuskon takia. Ilmoitus on aina jatkunut siellä, missä uskoa on ollut.

        Ilmoitus jatkuu helluntailaisissa liikkeissä, karismaattisessa liikkeessä, herätyksissä, kaikkialla Kristuksen ruumiissa, joskus jopa Paavilla ja Arkkipiispalla. Siitähän on esimerkkejä sotien ajalta. Ja erityisesti Jeesuksen Kristuksen Kirkossa. Kanonista ilmoitusta on tullut lisää. Tullaan löytämään uusia kanonisia tekstejä mm. Israelin kadonneiden heimojen historioita.

        Vain ja ainoastaan Raamattu on teologian hölmöyden huippu. Vaikka Raamattu on tärkein osa kaanonia tietysti. Raamattu on tosi ja oikea puutteineenkin, jotka Mormonin kirja sitten korjaa.

        Ihmisten epäuskon takia? Moninainti-ilmoitus vaihtui moninainnin kieltäväksi ilmoitukSEKSI ihmisten epäuskon takia? Tummaihoisten pappeuskiellon lopettanut ilmoitus johtui ihmisten epäuskosta? Mormonin kirja Raamatun rinnalle on teologian hölmöyden huippu!


      • Olli.S kirjoitti:

        On asioita, joita muuttelee ja asioita, joita ei peru. Eikä lakkaa ilmoittamasta ihmisille. Jos ilmoitus loppuu, se loppuu ihmisten epäuskon takia. Ilmoitus on aina jatkunut siellä, missä uskoa on ollut.

        Ilmoitus jatkuu helluntailaisissa liikkeissä, karismaattisessa liikkeessä, herätyksissä, kaikkialla Kristuksen ruumiissa, joskus jopa Paavilla ja Arkkipiispalla. Siitähän on esimerkkejä sotien ajalta. Ja erityisesti Jeesuksen Kristuksen Kirkossa. Kanonista ilmoitusta on tullut lisää. Tullaan löytämään uusia kanonisia tekstejä mm. Israelin kadonneiden heimojen historioita.

        Vain ja ainoastaan Raamattu on teologian hölmöyden huippu. Vaikka Raamattu on tärkein osa kaanonia tietysti. Raamattu on tosi ja oikea puutteineenkin, jotka Mormonin kirja sitten korjaa.

        Nämä muutokset eivät ole Jumalasta. Jumala ei peru sitä mitä on kerran sanonut.

        Tästä erotatte Jumalan Hengen 1JOH. 4: 1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
        2. Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;


      • Anonyymi
        totuusvoittaaaina kirjoitti:

        "Jeesuksen opetuslapsi Johannes syntyi myöhemmin vuonna 1808 jaa. Englannissa nimellä John Taylor, joka toimi mm. MAP-kirkon presidenttinä."

        Uudestisyntymistä ei ole. Tietenkin ihminen voi uudestisyntyä ja tulla uskoon. Mutta joka on jo kuollut ei voi uudestisyntyä.

        Me uudestisynnymme myös vasta kun Jeesuksen tulemuksessa saamme uuden ruumiin. Kirkastetun ruumiin.
        Mitään jatkuvaa uudestisyntymistä kerta toisensa jälkeen ei ole.
        Hindut uskovat tähän ja se oli kait myös gnostilaisen kristillisyyden oppi.


      • Anonyymi
        totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Paavali sanoo: GAL. 1: 8. Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.

        Mormonit ja Jehovan todistajat julistavat kokonaan erilaista Evankeliumia mitä on Raamatussa. Ja Raamatussa on nämä sanat mitä Paavali sanoo. Jos julistaa eri Evankeliumia mitä on Raamatussa on silloin kirottu.

        GAL.3: 1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?

        Voidaan sanoa oi te älyttömät mormonit ja Jehovan todistajat.....

        GAL. 5: 9. Vähäinen hapatus hapattaa koko taikina

        Amen.
        Ja tuohon vielä adventistit niin siinä on ihmisten aikaansaama epäpyhä kolminaisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me uudestisynnymme myös vasta kun Jeesuksen tulemuksessa saamme uuden ruumiin. Kirkastetun ruumiin.
        Mitään jatkuvaa uudestisyntymistä kerta toisensa jälkeen ei ole.
        Hindut uskovat tähän ja se oli kait myös gnostilaisen kristillisyyden oppi.

        Uudestisyntymä voi tapahtua ties miten monta kertaa. Tosin ihminen syntyy vedestä ja Hengestä vain kerran elämään Kristuksessa, mutta toisaalta ihmisellä on taipumus luopua Jumalasta, jolloin hän "kuolee" jälleen henkisesti, ja palatessaan takaisin Jumalan luokse hän ikään kuin syntyy uudesti.

        Jälleensyntymä taas on se asia, jota ei koskaan tapahdu - ei edes Jeesuksen toisessa tulemuksessa. Eivät ihmiset synny uudestaan, vaan ihmiset herätetään henkiin uudessa kirkastusruumiissa.

        Pohjimiltaan hindulaiset eivät usko, että kuolema on olemassa, koska tämä näkyvä maailma on vain korkeamman jumaluuden ilmentymää alemmissa todellisuuksissa ja perustuu harhaan.


      • Olli.S kirjoitti:

        Tämä on maailmalta salattu. Raamattu sanoo, että jos Jeesus näin haluaa, hän voi tämän tehdä. Joh.ev. lopussa.

        Modernissa ilmoituksessa tämä on sanottu. Ainakin Johannes ja kolme nefiläistä apostolia elävät Jeesuksen tuloon asti kuolemattomina maan päällä. Voi kysyä Jumalalta onko näin.

        Saa uskoa tai olla uskomatta. Kaikki usko on vapaaehtoista. Enää ei meitä myöskään luterilainen esivalta määrää. Uskonvapaus tuli viime vuosisadan alussa.

        "Tämä on maailmalta salattu. Raamattu sanoo, että jos Jeesus näin haluaa, hän voi tämän tehdä. Joh.ev. lopussa."

        Näin ei Jeesus sanonut vaan että mitä se sinulle kuuluu vaikka jäisikin......


        Kyllä Johannes kuoli normaalin kuoleman, mutta ainoana Apostoleista ei kärsinyt marttyyri kuolemaa.


      • Olli.S kirjoitti:

        Tämähän on Raamatussa. Mitä se silti Pietarille kuuluu. Jeesuksen opetuslapset Jaakobin (Israel) ja Johanneksen (Rakkaus) tavoilla ovat hieman epäsovinnaisempia kuin kirkko-uskovaiset (Pietari).

        Ehkä se ei siis sinulle kuulu. Älä silti tule kateelliseksi. Jumala rakastaa sinua ja Pietaria. Rakastatko sinä Jeesusta ja hänen sanaansa tänä päivänä? Olisitko juutalaisena uskonut, että Jeesus on JHWH, Minä Olen, Luoja, Vanhan Testamentin Jahve, Ihmiseksi syntynyt Jumala?

        He eivät uskoneet eivätkä kysyneet rehellisessä rukouksessa niinkuin Pietari, joka todisti, että Jeesus on Herra. Sitä ei ilmoittanut hänelle liha eikä veri vaan Pyhä Henki.

        Minä todistan että Joseph Smith on Jumalan profeetta. Kysy Jumalalta äläkä ihmisiltä.

        Jeesus kysyi siksi Pietarilta, kun Pietari oli kieltänyt Jeesuksen. Että siitä huolimatta rakastaa Jeesusta.


      • totuusvoittaaaina kirjoitti:

        "Minä todistan että Joseph Smith on Jumalan profeetta. Kysy Jumalalta äläkä ihmisiltä."

        Ihmisiltähän se on kysyttävä. Jumalan vastaus on selvä ettei ole.

        Profetialla tarkoitetaan Uudessa Testamentissa Sana selventämistä eli tekstin oikein ymmärtämistä. Tätähän Paavali käski kaikkien pyrkiä profetoimisen lahjaa. 1KOR. 14: 4. Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa.

        Ennustaminen ei ole seurakunnan rakentamista.

        5. Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin soisin teidän profetoivan; sillä profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu


        24. Mutta jos kaikki profetoisivat ja joku uskosta tai opetuksesta osaton tulisi sisään, niin kaikki paljastaisivat hänet ja kaikki langettaisivat hänestä tuomion,

        32. Ja profeettain henget ovat profeetoille alamaiset;


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen opetuslapsi Johannes syntyi myöhemmin vuonna 1808 jaa. Englannissa nimellä John Taylor, joka toimi mm. MAP-kirkon presidenttinä.

        Onko USA:ssa ollut mormoni presidenttiä?

        Kuinka mormonit on edustettuna senaatissa?


      • Olli.S kirjoitti:

        On asioita, joita muuttelee ja asioita, joita ei peru. Eikä lakkaa ilmoittamasta ihmisille. Jos ilmoitus loppuu, se loppuu ihmisten epäuskon takia. Ilmoitus on aina jatkunut siellä, missä uskoa on ollut.

        Ilmoitus jatkuu helluntailaisissa liikkeissä, karismaattisessa liikkeessä, herätyksissä, kaikkialla Kristuksen ruumiissa, joskus jopa Paavilla ja Arkkipiispalla. Siitähän on esimerkkejä sotien ajalta. Ja erityisesti Jeesuksen Kristuksen Kirkossa. Kanonista ilmoitusta on tullut lisää. Tullaan löytämään uusia kanonisia tekstejä mm. Israelin kadonneiden heimojen historioita.

        Vain ja ainoastaan Raamattu on teologian hölmöyden huippu. Vaikka Raamattu on tärkein osa kaanonia tietysti. Raamattu on tosi ja oikea puutteineenkin, jotka Mormonin kirja sitten korjaa.

        "Jos ilmoitus loppuu, se loppuu ihmisten epäuskon takia. Ilmoitus on aina jatkunut siellä, missä uskoa on ollut."

        Vanhassa Testamentissa on muutama kohta missä Jumala katuu, kun ihmiset ovat tehneet parannuksen. Jumala ei ole laittanut rangaistusta voimaan.


    • Täydentävät Raamattua. Raamattu on tosi ja oikea. Siinä on Israelin historia ja Jeesuksen elämä ja opin peruskohdat.

      Siihen ei pidä suhtautua trumpilaisesti, yksin Raamattu, Raamattu ensin, jo menettelee.

      Vain Raamattu on epäraamatullista. Ilmoitus on jatkuva, Jumala elää ja toimii, Pyhä Henki on läsnä.

      Raamatussa on puutteita, lisäyksiä ja poistoja ja vääriä käännöksiä ja kopiointeja. Ilmestyskirjan lopussa varoitetaan niitä olevan Ilmestyskirjassa.

      • Anonyymi

        Miten suhtaudut Olli näihin Raamatun kohtiin? Eikö noissa jakeissa puhuta samasta persoonasta eli Herrasta joka oli Jumalan enkeli? Jeesuksestahan ei koskaan ole puhuttu enkelinä eli kuka oli tuo Herra jonka sanottiin olevan Jumalan enkeli ja kuka oli tuo enkeli?

        2 Moos. 13:21
        Ja Herra kulki heidän edellänsä, päivällä pilvenpatsaassa johdattaaksensa heitä tietä myöten ja yöllä tulenpatsaassa valaistaksensa heidän kulkunsa niin että he voivat vaeltaa sekä päivällä että yöllä.

        2 Moo.14:19
        Niin Jumalan enkeli, joka oli kulkenut Israelin joukon edellä, siirtyi kulkemaan heidän takanansa; ja pilvenpatsas siirtyi heidän edeltänsä ja asettui heidän taaksensa.

        Raamatussa tuo sama Herra antoi Moosekselle kyvyn halkaista Punaisen meren vedet ja palauttaa ne takaisin. 2 Moos.14:16 ja 26 jae.

        Voin pikkuisen auttaa Mormonin kirjan sanoilla. Tuskimpa Jumala ei unohtaisi Jos Jeesus olisi kyseessä näissä jakeissa. Eli kuka oli tuo alla oleva persoona?


        2 Nefi8:9-10
        9. Heräjä, heräjä! Pukeudu voimaan, sinä Herran käsivarsi; heräjä niin kuin muinaisina päivinä. Etkö sinä ole se, joka löit Raahabin (Egypti) kuoliaaksi ja haavoitit lohikäärmettä?
        10. Etkö sinä ole se, joka kuivasit meren, suuren syvyyden vedet; se joka teit meren syvänteet tieksi lunastettujen kulkea?


      • Raamattu on täydellinen ei sitä voi täydentää eikä pois ottaa.

        ILM. 22: 18. Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;
        19. ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.


      • "Vain Raamattu on epäraamatullista. Ilmoitus on jatkuva"

        Raamattu on jatkuva ilmoitus. Sana elää kun lukee Raamattua ja Pyhä Henki antaa meille ymmärrystä. Raamatun ulkopuolisia ilmoituksia ei Jumalalta tule. Eikä Jumala ole kuollut vaan kuulee meidän rukoukset ja vastaa rukouksiimme aina Jumalan tahdon mukaan.


      • "Raamatussa on puutteita, lisäyksiä ja poistoja ja vääriä käännöksiä ja kopiointeja. Ilmestyskirjan lopussa varoitetaan niitä olevan Ilmestyskirjassa."

        Onko esim. tässä puute? APT. 2: 39. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
        Pitäisi mormonien mukaan olla että yli 8 vuotiaille lapsille? Tämäkö on puute.
        Ilmestyskirjan lopussa varoitetaan. ILM. 22: 18. Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;
        19. ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.

        Se tarkoittaa juuri lisäyksistä ja poistoista ei siitä että niitä on.


        Vuoden 92 uusin Raamatun käännös on virheellinen. Sitä ei meidän seurakunnassa käytetä. Mutta eikö myös mormoneille annettu kommentoitavaksi tämä käännös. Miksi ette sitten kertoneet käännösvirheistä?

        KR33/38 on luotettava siinä ei ole juurikaan virheitä. Yksi löytyy sananlaskuista 8: 22. Herra loi minut töittensä esikoiseksi, ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkua.
        Pitäisi olla 22. Herra omisti minut tiensä alussa,
        muinaisuudessa, ennen kuin hän oli tehnyt mitään.

        Muita virheitä ei ole, joten Raamattu on luotettava. Luotettavampi kuin teidän muinais egytiläisistä kielistä (mitä ei edes ole) tehty mormonien kirja.


      • totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Raamattu on täydellinen ei sitä voi täydentää eikä pois ottaa.

        ILM. 22: 18. Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;
        19. ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.

        ”Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;
        19. ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.”

        Silloin kun tuo kirjoitettiin, ei ollut vielä Raamatuin kaanonia, joka vahvistettiin vasta 300-luvulla. Lainauksen sanat viittaavat siis ainoastaan siihen, mitä Johanneksen Ilmestyksen kirjoittaja on sienipöllyssään raapustanut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten suhtaudut Olli näihin Raamatun kohtiin? Eikö noissa jakeissa puhuta samasta persoonasta eli Herrasta joka oli Jumalan enkeli? Jeesuksestahan ei koskaan ole puhuttu enkelinä eli kuka oli tuo Herra jonka sanottiin olevan Jumalan enkeli ja kuka oli tuo enkeli?

        2 Moos. 13:21
        Ja Herra kulki heidän edellänsä, päivällä pilvenpatsaassa johdattaaksensa heitä tietä myöten ja yöllä tulenpatsaassa valaistaksensa heidän kulkunsa niin että he voivat vaeltaa sekä päivällä että yöllä.

        2 Moo.14:19
        Niin Jumalan enkeli, joka oli kulkenut Israelin joukon edellä, siirtyi kulkemaan heidän takanansa; ja pilvenpatsas siirtyi heidän edeltänsä ja asettui heidän taaksensa.

        Raamatussa tuo sama Herra antoi Moosekselle kyvyn halkaista Punaisen meren vedet ja palauttaa ne takaisin. 2 Moos.14:16 ja 26 jae.

        Voin pikkuisen auttaa Mormonin kirjan sanoilla. Tuskimpa Jumala ei unohtaisi Jos Jeesus olisi kyseessä näissä jakeissa. Eli kuka oli tuo alla oleva persoona?


        2 Nefi8:9-10
        9. Heräjä, heräjä! Pukeudu voimaan, sinä Herran käsivarsi; heräjä niin kuin muinaisina päivinä. Etkö sinä ole se, joka löit Raahabin (Egypti) kuoliaaksi ja haavoitit lohikäärmettä?
        10. Etkö sinä ole se, joka kuivasit meren, suuren syvyyden vedet; se joka teit meren syvänteet tieksi lunastettujen kulkea?

        Ei aina eroteta Isää, Jeesusta ja enkeleitä. Mutta yleensä Isä vaan sanoo: Tämä on minun rakas Poikani. Kuulkaa häntä.

        Kristinuskon pääopetus on juuri se, minkä juutalaiset hylkäsivät, ja miksi Jeesus tuomittiin Jumalan pilkkaajana, että Jeesus on Vanhan Testamentin Jahve. Tämä on edelleenkin epäselvää monelle kristitylle, vaikka se sanotaan monessa paikassa Uudessa Testamentissa. Jumala itse tuli lihaksi. Juuri kirkkojen järjetön kolminaisuusoppi hämärtää asian.

        Jeesus on myös Luoja. Isän käskystä. Joh.ev. alku!


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Ei aina eroteta Isää, Jeesusta ja enkeleitä. Mutta yleensä Isä vaan sanoo: Tämä on minun rakas Poikani. Kuulkaa häntä.

        Kristinuskon pääopetus on juuri se, minkä juutalaiset hylkäsivät, ja miksi Jeesus tuomittiin Jumalan pilkkaajana, että Jeesus on Vanhan Testamentin Jahve. Tämä on edelleenkin epäselvää monelle kristitylle, vaikka se sanotaan monessa paikassa Uudessa Testamentissa. Jumala itse tuli lihaksi. Juuri kirkkojen järjetön kolminaisuusoppi hämärtää asian.

        Jeesus on myös Luoja. Isän käskystä. Joh.ev. alku!

        Aina moitit kolminaisuusoppia (jota sinänsä en puolusta), mutta mormonien tiallle antama polyteismi se vasta epäraamatullinen onkin!


      • "Raamatussa on puutteita, lisäyksiä ja poistoja ja vääriä käännöksiä ja kopiointeja. Ilmestyskirjan lopussa varoitetaan niitä olevan Ilmestyskirjassa."

        Vuonna 1830 julkaistun mormonien kirjaan on jälkeenpäin tehty 3900 muutosta. Viimeisin vuoden 1981. 3913 Changes in the book of mormon. 2 Nefi 30:6. Voiko tuollaiseen kirjaan luottaa? Ensin on Jumala antanut kirjan ja sen jälkeen olisi Jumala tullut 3900 kertaa toiseen tulokseen ja antanut siitä ilmoituksen????

        Raamatussa ei ole lisäyksiä ja poistoja vaan mormonit sanovat niistä kohdista mitkä ei osu heidän oppiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten suhtaudut Olli näihin Raamatun kohtiin? Eikö noissa jakeissa puhuta samasta persoonasta eli Herrasta joka oli Jumalan enkeli? Jeesuksestahan ei koskaan ole puhuttu enkelinä eli kuka oli tuo Herra jonka sanottiin olevan Jumalan enkeli ja kuka oli tuo enkeli?

