Siirry sisältöön
Suomi24
ValikkoSulje

Suomi24-palvelut

• 24KeskusteluAiheet ja ketjutOlet täällä
  • 24TreffitSeuranhaku
  • 24ViihdeTV ja elokuvat
  • 24ChatJuttele reaaliajassa

Keskustelun aiheet

Kaikki aihealueetAloita keskustelu

Suosituimmat

• Paikkakunnat
  • Suhteet
  • Yhteiskunta
  • Terveys
  • Viihde ja kulttuuri

Kaikki aiheet A–Ö

• Ajanviete
  • Ajoneuvot ja liikenne
  • Harrastukset
  • Koti ja rakentaminen
  • Lemmikit
  • Matkailu
  • Muoti ja kauneus
  • Nuoret
  • Paikkakunnat
  • Perhe
  • Ruoka ja juoma
  • Ryhmät
  • SeksiK18
  • Suhteet
  • Suomi24 Blogi ★
  • SuomiAreena
  • Talous
  • Terveys
  • Tiede ja teknologia
  • Työ ja opiskelu
  • Urheilu ja kuntoilu
  • Viihde ja kulttuuri
  • Yhteiskunta

Muuta Suomi24:ssä

• Lainaa
  • Reseptit
  • Horoskooppi
  • Hyötylinkit

Ohjeet ja palaute

• Säännöt
  • Opastus
  • Palaute
  • Keskustelu Suomi24:stä
KirjauduRekisteröidy

Ilmoitukset

Ladataan…

Näytä kaikki
    Muokkaa profiiliaJulkinen profiiliAsetukset
    Kirjaudu ulos
    • Keskustelu
    • Viihde
    • Lainaa
    • Treffit
    • Säännöt
    • Chat
    • Keskustelun etusivu
    • Aiheet listaus
    • Paikkakunnat
      • Suhteet
        • Terveys
          • Viihde ja kulttuuri
            • Yhteiskunta
              Näytä lisää
              • Ajanviete
                • Ajoneuvot ja liikenne
                  • Harrastukset
                    • Koti ja rakentaminen
                      • Lemmikit
                        • Matkailu
                          • Muoti ja kauneus
                            • Nuoret
                              • Perhe
                                • Ruoka ja juoma
                                  • Ryhmät
                                    • Seksi
                                      • Suomi24 Blogi ★
                                      • SuomiAreena
                                      • Talous
                                        • Tiede ja teknologia
                                          • Työ ja opiskelu
                                            • Urheilu ja kuntoilu
                                                1. Keskustelu24
                                                2. totuusvoittaaaina
                                                1. Keskustelu24
                                                2. totuusvoittaaaina

totuusvoittaaaina

totuusvoittaaaina profiilikuva
                                                Joulu 2024
                                                Vapaa kuvaus

https://www.artonissi.fi/

Liittynyt 13 v sitten
                                                Muokkaa profiilia
                                                390 aloitusta · 6005 kommenttia
                                                Uusimmat aloituksetAloituksetSuosituimmat aloituksetSuosituimmatUusimmat kommentitKommentit
                                                • Mormonit kutsuvat moniavioisuutta moninkertaiseksi avioliitoksi.12.05.2020 14:56
                                                • "Nuo lahkot ovat saaneet erilaista ilmoitusta kuin tämä pääsuunta."

Mitkä lahkot? Minä ainakin kuulun tuohon lahkoon. Nasaretilaisten lahkon päämies,

APT. 24: 14. Mutta sen minä sinulle tunnustan, että minä sitä tietä vaeltaen, jota he lahkoksi sanovat, niin palvelen isieni Jumalaa, että minä uskon kaiken, mitä on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa

APT. 28: 22. Katsomme kuitenkin syytä olevan kuulla sinulta, mitä sinun mielessäsi on; sillä tästä lahkosta on meillä tiedossamme, että sitä vastaan kaikkialla kiistetään."

