Pyhä Henki

Sinapinsiemen

Käännös30.8.2014 15:27
"Entä se kolminaisuusopin mukainen kolmas Persoona?
Löytyisikö samat "todisteet" Raamatusta siitä, että "Pyhä Henki" on sama kuin Jumala ja Jeesus?"

Onko käännöksellä vielä mielessä ne vanhat lahkokirjoitukset, joissa lahkon jehoova oli asutettu Alcyon tähdelle ? Ensinnä, lahko on muuttanut oppinsa.
Toiseksi. Lahko tajusi ettei Jehovalla tarvitse olla kroppaa.
Kolmanneksi. Kun on vailla kroppaa on henki.
Neljänneksi. Kun on Jumala, on Pyhä.
Viidenneksi. Siten Pyhä Henki, siis kohdat 3 ja 4 yhdessä.

Näin kirjoitti lahkoperustaja Russell: Persoona, Pyhä Henki.

Mutta onhan lahko kehunut verensiirronkin, Consolation v. 1940.
Joko muuten käännös on repinyt verikorttinsa ? seurahan vain yrittää salata sinulta, että UT sanoo: Älköön kukaan moittiko teitä siitä, mitä syötte

11

58

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Sillä sipuli"

Raamatussa ei ole minkäänlaista viittausta siihen, että Pyhä Henki olisi persoona...... ei mitään.

• VOI VOI Raamattu on täynnä että Pyhä Henki on persoona ja Jumala

Pyhä Henki on myös persoona ja Jumala. EF.4:30. Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.

JOH.16:7. Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.

Jeesuksen piti mennä taivaaseen ensin ennenkuin Pyhä Henki voi tulla. Ei kai Jumalan voima ollut silloin poissa kun Jeesus oli maanpäällä?

APT.5:3. Mutta Pietari sanoi: "Ananias, miksi on s.a.a.t.a.n.a täyttänyt sinun sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä ja kätkit osan maatilan hinnasta?

4. Eikö se myymätönnä ollut sinun omasi, ja eikö myynnin jälkeenkin sen hinta ollut sinun? Miksi päätit sydämessäsi tämän tehdä? Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle."

Vastaavassa kohdassa on u.m käännöksessä Pyhä Henki kirjoitettuna pienellä ja paholainen isolla, että paholainen on Jehovan todistajille tärkeämpi kuin Pyhä Henki.

Se että Jeesus ja Pyhä Henki rukoilee meidän edestä ei poista, että molemmat ovat Jumalia. He vain meidän edestä, kun me emme voi emmekä jaksa. Jumala itse rukoilee meidän puolesta. Sana on Jumala.

Huomatkaa. Pietari sanoo että ”koetit pettää Pyhää Henkeä ja Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle. Eli suoraan sanottuna Pyhä Henki on Jumala. Tämän kohdan toivoisivat Jehovan todistajat olevan poissa Raamatusta.

• "Sillä sipuli"
        totuusvoittaaaina kirjoitti:

VOI VOI Raamattu on täynnä että Pyhä Henki on persoona ja Jumala

Pyhä Henki on myös persoona ja Jumala. EF.4:30. Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.

JOH.16:7. Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.

Jeesuksen piti mennä taivaaseen ensin ennenkuin Pyhä Henki voi tulla. Ei kai Jumalan voima ollut silloin poissa kun Jeesus oli maanpäällä?

APT.5:3. Mutta Pietari sanoi: "Ananias, miksi on s.a.a.t.a.n.a täyttänyt sinun sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä ja kätkit osan maatilan hinnasta?

4. Eikö se myymätönnä ollut sinun omasi, ja eikö myynnin jälkeenkin sen hinta ollut sinun? Miksi päätit sydämessäsi tämän tehdä? Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle."

Vastaavassa kohdassa on u.m käännöksessä Pyhä Henki kirjoitettuna pienellä ja paholainen isolla, että paholainen on Jehovan todistajille tärkeämpi kuin Pyhä Henki.

Se että Jeesus ja Pyhä Henki rukoilee meidän edestä ei poista, että molemmat ovat Jumalia. He vain meidän edestä, kun me emme voi emmekä jaksa. Jumala itse rukoilee meidän puolesta. Sana on Jumala.

Huomatkaa. Pietari sanoo että ”koetit pettää Pyhää Henkeä ja Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle. Eli suoraan sanottuna Pyhä Henki on Jumala. Tämän kohdan toivoisivat Jehovan todistajat olevan poissa Raamatusta.