        2 Moos. 13:21
        Ja Herra kulki heidän edellänsä, päivällä pilvenpatsaassa johdattaaksensa heitä tietä myöten ja yöllä tulenpatsaassa valaistaksensa heidän kulkunsa niin että he voivat vaeltaa sekä päivällä että yöllä.

        2 Moo.14:19
        Niin Jumalan enkeli, joka oli kulkenut Israelin joukon edellä, siirtyi kulkemaan heidän takanansa; ja pilvenpatsas siirtyi heidän edeltänsä ja asettui heidän taaksensa.

        Raamatussa tuo sama Herra antoi Moosekselle kyvyn halkaista Punaisen meren vedet ja palauttaa ne takaisin. 2 Moos.14:16 ja 26 jae.

        Voin pikkuisen auttaa Mormonin kirjan sanoilla. Tuskimpa Jumala ei unohtaisi Jos Jeesus olisi kyseessä näissä jakeissa. Eli kuka oli tuo alla oleva persoona?


        2 Nefi8:9-10
        9. Heräjä, heräjä! Pukeudu voimaan, sinä Herran käsivarsi; heräjä niin kuin muinaisina päivinä. Etkö sinä ole se, joka löit Raahabin (Egypti) kuoliaaksi ja haavoitit lohikäärmettä?
        10. Etkö sinä ole se, joka kuivasit meren, suuren syvyyden vedet; se joka teit meren syvänteet tieksi lunastettujen kulkea?

        Uusimmassa Raamatussa sanotaan joissakin paikoissa Jeesusta luomattomana enkelinä. Esim. palava pensas.


      • totuusvoittaaaina kirjoitti:

        "Raamatussa on puutteita, lisäyksiä ja poistoja ja vääriä käännöksiä ja kopiointeja. Ilmestyskirjan lopussa varoitetaan niitä olevan Ilmestyskirjassa."

        Onko esim. tässä puute? APT. 2: 39. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
        Pitäisi mormonien mukaan olla että yli 8 vuotiaille lapsille? Tämäkö on puute.
        Ilmestyskirjan lopussa varoitetaan. ILM. 22: 18. Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;
        19. ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.

        Se tarkoittaa juuri lisäyksistä ja poistoista ei siitä että niitä on.


        Vuoden 92 uusin Raamatun käännös on virheellinen. Sitä ei meidän seurakunnassa käytetä. Mutta eikö myös mormoneille annettu kommentoitavaksi tämä käännös. Miksi ette sitten kertoneet käännösvirheistä?

        KR33/38 on luotettava siinä ei ole juurikaan virheitä. Yksi löytyy sananlaskuista 8: 22. Herra loi minut töittensä esikoiseksi, ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkua.
        Pitäisi olla 22. Herra omisti minut tiensä alussa,
        muinaisuudessa, ennen kuin hän oli tehnyt mitään.

        Muita virheitä ei ole, joten Raamattu on luotettava. Luotettavampi kuin teidän muinais egytiläisistä kielistä (mitä ei edes ole) tehty mormonien kirja.

        ""Raamatussa on puutteita, lisäyksiä ja poistoja ja vääriä käännöksiä ja kopiointeja. Ilmestyskirjan lopussa varoitetaan niitä olevan Ilmestyskirjassa."

        Raamattuhan on teidän vihollinen. Ei ihme jos te löydätte sieltä virheitä.


      • exhellari86 kirjoitti:

        ”Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;
        19. ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.”

        Silloin kun tuo kirjoitettiin, ei ollut vielä Raamatuin kaanonia, joka vahvistettiin vasta 300-luvulla. Lainauksen sanat viittaavat siis ainoastaan siihen, mitä Johanneksen Ilmestyksen kirjoittaja on sienipöllyssään raapustanut.

        Myös koko Raamattu on ettei siitä saa pois ottaa eikä lisätä.


      • Olli.S kirjoitti:

        Ei aina eroteta Isää, Jeesusta ja enkeleitä. Mutta yleensä Isä vaan sanoo: Tämä on minun rakas Poikani. Kuulkaa häntä.

        Kristinuskon pääopetus on juuri se, minkä juutalaiset hylkäsivät, ja miksi Jeesus tuomittiin Jumalan pilkkaajana, että Jeesus on Vanhan Testamentin Jahve. Tämä on edelleenkin epäselvää monelle kristitylle, vaikka se sanotaan monessa paikassa Uudessa Testamentissa. Jumala itse tuli lihaksi. Juuri kirkkojen järjetön kolminaisuusoppi hämärtää asian.

        Jeesus on myös Luoja. Isän käskystä. Joh.ev. alku!

        Sana tuli lihaksi Eli Jeesus tuli lihaksi.

        JOH.1: 1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2. Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

        KOL.1: 15. ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
        16. Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,

        Eli Jumala on näkymätön ei henkiruumis. Jeesus tuli lihaksi.

        JOH. 4: 24. Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."

        ROOM.8: 14. Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Ei aina eroteta Isää, Jeesusta ja enkeleitä. Mutta yleensä Isä vaan sanoo: Tämä on minun rakas Poikani. Kuulkaa häntä.

        Kristinuskon pääopetus on juuri se, minkä juutalaiset hylkäsivät, ja miksi Jeesus tuomittiin Jumalan pilkkaajana, että Jeesus on Vanhan Testamentin Jahve. Tämä on edelleenkin epäselvää monelle kristitylle, vaikka se sanotaan monessa paikassa Uudessa Testamentissa. Jumala itse tuli lihaksi. Juuri kirkkojen järjetön kolminaisuusoppi hämärtää asian.

        Jeesus on myös Luoja. Isän käskystä. Joh.ev. alku!

        Sinä et uskalla Olli mennä asiaan eli siihen että Raamatussa ja varsinkin näissä Raamatunkohdissa puhutaan kolmannesta Herrasta Isän, ja Pojan jälkeen. Tuo kolmas Herra on aina ollut Pyhä Henki. Ei Sana eli Jeesus johdattanut Israelilaisia Egyptin orjuudesta ja erämaassa vaan Pyhä Henki eli Gabriel.


      • Anonyymi
        totuusvoittaaaina kirjoitti:

        "Raamatussa on puutteita, lisäyksiä ja poistoja ja vääriä käännöksiä ja kopiointeja. Ilmestyskirjan lopussa varoitetaan niitä olevan Ilmestyskirjassa."

        Onko esim. tässä puute? APT. 2: 39. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
        Pitäisi mormonien mukaan olla että yli 8 vuotiaille lapsille? Tämäkö on puute.
        Ilmestyskirjan lopussa varoitetaan. ILM. 22: 18. Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;
        19. ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.

        Se tarkoittaa juuri lisäyksistä ja poistoista ei siitä että niitä on.


        Vuoden 92 uusin Raamatun käännös on virheellinen. Sitä ei meidän seurakunnassa käytetä. Mutta eikö myös mormoneille annettu kommentoitavaksi tämä käännös. Miksi ette sitten kertoneet käännösvirheistä?

        KR33/38 on luotettava siinä ei ole juurikaan virheitä. Yksi löytyy sananlaskuista 8: 22. Herra loi minut töittensä esikoiseksi, ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkua.
        Pitäisi olla 22. Herra omisti minut tiensä alussa,
        muinaisuudessa, ennen kuin hän oli tehnyt mitään.

        Muita virheitä ei ole, joten Raamattu on luotettava. Luotettavampi kuin teidän muinais egytiläisistä kielistä (mitä ei edes ole) tehty mormonien kirja.

        Sananlaskujen kirjan 8:22 puhuja oli Pyhä Henki eli Gabriel.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Ei aina eroteta Isää, Jeesusta ja enkeleitä. Mutta yleensä Isä vaan sanoo: Tämä on minun rakas Poikani. Kuulkaa häntä.

        Kristinuskon pääopetus on juuri se, minkä juutalaiset hylkäsivät, ja miksi Jeesus tuomittiin Jumalan pilkkaajana, että Jeesus on Vanhan Testamentin Jahve. Tämä on edelleenkin epäselvää monelle kristitylle, vaikka se sanotaan monessa paikassa Uudessa Testamentissa. Jumala itse tuli lihaksi. Juuri kirkkojen järjetön kolminaisuusoppi hämärtää asian.

        Jeesus on myös Luoja. Isän käskystä. Joh.ev. alku!

        Jumala alkoi luoda ainetta eli materiaa jo 6 2/3 vuorokautta mittaista ajanjaksoa ennen Sanan luomista ja Jupiter eli kolob luotiin ennen Sanan luomista kuten OL kirjakin sanoo Aabrahamin kirjan "Kuvio 1. Kolob, joka merkitsee ensimmäistä luotua.
        Ei luodun (Sana) kautta luominen ole mahdollista eikä Johannes ollut näkemässä tuota luomisen alkua joten Johannes puhuu omiaan sanoessaan että Sanan kautta olisi luotu kaikki muu.


      • Anonyymi
        totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Uusimmassa Raamatussa sanotaan joissakin paikoissa Jeesusta luomattomana enkelinä. Esim. palava pensas.

        Palavassa pensaassa oli Pyhä Henki eli Gabriel. Uusimmat Raamatunkäännökset eivät pohjaudu Pyhän Hengen (Gabriel) ilmoituksiin.


      • Raamattu on Jumalan sana. Ei sitä voi muuttaa ei lisätä eikä pois ottaa. Kun lukee Raamattua saa jatkuvia ilmoituksia Pyhältä Hengeltä, että aina avautuu uudet asiat.


        MAP-kirkko opettaa, että Mormonin kirja kuvaa Amerikan mantereen todellisia historiallisia tapahtumia vuoteen 421 asti. Kirjan kuvaamista tapahtumista ei ole tieteellistä näyttöä.

        Vähän myöhemmin myös Martin Harris näki kultalevyt näyssä. Kaikkien kolmen todistajan kohdalla oli siis kyse näystä. Martin Harris sanoo nähneensä Mormonin kirjan levyt "hengellisin" silmin tai näyssä.

        Ensimmäinen suuri tuho tapahtuu Mormonin kirjan mukaan vuoden 34 jaa. paikkeilla. Suuret luonnonmullistukset, maanjäristykset ja pyörretuulet tuhoavat suurimman osan jumalattomista ja jäljelle jääneet vaikeroivat kohtaloaan. Surun keskellä ihmiset saavat kuitenkin kokea ylösnousseen Jeesuksen Kristuksen ilmestyksen. Jeesuksen ilmestyksen sanotaan olevan Mormonin kirjan kohokohta. Jeesus muun muassa opettaa ihmisille vuorisaarnan seuraten ajoittain tarkasti samoja sanoja kuin Raamatussa Matteuksen evankeliumissa oleva versio vuorisaarnasta. Hänen kerrotaan valitsevan opetuslapsia, asettavan ehtoollisen, parantavan sairaita, opettavan ja rukoilevan sekä siunaavan pieniä lapsia.

        Jeesus asettaa mormonien kirjassa ehtoollisen, mutta mormonit ei kuitenkaan vietä ehtoollista. Minkä he ovat kopioineet Matteuksen Evankeliumista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten suhtaudut Olli näihin Raamatun kohtiin? Eikö noissa jakeissa puhuta samasta persoonasta eli Herrasta joka oli Jumalan enkeli? Jeesuksestahan ei koskaan ole puhuttu enkelinä eli kuka oli tuo Herra jonka sanottiin olevan Jumalan enkeli ja kuka oli tuo enkeli?

        2 Moos. 13:21
        Ja Herra kulki heidän edellänsä, päivällä pilvenpatsaassa johdattaaksensa heitä tietä myöten ja yöllä tulenpatsaassa valaistaksensa heidän kulkunsa niin että he voivat vaeltaa sekä päivällä että yöllä.

        2 Moo.14:19
        Niin Jumalan enkeli, joka oli kulkenut Israelin joukon edellä, siirtyi kulkemaan heidän takanansa; ja pilvenpatsas siirtyi heidän edeltänsä ja asettui heidän taaksensa.

        Raamatussa tuo sama Herra antoi Moosekselle kyvyn halkaista Punaisen meren vedet ja palauttaa ne takaisin. 2 Moos.14:16 ja 26 jae.

        Voin pikkuisen auttaa Mormonin kirjan sanoilla. Tuskimpa Jumala ei unohtaisi Jos Jeesus olisi kyseessä näissä jakeissa. Eli kuka oli tuo alla oleva persoona?


        2 Nefi8:9-10
        9. Heräjä, heräjä! Pukeudu voimaan, sinä Herran käsivarsi; heräjä niin kuin muinaisina päivinä. Etkö sinä ole se, joka löit Raahabin (Egypti) kuoliaaksi ja haavoitit lohikäärmettä?
        10. Etkö sinä ole se, joka kuivasit meren, suuren syvyyden vedet; se joka teit meren syvänteet tieksi lunastettujen kulkea?

        Yksi yleisimmistä kritiikeistä on, että Joseph Smith yksinkertaisesti huijasi ja kirjoitti omasta päästään koko kertomuksen. Puolustajien mukaan Smithillä ei olisi voinut olla kykyä itse kirjoittaa rakenteeltaan niin monimutkaista teosta. Toisaalta Smithin kirjallinen tuotanto on laaja, joten hän oli kirjallisesti lahjakas.
        Vuonna 1834 kirjoittamassa ”Mormonism Unvailed” (”Mormonismi Paljastettuna”) Eber D. Howe julkaisi ensimmäistä kertaa teorian, että Joseph Smith olisi plagioinut Mormonin kirjan tarinan pastori Solomon Spauldingin (nimi esiintyy joskus myös muodossa Spalding) romaanista ”Manuscript Found” (”Käsikirjoitus löydetty”). Teorian oli pannut alulle mormoneista erotettu Philastus Hurlbut. Hän oli kuullut Spauldining julkaisemattomasta romaanista ja etsi käsiinsä Spauldining perhettä sekä entisiä ystäviä. Hurlbut keräsi kahdeksan todistusta, jotka väittivät, että Spauldingin romaani, kuten Joseph Smithinkin, viittasi juutalaisen siirtokunnan matkaan Amerikkaan, että kirjan päähenkilöiden nimet olivat Nefi, Lehi, Laban sekä Moroni ja että kirja sisälsi kaupungin nimeltä Sarahemla, samalla tavoin kuin Mormonin kirjakin. Samoin todistukset väittivät, että kirjan juoni koostui kahdesta kilpailevasta ryhmäkunnasta, joista toinen loppujen lopuksi voitti toisen tuhoisassa sodankäynnissä. Tästä teoriasta tuli kriitikoiden standardivastaus Smithin ”kultaraamattu” huijaukseen usean vuosikymmenen ajan. Teoria on esiintynyt suomenkielisessä mormonivastaisessa kirjallisuudessa viime vuosikymmeninä. Teorialla oli kuitenkin useita vakavia aukkoja ja vihdoin vuonna 1884 kauan kadoksissa ollut Spauldingin käsikirjoitus löydettiin. Tekstiä vertailemalla huomattiin, että Spauldingin romaani kertoikin roomalaisen retkikunnan matkasta Britanniaan. Matkan aikana tapahtuneen myrskyn seurauksena retkikunta ajelehti Pohjois-Amerikkaan. Kirjan päähenkilöt eivät olleetkaan Nefi ja Lehi vaan Fabius, Hamboon, Uliboon jne. Yhtään suoraa lainausta ei kirjasta löydy Mormonin kirjaan.[17]
        Tällä hetkellä haastavin teoria Joseph Smithin oletettuna lähteenä Mormonin kirjalle on Ethan Smithin kirjoittama ”View of the Hebrews”. [18], pastori Poultneyssa, julkaisi vuonna 1823 kirjan “View of the Hebrews” ja toisen painoksen vuonna 1825. Kirja ei ole romaani eikä aikakirja vaan yhdistelmä historiaa, otteita, kehotuksia ja teorioita. Kriitikot ovat löytäneet seuraavia yhteneväisyyksiä kirjojen välillä, mutta suoria lainauksia Mormonin kirjaan ei löydy, joten yhteneväisyydet ovat pinnallisia:
        Amerikan intiaanit ovat israelilaisia,
        uskonnollisesta lähtökohdasta tehdyt pitkät matkat,
        viitaukset sotiin ja kirjoittamiseen sekä metallin käyttöön,
        moraaliset sävyt, kuten ylpeyden tuomitseminen
        intiaanien mainitsema ”kadonnut kirja”, jonka he olivat jättäneet Palestiinaan.
        Vanhan Testamentin Jesajan profetioiden lainaukset


      • Olli.S kirjoitti:

        Ei aina eroteta Isää, Jeesusta ja enkeleitä. Mutta yleensä Isä vaan sanoo: Tämä on minun rakas Poikani. Kuulkaa häntä.

        Kristinuskon pääopetus on juuri se, minkä juutalaiset hylkäsivät, ja miksi Jeesus tuomittiin Jumalan pilkkaajana, että Jeesus on Vanhan Testamentin Jahve. Tämä on edelleenkin epäselvää monelle kristitylle, vaikka se sanotaan monessa paikassa Uudessa Testamentissa. Jumala itse tuli lihaksi. Juuri kirkkojen järjetön kolminaisuusoppi hämärtää asian.

        Jeesus on myös Luoja. Isän käskystä. Joh.ev. alku!

        "Juuri kirkkojen järjetön kolminaisuusoppi hämärtää asian."

        Kolmiyhteinen Jumala on totta. Raamattu kertoo vain yhdestä Jumalasta, mutta kolmesta persoonasta.

        MATT. 28: 19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

        Juuri tuolla kaavalla myös mormonit kastavat. Jumalan nimeen. Ei nimiin vaan nimeen yksikössä. 2KOR.13: 13. Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kaikkien teidän kanssanne.

        Kaikista persoonista sanotaan olevan Jumala. Pyhä Henki on APT.5: 3. Mutta Pietari sanoi: "Ananias, miksi on saatana täyttänyt sinun sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä ja kätkit osan maatilan hinnasta?
        4. Eikö se myymätönnä ollut sinun omasi, ja eikö myynnin jälkeenkin sen hinta ollut sinun? Miksi päätit sydämessäsi tämän tehdä? Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle.

        Jeesus on Jumala 1JOH.5: 20. Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.

        Ei ole kolmea Jumalaa vaan ainoastaan yksi Jumala, mutta kolme persoonaa. Joka ei usko kolmiyhteiseen Jumalaa ei usko Jumalaan laisinkaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sananlaskujen kirjan 8:22 puhuja oli Pyhä Henki eli Gabriel.

        Ei ole Sananlaskut ovat Salomon kirjoittamia.

        Tuo kohta Sananl. 8: 22. Herra loi minut töittensä esikoiseksi, ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkua.
        Tämä on virheellinen. Sen on kääntänyt henkilö mikä ei usko kolmiyhteiseen Jumalaan.