Meillä on Raamatussa selvä ilmoitus , että moniavioisuus on syntiä.
                                                  12.05.2020 14:55
                                                • Myöhempien aikojen pyhien liikkeessä harjoitettiin liikkeen alkuaikoina moniavioisuutta eli polygamiaa. Tämä perustui liikkeen perustajan, profeetta Joseph Smithin saamaan ilmoitukseen, joka on kirjoitettu muistiin 12. heinäkuuta 1842. Liikkeen pääosan siirryttyä Smithin kuoleman jälkeen Ison Suolajärven laaksoon, nykyisin Utahin alueelle, moniavioisuus pantiin julkisesti toimeen vuonna 1852. Moniavioisuuden vuoksi USA:n liittovaltio ja osavaltiot säätivät mormonikirkon toimintaa rajoittavia lakeja. Monia moniavioisissa liitoissa eläviä mormonikirkon jäseniä tuomittiin oikeudessa. Vaikeuksien vuoksilähde? moniavioisuus peruutettiin virallisesti Myöhempien aikojen pyhien Jeesuksen Kristuksen kirkon neljännen presidentin Wilford Woodruffin vuonna 1890 antamalla virallisella julistuskirjalla eli Manifestilla, jonka kirkon yleiskonferenssi hyväksyi samana vuonna sitovaksi. Käytännössä moniavioisia liittoja solmittiin vielä tämän jälkeenkin, vielä 1900-luvun alussakin.

Yhdysvalloissa, Kanadassa ja Meksikossa toimii kuitenkin edelleen pieniä, n.k. fundamentalistimormonien ryhmittymiä, jotka harjoittavat moniavioisuutta. MAP-kirkko erottaa nykyään moniavioisuutta harjoittavat jäsenensä kirkosta. USA:n lait kieltävät moniavioisuuden, mutta viranomaiset eivät enää nykyään puutu moniavioisten perheiden elämään, ellei niissä ole alaikäisen hyväksikäyttönä pidettäviä suhteita.

MAP-kirkossa moniavioisuutta kutsutaan nimellä plural marriage eli moninkertainen avioliitto. Siitä käytetään myös nimitystä celestial marriage eli selestinen (tai taivaallinen) avioliitto, Patriarchal Order of Marriage eli avioliiton patriarkaalinen järjestys tai the new and eternal covenant eli uusi ja ikuinen liitto. Englanninkielisen mallin mukaan MAP-kirkon uusimmat julkaisut ovat viitanneet tähän avioliiton muotoon sanalla "pluraaliavioliitto".

MAP-kirkossa harjoitettu moniavioisuus oli yleensä luonteeltaan polygyniaa, jossa yksi mies ottaa itselleen useita vaimoja. Tunnetaan myös joitakin tapauksia polyandriaa, joissa yksi vaimo vihittiin avioliittoon useamman miehen kanssa. Moniavioisten liittojen tarkoituksena oli perustaa perhe, joten avioliitot pantiin yleensä täytäntöön seksuaalisesti. Tiedetään kuitenkin myös tapauksia, joissa moniavioisia liittoja ei pantu täytäntöön. Tällöin kyse oli yleensä vanhoista naisista, jotka solmivat avioliiton kirkon korkeiden johtajien kanssa. Liittojen tarkoituksena oli välittää naisille ne korkeimmat siunaukset, jotka MAP-kirkon mukaan voi saada vain avioliitossa, sekä samalla pitää huolta ikääntyvien naisten ajallisista tarpeista. Ryhmäseksi ei kuulunut MAP-kirkossa harjoitettuun moniavioisuuteen.

On epäselvää, kuinka suuri osa MAP-kirkon jäsenistä harjoitti moniavioisuutta. Kirkon edustajat korostavat virallisesti, että moniavioisten liittojen solmiminen oli tarkkaan säädeltyä. Vain temppeliin kelvolliset jäsenet saivat luvan solmia moniavioisia liittoja, ja heidänkin kohdallaan vaadittiin Kirkon johtajian lupa. Kirkon viralliset lähteet ilmoittavat moniavioisten jäsenten määräksi noin 4–6 prosenttia kaikista kirkon jäsenistä. Epävirallisesti on esitetty huomattavasti korkeampiakin lukuja.
                                                  12.05.2020 14:51
                                                • Ikuista avioliittoa ei ole.12.05.2020 14:32
                                                • Todista sinä ettei ole. Missä on apinan ja ihmisen välimuodot? En fossiilit?
                                                  Varsileväkala luultiin kuolleen 70 milj. vuotta sitten. Mutta löytyi elävänä 1938. Miksi 70milj. nuorempia fossiileja ei ole löytynyt?
                                                  12.05.2020 14:30
                                                • Raamattu on Pyhä Kirja. Ei siihen voi lisätä mitään eikä pois ottaa.11.05.2020 16:24
                                                • " Alkuperäisiin käsikirjoituksiin voi verrata"