Ei edelleenkään viittausta siihen, että Pyhä Henki olisi persoona

• "Sillä sipuli" kirjoitti:

Kuinka voi pettää jos ei ole persoona? Ja miksi valehteli Jumalalle?

• M. Muistuttaja
        "Sillä sipuli" kirjoitti:

" Ei edelleenkään viittausta siihen, että Pyhä Henki olisi persoona "

Joh. 16:13

Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa

- Jeesus puhui Totuuden Hengesstä persoonamuodossa, joten Pyhä Henki on persoona,

Joh. 14
        26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut

Pyhä Henki:

Totuuden Henki
        Puolustaja
        Opettaja
        Muistuttaja

Nämä kaikki löytyy Raamatusta, joten ei kun etsimään.

• Käännös

Edelleen Raamatun (vaikka esim. KR 1938) todisteet kolmannen "Persoonan" osuudesta kolminaisuusoppiin puuttuvat!

• Käännös

"Joko muuten käännös on repinyt verikorttinsa ? seurahan vain yrittää salata sinulta, että UT sanoo: Älköön kukaan moittiko teitä siitä, mitä syötte”

Tällä palstallahan on nimenomaan todisteltu, että verensiito (verikortti) ei ole sama kuin veren syöminen!

Miten se nyt oikein on?

(Onko siis veren ”syöminen” Raamatun mukaan sallittua (”UT sanoo: Älköön kukaan moittiko teitä siitä, mitä syötte”)?

• Käännös

Vai menikö jälleen kerran nimimerkillä vuosiluvut, käsitteet ja Raamatun tekstit sekaisin?

(...esim. N-Liiton ja YK:n perustaminen, Raamatun Ilmestyskirjan pedot, apostoli Paavalin kirjeet, jne...)

• Rintti-

>> Tällä palstallahan on nimenomaan todisteltu, että verensiito (verikortti) ei ole sama kuin veren syöminen!

Mutta, mutta: järjestö vetoaa kiellossaan syömiseen. Siis, jos syömisen kieltämisenkin laita on niin ja näin, miten on sitten verensiirron. Siitä kun ei ole edes mainintaa Raamatussa.

Surkuhupaisa piirre järjestö veriopissa on ns. järjestön "sallimat fraktiot". Näitä saadaan AINOASTAAN luovutusverestä. Toisaalta, järjestön oppien mukaan veren LUOVUTUS on ankarasti KIELLETTY. Asian pajastuminen ja oikeuskomiteakäsittely velvoittaa Jehova Jumalaa ja järjestön kaikkia uskollisia todistajia hylkäämään tällaisen niskottelijan.

• "Sillä sipuli"

JT veri oppi suojelee ihmistä itseään, siinäkin Raamattu antaa hyvän ohjeen, jota tulisi noudattaa.....jo SENKIN takia, ettei tulisi Jumalan sana PILKATUKSI

• JT työkunnossa >65v?
        "Sillä sipuli" kirjoitti:

JT veri oppi suojelee ihmistä itseään, siinäkin Raamattu antaa hyvän ohjeen, jota tulisi noudattaa.....jo SENKIN takia, ettei tulisi Jumalan sana PILKATUKSI

Ainakin Espoon seurakunnassa oli todella paha henki. Lapset oireilivat jollain
        tapaa. Tuolloin ilmastointia ei ollut.

Kaksia punnuksia ei käsitä.
        Jehovan Todistajat koulutetaan sanomaan hallitusta laittomaksi, saatanan vallassa olevaksi jne. Lisäksi he odottavat vallankaappausta että pääsisivät itse hallitsemaan johon nyt koulutetaan vanhimpia. Jonkinlaiseen uskonnolliseen
        valtioon esikuvana Juutalainen järjestelmä.

Toisaalta silmänpalvomiseksi voidaan esittää rukous hallitukselle että "työ" saisi
        rauhassa jatkua. Hallitusta kuvaillaan paholaisen ohella myös Jumalan palvelijaksi. Voiko tälläinen lisätä riskiä mielenterveysongelmiin kun eskari-
        ikäisetkin joutuvat harjoituspuheissaan tms. tälläistä ehkäpä esittämään.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      111
      5317
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      49
      3412
    3. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      92
      3272
    4. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      40
      3166
    5. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      81
      1857
    6. 450 000 ulosotossa

Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden
      Perussuomalaiset
      127
      1605
    7. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      41
      1580
    8. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      31
      1566
    9. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      138
      1264
    10. Onko esitutkinta jo saatu päätökseen?

Ketkä saa syytteet? Voi olla iso määrä ihmisiä?
      Ähtäri
      16
      1169
    Aihe