        Oikein on 22. Herra omisti minut tiensä alussa,
        muinaisuudessa, ennen kuin hän oli tehnyt mitään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Palavassa pensaassa oli Pyhä Henki eli Gabriel. Uusimmat Raamatunkäännökset eivät pohjaudu Pyhän Hengen (Gabriel) ilmoituksiin.

        Ei ollut kuin Jumala 2MOOS. 2:4. Kun Herra näki hänen tulevan katsomaan, huusi hän, Jumala, hänelle pensaasta ja sanoi: "Mooses, Mooses!" Hän vastasi: "Tässä olen".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Palavassa pensaassa oli Pyhä Henki eli Gabriel. Uusimmat Raamatunkäännökset eivät pohjaudu Pyhän Hengen (Gabriel) ilmoituksiin.

        Ei ollut kuin Jumala.


      • totuusvoittaaaina kirjoitti:

        "Juuri kirkkojen järjetön kolminaisuusoppi hämärtää asian."

        Kolmiyhteinen Jumala on totta. Raamattu kertoo vain yhdestä Jumalasta, mutta kolmesta persoonasta.

        MATT. 28: 19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

        Juuri tuolla kaavalla myös mormonit kastavat. Jumalan nimeen. Ei nimiin vaan nimeen yksikössä. 2KOR.13: 13. Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kaikkien teidän kanssanne.

        Kaikista persoonista sanotaan olevan Jumala. Pyhä Henki on APT.5: 3. Mutta Pietari sanoi: "Ananias, miksi on saatana täyttänyt sinun sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä ja kätkit osan maatilan hinnasta?
        4. Eikö se myymätönnä ollut sinun omasi, ja eikö myynnin jälkeenkin sen hinta ollut sinun? Miksi päätit sydämessäsi tämän tehdä? Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle.

        Jeesus on Jumala 1JOH.5: 20. Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.

        Ei ole kolmea Jumalaa vaan ainoastaan yksi Jumala, mutta kolme persoonaa. Joka ei usko kolmiyhteiseen Jumalaa ei usko Jumalaan laisinkaan.

        "Juuri kirkkojen järjetön kolminaisuusoppi hämärtää asian."

        Jos et usko kolmiyhteiseen Jumalaan, et usko että Jeesus on Jumala tai sitten uskot moneen Jumalaan. Montako noi jumalia on mormoneilla? Eikö hyvä mormoni voi päästä taivaassa jumalaksi?


      • Anonyymi

        Mikä ihmeen jatkuva ilmoitus? Viimeisin profeetan ilmoittama liityy siihen, että montako korvakorua saa olla. Sitä ennen oli mustien pappeuskieltosekoilun lopettanut ilmoitus. Sitä ennen moninainti-ilmoitus ja moninainnin lopettamisilmoitus? Ovatko nuo sekoilut muka Jumalalta peräisin? Onko mitään todellista ilmoitusta? Jos on, kerro ihmeessä!


      • Olli.S kirjoitti:

        Ei aina eroteta Isää, Jeesusta ja enkeleitä. Mutta yleensä Isä vaan sanoo: Tämä on minun rakas Poikani. Kuulkaa häntä.

        Kristinuskon pääopetus on juuri se, minkä juutalaiset hylkäsivät, ja miksi Jeesus tuomittiin Jumalan pilkkaajana, että Jeesus on Vanhan Testamentin Jahve. Tämä on edelleenkin epäselvää monelle kristitylle, vaikka se sanotaan monessa paikassa Uudessa Testamentissa. Jumala itse tuli lihaksi. Juuri kirkkojen järjetön kolminaisuusoppi hämärtää asian.

        Jeesus on myös Luoja. Isän käskystä. Joh.ev. alku!

        Luomattomat ovat Isä Poika ja Pyhä Henki JHVH kolmiyhteinen Jumala , mutta luotuja ovat kaikki enkelit ja ihminen.


      • Anonyymi
        totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Raamattu on täydellinen ei sitä voi täydentää eikä pois ottaa.

        ILM. 22: 18. Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;
        19. ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.

        2 Joh. 9-11 on myös hyvä kohta.


      • totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Myös koko Raamattu on ettei siitä saa pois ottaa eikä lisätä.

        Missä niin sanotaan, vai onko tämä vain oma tulkintasi? Onko 300-luvulla äänestyspäätöksin vahvistettu Raamatun kaanon jotenkin vahvistettu ainoaksi voimassa olevaksi totuudeksi?


      • Olli.S kirjoitti:

        Ei aina eroteta Isää, Jeesusta ja enkeleitä. Mutta yleensä Isä vaan sanoo: Tämä on minun rakas Poikani. Kuulkaa häntä.

        Kristinuskon pääopetus on juuri se, minkä juutalaiset hylkäsivät, ja miksi Jeesus tuomittiin Jumalan pilkkaajana, että Jeesus on Vanhan Testamentin Jahve. Tämä on edelleenkin epäselvää monelle kristitylle, vaikka se sanotaan monessa paikassa Uudessa Testamentissa. Jumala itse tuli lihaksi. Juuri kirkkojen järjetön kolminaisuusoppi hämärtää asian.

        Jeesus on myös Luoja. Isän käskystä. Joh.ev. alku!

        "Jeesus on myös Luoja. Isän käskystä. Joh.ev. alku!"

        Missä mainitaan tuo Isän käsky? JOH.1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2. Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        4. Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        5. Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aina moitit kolminaisuusoppia (jota sinänsä en puolusta), mutta mormonien tiallle antama polyteismi se vasta epäraamatullinen onkin!

        Mormoneilla on jumalia paljon. Ihminen voi tulla jumalaksi jos on ollut hyvä mormoni.


      • exhellari86 kirjoitti:

        Missä niin sanotaan, vai onko tämä vain oma tulkintasi? Onko 300-luvulla äänestyspäätöksin vahvistettu Raamatun kaanon jotenkin vahvistettu ainoaksi voimassa olevaksi totuudeksi?

        Nikeassa torjuttiin areolainen oppi (nykyajan Jehovan todistajat) Hyväksyttiin Apostolien aikainen kolmiyhteinen Jumala oppi.

        Nikean kirkolliskokous eli Ensimmäinen ekumeeninen kirkolliskokous eli yleinen, koko ”yhdeksi, pyhäksi, yhteiseksi ja apostoliseksi” tunnustetun kirkon piispojen kirkolliskokous pidettiin vuonna 325 Nikeassa Bitynian pääkaupungissa, nykyisen Turkin alueella. Tämä oli historiallisesti ensimmäinen yritys saavuttaa yksimielisyys kaikkia kristittyjä edustavassa kirkossa[1].


        Ikonissa Konstantinus Suuri ja kirkkoisät pitelevät Nikean uskontunnustusta.
        Keisari Konstantinus Suuri kutsui kirkolliskokouksen koolle Hosius Kordubalaisen ja paavi Sylvester I:n suosituksesta, koska aleksandrialaisen presbyteerin Areioksen oppi areiolaisuus herätti kirkossa suuria erimielisyyksiä. Areios väitti, että Poika, Kristus, on luotu eikä siten samanarvoinen kuin Isä Jumala. Kokouksessa Areios tuomittiin harhaoppiseksi. Raamatun pohjalta muotoiltiin kristillinen kolminaisuusoppi: ”Jumala on kolmiyhteinen – Isä, Poika ja Pyhä Henki. Kolme persoonaa, mutta vain yksi Jumala.”

        Nikean uskontunnustus
        Ekumeeninen uskontunnustus 300-luvulta.

        Me uskomme yhteen Jumalaan,
        Kaikkivaltiaaseen Isään,
        taivaan ja maan, kaiken näkyvän ja näkymättömän Luojaan.

        Me uskomme yhteen Herraan, Jeesukseen Kristukseen,
        Jumalan ainoaan Poikaan,
        joka on syntynyt Isästä ennen aikojen alkua,
        Jumala Jumalasta,
        valo valosta,
        tosi Jumala tosi Jumalasta,
        syntynyt, ei luotu,
        joka on samaa olemusta kuin Isä
        ja jonka kautta kaikki on saanut syntynsä,
        joka meidän ihmisten
        ja meidän pelastuksemme tähden astui alas taivaista,
        tuli lihaksi Pyhästä Hengestä ja neitsyt Mariasta
        ja syntyi ihmiseksi,
        ristiinnaulittiin meidän puolestamme Pontius Pilatuksen aikana,
        kärsi kuoleman ja haudattiin,
        nousi kuolleista kolmantena päivänä, niin kuin oli kirjoitettu,
        astui ylös taivaisiin,
        istuu Isän oikealla puolella
        ja on kirkkaudessa tuleva takaisin tuomitsemaan eläviä ja kuolleita ja jonka valtakunnalla ei ole loppua.

        Me uskomme Pyhään Henkeen,
        Herraan ja eläväksi tekijään,
        joka lähtee Isästä ja Pojasta,
        jota yhdessä Isän ja Pojan kanssa kumarretaan ja kunnioitetaan
        ja joka on puhunut profeettojen kautta.
        Uskomme yhden, pyhän, yhteisen ja apostolisen kirkon.
        Tunnustamme yhden kasteen syntien anteeksiantamiseksi,
        odotamme kuolleiden ylösnousemusta
        ja tulevan maailman elämää.


      • totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Uusimmassa Raamatussa sanotaan joissakin paikoissa Jeesusta luomattomana enkelinä. Esim. palava pensas.

        "Uusimmassa Raamatussa sanotaan joissakin paikoissa Jeesusta luomattomana enkelinä. Esim. palava pensas."

        Luomaton enkeli on Jeesus.


    • Anonyymi

      Kyllä voi jopa Johannes Kastaja elää tänä päivänä taivaasta alas maan päälle lähetettynä tai inkarnoituneena tai jälleensyntyneenä? Luin eilen Koraanista Marian suuraa ja siinä Johanneksen nimi on YAHYA. Ja todellakin osa tuon suuran tekstistä on toteutunut esim. Turkissa asuvan Harun Yahyan elämässä, joka on Mahdin edelläkävijänä toiminut.
      Mutta Hare Krishna liikkeen kirjoissa on kertomus, että Krishna voi luoda itsestään 10000 kopiota, joista jokainen omaa saman voiman kuin tuo Korkein Jumala. Miksipä siis ei Eliastakin tai Johannes Kastajasta olisi olemassa maan päällä jopa 2-10 eri kopiota tms.

      Entä sitten St. Germain eli 1700-luvulla elänyt suuri nero, josta olevat eräät maalaukset muistuttavat apostoli Johanneksen olemusta. Hänen esikuvansa kertominen loi koko 1800-luvun kaunokirjallisuuden eräät helmet.
      Hänen elämäntarinaansa voidaan pitää innoitteena koko kaunokirjallisuuden olemassaololle. Olisiko hän ollut Euroopan historiassa vilahtanut apostoli Johannes ?????

      Mormoni kirja sanoo: Jokaiselle heimolle on oma pyhä kirjansa. Esim. Joosefille Mormonin kirja, Danille Beowulf jne. Heimoja on ehkä yli 500 pelkästään Ranskassa Josephuksen Juutalaissodan historian mukaan.

      Koraani sanoo: Jokaiselle ajalle on oma pyhä kirjansa. Tämäkin on selviö. Joka ei tunne Kansojen Varallisuutta jäi jälkeen oman aikansa virtauksista jne. Joka ajalle on oma pyhä teoksensa.

      • Anonyymi

        Johannes Kastaja oli minun isäni joka eli 1924-1986 ja isäni isä oli Aamos, Raamatun Aamoksen kirjan kirjoittaja joka eli 1877-1958.


      • Kyllä koraanissa voi olla ja mormonien kirjassa, mutta ei Raamatussa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Johannes Kastaja oli minun isäni joka eli 1924-1986 ja isäni isä oli Aamos, Raamatun Aamoksen kirjan kirjoittaja joka eli 1877-1958.

        HEH HEH HEEE!!!!

        Onpa hyvä vitsi.

        Jumalan sanasta pilkan tekeminen on suuri synti.


      • Anonyymi
        totuusvoittaaaina kirjoitti:

        HEH HEH HEEE!!!!

        Onpa hyvä vitsi.

        Jumalan sanasta pilkan tekeminen on suuri synti.

        "Kyllä voi jopa Johannes Kastaja elää tänä päivänä taivaasta alas maan päälle lähetettynä tai inkarnoituneena tai jälleensyntyneenä? "


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Kyllä voi jopa Johannes Kastaja elää tänä päivänä taivaasta alas maan päälle lähetettynä tai inkarnoituneena tai jälleensyntyneenä? "

        Ei voi.


      • totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Ei voi.

        Kyllä seurakuntia oli paljon ennen vuotta 1830. Jokaisessa seurakunnassa missä Jeesusta julistetaan on Herra läsnä. PS:127: Jos Herra ei huonetta rakenna, niin sen rakentajat turhaan vaivaa näkevät.
        Että Jeesuksen seurakuntia on ollut paljon jo ennen ja jälkeen vuoden 1830. Nämä seurakunnat eivät vaan sano, että meidän seurakunta on ainut minkä Jeesus hyväksyy.


      • Anonyymi
        totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Ei voi.

        Kyllä voi. Alla mm. Sanan eli Jeesuksen kaikki elämät maan päällä.

        6 2/3 vuorokautta mittaisen ajanjakson jälkeen materian luomisen alkamisesta sikisi Jumalan pyhästä hengestä olemassaoloon Sana (Veeda-kirjallisuudessa Garbhodakasayi Visnu eli Vishnu). Sitäkin myöhemmin Sana syntyi Kasyapan ja Aditin poikana Vamana (Veeda-kirjallisuus). Sitä myöhemmin hän syntyi kuningas Dharman ja Murtin poikana Narayana (Veeda-kirjallisuus). Sana syntyi vielä myöhemmin myös Harinin ja Harimedhan poikana Harina (Veeda-kirjallisuus). Sitä myöhemmin Sana syntyi Joosuana, Joosadakin poikana Sakarjan, Berekjan pojan mukaan (Sakarjan kirjan 3 luku jae 1 ja 6 luku jae 11) ja sitäkin myöhemmin Marian poikana Jeesuksena (Matteus 1 luku jae 20 ja 21).


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Kyllä voi jopa Johannes Kastaja elää tänä päivänä taivaasta alas maan päälle lähetettynä tai inkarnoituneena tai jälleensyntyneenä? "

        Todista se sitten että elää. Tai muuten joudut syytteeseen Jumalan sanan väärentämisestä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä voi. Alla mm. Sanan eli Jeesuksen kaikki elämät maan päällä.

        6 2/3 vuorokautta mittaisen ajanjakson jälkeen materian luomisen alkamisesta sikisi Jumalan pyhästä hengestä olemassaoloon Sana (Veeda-kirjallisuudessa Garbhodakasayi Visnu eli Vishnu). Sitäkin myöhemmin Sana syntyi Kasyapan ja Aditin poikana Vamana (Veeda-kirjallisuus). Sitä myöhemmin hän syntyi kuningas Dharman ja Murtin poikana Narayana (Veeda-kirjallisuus). Sana syntyi vielä myöhemmin myös Harinin ja Harimedhan poikana Harina (Veeda-kirjallisuus). Sitä myöhemmin Sana syntyi Joosuana, Joosadakin poikana Sakarjan, Berekjan pojan mukaan (Sakarjan kirjan 3 luku jae 1 ja 6 luku jae 11) ja sitäkin myöhemmin Marian poikana Jeesuksena (Matteus 1 luku jae 20 ja 21).

        Nämä ovat kai Jehovan todistajien kirjallisuutta. Eikö myös mainita, että Jeesus palasi takaisin maapallolle näkymättömänä 1914? Ettei sitä nähnyt kuin Russell.
        Jeesus palaa takaisin näkyvänä.

        MATT. 24:30. Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.

        27. Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä voi. Alla mm. Sanan eli Jeesuksen kaikki elämät maan päällä.

        6 2/3 vuorokautta mittaisen ajanjakson jälkeen materian luomisen alkamisesta sikisi Jumalan pyhästä hengestä olemassaoloon Sana (Veeda-kirjallisuudessa Garbhodakasayi Visnu eli Vishnu). Sitäkin myöhemmin Sana syntyi Kasyapan ja Aditin poikana Vamana (Veeda-kirjallisuus). Sitä myöhemmin hän syntyi kuningas Dharman ja Murtin poikana Narayana (Veeda-kirjallisuus). Sana syntyi vielä myöhemmin myös Harinin ja Harimedhan poikana Harina (Veeda-kirjallisuus). Sitä myöhemmin Sana syntyi Joosuana, Joosadakin poikana Sakarjan, Berekjan pojan mukaan (Sakarjan kirjan 3 luku jae 1 ja 6 luku jae 11) ja sitäkin myöhemmin Marian poikana Jeesuksena (Matteus 1 luku jae 20 ja 21).

        Onko nämä Jehovan todistajien opetuksia. Silloin ovat täyttä huu haata.


      • totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Kyllä seurakuntia oli paljon ennen vuotta 1830. Jokaisessa seurakunnassa missä Jeesusta julistetaan on Herra läsnä. PS:127: Jos Herra ei huonetta rakenna, niin sen rakentajat turhaan vaivaa näkevät.
        Että Jeesuksen seurakuntia on ollut paljon jo ennen ja jälkeen vuoden 1830. Nämä seurakunnat eivät vaan sano, että meidän seurakunta on ainut minkä Jeesus hyväksyy.

        Ainoa Jeesuksen hyväksymä seurakunta on kuulemma mormonit. Kuinka Jeesus voi hyväksyä kirkon missä käydään aseellisia taisteluja. Smith kuoli, kun oli ensin ampunut oman revolverinsa tyhjäksi. Montako surmasi.

        Oikeassa seurakunnassa ei ole aseita. Smitin olisi pitänyt antaa kuolla eikä taistella asein. Eikö Jeesus sanonut, että joka miekkaan tarttuu se miekkaan hukkuu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä voi. Alla mm. Sanan eli Jeesuksen kaikki elämät maan päällä.

        6 2/3 vuorokautta mittaisen ajanjakson jälkeen materian luomisen alkamisesta sikisi Jumalan pyhästä hengestä olemassaoloon Sana (Veeda-kirjallisuudessa Garbhodakasayi Visnu eli Vishnu). Sitäkin myöhemmin Sana syntyi Kasyapan ja Aditin poikana Vamana (Veeda-kirjallisuus). Sitä myöhemmin hän syntyi kuningas Dharman ja Murtin poikana Narayana (Veeda-kirjallisuus). Sana syntyi vielä myöhemmin myös Harinin ja Harimedhan poikana Harina (Veeda-kirjallisuus). Sitä myöhemmin Sana syntyi Joosuana, Joosadakin poikana Sakarjan, Berekjan pojan mukaan (Sakarjan kirjan 3 luku jae 1 ja 6 luku jae 11) ja sitäkin myöhemmin Marian poikana Jeesuksena (Matteus 1 luku jae 20 ja 21).

        Mitä ihme kirjallisuutta tuo on? Ei tuosta ota kukaan selvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johannes Kastaja oli minun isäni joka eli 1924-1986 ja isäni isä oli Aamos, Raamatun Aamoksen kirjan kirjoittaja joka eli 1877-1958.