Kuinka voi verrata, kun kultalevyt otettiin pois?
                                                  11.05.2020 16:22
                                                • John F Kennedy sai kannatuksensa mustilta eri seurakunnista, vaikka Kennedy oli katolinen.11.05.2020 16:19
                                                • Monissa seurakunnissa USA:ssa oli mustia enemmistö. Valko ihoiset oli vähemmistönä.11.05.2020 16:15
                                                • Minä olen tutkinut eri uskontoja ja tiedän kyllä mitkä seurakunnat ovat lähempänä Jeesusta. Kristinuskoon ei voida laskea esim. Jehovan todistajia eikä mormoneja. Mormonit eivät vietä edes ehtoollista vaan sakramentti missä kaste uudistetaan. He eivät aseta ehtoollista kuten Raamattu käskee 1KOR. 11: 23. Sillä minä olen saanut Herralta sen, minkä myös olen teille tiedoksi antanut, että Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän,
                                                  24. kiitti, mursi ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan; tehkää tämä minun muistokseni".
                                                  25. Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni".
                                                  26. Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee.
                                                  27. Sentähden, joka kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljan, hän on oleva vikapää Herran ruumiiseen ja vereen.
                                                  28. Koetelkoon siis ihminen itseänsä, ja niin syököön tätä leipää ja juokoon tästä maljasta;
                                                  29. sillä joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta, syö ja juo tuomioksensa.

Erottaako mormonit sakramenttinsa muusta. Eivät ainakaan Jeesuksen ruumiiksi ja vereksi.
                                                  MATT. 26: 26. Ja heidän syödessään Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi opetuslapsillensa ja sanoi: "Ottakaa ja syökää; tämä on minun ruumiini".
                                                  27. Ja hän otti maljan, kiitti ja antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä kaikki;
                                                  28. sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.
                                                  29. Ja minä sanon teille: tästedes minä en juo tätä viinipuun antia, ennenkuin sinä päivänä, jona juon sitä uutena teidän kanssanne Isäni valtakunnassa."

Syntien anteeksi saamista ei ole heillä sakramentissa ja Jeesus on kaukana toimituksesta.

JOH.6: 53. Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.
                                                  54. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
                                                  55. Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma.
                                                  56. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.
                                                  57. Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani.

ROOM. 10: 8. Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
                                                  9. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;

10. sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
                                                  11. Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
                                                  12. Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
                                                  13. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".

Näin ei ole mormoneilla. He pelastuvat olemalla hyvä mormoni ja sen mukaan he pääsevät eri taivaisiin omilla ansioilla ei Jeesuksen ristinkuolemalla. Jeesus on turhaan heille kärsinyt ristinkuoleman.

Mutta mormoneilla on täysin eri Jeesus kuin mitä on meillä Kristityillä. He uskovat että Jeesus ja saatana ovat veljeksiä. Silloinhan on Jeesus luotu olento eikä luomaton Jumala. Tai sitten myös saatana on luomaton jumala. Jeesus kannatti syntiinlankeemusta (minkä kerran joutuu sovittamaan, mutta ei mormonit tuohon usko) sitten taas saatana vastusti, vaikka syntiinlankeemus oli saatanan voitto. Miksi mormonit pitävät hyvänä asiana syntiinlankeemusta? Siksi koska heillä on eri Jeesus kuin mitä meillä on.
                                                  11.05.2020 16:08
                                                • Kun vihkiminen suoritetaan temppelissä on avioliitto heidän mukaan voimassa myös taivaassa. He ovat sieelläkin pari. Vaikka Jeesus sanoo ettei silloin enään mennä naiselle eikä miehelle.11.05.2020 15:39
                                                • Eli tämä kohta ei ainakaan pidä mormonien kirjassa paikkaansa
                                                  "1 Ja nyt tapahtui, että kun Jeesus oli noussut taivaaseen, väkijoukko hajaantui, ja joka mies otti vaimonsa ja lapsensa ja palasi omaan kotiinsa."
                                                  11.05.2020 15:37
                                                • Mormonien kirja ei voi missään tapauksessa olla totta. Ei historiallisesti eikä teologisesti.

Montako kertaa on mormonien kirjassa sana Jeesus?

1 Ja nyt tapahtui, että kun Jeesus oli noussut taivaaseen, väkijoukko hajaantui, ja joka mies otti vaimonsa ja lapsensa ja palasi omaan kotiinsa.

