Vapaa kuvaus

https://www.artonissi.fi/

Aloituksia

390

Kommenttia

6005

1. Kukaan jehovan todistajista ei ole näin pitkälle päässyt kuin minun hyvä ystävä Juhanna Pohjola on päässyt

http://www.lhpk.fi/uutiset/juhana-pohjola-vaitteli-tohtoriksi/

Ei ole jehovan todistajissa ketään joka olisi lukenut teologiaa historiaa yhteiskunta tiedettä ym. Joku Suomen gudu Veikko Kleinonen on päässyt parin vartiotorni lehden lukemisella suomen guduksi todistajille. Muuta ei vaadita
  2. VOI VOI Raamattu on täynnä että Pyhä Henki on persoona ja Jumala

Pyhä Henki on myös persoona ja Jumala. EF.4:30. Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.

JOH.16:7. Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.

Jeesuksen piti mennä taivaaseen ensin ennenkuin Pyhä Henki voi tulla. Ei kai Jumalan voima ollut silloin poissa kun Jeesus oli maanpäällä?

APT.5:3. Mutta Pietari sanoi: "Ananias, miksi on s.a.a.t.a.n.a täyttänyt sinun sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä ja kätkit osan maatilan hinnasta?

4. Eikö se myymätönnä ollut sinun omasi, ja eikö myynnin jälkeenkin sen hinta ollut sinun? Miksi päätit sydämessäsi tämän tehdä? Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle."

Vastaavassa kohdassa on u.m käännöksessä Pyhä Henki kirjoitettuna pienellä ja paholainen isolla, että paholainen on Jehovan todistajille tärkeämpi kuin Pyhä Henki.

Se että Jeesus ja Pyhä Henki rukoilee meidän edestä ei poista, että molemmat ovat Jumalia. He vain meidän edestä, kun me emme voi emmekä jaksa. Jumala itse rukoilee meidän puolesta. Sana on Jumala.

Huomatkaa. Pietari sanoo että ”koetit pettää Pyhää Henkeä ja Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle. Eli suoraan sanottuna Pyhä Henki on Jumala. Tämän kohdan toivoisivat Jehovan todistajat olevan poissa Raamatusta.
  3. JOH.1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.

1JOH.5:10. Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.
    11. Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa.
    12. Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.
    13. Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen, tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä.
    14. Ja tämä on se uskallus, joka meillä on häneen, että jos me jotakin anomme hänen tahtonsa mukaan, niin hän kuulee meitä.
    15. Ja jos me tiedämme hänen kuulevan meitä, mitä ikinä anommekin, niin tiedämme, että meillä myös on kaikki se, mitä olemme häneltä anoneet.
    16. Jos joku näkee veljensä tekevän syntiä, joka ei ole kuolemaksi, niin rukoilkoon, ja hän on antava hänelle elämän, niille nimittäin, jotka eivät tee syntiä kuolemaksi. On syntiä, joka on kuolemaksi; siitä minä en sano, että olisi rukoiltava.
    17. Kaikki vääryys on syntiä. Ja on syntiä, joka ei ole kuolemaksi.
    18. Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha.
    19. Me tiedämme, että olemme Jumalasta, ja koko maailma on pahan vallassa.
    20. Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.

KOL.2:9 Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti,

2KOR.5:19. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan

KOL.1:15. ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.

JOH.10:30 Minä ja Isä olemme yhtä."

JOH:14:9. Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?

JES.40:3. Huutavan ääni kuuluu: "Valmistakaa Herralle tie erämaahan, tehkää arolle tasaiset polut meidän Jumalallemme.

MATT.3:3. Sillä hän on se, josta profeetta Esaias puhuu sanoen: "Huutavan ääni kuuluu erämaassa: 'Valmistakaa Herralle tie, tehkää polut hänelle tasaisiksi'."

JES.9: 5. Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.

Herraus on oleva suuri ja rauha loppumaton Daavidin valtaistuimella ja hänen valtakunnallansa; se perustetaan ja vahvistetaan tuomiolla ja vanhurskaudella nyt ja iankaikkisesti. Herran Sebaotin kiivaus on sen tekevä.

MATT.1:23. "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.

RIITTÄÄKÖ?????
  4. Etkö erota ihmisiä Jumalasta??? Ei ole uskoa sinulla