        Ja minusta meinasi tulla Johannes, mutta äiti muutti sen viime hetkellä Juhaniksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kyllä voi jopa Johannes Kastaja elää tänä päivänä taivaasta alas maan päälle lähetettynä tai inkarnoituneena tai jälleensyntyneenä? "

        Höpö höpö. Hindulaista huuhaata.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja minusta meinasi tulla Johannes, mutta äiti muutti sen viime hetkellä Juhaniksi.

        "Ja minusta meinasi tulla Johannes, mutta äiti muutti sen viime hetkellä Juhaniksi."

        Johannes nimisiä on ollut ja on paljon. Ei esim. Johannes Virolainen ollut Apostoli Johannes vaikka oli politikko ja ministeri.


    • Anonyymi

      Uskonnot ovat väärin. Ne johtavat pahaan psykoosiin ja harhaisuuteen.

      • Vallanpitäjät käyttävät uskontoja omiin tarkoituksiinsa. Silti on oikein uskoa Jeesuksen ja lakata tekemästä ja haluamasta pahaa, mihin pääsee syntien anteeksisaamisen voimalla, mikä tulee Jeesuksen sovitustyöstä.

        Meidän kirkossa on evankeliumi puhtaana ja alkuperäisenä apostolisena oppina. Muissa kirkoissa se on väärien perinnäistietojen ja ihmisoppien turmelemaa. Siksi sitä sanotaan palautetuksi evankeliumiksi.


      • Olli.S kirjoitti:

        Vallanpitäjät käyttävät uskontoja omiin tarkoituksiinsa. Silti on oikein uskoa Jeesuksen ja lakata tekemästä ja haluamasta pahaa, mihin pääsee syntien anteeksisaamisen voimalla, mikä tulee Jeesuksen sovitustyöstä.

        Meidän kirkossa on evankeliumi puhtaana ja alkuperäisenä apostolisena oppina. Muissa kirkoissa se on väärien perinnäistietojen ja ihmisoppien turmelemaa. Siksi sitä sanotaan palautetuksi evankeliumiksi.

        Teidän kirkossa julistetaan niinkuin se on parasta mormoneille.

        Meillä kyllä julistetaan Evankeliumi kuten sa on Raamatussa puhtaana ei lisäyksiä eikä poistoja. Perinnäissäännöt kuuluvat teille ei meille.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Vallanpitäjät käyttävät uskontoja omiin tarkoituksiinsa. Silti on oikein uskoa Jeesuksen ja lakata tekemästä ja haluamasta pahaa, mihin pääsee syntien anteeksisaamisen voimalla, mikä tulee Jeesuksen sovitustyöstä.

        Meidän kirkossa on evankeliumi puhtaana ja alkuperäisenä apostolisena oppina. Muissa kirkoissa se on väärien perinnäistietojen ja ihmisoppien turmelemaa. Siksi sitä sanotaan palautetuksi evankeliumiksi.

        Smithkin halusi vallanpitäjäksi ja sellaiseksi pääsikin, mutta ei sentään presidentiksi asti. Smith käytti myös häikäilemättä hyväkseen keksimäänsä uskontoa j vlehtelemaansa moniavioisuusilmoitusta.
        Kikossanne evnlekiumi on todell likaisena. Itse asiassa eihän se mitään evnkeliumia olekan muutoin kuin itsenne sanomana. Todella ihmisoppien turmelemaa! Joo, snotte sitä "palautetuksi evankeliumiksi", vaikka sillä ei ole mitään tekemistä evnkeliumin kanssa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Smithkin halusi vallanpitäjäksi ja sellaiseksi pääsikin, mutta ei sentään presidentiksi asti. Smith käytti myös häikäilemättä hyväkseen keksimäänsä uskontoa j vlehtelemaansa moniavioisuusilmoitusta.
        Kikossanne evnlekiumi on todell likaisena. Itse asiassa eihän se mitään evnkeliumia olekan muutoin kuin itsenne sanomana. Todella ihmisoppien turmelemaa! Joo, snotte sitä "palautetuksi evankeliumiksi", vaikka sillä ei ole mitään tekemistä evnkeliumin kanssa.

        Keksimäänsä uskontoa?


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Keksimäänsä uskontoa?

        Aivan. Tosin oli hänellä apureitakin. Mm. moninainti-ilmoitus oli ilmeisesti jonkun muun aivoista peräisin, kun Smith ystävineen (mm. veli Hyrum) pohti, että miten Joseph saisi vaimonsa Emman hyväksymään Josephin syrjähyppelyt sen jälkeen kun tämä oli jäänyt kiinni Emman pettämisestä Fanny Algerin kanssa. Niinpä sitten neuvosta kiitollinen Joseph kehitteli moninainti-ilmoituksen ja vieläpä valehteli Jumalan sanoneen, että jos Emma ei tottele, Jumala hävittää hänet.


      • Olli.S kirjoitti:

        Vallanpitäjät käyttävät uskontoja omiin tarkoituksiinsa. Silti on oikein uskoa Jeesuksen ja lakata tekemästä ja haluamasta pahaa, mihin pääsee syntien anteeksisaamisen voimalla, mikä tulee Jeesuksen sovitustyöstä.

        Meidän kirkossa on evankeliumi puhtaana ja alkuperäisenä apostolisena oppina. Muissa kirkoissa se on väärien perinnäistietojen ja ihmisoppien turmelemaa. Siksi sitä sanotaan palautetuksi evankeliumiksi.

        Kristillinen käsitys Jumalan kolmiyhteydestä on lyhyesti muotoiltuna tämä:

        Jumala on olemuksensa puolesta yksi ainoa. Tässä Jumalan ainoaa laatuaan olevassa yhdessä olemuksessa on kolme toisistaan identifioitavissa olevaa tasavertaista jumalallista persoonaa: Isä, Poika, Pyhä Henki.

        • Ei ole kolmea Jumalaa, vaan yksi (1 Kor. 8:4-6).

        • Ei ole yksi jumalallinen persoona, vaan kolme (Matt. 3:16-17; 28:19).

        • Isä ei ole Poika, Poika ei ole Isä, eikä Pyhä Henki ole Isä eikä Poika.

        • Mutta Isä ja Poika ja Pyhä Henki ovat Jumala.



        Kun sanon, että Jumalan olemus on ainoa laatuaan, tarkoitan sitä, että Jumala poikkeaa olemuksensa puolesta siitä, mikä meille on tuttua luomakunnassa. Hänhän on kaiken luoja, eikä siksi voi itse olla aineellinen luotu olento (tämä muuten vastaa rippikoululaisten kysymykseen: Kuka sitten loi Jumalan? Vastaus: Ei kukaan. Jumala on aina ollut olemassa).

        Mutta emme saa unohtaa, että Jumalan olemus ei automaattisesti ole pääteltävissä rinnastamalla se ihmisen olemukseen. Jos kysyisin, montako persoonaa on kynässä, vastaisit, että tyhmä kysymys, ei yhtään. Miksi? Koska kynä ei ole ihminen. Sen olemus on kynän olemus. Ihminen ja kynä kuuluvat eri kategorioihin.

        Koska Jumala ei ole ihminen ei Hänen jumalallinen olemuksensa ole sama kuin ihmisen olento (nyt en puhu Pojan lihaan tulemisesta, inkarnaatiosta). Miksi tämä on hyvä pitää mielessä? Kun kysymme vaikka: ”MitenJumala voi olla yksi ja kolme persoonaa yhtä aikaa?” me järkeilemme helposti, että koska yksi ihmisolento on aina yksi persoona, täytyy Jumalankin olentona olla samanlainen. Siis yksi persoona.

        Kuinka me tiedämme, millainen Jumala on? Raamatun, Jumalan oman ilmoituksen valossa. Raamatun mukaan Jumala on KolmiYkseys


      • Olli.S kirjoitti:

        Vallanpitäjät käyttävät uskontoja omiin tarkoituksiinsa. Silti on oikein uskoa Jeesuksen ja lakata tekemästä ja haluamasta pahaa, mihin pääsee syntien anteeksisaamisen voimalla, mikä tulee Jeesuksen sovitustyöstä.

        Meidän kirkossa on evankeliumi puhtaana ja alkuperäisenä apostolisena oppina. Muissa kirkoissa se on väärien perinnäistietojen ja ihmisoppien turmelemaa. Siksi sitä sanotaan palautetuksi evankeliumiksi.

        Kolme persoonaa, yksi Jumala Pyhässä Raamatussa:

        • Jumala on yksi ainoa (5 Moos. 6:4; Jes. 44:6, 8; Jes. 45:5a)

        • Jumala – Isän persoona (1 Kor. 8:6; Ef. 4:4-6)

        • Jumala – Pojan persoona (Joh. 1:1-5, 14, 18; Joh. 8:58-59; Joh. 10:30-33; Joh. 20:28; Apt. 20:20; Room. 9:5; 10:9-13; Kol. 1:15-16; Kol 2:9; Tiit. 2:13; Hepr. 1:3, 6-10 [vrt. Fil. 2:9-11; 2 Piet. 1:1; 1 Joh. 5:21; myös Jes. 7:14; Jes 9:16)

        • Jumala – Pyhän Hengen persoona (Apt. 5:3-4; Apt. 20:25-27 [vrt. Jes. 6:9-10]; 2 Kor. 3:16-17; Hepr. 10:15-17 [vrt. Jer. 31:31-34])



        Tärkeä ja mielenkiintoinen yksityiskohta:

        Huomaa yllä, miten UT:n inspiroidut kirjoitukset puhuessaan eräissä kohdin Pojasta (esim. Hepr. 1:6-10) ja Pyhästä Hengestä (esim. Apt. 20:25-27) viittaavat sellaisiin VT:n teksteihin, joissa selvästi on kyse Jahvesta (YHVH). Viime viikkoiseen kirjeeseeni viitaten, muista silti, että kyse ei ole siitä, että Jumala vain näyttelisi kolmea "persoonaa", niin kuin näyttelijä valitsee eri roolihahmon eri tilanteissa. Persoonien ero on aito ja todellinen, eikä Isä ole Poika tai Pyhä Henki, eikä Poika ole Pyhä Henki jne. Jahve (YHVH) on kolmiyhteisen Jumalan vanhatestamentillinen nimi.

        Edellä on useita raamatunjakeita ja silti ei suinkaan kaikki, mitä voisimme Jumalan sanasta tähän yhteyteen nostaa. Mutta pyydän sinua viikon mittaan tutkimaan rukoillen omasta raamatustasi näitä jakeita kaikessa rauhassa. Uskon, että niin tehdessäsi, Pyhä Henki kirkastaa sinulle tätä asiaa lisää.


      • totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Teidän kirkossa julistetaan niinkuin se on parasta mormoneille.

        Meillä kyllä julistetaan Evankeliumi kuten sa on Raamatussa puhtaana ei lisäyksiä eikä poistoja. Perinnäissäännöt kuuluvat teille ei meille.

        Usko nyt jo Olli, ettei meillä ole mitään perinnäissääntöjä. Teillä on ei meillä.


      • Olli.S kirjoitti:

        Vallanpitäjät käyttävät uskontoja omiin tarkoituksiinsa. Silti on oikein uskoa Jeesuksen ja lakata tekemästä ja haluamasta pahaa, mihin pääsee syntien anteeksisaamisen voimalla, mikä tulee Jeesuksen sovitustyöstä.

        Meidän kirkossa on evankeliumi puhtaana ja alkuperäisenä apostolisena oppina. Muissa kirkoissa se on väärien perinnäistietojen ja ihmisoppien turmelemaa. Siksi sitä sanotaan palautetuksi evankeliumiksi.

        "Vallanpitäjät käyttävät uskontoja omiin tarkoituksiinsa."

        Eikö Smith yrittänyt päästä presidentiksi? Olisiko silloin käyttänyt mormonien uskoa vallanpito välineenä?


      • totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Kolme persoonaa, yksi Jumala Pyhässä Raamatussa:

        • Jumala on yksi ainoa (5 Moos. 6:4; Jes. 44:6, 8; Jes. 45:5a)

        • Jumala – Isän persoona (1 Kor. 8:6; Ef. 4:4-6)

        • Jumala – Pojan persoona (Joh. 1:1-5, 14, 18; Joh. 8:58-59; Joh. 10:30-33; Joh. 20:28; Apt. 20:20; Room. 9:5; 10:9-13; Kol. 1:15-16; Kol 2:9; Tiit. 2:13; Hepr. 1:3, 6-10 [vrt. Fil. 2:9-11; 2 Piet. 1:1; 1 Joh. 5:21; myös Jes. 7:14; Jes 9:16)

        • Jumala – Pyhän Hengen persoona (Apt. 5:3-4; Apt. 20:25-27 [vrt. Jes. 6:9-10]; 2 Kor. 3:16-17; Hepr. 10:15-17 [vrt. Jer. 31:31-34])



        Tärkeä ja mielenkiintoinen yksityiskohta:

        Huomaa yllä, miten UT:n inspiroidut kirjoitukset puhuessaan eräissä kohdin Pojasta (esim. Hepr. 1:6-10) ja Pyhästä Hengestä (esim. Apt. 20:25-27) viittaavat sellaisiin VT:n teksteihin, joissa selvästi on kyse Jahvesta (YHVH). Viime viikkoiseen kirjeeseeni viitaten, muista silti, että kyse ei ole siitä, että Jumala vain näyttelisi kolmea "persoonaa", niin kuin näyttelijä valitsee eri roolihahmon eri tilanteissa. Persoonien ero on aito ja todellinen, eikä Isä ole Poika tai Pyhä Henki, eikä Poika ole Pyhä Henki jne. Jahve (YHVH) on kolmiyhteisen Jumalan vanhatestamentillinen nimi.

        Edellä on useita raamatunjakeita ja silti ei suinkaan kaikki, mitä voisimme Jumalan sanasta tähän yhteyteen nostaa. Mutta pyydän sinua viikon mittaan tutkimaan rukoillen omasta raamatustasi näitä jakeita kaikessa rauhassa. Uskon, että niin tehdessäsi, Pyhä Henki kirkastaa sinulle tätä asiaa lisää.

        Jumala sanoi Jobille: JOB. 38: 4. Missä olit silloin, kun minä maan perustin? Ilmoita se, jos ymmärryksesi riittää.

        Ei Job voinut olla taivaassa, kuten mormonit väittää, koska Jumala kysyy missä olit silloin?


    • Vain ja vain Raamattu on epäraamatullista. Raamatussa kerrotaan
      - monista muistakin kirjoista ja
      - niitä on.
      - Jatkuva ilmoitus on raamatullista jo senkin takia, että siinä kerrotaan Jumalan elävän tänäkin päivänä ja toimivan. Kun Jumalan teot tänä päivänä kirjoitetaan ylös, se on pyhä kirjoitus.

      Ilmestyskirjan lopun varoitus tarkoittaa, että
      - olemassaolevia kirjoituksia ei saa muutella
      - joku on niitä jo muutellut siinä muodossa kuin me nyt ne saamme.

      • Anonyymi

        Jatkuva ilmoitus ei ole raamatullista, jos ilmoituksia ovat moninainnt ja rotusorrot, kuten mormoneilla.


      • Jatkuva ilmoitus on Raamattu. Eikä mikään mormonien kirja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jatkuva ilmoitus ei ole raamatullista, jos ilmoituksia ovat moninainnt ja rotusorrot, kuten mormoneilla.

        Rotusorto?


      • Olli.S kirjoitti:

        Rotusorto?

        Jatkuva ilmoitus on esimerkiksi kirkon historia. Onko se loppunut? Ettei kirkkoa ole? Ettei se ole Jeesuksen kirkon historia vaan onkin luopuneen kirkon historia? Mitä eroa on kirkkohistorialla ja Apostolien teoilla?


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Rotusorto?

        Luit oikein. Jos se piti lopettaa ilmoituksella, onhan sen pitänyt lkaakin ilmoituksella.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Jatkuva ilmoitus on esimerkiksi kirkon historia. Onko se loppunut? Ettei kirkkoa ole? Ettei se ole Jeesuksen kirkon historia vaan onkin luopuneen kirkon historia? Mitä eroa on kirkkohistorialla ja Apostolien teoilla?

        Kirkkonne historia on luopuneen kirkon historia. Olette luopuneet lähimmäisenrakkaudesta ja korvanneet sen itsekkyydellä, josta monininti on karmein esimerkki.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luit oikein. Jos se piti lopettaa ilmoituksella, onhan sen pitänyt lkaakin ilmoituksella.

        Koska on harrastettu kirkossa rotusortoa? Rasismia on ollut niinkuin Yhdysvalloissa vieläkin. Kaikki ihmiset ovat tasa- arvoisia Jumalan edessä. Mutta Amerikassa löydettiin heti Mormonin kirjasta perusteita rasismille. Asia on korjattu.

        Jumalakin kyllä vihaa syntiä, eikä voi hyväksyä sitä pienemmässäkään määrin. Mutta rakastaa kaikkia, ja kaikki ovat synnintekijöitä, mutta saavat armon katuessaan ja tehdessään parannuksen.

        Parannukseen kuuluu usko Jeesukseen eli evankeliumiin. Meidän kirkossa se on puhtaana, muilla ei. Muut eivät myöskään tiedä, mitä Jeesus tänään sanoo, tai eivät usko sitä. Vihamiehiä sille löytyy. Huonoja olisimme, jos ei Saatana ja hänen kätyrinsä meitä vastustaisi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kirkkonne historia on luopuneen kirkon historia. Olette luopuneet lähimmäisenrakkaudesta ja korvanneet sen itsekkyydellä, josta monininti on karmein esimerkki.

        Moninainti? Itsekkyys? Lähimmäisen rakkauden puute? Kauheita syytöksiä.

        Kyllä kirkko koostuu erittäin kunniallisista ja kunnollisista ihmisistä. Ja näin on ollut aina. Myös panetteluja on todistettavasti ollut aina. Ja se vaan tuossa jatkuu apinointina syytöksistä.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Koska on harrastettu kirkossa rotusortoa? Rasismia on ollut niinkuin Yhdysvalloissa vieläkin. Kaikki ihmiset ovat tasa- arvoisia Jumalan edessä. Mutta Amerikassa löydettiin heti Mormonin kirjasta perusteita rasismille. Asia on korjattu.

        Jumalakin kyllä vihaa syntiä, eikä voi hyväksyä sitä pienemmässäkään määrin. Mutta rakastaa kaikkia, ja kaikki ovat synnintekijöitä, mutta saavat armon katuessaan ja tehdessään parannuksen.

        Parannukseen kuuluu usko Jeesukseen eli evankeliumiin. Meidän kirkossa se on puhtaana, muilla ei. Muut eivät myöskään tiedä, mitä Jeesus tänään sanoo, tai eivät usko sitä. Vihamiehiä sille löytyy. Huonoja olisimme, jos ei Saatana ja hänen kätyrinsä meitä vastustaisi.