Tietääkseni siellä ei ollut kuin Apostolit. APT. 1: 2. hamaan siihen päivään asti, jona hänet otettiin ylös, sittenkuin hän Pyhän Hengen kautta oli antanut käskynsä apostoleille, jotka hän oli valinnut,
                                                  3. ja joille hän myös kärsimisensä jälkeen moninaisten epäämättömien todistusten kautta osoitti elävänsä, ilmestyen heille neljänkymmenen päivän aikana ja puhuen Jumalan valtakunnasta.
                                                  4. Ja kun hän oli yhdessä heidän kanssansa, käski hän heitä ja sanoi: "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan odottakaa Isältä sen lupauksen täyttymistä, jonka te olette minulta kuulleet.
                                                  5. Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä, ei kauan näitten päivien jälkeen."
                                                  6. Niin he ollessansa koolla kysyivät häneltä sanoen: "Herra, tälläkö ajalla sinä jälleen rakennat Israelille valtakunnan?"
                                                  7. Hän sanoi heille: "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut,
                                                  8. vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".
                                                  9. Kun hän oli tämän sanonut, kohotettiin hänet ylös heidän nähtensä, ja pilvi vei hänet pois heidän näkyvistään.
                                                  10. Ja kun he katselivat taivaalle hänen mennessään, niin katso, heidän tykönänsä seisoi kaksi miestä valkeissa vaatteissa;
                                                  11. ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."
                                                  12. Silloin he palasivat Jerusalemiin vuorelta, jota kutsutaan Öljymäeksi ja joka on lähellä Jerusalemia, sapatinmatkan päässä.
                                                  13. Ja kun he olivat tulleet kaupunkiin, menivät he siihen yläsaliin, jossa he tavallisesti oleskelivat: Pietari ja Johannes ja Jaakob ja Andreas, Filippus ja Tuomas, Bartolomeus ja Matteus, Jaakob Alfeuksen poika ja Simon, kiivailija, ja Juudas Jaakobin poika.
                                                  11.05.2020 15:35
                                                • Ei tuo ole kyllä Jaakobin kirjeessä.11.05.2020 13:50
                                                • Jumalan Apostolit ovat taivaassa ei täällä maan päällä ei katolisessa kirkossa kuten ei ole mormoneissakaan.11.05.2020 13:49
                                                • JOH.10: 30. Minä ja Isä olemme yhtä."

JOH. 17: 11. Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin.
                                                  21. että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.

JOH. 14: Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?

1JOH. 5: 20. Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.
                                                  11.05.2020 13:47
                                                • "Jeesukseen minä vaihdoin. Jeesuksen Kristuksen Kirkko, mormonit, tietävät hänestä eniten."

Eikö ollut muita vaihtoehtoja kuin mitä on mormonit? Tutkitko varmasti tarkasti, että vain mormonit tietävät Jeesuksesta eniten?
                                                  11.05.2020 13:39
                                                • "Uskonsa menettäminen on ikävä asia. Ei se Jeesuksen syy ole."

Eivät he uskoaan ole menettäneet, vaan heillä on halu siirtyä toiseen seurakuntaan.
                                                  11.05.2020 13:28
                                                • "Jumala (Jehova) sen enempää kuin Sana (Jeesus) tai Pyhä Henki (Gabriel) eivät ole antaneet koskaan käskyä moniavoisuuteen vaan se on lähtenyt mormonikirkon omien johtajien toiminnasta kun he ovat saaneet vapauden liittää kirjoituksiin omia oppejaan."

Eivät varmasti ole. Koska Jehova on virheellinen nimi oikea on tetragrammi JHVH. Ja tämä on Isä Poika(Sana) ja Pyhä Henki.
                                                  10.05.2020 23:03
                                                • Onko mormonien kirjoja luettavissa maakuntakirjastoissa? Helsingin yliopistollisessa kirjastossa ainakin on.10.05.2020 23:00
                                                Edellinen
                                                Sivu 18 / 30

Siirry sivulle

• 1
                                                • 2
                                                • 3
                                                • 4
                                                • 5
                                                • 6
                                                • 7
                                                • 8
                                                • 9
                                                • 10
                                                • 11
                                                • 12
                                                • 13
                                                • 14
                                                • 15
                                                • 16
                                                • 17
                                                • 18
                                                • 19
                                                • 20
                                                • 21
                                                • 22
                                                • 23
                                                • 24
                                                • 25
                                                • 26
                                                • 27
                                                • 28
                                                • 29
                                                • 30
                                                Seuraava