        Miksi heittäydyt tietämättömäksi? Avointa rotusortoa oli kirkossasi vuoteen 1978 asti! Ja kai muistat kirkkosi PROFEETTA Brigham Youngin sanat:

        "Näette joitakin ihmissuvun luokkia, jotka ovat mustia, moukkamaisia, epämiellyttäviä, tavoiltaan alhaisia, villejä sekä näköjään melkein täysin ilman kaikkia älyn siunauksia, joista ihmiskunta yleensä nauttii. Ensimmäinen ihminen, joka teki inhottavan veljenmurhan rikoksen, on oleva kirottu kauimmin kaikista Aadamin lapsista. Kain tappoi veljensä. Kain olisi voitu tappaa, ja se olisi päättänyt tuon ihmisten sukulinjan. Niin ei käynyt, ja Herra pani häneen merkin, joka on lattea nenä ja musta iho. Tutki ihmiskuntaa aina vedenpaisumuksen päättymiseen, ja silloin toinen kirous lausutaan samasta rodusta - että heidän piti oleman "palvelijoiden palvelijoita", ja niin on tapahtuva, kunnes kirous poistetaan; eivätkä neekeriorjuuden vastustajat voi asialle mitään, eivätkä he voi muuttaa säädöstä yhtään."
        Presidentti Brigham Young,
        Journal of Discourses, Vol. 7, s. 290, 1859.

        Kuitenkin jo orjuuden aikaan oli lukuisia rotusortoa vastustaneita ihmisiä, mm. kveekarit, jotka toimivat oman henkensäkin uhalla. Ja tietekin virallisesti Pohjoiset osavaltiot vastustivt orjuutta ja se oli olennainen syy myöskin sisällissotaan.

        Niin kauan puolustelet synnintekijööitä kun et tuomitse piispa Snown ja itsensä Smithin tekoja. On irvokasta väittää kirkkosasi puhtaaksi ja mainita Jeesus kirkkosi yhteydessä.

        Ja se mainitsemasi evankeliumi ei todellakaan tarkoita Smithin oppia!


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Moninainti? Itsekkyys? Lähimmäisen rakkauden puute? Kauheita syytöksiä.

        Kyllä kirkko koostuu erittäin kunniallisista ja kunnollisista ihmisistä. Ja näin on ollut aina. Myös panetteluja on todistettavasti ollut aina. Ja se vaan tuossa jatkuu apinointina syytöksistä.

        Miksi kiellät tosiasiat? Miksi väität kunnollisiksi ihmisiksi sellaisia, jotka harjoittivat pikkutyttöjen moninaintia ja heitä, jotka eivät tuomitse sitä?


      • Raamattu on täysin Raamatullinen Jumalan sanaa

        Mormonien kirja on huijausta.

        Jatkuvia ilmoituksia on Raamattu täynnä. Kun lukee Raamattua Pyhä Henki avaa meille monet kohdat ja antaa ymmärryksen. Lisäykset ei ole jatkuvia ilmoituksia.


      • Olli.S kirjoitti:

        Jatkuva ilmoitus on esimerkiksi kirkon historia. Onko se loppunut? Ettei kirkkoa ole? Ettei se ole Jeesuksen kirkon historia vaan onkin luopuneen kirkon historia? Mitä eroa on kirkkohistorialla ja Apostolien teoilla?

        Kaikki eivät ole luopuneet. Seurakuntia on ollut Jeesuksen ajasta tähän päivään saakka. Vaan mormonit sanovat että heillä on ainut seurakunta minkä Jeesus hyväksyy. Näin ei ole Vaan Jeesuksen kaikki seurakunnat ovat Jeesuksen hyväksymiä.

        ROOM. 10: 9. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        10. sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.

        JOH. 6: 29. Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".

        Mormonit pitävät uskoa omana ansionaan ei Jumalan tekona.

        JOH. 6: 53. Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.
        54. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
        55. Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma

        Mormonit ei vietä ehtoollista.


      • Olli.S kirjoitti:

        Jatkuva ilmoitus on esimerkiksi kirkon historia. Onko se loppunut? Ettei kirkkoa ole? Ettei se ole Jeesuksen kirkon historia vaan onkin luopuneen kirkon historia? Mitä eroa on kirkkohistorialla ja Apostolien teoilla?

        Raamattu päättyy Johanneksen Ilmestyskirjaan. Siinä on uudet taivaat ja maat. Siihen se loppuu. Ei siihen enään mitään voi lisätä. Pyhä Henki antaa meille jatkuvia ilmoituksia, kun luemme Raamattua ja rukoilemme. Ei niitä tule yksin mormonien presidentille (ei tule ollenkaan).


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luit oikein. Jos se piti lopettaa ilmoituksella, onhan sen pitänyt lkaakin ilmoituksella.

        Rotusortoja vastusti John F Kennedy. Hän otti Martin Luther Kingin valkoiseen taloon pari päivää ennen kuin hänet ammuttiin. Rotusorto kyllä loppui lainsäädännöllä ei mormonien ilmoituksilla.


      • Olli.S kirjoitti:

        Koska on harrastettu kirkossa rotusortoa? Rasismia on ollut niinkuin Yhdysvalloissa vieläkin. Kaikki ihmiset ovat tasa- arvoisia Jumalan edessä. Mutta Amerikassa löydettiin heti Mormonin kirjasta perusteita rasismille. Asia on korjattu.

        Jumalakin kyllä vihaa syntiä, eikä voi hyväksyä sitä pienemmässäkään määrin. Mutta rakastaa kaikkia, ja kaikki ovat synnintekijöitä, mutta saavat armon katuessaan ja tehdessään parannuksen.

        Parannukseen kuuluu usko Jeesukseen eli evankeliumiin. Meidän kirkossa se on puhtaana, muilla ei. Muut eivät myöskään tiedä, mitä Jeesus tänään sanoo, tai eivät usko sitä. Vihamiehiä sille löytyy. Huonoja olisimme, jos ei Saatana ja hänen kätyrinsä meitä vastustaisi.

        "Huonoja olisimme, jos ei saatana ja hänen kätyrinsä meitä vastustaisi."

        Hyviä olisitte jos se ei teitä kannattaisi.


      • Anonyymi
        totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Kaikki eivät ole luopuneet. Seurakuntia on ollut Jeesuksen ajasta tähän päivään saakka. Vaan mormonit sanovat että heillä on ainut seurakunta minkä Jeesus hyväksyy. Näin ei ole Vaan Jeesuksen kaikki seurakunnat ovat Jeesuksen hyväksymiä.

        ROOM. 10: 9. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        10. sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.

        JOH. 6: 29. Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".

        Mormonit pitävät uskoa omana ansionaan ei Jumalan tekona.

        JOH. 6: 53. Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.
        54. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
        55. Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma

        Mormonit ei vietä ehtoollista.

        Itselle :Raamattu on antanut ohjenuorat ,elämän oikeuden mukaisuuden periaatteisiin. Monesti en ole osannut elää kuten isokirja on opettavainen,mutta pyrkimys on ollut sellainen.

        Ihminen on virheellinen ,etenkin allekirjoittanut. Pääsääntöisesti uskon tuomioon joka ei ole käsissämme.Siksi jätän tuon tuomion korkeimman käsiin ,niin itseni kuin muiden osalta ja kuljen tieni lopuun niin kuin se on määrätty ,tuomitsematta ,mutta en välittämättä,jättäen tuon tuomion viimeisen käteen ,myös osaltani.

        En usko kirkkoon ,sen seiniin .Uskon tuon kulkevan sydämmessäni ,missä olenkin ja tuon varjeluksen ja kaitsemuksen olevan viimeisellä kanssani anteksi antamukseniin ,jos niin voi minulle tehdä.

        Luojani minua varjelkoon ja tekoni anteeksi antakoon ,sillä minä olen ihminen joka ei ole osannut elää herrassa niinkuin ehkä pitäisi ,mutta tekoni ei ihmis maailmassa ole pahoja ,vaan monesti auttavaisiakin,jotka tulkitaan väätin ,sillä ihmisillä on ahneus ja toisen ylitse pääsemisen tarkoitus .Varjele heikkouksilta noita sillä ne luovat sinut kohteeksi ja heikoksi.

        Maailmassa on sotia ja pahutta .Mikäli eläisimme puolustamatta kansakuntiamme ja lähimmäisiämme olisimme uhreja ,mutta sanassa kääntäisimme poskemme .Kuinka ihminen siis voisi ?? Elää yhdessä ,etä vältyisimme tuolta vihalta ja tuomiolta? Pieni kulkija .


      • Anonyymi

        Kyllä heillä joitakin ainakin oli Utahissakin. Tässä vielä mormoniajatuksia sata vuotta orjuuden päättymisen jälkeen. Ollihan yrittää väitää, että mormonit olisivat olleet rasisteja vain orjuuden aikaan.

        http://exmormoni.blogspot.com/2016/11/


      • Ei ollut. Ei varmaan sallittu jäsenille. En tiedä tarkemmin. Intiaanit ajateltiin israelilaisiksi .

        Nuo sinun kaikki selittelysi ovat uskoa luterilaiseen ym teologiaan. Ei meidän pidä usko muutakuin mitä Raamattu oikeasti sanoo ja Jeesus tänä päivänä. Se on kilvoitusta huomata se. Se on yhtä vaikeaa kuin juutalaisille uskoa, että Jeesus oli Messias.

        Jos on väärät perinnäistiedot, on vaikea huomata Jeesus tänä päivänä. Se vaatii rehellistä rukousta ja kysymistä suoraan Jumalalta. Mikä kirkoista on oikea vai onko mikään? Varmasti uskonpuhdistus oli Jumalan teko. Niin on meidän kirkkommekin. Jeesus tulee pian, sitten nähdään.


      • Anonyymi
        totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Rotusortoja vastusti John F Kennedy. Hän otti Martin Luther Kingin valkoiseen taloon pari päivää ennen kuin hänet ammuttiin. Rotusorto kyllä loppui lainsäädännöllä ei mormonien ilmoituksilla.

        Mormonien ITSENSÄ harjoittama sisäinen rotusorto loppui "ilmoituksella", joka tuli sopivasti sen jälkeen kun kirkkoa uhattiin verovapauden menetysellä, jos avoin rotusorto ei lopu. Ja tuo ilmoitus tuli siis vasta vuonna 1978 eli pitkän aikaa Kennedyn kuoleman jälkeen.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Ei ollut. Ei varmaan sallittu jäsenille. En tiedä tarkemmin. Intiaanit ajateltiin israelilaisiksi .

        Nuo sinun kaikki selittelysi ovat uskoa luterilaiseen ym teologiaan. Ei meidän pidä usko muutakuin mitä Raamattu oikeasti sanoo ja Jeesus tänä päivänä. Se on kilvoitusta huomata se. Se on yhtä vaikeaa kuin juutalaisille uskoa, että Jeesus oli Messias.

        Jos on väärät perinnäistiedot, on vaikea huomata Jeesus tänä päivänä. Se vaatii rehellistä rukousta ja kysymistä suoraan Jumalalta. Mikä kirkoista on oikea vai onko mikään? Varmasti uskonpuhdistus oli Jumalan teko. Niin on meidän kirkkommekin. Jeesus tulee pian, sitten nähdään.

        Jaahas. Nyt mormonit itkevät pois hyvin asiallisen kirjoittelijan (Totuusvoittaaaina) kirjoituksia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itselle :Raamattu on antanut ohjenuorat ,elämän oikeuden mukaisuuden periaatteisiin. Monesti en ole osannut elää kuten isokirja on opettavainen,mutta pyrkimys on ollut sellainen.

        Ihminen on virheellinen ,etenkin allekirjoittanut. Pääsääntöisesti uskon tuomioon joka ei ole käsissämme.Siksi jätän tuon tuomion korkeimman käsiin ,niin itseni kuin muiden osalta ja kuljen tieni lopuun niin kuin se on määrätty ,tuomitsematta ,mutta en välittämättä,jättäen tuon tuomion viimeisen käteen ,myös osaltani.

        En usko kirkkoon ,sen seiniin .Uskon tuon kulkevan sydämmessäni ,missä olenkin ja tuon varjeluksen ja kaitsemuksen olevan viimeisellä kanssani anteksi antamukseniin ,jos niin voi minulle tehdä.

        Luojani minua varjelkoon ja tekoni anteeksi antakoon ,sillä minä olen ihminen joka ei ole osannut elää herrassa niinkuin ehkä pitäisi ,mutta tekoni ei ihmis maailmassa ole pahoja ,vaan monesti auttavaisiakin,jotka tulkitaan väätin ,sillä ihmisillä on ahneus ja toisen ylitse pääsemisen tarkoitus .Varjele heikkouksilta noita sillä ne luovat sinut kohteeksi ja heikoksi.

        Maailmassa on sotia ja pahutta .Mikäli eläisimme puolustamatta kansakuntiamme ja lähimmäisiämme olisimme uhreja ,mutta sanassa kääntäisimme poskemme .Kuinka ihminen siis voisi ?? Elää yhdessä ,etä vältyisimme tuolta vihalta ja tuomiolta? Pieni kulkija .

        Usko Jeesukseen.

        APT. 16: 30. Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
        31. Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä heillä joitakin ainakin oli Utahissakin. Tässä vielä mormoniajatuksia sata vuotta orjuuden päättymisen jälkeen. Ollihan yrittää väitää, että mormonit olisivat olleet rasisteja vain orjuuden aikaan.

        http://exmormoni.blogspot.com/2016/11/

        Ahaa minun kirjoitus on poistettu. Kyse oli tummista orjista Amerikassa ja siitä että oliko niitä mormoneilla?


      • Olli.S kirjoitti:

        Ei ollut. Ei varmaan sallittu jäsenille. En tiedä tarkemmin. Intiaanit ajateltiin israelilaisiksi .

        Nuo sinun kaikki selittelysi ovat uskoa luterilaiseen ym teologiaan. Ei meidän pidä usko muutakuin mitä Raamattu oikeasti sanoo ja Jeesus tänä päivänä. Se on kilvoitusta huomata se. Se on yhtä vaikeaa kuin juutalaisille uskoa, että Jeesus oli Messias.

        Jos on väärät perinnäistiedot, on vaikea huomata Jeesus tänä päivänä. Se vaatii rehellistä rukousta ja kysymistä suoraan Jumalalta. Mikä kirkoista on oikea vai onko mikään? Varmasti uskonpuhdistus oli Jumalan teko. Niin on meidän kirkkommekin. Jeesus tulee pian, sitten nähdään.

        Intiaanit ovat kaukana Israelilaisista. He ovat tulleet kaakkois Aasiasta. Ja esim. Inkoilla on tuhansia vuosia pitkä kulttuuri ja pakana usko. Etteivät he voineet olla näitä mormonien kirjan Amerikkaan siirtyneitä Juutalaisia.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Moninainti? Itsekkyys? Lähimmäisen rakkauden puute? Kauheita syytöksiä.

        Kyllä kirkko koostuu erittäin kunniallisista ja kunnollisista ihmisistä. Ja näin on ollut aina. Myös panetteluja on todistettavasti ollut aina. Ja se vaan tuossa jatkuu apinointina syytöksistä.

        Mutta mitenkäs se "yhden vaimon mies"?
        Oletko sinä ja kirkkosi vanhimmat Suomessa ja USA:ssa yhden vaimon miehiä? Jos ette, miksi ette?


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Ei ollut. Ei varmaan sallittu jäsenille. En tiedä tarkemmin. Intiaanit ajateltiin israelilaisiksi .

        Nuo sinun kaikki selittelysi ovat uskoa luterilaiseen ym teologiaan. Ei meidän pidä usko muutakuin mitä Raamattu oikeasti sanoo ja Jeesus tänä päivänä. Se on kilvoitusta huomata se. Se on yhtä vaikeaa kuin juutalaisille uskoa, että Jeesus oli Messias.

        Jos on väärät perinnäistiedot, on vaikea huomata Jeesus tänä päivänä. Se vaatii rehellistä rukousta ja kysymistä suoraan Jumalalta. Mikä kirkoista on oikea vai onko mikään? Varmasti uskonpuhdistus oli Jumalan teko. Niin on meidän kirkkommekin. Jeesus tulee pian, sitten nähdään.

        Kyllä oli, mutta tietenkään Olli ei sitä "tiedä". Tässä huonona käännöksenä:

        Myöhempien aikojen pyhien liike on ollut vaihtelevia ja ristiriitaisia opetuksia orjuuteen . Varhainen kääntyneitä alun perin peräisin Pohjois Yhdysvalloissa ja vastakkaiset orjuutta , luullen tuettiin Mormonin Raamatun. Kun kirkon pohja siirtyi orja tila on Missourin ja sai Etelä käännynnäisiä, kirkon johtajat alkoivat omistaa orjia. Uudet pyhät kirjoitukset paljastettiin opettamatta häiritsemään muiden orjia. Muutama orjaomistaja liittyi kirkkoon ja vei orjansa mukanaan Nauvoossa, Illinoisissa , vaikka Illinois oli vapaa valtio .

        Joseph Smithin kuoleman jälkeen kirkko jakautui. Suurin joukko seurasi Brigham Youngia , joka tuki orjuutta, mutta vastusti väärinkäyttöä, sallien orjuutettujen miesten ja naisten tuomisen alueelle, mutta kielsi heidän jälkeläistensä orjuuttamisen ja vaatii heidän suostumuksensa ennen muuttoa ja siitä tuli Jeesuksen Kristuksen kirkko. Myöhempien Aikojen Pyhät (LDS-kirkko). Pienempi joukko seurasi Joseph Smith III: ta , joka vastusti orjuutta ja josta tuli Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen uudelleenorganisoitu kirkko (RLDS). Young johti seuraajansa Utahiin, missä hän johti orjuuden laillistamiseen Utahin alueella . Brigham Young opetti, että orjuus oli määrätty jumalalle, ja opetti, että republikaanien puolueen pyrkimykset orjuuden poistamiseksi olivat Jumalan säädösten vastaisia ​​ja lopulta epäonnistuvat. Hän rohkaisi myös jäseniä osallistumaan Intian orjakauppaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi heittäydyt tietämättömäksi? Avointa rotusortoa oli kirkossasi vuoteen 1978 asti! Ja kai muistat kirkkosi PROFEETTA Brigham Youngin sanat:

        "Näette joitakin ihmissuvun luokkia, jotka ovat mustia, moukkamaisia, epämiellyttäviä, tavoiltaan alhaisia, villejä sekä näköjään melkein täysin ilman kaikkia älyn siunauksia, joista ihmiskunta yleensä nauttii. Ensimmäinen ihminen, joka teki inhottavan veljenmurhan rikoksen, on oleva kirottu kauimmin kaikista Aadamin lapsista. Kain tappoi veljensä. Kain olisi voitu tappaa, ja se olisi päättänyt tuon ihmisten sukulinjan. Niin ei käynyt, ja Herra pani häneen merkin, joka on lattea nenä ja musta iho. Tutki ihmiskuntaa aina vedenpaisumuksen päättymiseen, ja silloin toinen kirous lausutaan samasta rodusta - että heidän piti oleman "palvelijoiden palvelijoita", ja niin on tapahtuva, kunnes kirous poistetaan; eivätkä neekeriorjuuden vastustajat voi asialle mitään, eivätkä he voi muuttaa säädöstä yhtään."
        Presidentti Brigham Young,
        Journal of Discourses, Vol. 7, s. 290, 1859.

        Kuitenkin jo orjuuden aikaan oli lukuisia rotusortoa vastustaneita ihmisiä, mm. kveekarit, jotka toimivat oman henkensäkin uhalla. Ja tietekin virallisesti Pohjoiset osavaltiot vastustivt orjuutta ja se oli olennainen syy myöskin sisällissotaan.

        Niin kauan puolustelet synnintekijööitä kun et tuomitse piispa Snown ja itsensä Smithin tekoja. On irvokasta väittää kirkkosasi puhtaaksi ja mainita Jeesus kirkkosi yhteydessä.

        Ja se mainitsemasi evankeliumi ei todellakaan tarkoita Smithin oppia!

        Oliko mormonien opissa jatkuvaa ilmoitusta rotusorron loppumisesta?


      • totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Intiaanit ovat kaukana Israelilaisista. He ovat tulleet kaakkois Aasiasta. Ja esim. Inkoilla on tuhansia vuosia pitkä kulttuuri ja pakana usko. Etteivät he voineet olla näitä mormonien kirjan Amerikkaan siirtyneitä Juutalaisia.

        Onpas sinulla alkeelkisen vähän tietoja asiasta. Näitä on tutkittu jo paljon pidemmälle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä oli, mutta tietenkään Olli ei sitä "tiedä". Tässä huonona käännöksenä:

        Myöhempien aikojen pyhien liike on ollut vaihtelevia ja ristiriitaisia opetuksia orjuuteen . Varhainen kääntyneitä alun perin peräisin Pohjois Yhdysvalloissa ja vastakkaiset orjuutta , luullen tuettiin Mormonin Raamatun. Kun kirkon pohja siirtyi orja tila on Missourin ja sai Etelä käännynnäisiä, kirkon johtajat alkoivat omistaa orjia. Uudet pyhät kirjoitukset paljastettiin opettamatta häiritsemään muiden orjia. Muutama orjaomistaja liittyi kirkkoon ja vei orjansa mukanaan Nauvoossa, Illinoisissa , vaikka Illinois oli vapaa valtio .

        Joseph Smithin kuoleman jälkeen kirkko jakautui. Suurin joukko seurasi Brigham Youngia , joka tuki orjuutta, mutta vastusti väärinkäyttöä, sallien orjuutettujen miesten ja naisten tuomisen alueelle, mutta kielsi heidän jälkeläistensä orjuuttamisen ja vaatii heidän suostumuksensa ennen muuttoa ja siitä tuli Jeesuksen Kristuksen kirkko. Myöhempien Aikojen Pyhät (LDS-kirkko). Pienempi joukko seurasi Joseph Smith III: ta , joka vastusti orjuutta ja josta tuli Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen uudelleenorganisoitu kirkko (RLDS). Young johti seuraajansa Utahiin, missä hän johti orjuuden laillistamiseen Utahin alueella . Brigham Young opetti, että orjuus oli määrätty jumalalle, ja opetti, että republikaanien puolueen pyrkimykset orjuuden poistamiseksi olivat Jumalan säädösten vastaisia ​​ja lopulta epäonnistuvat. Hän rohkaisi myös jäseniä osallistumaan Intian orjakauppaan.

        Orjuushan loppui sisällissotaan. Mites nuo ajat nyt oikein täsmäävät.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Onpas sinulla alkeelkisen vähän tietoja asiasta. Näitä on tutkittu jo paljon pidemmälle.

        Joseph Smithillä (ja sinulla Olli) on tosi alkeelliset tiedot intiaaneista. He EIVÄT ole lähi-itäläisten jälkeläisiä!


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Orjuushan loppui sisällissotaan. Mites nuo ajat nyt oikein täsmäävät.

        Etkö tosiaan tiedä? Young oli kirkon johtaja 1847 - 1877. Sisällissota loppui 1865. Mormoneilla avoin rotusorto kesti vuoteen 1978 asti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etkö tosiaan tiedä? Young oli kirkon johtaja 1847 - 1877. Sisällissota loppui 1865. Mormoneilla avoin rotusorto kesti vuoteen 1978 asti.

        Niin, ei varmasti ollut mormoneilla orjia sisällissodan alusta lähtien, eikä paljoa sitä ennenkään.
        Rotusortoa ei koskaan. Jos oli niin sitten on naisten sortoa vieläkin. Rasismia oli niinkuin muillakin siihen aikaan. Ei sitä silloin koettu rasismiksi ja Mormonin kirjassa tummaa ihoa nefiläiset sanovat kiroukseksi.

        Nyt kirkossa ajatellaan, että tumman ihon ajatteleminen kiroukseksi oli kirkossa rasismia. Virheitä on tehty.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Niin, ei varmasti ollut mormoneilla orjia sisällissodan alusta lähtien, eikä paljoa sitä ennenkään.
        Rotusortoa ei koskaan. Jos oli niin sitten on naisten sortoa vieläkin. Rasismia oli niinkuin muillakin siihen aikaan. Ei sitä silloin koettu rasismiksi ja Mormonin kirjassa tummaa ihoa nefiläiset sanovat kiroukseksi.

        Nyt kirkossa ajatellaan, että tumman ihon ajatteleminen kiroukseksi oli kirkossa rasismia. Virheitä on tehty.

        No kun nimenomaan oli. BY toi orjuuden Utahiinkin.

        Nimenomaan avoimen rotusorron vuoksi mormonikirkkoa uhkasi verovapauden menetys 1970-luvulla. Niinpä johtajien oli pakko tehtailla "Jumalan ilmoitus", joka lopeeti avoimen rotusorron.

        Niin, naisten sortoa teillä on vieläkin. Hyvä että edes sen tajuat.

        Hyvä että huomaat muutkin "Jumalanne tekemät" virheet. Young perusteli orjuutta nimenomaan Jumalan määräyksenä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No kun nimenomaan oli. BY toi orjuuden Utahiinkin.

        Nimenomaan avoimen rotusorron vuoksi mormonikirkkoa uhkasi verovapauden menetys 1970-luvulla. Niinpä johtajien oli pakko tehtailla "Jumalan ilmoitus", joka lopeeti avoimen rotusorron.

        Niin, naisten sortoa teillä on vieläkin. Hyvä että edes sen tajuat.

        Hyvä että huomaat muutkin "Jumalanne tekemät" virheet. Young perusteli orjuutta nimenomaan Jumalan määräyksenä.

        Rasismista luopuminen on ollut muulle valkoiselle väestölle vielä vaikeampaa kuin kirkon väelle.

        Naisten asemasta pitää kysyä kirkon naisilta. Kyllä he ovat sitä mieltä, että joskus miehet käyttävät valtaansa väärin, mutta muuten naisen asema on hyvä ja tasa- arvoinen kirkossa. Näin minä olen kuullut.

        Samoin mustat sanovat ettei kirkossa ole minkäänlaista rasismia ja menneisyyden virheet on korjattu.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Rasismista luopuminen on ollut muulle valkoiselle väestölle vielä vaikeampaa kuin kirkon väelle.

        Naisten asemasta pitää kysyä kirkon naisilta. Kyllä he ovat sitä mieltä, että joskus miehet käyttävät valtaansa väärin, mutta muuten naisen asema on hyvä ja tasa- arvoinen kirkossa. Näin minä olen kuullut.

        Samoin mustat sanovat ettei kirkossa ole minkäänlaista rasismia ja menneisyyden virheet on korjattu.

        Höpöhöpö. Kirkko tuli todellakin jälkijunassa luopuessaan rasismista vasta vuonna 1978. Se oli pakon edessä, kun muut Amerikassa olivat jo lähes kokonaan luopuneet siitä.

        Naisilla ei ole tasa-arvoa kun ei ole mahdollisuutta pappeuteen. Ota huomioon, että kirkkosi naiset on aivopesty siihen, että heille ei kuulu pappeutta. Samoin olivat tummaihoiset ennen.

        Hyvä että VIHDOIN kirkossanne ei ole rasismia. Hyvä että menneisyyden virheet o korjattu. Ja mitä muuta mieltä mustat kirkossa sitten vosiivat olla?

        Kaikki kirkkonne sekoilut osoittavat, että se ei ole mikään Kristuksen perustama kirkko, vaan Joseph Smithin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö. Kirkko tuli todellakin jälkijunassa luopuessaan rasismista vasta vuonna 1978. Se oli pakon edessä, kun muut Amerikassa olivat jo lähes kokonaan luopuneet siitä.

        Naisilla ei ole tasa-arvoa kun ei ole mahdollisuutta pappeuteen. Ota huomioon, että kirkkosi naiset on aivopesty siihen, että heille ei kuulu pappeutta. Samoin olivat tummaihoiset ennen.

        Hyvä että VIHDOIN kirkossanne ei ole rasismia. Hyvä että menneisyyden virheet o korjattu. Ja mitä muuta mieltä mustat kirkossa sitten vosiivat olla?

        Kaikki kirkkonne sekoilut osoittavat, että se ei ole mikään Kristuksen perustama kirkko, vaan Joseph Smithin.

        Kysy kirkon mustilta ja naisilta älä minulta. Kysy rehellisesti ja avoimin mielin. Kysy rukouksessa Jumalalta.

        Uskonasioista ei voi saada oikeaa tietoa, jos ei nöyrry rukoukseen ja hengelliseen tutkimiseen. Maallinen lähtökohta yksinomaisena johtaa tuollaisiin tuloksiin ja johtopäätöksiin.


      • totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Usko Jeesukseen.

        APT. 16: 30. Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
        31. Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".

        Meillä ja mormoneilla on eri Jeesus.

        Me uskomme Jeesukseen JOH: 1: 1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala

        14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
        Uskomme Jeesukseen joka syntyi Betlehemissä ja naulittiin ristille ja sovitti meidän syntimme. Nousi ruumiillisesti kuolleista ja istuu Isän Jumalan oikealla puolella. Ja on kerran tuleva takaisin tuomitsemaan eläviä ja kuolleita.


        Mormonit uskoo, että Jeesus ja saatana oli veljeksiä. Silloin heidät on molemmat luotuja ja Jeesus ei ole Jumala. Tai sitten molemmat on luomattomia ja myös saatana on jumala. He olivat eri mieltä syntiinlankeemuksesta. Jeesus kuulemma kannatti ja saatana vastusti (vaikka syntiinlankeemus oli saatanan voitto) Miksi Jeesus olisi kannattanut jos Jeesus kerran joutuu sovittamaan ristinkuolemalla kaikkien synnit? Mormonit uskovat moneen Jumalaan. Ei ihme jos saatanakin on yksi näissä. Eivät usko kolmiyhteiseen Jumalaan silloin heillä on monta Jumalaa tai sitten ei muut kuin Isä Jumala ole Jumala.
        Se mikä Jeesus hyväksyy ainoastaan kirkoksi mormonien kirkon ei ole sama mikä Jeesus on Raamatussa ja mihin me Kristityt uskomme. Meillä kaikkilla on Jeesuksen hyväksymä kirkko.


      • Olli.S kirjoitti:

        Onpas sinulla alkeelkisen vähän tietoja asiasta. Näitä on tutkittu jo paljon pidemmälle.

        "Onpas sinulla alkeelkisen vähän tietoja asiasta. Näitä on tutkittu jo paljon pidemmälle."

        Joo kyllä dna ei sovi Israeliin vaan kaakkois Aasiaan. Eikä noin pienestä määrästä mormoneja olisi tullut noin isia kansaa kuin intiaanit olivat. Miksi sitten heillä oli ollut jo pitkä pakana uskonto?


      • Olli.S kirjoitti:

        Orjuushan loppui sisällissotaan. Mites nuo ajat nyt oikein täsmäävät.

        Ei loppunut van sen jälkeen kiihtyi. Afrikasta käytiin hakemassa lisää näitä mustia orjia.


      • totuusvoittaaaina kirjoitti:

        "Onpas sinulla alkeelkisen vähän tietoja asiasta. Näitä on tutkittu jo paljon pidemmälle."

        Joo kyllä dna ei sovi Israeliin vaan kaakkois Aasiaan. Eikä noin pienestä määrästä mormoneja olisi tullut noin isia kansaa kuin intiaanit olivat. Miksi sitten heillä oli ollut jo pitkä pakana uskonto?

        Ja intiaanit ovat erinäköisiä kuin mitä on Israelilaiset.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Kysy kirkon mustilta ja naisilta älä minulta. Kysy rehellisesti ja avoimin mielin. Kysy rukouksessa Jumalalta.

        Uskonasioista ei voi saada oikeaa tietoa, jos ei nöyrry rukoukseen ja hengelliseen tutkimiseen. Maallinen lähtökohta yksinomaisena johtaa tuollaisiin tuloksiin ja johtopäätöksiin.

        Miski pitäisi kysyä aivopestyiltä? Järkevät mustat ja naiset ovat jo lähteneet kirkosta! Jumalan vastaus on selvä. Rasismi ja sovinismi eivät kuulu ihmisyyteen.

        Väärien gurujen seuraaminen johtaa jopa siihen, että omaan rasismiin ja sovinismiin syyllinen onkin muka Jumala!


      • Olli.S kirjoitti:

        Niin, ei varmasti ollut mormoneilla orjia sisällissodan alusta lähtien, eikä paljoa sitä ennenkään.
        Rotusortoa ei koskaan. Jos oli niin sitten on naisten sortoa vieläkin. Rasismia oli niinkuin muillakin siihen aikaan. Ei sitä silloin koettu rasismiksi ja Mormonin kirjassa tummaa ihoa nefiläiset sanovat kiroukseksi.

        Nyt kirkossa ajatellaan, että tumman ihon ajatteleminen kiroukseksi oli kirkossa rasismia. Virheitä on tehty.

        Mustien orjuus kesti ainakin vuoteen 1865. Mutta sen jälkeen he myös joutuivat tekemään kaikki likaiset hommat ja huolla palkalla. Pitkään kesti ennen kuin mustat ovat päässeet esim. yliopistoon ja parempiin virkoihin.

        Orjuus Yhdysvalloissa oli orjuuden laillinen instituutio Yhdysvalloissa vielä maan itsenäistymisen 1776 jälkeen aina vuoteen 1865 asti, jolloin Yhdysvaltain perustuslain 13. lisäys kielsi orjuuden ja pakkotyön – muuten kuin rangaistuksena rikoksista – liittovaltion alueella.[1][2] Suurin osa Yhdysvalloissa orjina pidetyistä ihmisistä oli Afrikasta tuotuja mustia ja heidän Amerikassa syntyneitä jälkeläisiään.

        Nykyisten Yhdysvaltojen alueelle ensimmäiset afrikkalaisperäiset orjat tuotiin vuonna 1619 Virginiaan. Vielä Yhdysvaltain itsenäistymiseen johtaneen Amerikan vallankumouksen aikaan orjuus oli laillista kaikissa kolmessatoista Yhdysvaltain liittovaltion muodostaneissa siirtokunnassa.[1] Orjat oli pysyvästi ja laillisesti esineellistetty toisten ihmisten omaisuudeksi. Orjilla ei siis ollut mitään päätäntävaltaa oman elämänsä suhteen. Heitä voitiin esimerkiksi myydä kuin mitä tahansa muuta kauppatavaraa. Heidän työnsä hedelmät puolestaan kuuluivat itseoikeutetusti heidän omistajilleen.

        Aluksi uusia orjia tuotiin laivoilla Länsi-Afrikasta, mutta myöhemmin kansainvälisen orjakaupan vähentyessä orjat olivat aiempien orjien jälkeläisiä. Peter Parishin arvion mukaan nykyisten Yhdysvaltain alueelle kuljetettiin kaikkiaan vähintään 420 000 orjaa.


      • "Vain ja vain Raamattu on epäraamatullista"

        Ei ole Raamattu on Jumalan sanaa. Raamatussa on kaikki jatkuvat ilmoitukset. Mitkä tulevat lisäyksenä Raamattuun eivät tule Jumalalta.


      • Olli.S kirjoitti:

        Onpas sinulla alkeelkisen vähän tietoja asiasta. Näitä on tutkittu jo paljon pidemmälle.

        "Onpas sinulla alkeelkisen vähän tietoja asiasta. Näitä on tutkittu jo paljon pidemmälle."

        Veivätkö he Israelista inkojen pakana uskon ja kulttuurin mukanaan?


      • Olli.S kirjoitti:

        Rasismista luopuminen on ollut muulle valkoiselle väestölle vielä vaikeampaa kuin kirkon väelle.

        Naisten asemasta pitää kysyä kirkon naisilta. Kyllä he ovat sitä mieltä, että joskus miehet käyttävät valtaansa väärin, mutta muuten naisen asema on hyvä ja tasa- arvoinen kirkossa. Näin minä olen kuullut.

        Samoin mustat sanovat ettei kirkossa ole minkäänlaista rasismia ja menneisyyden virheet on korjattu.

        Monissa seurakunnissa USA:ssa oli mustia enemmistö. Valko ihoiset oli vähemmistönä.


    • Anonyymi

      Mormonismi on täyttä totta vaikka sen keksijä Joseph Smith oli rikollinen joka kuoli tulitaistelussa huijaamiaan ihmisiä vastaan.

      • Anonyymi

        Se on totta vain mormonihypnoosiin joutuneille.


      • Profeetta Joseph Smith ei ollut syyllistynyt niihin rikoksiin, joista häntä syytettiin. Hänet murhattiin kännisen lynkkausjoukon toimesta, joita kiihoitettiin juuri samanlaisilla panetteluilla kuin tässäkin keskustelussa esiintyy, vaikka tosiasiat ovat tutkittavissa historiasta ja osoittavat hänet vanhurskaaksi Jumalan mieheksi.

        Ihmiset aina uskovat mieluummin pahantahtoisia juoruja. Tässä tapauksessa on levittämässä suuret joukot vastustajia ja vihamiehiä Saatanan johdolla. Tottakai Jumalan työtä vastustetaan, muuten olisimme varmasti väärällä tiellä.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Profeetta Joseph Smith ei ollut syyllistynyt niihin rikoksiin, joista häntä syytettiin. Hänet murhattiin kännisen lynkkausjoukon toimesta, joita kiihoitettiin juuri samanlaisilla panetteluilla kuin tässäkin keskustelussa esiintyy, vaikka tosiasiat ovat tutkittavissa historiasta ja osoittavat hänet vanhurskaaksi Jumalan mieheksi.

        Ihmiset aina uskovat mieluummin pahantahtoisia juoruja. Tässä tapauksessa on levittämässä suuret joukot vastustajia ja vihamiehiä Saatanan johdolla. Tottakai Jumalan työtä vastustetaan, muuten olisimme varmasti väärällä tiellä.

        Kyllä Joseph ja kirkkonsa harjoitti moninaintia, vaikka valehtelikin loppuun asti, että sitä ei harjoiteta. Ei sellainen ole mikään vanhurskas Jumalan mies!