Osallistu keskusteluun

• Vappu Pimiä lataa suorat sanat MasterChef-kritiikistä: "Tee niin tai näin, niin se on aina..."11

Vappu Pimiä liittyi viime MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoon. Pimiän rinnalla tuomaroivat Helena Puolakka ja Henri Alén. Pimiä toi tuomarikolmikkoon näkemystä ja kulmaa huippuravintoloiden keittiöide…

• Tiedätkö yhtäkään näistä "julkkiksista"? Elämäni biisi vieraslista la 10.10. hämmästyttää19

Elämäni Biisissä on totuttu näkemään suomalaisia julkisuuden henkilöitä, jotka ovat koko kansalle tuttuja. Vieraita on ollut mm. viihteen, taiteen, tieteen, urheilun, politiikan ja kulttuurin saralta. Jos on ollut koko …

• Onko valtionvelka pelkkä vitsi vai maksetaanko se joskus?!223

Miksi elämme yli varojen vuodesta 2008 alkaen ja maksaako sitä valtionvelkaa koskaan enää kukaan kokonaan pois? https://www.valtionvelka.fi/tilastot/tilastoja_valtionvelasta/ Yksityishenkilöhän menisi vain ulosottoon ja…

• Omenamuffinsit - Tämä vinkki saa leivonnaiset sulamaan suussa1

Omenamuffinsit on maistuva tapa saada omenasato talteen. Herkku onnistuu mainiosti myös kaupan omenoista. Mehevät omenamuffinsit syntyvät helposti muokkaamalla tavallista muffinssitaikinaa, et tarvitse herkulliseen lopp…

• Suomi24:n uudistuksia 202679

Tervehdys ja hyvää syksyä keskustelijat! 🍂 Suomi24:ää on uudistettu vaiheittain viime kuukausien aikana. Sivuston ulkoasua on selkeytetty ja yhdenmukaistettu. Samalla on tehty kaivattuja korjauksia erityisesti rekister…

Suomi24 Viihde

• Andy McCoy sai taiteilijaeläkkeen jo 61-vuotiaana - Eläkettä napsahtaa tämän verran kuussaTaiteen edistämiskeskus jakaa taiteilijaeläkkeitä. Taiteilijaeläkkeiden saajista uutisoi Keskisuomalainen.
                                                • Danny, 84, teki hätkähdyttävän ratkaisun – Missä on 25-vuotias Helmi Loukasmäki?Ilkka ”Danny” Lipsanen on musiikkineuvos ja musiikkilegenda.
                                                • Sutinaa TTK-kulisseissa! Nämä kaksi ovat rakastavaiset – Eikä kyseessä ole Erkku ja VeronicaTanssii Tähtien Kanssa on täynnä yllätyksiä.

Stara

• Syyslomalla ei tarvitse lähteä kaakkoa kauemmas – elämyksiä Kotkan seudullaMitä kuuluu onnistuneen syysloman viettoon? Aika moni kertoo suunnittelevansa lepoa
                                                • Eläkeläisille tarjotaan nyt 1 500 euroa – somehuijaus veikin tililtä 2 200 euroaSosiaalisessa mediassa leviää eläkeläisiin kohdistuva huijauskampanja. Asiasta varoittaa Itä-Suomen poliisilaitos.
                                                • Ravintoloiden juomavesiä ja jääpaloja tutkittiin Lahdessa – hyviä ja huonoja tuloksiaRavintoloihin kohdistuvissa tarkastuksissa keskitytään usein ruokaan, mutta nyt Suomessa on

Etkö löytänyt etsimääsi?

Aloita keskustelu
                                                Suomi24

Suomen suurin keskustelupalvelu

Palvelut

• 24Keskustelu
                                                • 24Treffit
                                                • 24Viihde
                                                • 24Chat
                                                • Hyötylinkit
                                                • Reseptit
                                                • Horoskooppi
                                                • Lainaa

Ohjeet ja palaute

• Palautelomake
                                                • Opastus
                                                • Säännöt
                                                • Keskustelu Suomi24:stä

Kaupallinen yhteistyö

• Auto1 Vaihtoautot
                                                • TV-ohjelmat
                                                • Sanakirja
                                                • Tietosuojaseloste
                                                • Käyttöehdot
                                                • Evästeasetukset

© 2026 Suomi24, osa City Digitalia