        Ei tässä vastusteta Jumalan työtä vaan saatanan. Smith tsekin myönsi, että aina ei voi tietää, että tulevatko ilmoitukset Jumalata, saatanalta vaiko ihmismielestä. Näin hän myönsi epäonnistuttuaan MK:n tekijänoikeuksien myynnissä Kanadaan, vaikka väitti ensin Jumalan antaneen asiaa koskevan ilmoituksen. On täysin selvää, että moninainti-ilmoitus ei tullut Jumalalta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Joseph ja kirkkonsa harjoitti moninaintia, vaikka valehtelikin loppuun asti, että sitä ei harjoiteta. Ei sellainen ole mikään vanhurskas Jumalan mies!

        Ei tässä vastusteta Jumalan työtä vaan saatanan. Smith tsekin myönsi, että aina ei voi tietää, että tulevatko ilmoitukset Jumalata, saatanalta vaiko ihmismielestä. Näin hän myönsi epäonnistuttuaan MK:n tekijänoikeuksien myynnissä Kanadaan, vaikka väitti ensin Jumalan antaneen asiaa koskevan ilmoituksen. On täysin selvää, että moninainti-ilmoitus ei tullut Jumalalta.

        Ei ole mitään moninaintia, mitähän sekin tarkoittaa.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Ei ole mitään moninaintia, mitähän sekin tarkoittaa.

        Aivan varmasti oli! Kirkko itsekin esittelee museona BY:n taloa, jossa moninaintia harjoitettiin oikein olan takaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aivan varmasti oli! Kirkko itsekin esittelee museona BY:n taloa, jossa moninaintia harjoitettiin oikein olan takaa.

        Moninaintia olan takaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Joseph ja kirkkonsa harjoitti moninaintia, vaikka valehtelikin loppuun asti, että sitä ei harjoiteta. Ei sellainen ole mikään vanhurskas Jumalan mies!

        Ei tässä vastusteta Jumalan työtä vaan saatanan. Smith tsekin myönsi, että aina ei voi tietää, että tulevatko ilmoitukset Jumalata, saatanalta vaiko ihmismielestä. Näin hän myönsi epäonnistuttuaan MK:n tekijänoikeuksien myynnissä Kanadaan, vaikka väitti ensin Jumalan antaneen asiaa koskevan ilmoituksen. On täysin selvää, että moninainti-ilmoitus ei tullut Jumalalta.

        Pyhän Hengen työn väittäminen Saatanan työksi on vaarallista ihmisen pelastukselle. Tutki tarkkaan ennenkuin menet sanomaan jostakin sellaista.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Pyhän Hengen työn väittäminen Saatanan työksi on vaarallista ihmisen pelastukselle. Tutki tarkkaan ennenkuin menet sanomaan jostakin sellaista.

        Saatanan työ väittäminen Pyhän Hengen työksi on vaarallista ihmisen pelastukselle. Tutki tarkkaan ennenkuin menet sanomaan jostakin sellaista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saatanan työ väittäminen Pyhän Hengen työksi on vaarallista ihmisen pelastukselle. Tutki tarkkaan ennenkuin menet sanomaan jostakin sellaista.

        Se ei ole ollenkaan niin vaarallista, sitähän tehdään koko ajan, maailmallisuus on juuri sitä, ihminen erehtyy. Kaikki erehtyvät silloin tällöin.

        Mutta jos tietää ja tuntee, sydämessä resonoi, että nyt tuo profeetta saattaa puhua Jumalan suulla, niinkuin fariseukset tunsivat, kun Jeesus puhui ja teki ihmeitään, ja silti väittää sitä Saatanan työksi, niin se on asia, josta heti on syytä tehdä parannus.

        Mormonin kirja ja Jeesuksen Kristuksen Kirkko ovat ihmeitä, ja niissä puhuu Pyhä Jumala itse näkyvästi ja konkreettisesti, samoin herätykset - ylilyöntejä niissä kyllä tapahtuu, se on eri asia - jolloin niiden sanominen Saatanan työksi on väärin, ja nimenomaan vaarallista koko pelastukselle.


      • Olli.S kirjoitti:

        Ei ole mitään moninaintia, mitähän sekin tarkoittaa.

        "Ei ole mitään moninaintia, mitähän sekin tarkoittaa."

        Toisessa paikassahan sinä kannatat moniavioisuutta????


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Se ei ole ollenkaan niin vaarallista, sitähän tehdään koko ajan, maailmallisuus on juuri sitä, ihminen erehtyy. Kaikki erehtyvät silloin tällöin.

        Mutta jos tietää ja tuntee, sydämessä resonoi, että nyt tuo profeetta saattaa puhua Jumalan suulla, niinkuin fariseukset tunsivat, kun Jeesus puhui ja teki ihmeitään, ja silti väittää sitä Saatanan työksi, niin se on asia, josta heti on syytä tehdä parannus.

        Mormonin kirja ja Jeesuksen Kristuksen Kirkko ovat ihmeitä, ja niissä puhuu Pyhä Jumala itse näkyvästi ja konkreettisesti, samoin herätykset - ylilyöntejä niissä kyllä tapahtuu, se on eri asia - jolloin niiden sanominen Saatanan työksi on väärin, ja nimenomaan vaarallista koko pelastukselle.

        Kyllä se on vaarallista, että Saatanan työtä (mm. rasimsi, sovinismi, moninaintioppi) väitetään Jumalan tai Pyhän Hengen työksi.

        Jokainen täysijärkinen tajuaa, että "profeetta" Smith ei puhunut Jumalan vaan Saatanan suulla.

        Mormonin kirjassa on ihmettä vain se, että joku vielä nykyaikana siihen uskoo!


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Moninaintia olan takaa?

        Taas tästä kohtaa Olli on itkenyt vastaukseni pois!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taas tästä kohtaa Olli on itkenyt vastaukseni pois!

        En minä. Minusta on sitä parempi mitä selvemmin panettelujesi onttous paljastuu omista sanoistasi.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        En minä. Minusta on sitä parempi mitä selvemmin panettelujesi onttous paljastuu omista sanoistasi.

        Ja tähänkin kirjoittamani vastaus on poistunut! Omituista! Ei siinä ollut mitään sääntöjen vastaista. Onko tästäkin tulossa mormonien hymistelypalsta?


      • totuusvoittaaaina kirjoitti:

        "Ei ole mitään moninaintia, mitähän sekin tarkoittaa."

        Toisessa paikassahan sinä kannatat moniavioisuutta????

        Moniavioisuus oli, eihän sitä tarvitse millään tavoin kieltää. Moninainti viittaa johonkin ihan muuhun. Propagandasana. Vastustajien rienausta pyhiä avioliittoja kohtaan, mistä oli kysymys.

        Ikuinen avioliitto on lujempi, pyhempi ja laillisempi, sitovampi kuin tavallinen, koska se jatkuu kuoleman jälkeen. Ei välttämättä kaikkien kohdalla juuri sen ihmisen kanssa, jonka kanssa toimitus suoritetaan . Eihän toimituksissa aina edes asianomaiset ole läsnä. Joseph ja Brigham ym veivät monia naisia ikuiseen avioliittoon toimituksilla, vaikkeivät henkilökohtaisesti olleet heidän puolisojaan ainakaan tässä maailmassa.

        Jokainen rakastaa ketä rakastaa ja saa taivaassa sen, jonka kanssa se on molemminpuolista, oli niitä sitten monta tai yksi. Sitä ikuisen avioliiton oppi minun mielestäni tarkoittaa, eikä ollenkaan tarkoita pelkästään mormoneja, paitsi että kaikki ne tullaan toimittamaan maan päällä temppeleissä viimeistään tuhatvuotisen valtakunnan aikana. Taivaassa ei mennä naimisiin, oli enkelit siellä miten ovat. Ja oli siellä enkelinä kuka on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on vaarallista, että Saatanan työtä (mm. rasimsi, sovinismi, moninaintioppi) väitetään Jumalan tai Pyhän Hengen työksi.

        Jokainen täysijärkinen tajuaa, että "profeetta" Smith ei puhunut Jumalan vaan Saatanan suulla.

        Mormonin kirjassa on ihmettä vain se, että joku vielä nykyaikana siihen uskoo!

        Ei väitetä tuommoista. Vastattu jo sata kertaa.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Moniavioisuus oli, eihän sitä tarvitse millään tavoin kieltää. Moninainti viittaa johonkin ihan muuhun. Propagandasana. Vastustajien rienausta pyhiä avioliittoja kohtaan, mistä oli kysymys.

        Ikuinen avioliitto on lujempi, pyhempi ja laillisempi, sitovampi kuin tavallinen, koska se jatkuu kuoleman jälkeen. Ei välttämättä kaikkien kohdalla juuri sen ihmisen kanssa, jonka kanssa toimitus suoritetaan . Eihän toimituksissa aina edes asianomaiset ole läsnä. Joseph ja Brigham ym veivät monia naisia ikuiseen avioliittoon toimituksilla, vaikkeivät henkilökohtaisesti olleet heidän puolisojaan ainakaan tässä maailmassa.

        Jokainen rakastaa ketä rakastaa ja saa taivaassa sen, jonka kanssa se on molemminpuolista, oli niitä sitten monta tai yksi. Sitä ikuisen avioliiton oppi minun mielestäni tarkoittaa, eikä ollenkaan tarkoita pelkästään mormoneja, paitsi että kaikki ne tullaan toimittamaan maan päällä temppeleissä viimeistään tuhatvuotisen valtakunnan aikana. Taivaassa ei mennä naimisiin, oli enkelit siellä miten ovat. Ja oli siellä enkelinä kuka on.

        Moninaintia mormoneilla oli. Sanalla on toki kaksikin merkitystä, mutta molemmat pätevät mormonien touhuihin.

        Sen sijaan vääristelemäsi sana ikuisen avioliiton oppi ei sisällä lainkaan vaimojen lukumäärää, vaikka Smithin lanseeraama moniavioisuusilmoitus nmenomaan sisältää. Olet siis siltäkin osin epärehellinen.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Ei väitetä tuommoista. Vastattu jo sata kertaa.

        Et ole onnistunut kiistämään yhtäkään kertaa.


      • Olli.S kirjoitti:

        Moniavioisuus oli, eihän sitä tarvitse millään tavoin kieltää. Moninainti viittaa johonkin ihan muuhun. Propagandasana. Vastustajien rienausta pyhiä avioliittoja kohtaan, mistä oli kysymys.

        Ikuinen avioliitto on lujempi, pyhempi ja laillisempi, sitovampi kuin tavallinen, koska se jatkuu kuoleman jälkeen. Ei välttämättä kaikkien kohdalla juuri sen ihmisen kanssa, jonka kanssa toimitus suoritetaan . Eihän toimituksissa aina edes asianomaiset ole läsnä. Joseph ja Brigham ym veivät monia naisia ikuiseen avioliittoon toimituksilla, vaikkeivät henkilökohtaisesti olleet heidän puolisojaan ainakaan tässä maailmassa.

        Jokainen rakastaa ketä rakastaa ja saa taivaassa sen, jonka kanssa se on molemminpuolista, oli niitä sitten monta tai yksi. Sitä ikuisen avioliiton oppi minun mielestäni tarkoittaa, eikä ollenkaan tarkoita pelkästään mormoneja, paitsi että kaikki ne tullaan toimittamaan maan päällä temppeleissä viimeistään tuhatvuotisen valtakunnan aikana. Taivaassa ei mennä naimisiin, oli enkelit siellä miten ovat. Ja oli siellä enkelinä kuka on.

        Moninaintia on kun voi yli 60 vuotias mies ottaa vaimoksi alle 20 vuotiaan tytön!!!


      • Olli.S kirjoitti:

        Moniavioisuus oli, eihän sitä tarvitse millään tavoin kieltää. Moninainti viittaa johonkin ihan muuhun. Propagandasana. Vastustajien rienausta pyhiä avioliittoja kohtaan, mistä oli kysymys.

        Ikuinen avioliitto on lujempi, pyhempi ja laillisempi, sitovampi kuin tavallinen, koska se jatkuu kuoleman jälkeen. Ei välttämättä kaikkien kohdalla juuri sen ihmisen kanssa, jonka kanssa toimitus suoritetaan . Eihän toimituksissa aina edes asianomaiset ole läsnä. Joseph ja Brigham ym veivät monia naisia ikuiseen avioliittoon toimituksilla, vaikkeivät henkilökohtaisesti olleet heidän puolisojaan ainakaan tässä maailmassa.

        Jokainen rakastaa ketä rakastaa ja saa taivaassa sen, jonka kanssa se on molemminpuolista, oli niitä sitten monta tai yksi. Sitä ikuisen avioliiton oppi minun mielestäni tarkoittaa, eikä ollenkaan tarkoita pelkästään mormoneja, paitsi että kaikki ne tullaan toimittamaan maan päällä temppeleissä viimeistään tuhatvuotisen valtakunnan aikana. Taivaassa ei mennä naimisiin, oli enkelit siellä miten ovat. Ja oli siellä enkelinä kuka on.

        John F Kennedy sai kannatuksensa mustilta eri seurakunnista, vaikka Kennedy oli katolinen.


    • Anonyymi

      Mormonin kirja on kuitenkin kehittyneempi kuin raamattu. Uskon kehitykseen, siksi valitsen Mormonin kirjan lukemistokseni.

      • "Mormonin kirja on kuitenkin kehittyneempi kuin raamattu. Uskon kehitykseen, siksi valitsen Mormonin kirjan lukemistokseni."

        Mutta Raamattu on oikein ja mormonien kirja pelkkää satua.


      • totuusvoittaaaina kirjoitti:

        "Mormonin kirja on kuitenkin kehittyneempi kuin raamattu. Uskon kehitykseen, siksi valitsen Mormonin kirjan lukemistokseni."

        Mutta Raamattu on oikein ja mormonien kirja pelkkää satua.

        Ihan oikein sanoi. Sinä puolustat väärää asiaa. Kirkkojen väärää Raamatun tulkintaa, jonka Jumalan, Korkeimman, ja Jeesuksen Kristuksen suora ilmoitus, Mormonin kirja korjaa selkeästi.


      • Olli.S kirjoitti:

        Ihan oikein sanoi. Sinä puolustat väärää asiaa. Kirkkojen väärää Raamatun tulkintaa, jonka Jumalan, Korkeimman, ja Jeesuksen Kristuksen suora ilmoitus, Mormonin kirja korjaa selkeästi.

        Meillä kyllä tulkitaan Raamattu oikein. Tulikitaanko teillä mormonien kirja oikein?


      • Olli.S kirjoitti:

        Ihan oikein sanoi. Sinä puolustat väärää asiaa. Kirkkojen väärää Raamatun tulkintaa, jonka Jumalan, Korkeimman, ja Jeesuksen Kristuksen suora ilmoitus, Mormonin kirja korjaa selkeästi.

        Mormonien kirja ei korvaa Raamattua. Raamattu on Jumalan sana ja on peruuttamaton. Joka tuo toista Evankeliumia on kirottu.


    • Anonyymi

      Viestejä katoaa...

    • Anonyymi

      Lueskelin eilen Tuomaan evankeliumia ja jo aiemmin olen hieman vilkaissut YouTube videoita Brahma jumalan toimista kaikkeudessa. Näyttäisi siltä, että mormonien oppi planeetasta, jolla Jumala (Jaakob Vanhurskas?) asusti olisi melkoisessa määrin Tuomaan Evankeliumin mukainen. Siinä mielessä voi vain ihmetellä kuinka paljon jatkuvan ilmoituksen tasalla he ovatkaan. Siinä yhdistyvät niin Tuomaan evankeliumin, hindulaisuuden ja Koraanien parhaiden käännösten esittelemät henkiset ideat. Varmaa on, että mormoneilla on joskus ollut käytössä armolahjojen koko kirjo eli myös henkien erottamisen armolahja. Erityisen voimakas tiedon sanojen armolahja ei ole ainoa hallitseva piirre siis.

      Koraanin mukaan Kaikki pyhät kirjoitukset ovat tärkeitä ja niihin on uskottava. Sen sijaan Evankelis-Luterilainen kirkko on lähinnä Galatian seurakunta, joka ei niin helposti siedä mitään vierasta oppia. Kuitenkin kun Jeesus on lähtemässä pois Profeetta Isaksi arabien keskuuteen niin Tuomaan evankeliumista voi päätellä, että hän jättää kirkon johdon ja johtamisen muiden tahojen haltuun kuin Galatian seurakunnan. Sitä en tiedä tuleeko siitä onnistunut ratkaisu vai ei.

      Eräs Galatian tavoite näyttäisi olevan saada myös Henkien erottamisen armolahja kun he kuitenkin opettavat tulevan päivän, jolloin kaikki ovat Kristuksessa ja Kristus kaikissa niin skyyttalaisissa kuin kreikkalaisissa ja muissakin. Eli tuosta vieraiden kirjoitusten sortamisesta saatetaan ehkä osittain luopua???

      Mun mielestäni Tuomaan evankeliumi kertoo myös sen, että L-imperiumin alueella pellon raivaamisen otolliseksi Jumalan valtakunnallle tekee viides seurakunta eli Sardes eli Helluntaikirkko. Jos jonakin päivänä Galatiasta tulee Jumalan valtakunnan sinappipuu niin se on paljon oleva Helluntaikirkon ansioista.

      Ehkä Galatia jollakin tavoin Jumalan valtakunnaksi päästyään tarvitsee tuota torjuvaa asennetta kaikkia muita kirjoituksia ja oppeja kohtaan. Sillä nuo muut kirjoitukset ovat lähinnä rikkaita varten sekä menestysteologiaa varten kun taas Jumalan valtakuntana sinappipuu hoitaa lähinnä myös kurjia melko paljon.

      Musta tuntuu, että Galatian eli kakkosseurakunnan on ehkä pysyttävä paljon omissa oloissaan ja opeissaan kuitenkin. MENESTYSTEOLOGIA EI OLE ISKEVÄ VÄLTTÄMÄTTÄ LÄVITSE TUOLLA KÖYHÄLLÄ JA SILTI RIKKAALLA ALUEELLA.

      • Osa kirjoituksista on Jumalalta, osa ei. Mormonin kirja on Jumalalta. Siitä saa todistuksen tutustumalla huolellisesti asiaan ja kysymällä suoraan Jumalalta rehellisesti ja avoimin mielin. Näin tehneet uskoivat Jeesukseen, muut eivät. Nyt samaa keinoa on käytettävä siihen, mitä Jeesus meille tänään sanoo. Kirkot ovat väärässä, luopuneita, väärien oppien vallassa. Puutteellisten. Osa on oikein.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Osa kirjoituksista on Jumalalta, osa ei. Mormonin kirja on Jumalalta. Siitä saa todistuksen tutustumalla huolellisesti asiaan ja kysymällä suoraan Jumalalta rehellisesti ja avoimin mielin. Näin tehneet uskoivat Jeesukseen, muut eivät. Nyt samaa keinoa on käytettävä siihen, mitä Jeesus meille tänään sanoo. Kirkot ovat väärässä, luopuneita, väärien oppien vallassa. Puutteellisten. Osa on oikein.

        Jumala ei tekisi sellaisia mokia kuin mitä Mormonin kirjassa on. Jeesukseen uskovat eivät usko Mormonin kirjaan. Mormonit ovt kristinuskosta luopuneita, väärien oppien vallassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumala ei tekisi sellaisia mokia kuin mitä Mormonin kirjassa on. Jeesukseen uskovat eivät usko Mormonin kirjaan. Mormonit ovt kristinuskosta luopuneita, väärien oppien vallassa.

        Mormonin kirjassa ei ole mokia. Siinä kerrotaan muutaman Jumalan kansan vaelluksista ja kohtaloista, ja se sisältää Jeesuksen opin puhtaana. Se on tarpeen, koska kirkkojen opit olivat turmeltuneita.

        Jokainen lahko uskonpuhdistuksen historiassa on kantanut jotain totuutta, Mormonin kirjassa ne vahvistetaan kaikki. Kaikki ne asiat, mitkä ovat tosia. Harhaoppeja ei vahvisteta.

        Raamatun tärkeys vahvistetaan. Vanhurskauttaminen uskon kautta vahvistetaan. Apostolin virka vahvistetaan. Syntien anteeksisaaminen Jeesuksen sovitustyön kautta vahvistetaan. Upotuskaste vahvistetaan. Pyhän Hengen lahjat vahvistetaan. Jeesuksen Jumaluus vahvistetaan.

        Ilmoituksen loppumista ei vahvisteta. Käskyjen täyttämisen jättämisen sallimista ei vahvisteta. Lapsikastetta ei vahvisteta. Unitarismia ei vahvisteta.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Mormonin kirjassa ei ole mokia. Siinä kerrotaan muutaman Jumalan kansan vaelluksista ja kohtaloista, ja se sisältää Jeesuksen opin puhtaana. Se on tarpeen, koska kirkkojen opit olivat turmeltuneita.

        Jokainen lahko uskonpuhdistuksen historiassa on kantanut jotain totuutta, Mormonin kirjassa ne vahvistetaan kaikki. Kaikki ne asiat, mitkä ovat tosia. Harhaoppeja ei vahvisteta.

        Raamatun tärkeys vahvistetaan. Vanhurskauttaminen uskon kautta vahvistetaan. Apostolin virka vahvistetaan. Syntien anteeksisaaminen Jeesuksen sovitustyön kautta vahvistetaan. Upotuskaste vahvistetaan. Pyhän Hengen lahjat vahvistetaan. Jeesuksen Jumaluus vahvistetaan.

        Ilmoituksen loppumista ei vahvisteta. Käskyjen täyttämisen jättämisen sallimista ei vahvisteta. Lapsikastetta ei vahvisteta. Unitarismia ei vahvisteta.

        Tietysti Mormonin kirjassa on karkeitakin mokia, mm.intiaanien alkuperä. Mm. moninaintioppi, taika-alusvaatepakko, rasismi ja polyteismi eivät todellakaan ole puhdasta Jeesuksen oppia, vaan sen irvikuvia!

        Vai että lapsikastetta ei vahvisteta? Miksi sitten kastatte lapsia??????!!!!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tietysti Mormonin kirjassa on karkeitakin mokia, mm.intiaanien alkuperä. Mm. moninaintioppi, taika-alusvaatepakko, rasismi ja polyteismi eivät todellakaan ole puhdasta Jeesuksen oppia, vaan sen irvikuvia!

        Vai että lapsikastetta ei vahvisteta? Miksi sitten kastatte lapsia??????!!!!!

        Vastattu noihin panetteluihin ja vääristelyihin jo sata kertaa.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Vastattu noihin panetteluihin ja vääristelyihin jo sata kertaa.

        Ethän sinä vastannut NYTKÄÄN esim. siihen, että vastustat lapsikasteita, mutta hyväksyt ne omassa kirkossasi.


      • Olli.S kirjoitti:

        Osa kirjoituksista on Jumalalta, osa ei. Mormonin kirja on Jumalalta. Siitä saa todistuksen tutustumalla huolellisesti asiaan ja kysymällä suoraan Jumalalta rehellisesti ja avoimin mielin. Näin tehneet uskoivat Jeesukseen, muut eivät. Nyt samaa keinoa on käytettävä siihen, mitä Jeesus meille tänään sanoo. Kirkot ovat väärässä, luopuneita, väärien oppien vallassa. Puutteellisten. Osa on oikein.

        Miksi sitten Raamattu, jos se piti korvata mormonien kirjalla.

        Raamattu on Jumalan peruuttamaton sana.


      • Olli.S kirjoitti:

        Mormonin kirjassa ei ole mokia. Siinä kerrotaan muutaman Jumalan kansan vaelluksista ja kohtaloista, ja se sisältää Jeesuksen opin puhtaana. Se on tarpeen, koska kirkkojen opit olivat turmeltuneita.

        Jokainen lahko uskonpuhdistuksen historiassa on kantanut jotain totuutta, Mormonin kirjassa ne vahvistetaan kaikki. Kaikki ne asiat, mitkä ovat tosia. Harhaoppeja ei vahvisteta.

        Raamatun tärkeys vahvistetaan. Vanhurskauttaminen uskon kautta vahvistetaan. Apostolin virka vahvistetaan. Syntien anteeksisaaminen Jeesuksen sovitustyön kautta vahvistetaan. Upotuskaste vahvistetaan. Pyhän Hengen lahjat vahvistetaan. Jeesuksen Jumaluus vahvistetaan.

        Ilmoituksen loppumista ei vahvisteta. Käskyjen täyttämisen jättämisen sallimista ei vahvisteta. Lapsikastetta ei vahvisteta. Unitarismia ei vahvisteta.

        "Mormonin kirjassa ei ole mokia"

        Sitä on kuitenkin korjattu yli 3900 kertaa vaikka ei ole mistä verrata.


      • totuusvoittaaaina kirjoitti:

        "Mormonin kirjassa ei ole mokia"

        Sitä on kuitenkin korjattu yli 3900 kertaa vaikka ei ole mistä verrata.

        Sitä voi verrata alkuperäiseen. Ei siinä mikään oleellinen muutu. Järkeviä, loogisia korjauksia vain. Alkuperäiset käsikirjoitukset saneluista ja kirjapainosta on julkaistu ja ensimmäinen painos on olemassa jne.


      • Olli.S kirjoitti:

        Osa kirjoituksista on Jumalalta, osa ei. Mormonin kirja on Jumalalta. Siitä saa todistuksen tutustumalla huolellisesti asiaan ja kysymällä suoraan Jumalalta rehellisesti ja avoimin mielin. Näin tehneet uskoivat Jeesukseen, muut eivät. Nyt samaa keinoa on käytettävä siihen, mitä Jeesus meille tänään sanoo. Kirkot ovat väärässä, luopuneita, väärien oppien vallassa. Puutteellisten. Osa on oikein.

        Kerrotko Olli sen, että miksi mormonien kirjaa on korjattu monta kertaa? Jos alkuperäinen ilmoitus on tullut Jumalalta, kuinka sitten Jumala on muuttanut mieltään monta kertaa?


        Jumala ei peru sitä minkä kerran on sanonut


      • totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Kerrotko Olli sen, että miksi mormonien kirjaa on korjattu monta kertaa? Jos alkuperäinen ilmoitus on tullut Jumalalta, kuinka sitten Jumala on muuttanut mieltään monta kertaa?


        Jumala ei peru sitä minkä kerran on sanonut

        Sitä on korjattu vain samalla tavoin ja samasta syystä kuin yleensä Pyhiä Kirjoituksia saa korjata. Ihan järkevyyden takia tai jos siinä on ollut virheitä saneluista tms. Alkuperäisiin käsikirjoituksiin voi verrata, onko muutoksissa jotain vikaa vai ovatko ne asiallisia.

        Vastustajat yrittävät löytää vikaa ja huijausta jokaisesta mahdollisesta asiasta. Apologia pystyy vastaamaan jokaiseen, jos vaivautuu tutustumaan.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Sitä on korjattu vain samalla tavoin ja samasta syystä kuin yleensä Pyhiä Kirjoituksia saa korjata. Ihan järkevyyden takia tai jos siinä on ollut virheitä saneluista tms. Alkuperäisiin käsikirjoituksiin voi verrata, onko muutoksissa jotain vikaa vai ovatko ne asiallisia.

        Vastustajat yrittävät löytää vikaa ja huijausta jokaisesta mahdollisesta asiasta. Apologia pystyy vastaamaan jokaiseen, jos vaivautuu tutustumaan.

        Apologianne on vain onttoja selitysyrityksiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Apologianne on vain onttoja selitysyrityksiä.

        Väittää voi mitä tahansa. Apologia on apologiaa. Me puolustamme hyvää asiaa, Jumalan asiaa. Jumalaan uskomista ja Jeesukseen uskomista.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Väittää voi mitä tahansa. Apologia on apologiaa. Me puolustamme hyvää asiaa, Jumalan asiaa. Jumalaan uskomista ja Jeesukseen uskomista.

        Ette puolusta hyvää asiaa. Mormonismissa on hyvin vähän hyvää. Pahuutta siinä on hirvittävästi, vaikka olouhteiden pakosta kirkko on joutunut siistimään kauheimpia oppejaan ja opetuksiaan. Mutta jo sekin, että menneisyyden virheitä ei myönnetä virheiksi on kauhistuttavaa. Se on uusnatsismiin verrattavissa.


      • Olli.S kirjoitti:

        Sitä on korjattu vain samalla tavoin ja samasta syystä kuin yleensä Pyhiä Kirjoituksia saa korjata. Ihan järkevyyden takia tai jos siinä on ollut virheitä saneluista tms. Alkuperäisiin käsikirjoituksiin voi verrata, onko muutoksissa jotain vikaa vai ovatko ne asiallisia.

        Vastustajat yrittävät löytää vikaa ja huijausta jokaisesta mahdollisesta asiasta. Apologia pystyy vastaamaan jokaiseen, jos vaivautuu tutustumaan.

        " Alkuperäisiin käsikirjoituksiin voi verrata"

        Kuinka voi verrata, kun kultalevyt otettiin pois?


    • Anonyymi

      Teknisesti ottaen Raamattu ei ole pyhä kirja, vaan yli 1000 vuoden aikana syntynyt kokoelma kirjoja, joista 30% käsittelee Jumalan kansan historiaa, 30% sisältää uskonnollisia opetuksia ja 30% profetaallisia ilmoituksia. Loput 10% onkin kansanperinnettä.

      Ja koska Jumala on muuttumaton absoluutti ja perimmäinen entiteetti, voidaan aiempien ilmoitusten perusteella sanoa, mitä Jumala sanoo tai ajattelee kustakin asiasta. Nämä aiemmat ilmoitukset ja ohjeet on koottu Raamattuun Pyhän Hengen vaikutuksesta, ja niissä on kaikki mitä uskova tarvitsee.

      Tuhannet erilaiset kirkot johtuvat vain ihmisten välisistä erimielisyyksistä, joistakin tulkintavirheistä sekä painotuseroista.

      • Raamattu ja vain Raamattu on väärä oppi. Se merkitsisi, että ilmoitus on loppunut, Jumala on kuollut ja Pyhää Henkeä ei ole, ja moderni ilmoitus, Mormonin kirja ym olisi väärää ilmoitusta.

        Siis ei ole raamatullinen oppi ja on elävän Jumalan kieltävä oppi, vaikka juuri meidän kirkon ilmoitus ei olisi tosi.

        Mutta myös meidän kirkon totuudesta Pyhä Henki todistaa. Kysykää Jumalalta älkääkä ihmisiltä, muiden kirkkojen papeilta, tai meidänkään kirkon edustajilta. Pyhä Henki on todistajamme, kuulkaa häntä. Ja Raamattua. Se ei puhu jatkuvaa ilmoitusta vastaan.

        Kanoninen ilmoitus oli todella poissa 120 - 1830. 1700 vuotta. Mutta lisää kirjoja on löydetty ja tullaan löytämään. Mormonin kirja jatkui n. 400 jKr asti.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Raamattu ja vain Raamattu on väärä oppi. Se merkitsisi, että ilmoitus on loppunut, Jumala on kuollut ja Pyhää Henkeä ei ole, ja moderni ilmoitus, Mormonin kirja ym olisi väärää ilmoitusta.

        Siis ei ole raamatullinen oppi ja on elävän Jumalan kieltävä oppi, vaikka juuri meidän kirkon ilmoitus ei olisi tosi.

        Mutta myös meidän kirkon totuudesta Pyhä Henki todistaa. Kysykää Jumalalta älkääkä ihmisiltä, muiden kirkkojen papeilta, tai meidänkään kirkon edustajilta. Pyhä Henki on todistajamme, kuulkaa häntä. Ja Raamattua. Se ei puhu jatkuvaa ilmoitusta vastaan.

        Kanoninen ilmoitus oli todella poissa 120 - 1830. 1700 vuotta. Mutta lisää kirjoja on löydetty ja tullaan löytämään. Mormonin kirja jatkui n. 400 jKr asti.

        Ei Jumala ole kuollut, vaikka ei antaisikaan moninaintikäskyjä ja sekoilisi mustien pappeuden kanssa. Kyse on argumentointivirheestä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei Jumala ole kuollut, vaikka ei antaisikaan moninaintikäskyjä ja sekoilisi mustien pappeuden kanssa. Kyse on argumentointivirheestä.

        Onko mahdotonta että Jumalan ilmoitus jatkuu? Oli missä oli.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Onko mahdotonta että Jumalan ilmoitus jatkuu? Oli missä oli.

        Toki, mutta Jumala ei ilmoittele moninainnista eikä sekoile mustien pappeuden kanssa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toki, mutta Jumala ei ilmoittele moninainnista eikä sekoile mustien pappeuden kanssa.

        Ei mekään.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Ei mekään.

        Melkoisesti olette sekoilleet!


      • Olli.S kirjoitti:

        Raamattu ja vain Raamattu on väärä oppi. Se merkitsisi, että ilmoitus on loppunut, Jumala on kuollut ja Pyhää Henkeä ei ole, ja moderni ilmoitus, Mormonin kirja ym olisi väärää ilmoitusta.

        Siis ei ole raamatullinen oppi ja on elävän Jumalan kieltävä oppi, vaikka juuri meidän kirkon ilmoitus ei olisi tosi.

        Mutta myös meidän kirkon totuudesta Pyhä Henki todistaa. Kysykää Jumalalta älkääkä ihmisiltä, muiden kirkkojen papeilta, tai meidänkään kirkon edustajilta. Pyhä Henki on todistajamme, kuulkaa häntä. Ja Raamattua. Se ei puhu jatkuvaa ilmoitusta vastaan.

        Kanoninen ilmoitus oli todella poissa 120 - 1830. 1700 vuotta. Mutta lisää kirjoja on löydetty ja tullaan löytämään. Mormonin kirja jatkui n. 400 jKr asti.

        Ei Raamattu ole väärä oppi.


        2TIM. 3: 14. Mutta pysy sinä siinä, minkä olet oppinut ja mistä olet varma, koska tiedät, keiltä olet sen oppinut,
        15. ja koska jo lapsuudestasi saakka tunnet pyhät kirjoitukset, jotka voivat tehdä sinut viisaaksi, niin että pelastut uskon kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
        16. Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa,
        17. että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut.


      • totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Ei Raamattu ole väärä oppi.


        2TIM. 3: 14. Mutta pysy sinä siinä, minkä olet oppinut ja mistä olet varma, koska tiedät, keiltä olet sen oppinut,
        15. ja koska jo lapsuudestasi saakka tunnet pyhät kirjoitukset, jotka voivat tehdä sinut viisaaksi, niin että pelastut uskon kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
        16. Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa,
        17. että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut.

        Kristikunta ei pappiensa kylmyyden takia tunne Pyhiä Kirjoituksia. Ne ovat Raamattu, Mormonin kirja, OL ja Kallisarvoinen Helmi.

        Ja niitä tulee lisää. Ja apostolien puheita ja herätysliikkeiden ja kirkkomme historiaa on paljon, jota ei ole kirjoitettu kanoniseen muotoon. Uskonpuhdistuksenkin historia pitäisi kirjoittaa kanoniseen muotoon.

        Marttyyrien historia pitäisi kirjoittaa kanoniseen muotoon. Katolinen kirkko ja moni muukin kirkko on vainonnut ja tappanut monia Jumalan pyhiä kerettiläisinä. Luterilainen esivalta heitti jokiin kastajaliikkeen kannattajia.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Kristikunta ei pappiensa kylmyyden takia tunne Pyhiä Kirjoituksia. Ne ovat Raamattu, Mormonin kirja, OL ja Kallisarvoinen Helmi.

        Ja niitä tulee lisää. Ja apostolien puheita ja herätysliikkeiden ja kirkkomme historiaa on paljon, jota ei ole kirjoitettu kanoniseen muotoon. Uskonpuhdistuksenkin historia pitäisi kirjoittaa kanoniseen muotoon.

        Marttyyrien historia pitäisi kirjoittaa kanoniseen muotoon. Katolinen kirkko ja moni muukin kirkko on vainonnut ja tappanut monia Jumalan pyhiä kerettiläisinä. Luterilainen esivalta heitti jokiin kastajaliikkeen kannattajia.

        Melkoista kylmyyttä oli mormonijohtajilla kun moninaiskentelivat vastentahtoisia pikkutyttöjä. Melkoista kylmyyttä osoittaa myös heidän puolustelunsa vielä nykyaikana!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Melkoista kylmyyttä oli mormonijohtajilla kun moninaiskentelivat vastentahtoisia pikkutyttöjä. Melkoista kylmyyttä osoittaa myös heidän puolustelunsa vielä nykyaikana!

        Tuo voidaan osoittaa panetteluksi. Et vastaa apologiaan vaan apinoit vaan Jumalan vihollisten väitteitä.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Tuo voidaan osoittaa panetteluksi. Et vastaa apologiaan vaan apinoit vaan Jumalan vihollisten väitteitä.

        Miten niin voidaan osoittaa? Et ole osoittanut kertaakaan! Moninainti on täysin kiistaton asia ja osa kirkon historiaa.


      • Olli.S kirjoitti:

        Kristikunta ei pappiensa kylmyyden takia tunne Pyhiä Kirjoituksia. Ne ovat Raamattu, Mormonin kirja, OL ja Kallisarvoinen Helmi.

        Ja niitä tulee lisää. Ja apostolien puheita ja herätysliikkeiden ja kirkkomme historiaa on paljon, jota ei ole kirjoitettu kanoniseen muotoon. Uskonpuhdistuksenkin historia pitäisi kirjoittaa kanoniseen muotoon.

        Marttyyrien historia pitäisi kirjoittaa kanoniseen muotoon. Katolinen kirkko ja moni muukin kirkko on vainonnut ja tappanut monia Jumalan pyhiä kerettiläisinä. Luterilainen esivalta heitti jokiin kastajaliikkeen kannattajia.

        Raamattu on Pyhä Kirja. Ei siihen voi lisätä mitään eikä pois ottaa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1425
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1164
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe