Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
totuusvoittaaaina
totuusvoittaaaina
totuusvoittaaaina
Vapaa kuvaus
https://www.artonissi.fi/
Aloituksia
390
Kommenttia
6005
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Joseph+ennusti+väärin+tai+otti+vaan+omasta+päästään,+jos+Jumalan+nimessä+jotain+ennustaa+mikä+ei+toteudu+sitä+rangaistaan.+Josephilta+katosi+välillä+yli+sata+sivua+käännettyä+mormonien+kirjaa.+Se+oli+kuulemma+hänen+entisen+kaverin+vaimo,+mikä+poltti+ne.+Ja+Joseph+joutui+monesti+tekemään+uudesti.+Sitten+hän+kuoli+aseellisessa+taistelussa.+Josephin+revolverista+oli+jo+kaikki+patit+loppunut.
5MOOS.+18+:+20.+Mutta+profeetta,+joka+julkeaa+puhua+minun+nimessäni+jotakin,+jota+minä+en+ole+käskenyt+hänen+puhua,+tahi+puhuu+muiden+jumalien+nimessä,+sellainen+profeetta+kuolkoo
22.+kun+profeetta+puhuu+Herran+nimessä,+ja+kun+se,+mitä+hän+on+puhunut,+ei+tapahdu+eikä+käy+toteen,+niin+sitä+sanaa+Herra+ei+ole+puhunut;+julkeuttaan+se+profeetta+on+niin+puhunut;+älä+pelkää+häntä."
27.03.2020 14:31
Ja+vaan+Raamatun+Evankeliumi+on+oikea,+mitä+Paavali+julisti.+GAL.+1:+7.+joka+kuitenkaan+ei+ole+mikään+toinen;+on+vain+eräitä,+jotka+hämmentävät+teitä+ja+tahtovat+vääristellä+Kristuksen+evankeliumin.+
8.+Mutta+vaikka+me,+tai+vaikka+enkeli+taivaasta+julistaisi+teille+evankeliumia,+joka+on+vastoin+sitä,+minkä+me+olemme+teille+julistaneet,+hän+olkoon+kirottu.
Toista+ilmoitusta+ei+tule,+että+mormonien+kirja+on+huijausta.
27.03.2020 14:21
"Joka+uskoo+ja+kastetaan,+pelastuu."
Tämä+on+väärin+käännetty+suomenkieliseen+Raamattuun.+Pitäisi+olla,+joka+kastettuna+uskoo+pelastuu.+
MARK.+16:+16.+Joka+uskoo+ja+kastetaan,+se+pelastuu;+mutta+joka+ei+usko,+se+tuomitaan+kadotukseen.
Muissa+käännöksissä+on+imberfekti++muodossa+16.+He+that+believes+and+is+baptized+shall+be+saved;+but+he+that+believes+not+shall+be+damned.
27.03.2020 13:38
"Toista+todistusta+Jeesuksesta+Kristuksesta"
Toista+todistusta+ei+tarvita.+Riittää+yksi+todistus.+Pyhä+Henki+ilmoittaa+kaikille+muille+seurakuntien+jäsenille.
27.03.2020 13:27
Mormonien+kirjan+hyväksyminen+ei+ole+yhtä+kuin,+että+uskoo+Jeesukseen.+Lapset+ovat+perisynninalaisia+ja+erossa+Jumalassa+silloin+he+kuuluvat+saatanalle.+
JOB.14:4.+Syntyisikö+saastaisesta+puhdasta?+Ei+yhden+yhtäkään.
PS.51:+7.+Katso,+minä+olen+synnissä+syntynyt,+ja+äitini+on+minut+synnissä+siittänyt
1MOOS.+8:21.+Ja+Herra+tunsi+suloisen+tuoksun+ja+sanoi+sydämessänsä:+"En+minä+koskaan+enää+kiroa+maata+ihmisen+tähden;+sillä+ihmisen+sydämen+aivoitukset+ovat+pahat+nuoruudesta+saakka.+Enkä+minä+koskaan+enää+tuhoa+kaikkea,+mikä+elää,+niinkuin+nyt+olen+tehnyt.
EF.2:+3.+joiden+joukossa+mekin+kaikki+ennen+vaelsimme+lihamme+himoissa,+noudattaen+lihan+ja+ajatusten+mielitekoja,+ja+olimme+luonnostamme+vihan+lapsia+niinkuin+muutkin;+
ROOM.3:+10.+niinkuin+kirjoitettu+on:+"Ei+ole+ketään+vanhurskasta,+ei+ainoatakaan,+
11.+ei+ole+ketään+ymmärtäväistä,+ei+ketään,+joka+etsii+Jumalaa;+
12.+kaikki+ovat+poikenneet+pois,+kaikki+tyynni+kelvottomiksi+käyneet;+ei+ole+ketään,+joka+tekee+sitä,+mikä+hyvä+on,+ei+yhden+yhtäkään.
ROOM.5:+18.+Niinpä+siis,+samoin+kuin+yhden+ihmisen+lankeemus+on+koitunut+kaikille+ihmisille+kadotukseksi,+niin+myös+yhden+ihmisen+vanhurskauden+teko+koituu+kaikille+ihmisille+elämän+vanhurskauttamiseksi;+
JOH.3:+6.+Mikä+lihasta+on+syntynyt,+on+liha;+ja+mikä+Hengestä+on+syntynyt,+on+henki.+
Lapsikaste+on+myös+Raamatussa+JOH.3:++5.+Jeesus+vastasi:+"Totisesti,+totisesti+minä+sanon+sinulle:+jos+joku+ei+synny+vedestä+ja+Hengestä,+ei+hän+voi+päästä+sisälle+Jumalan+valtakuntaan.++APT.+2:+39.+Sillä+teille+ja+teidän+lapsillenne+tämä+lupaus+on+annettu+ja+kaikille,+jotka+kaukana+ovat,+ketkä+ikinä+Herra,+meidän+Jumalamme,+kutsuu."+
Kasteesta+on+paljon+väitelty.+Onko+lapsikaste+oikea+tai+pitääkö+olla+uskovien+kaste?+Pitääkö+kaste+suorittaa+upottamalla+tai+valelukasteena.+Minä+itse+olen+lapsikasteen+ja+valelukasteen+kannattaja.+Upotuskasteesta+ei+ole+muuta+todsitetta,+kuin+että+olivat+vedessä+ja+että+vettä+oli+paljon,+mutta+tämä+on+vain+että+vesi+oli+puhdasta.+Missään+ei+kerrota+märistä+vaatteista+ja+siitä,+että+köyhillä+ei+ollut+kuin+yksi+vaate+kerta.+Kuinka+tämä+olisi+onnistunut+talvella?+Ensimmäisenä+helluntaina+kastettiin+Jerusalemissa+n.3000+ihmistä+ja+tämä+ei+olisi+ollut+mahdollista+Jerusalemissa+suorittaa+kaste+upottamalla.+Jerusalemista+Gazan+välillä+ei+ole+kuin+joku+kevätpuro+missä+upottamiseen+tarvittaisiin+todella+joku+fakiiri.+Filippus+ei+voinut+kastaa+Etiopian+hoviherraa+upottamalla.+Filipin+vankinvartian+kodissa+tuskin+oli+mitään+uima-allasta+missä+oltaisiin+voitu+kastaa+kaikki+omaiset+yöllä+upottamalla+vaan+kaste+suoritettiin+valelemalla+samoilla+vesillä,+millä+pestiin+Paavalin+ja+Silaan+haavat.+Ja+tuskin+Damaskossakaan+missä+Ananias+kastoi+Paavalin+oli+muuta+kuin+suorittaa+kaste+valeluna.+1+KOR.10:+1+Sillä+minä+en+tahdo,+veljet,+pitää+teitä+tietämättöminä+siitä,+että+isämme+olivat+kaikki+pilven+alla+ja+kulkivat+kaikki+meren+läpi+
2.+ja+saivat+kaikki+kasteen+Moosekseen+pilvessä+ja+meressä+
3.+ja+söivät+kaikki+samaa+hengellistä+ruokaa+
4.+ja+joivat+kaikki+samaa+hengellistä+juomaa.+Sillä+he+joivat+hengellisestä+kalliosta,+joka+heitä+seurasi;+ja+se+kallio+oli+Kristus.
+Juutalaisia+ei+upotettu+vaan+saivat+kasteen+pilvestä+valeluna,+myös+lapset.+Egyptiläiset+upotettiin+ja+he+hukkuivat.+Olisiko+helluntalaiset+ja+mormonit+ym.+jättänyt+lapsensa+egyptiläisille,+kun+eivä+usko+pelastuksestaan.+
Se+ei+pelasta+ihmistä,+että+kuuluu+johonkin+määrättyyn+seurakuntaan+kuten+esim.+mormoneihin+vaan+usko+Jeesukseen+on+se+mikä+pelastaa.
ROOM.+10:+9.+Sillä+jos+sinä+tunnustat+suullasi+Jeesuksen+Herraksi+ja+uskot+sydämessäsi,+että+Jumala+on+hänet+kuolleista+herättänyt,+niin+sinä+pelastut;+
10.+sillä+sydämen+uskolla+tullaan+vanhurskaaksi+ja+suun+tunnustuksella+pelastutaan.+
11.+Sanoohan+Raamattu:+"Ei+yksikään,+joka+häneen+uskoo,+joudu+häpeään".+
12.+Tässä+ei+ole+erotusta+juutalaisen+eikä+kreikkalaisen+välillä;+sillä+yksi+ja+sama+on+kaikkien+Herra,+rikas+antaja+kaikille,+jotka+häntä+avuksi+huutavat.+
13.+Sillä+"jokainen,+joka+huutaa+avuksi+Herran+nimeä,+pelastuu
Että+tervetuloa+meidän+seurakuntaan+
Kokoonnumme+messuun+joka+sunnuntai+klo+11+osoitteessa+Ilomäentie+5+(Tampereen+Adventtikirkolta+vuokratut+tilat).
Tosin+nyt+on+tauko.+Johtuen+korona+viruksesta.
https://www.lhpk.fi/tampere/
Johanneksen+seurakunta+on+osa+Suomen+Luther-säätiön+jumalanpalvelusyhteisöjen+verkostoa+Suomessa.+Siten+työnäkynämme+on+rakentaa+kirkon+sisällä+raamatullista+luterilaista+jumalanpalvelusyhteisöä,+jossa+saamme+virvoitusta+sanan+saarnassa+ja+ehtoollisen+sakramentissa.+Koska+Kristus+kohdataan+näissä+armonvälineissä,+jumalanpalvelus+on+hengellisen+elämämme+keskus.+Siellä+ylösnoussut+ja+läsnä+oleva+Kristus+palvelee+ja+ravitsee+meitä.
27.03.2020 13:25
Jumala+ei+välttämättä+vastaa+heti+ja+toisella+tavalla+auttaa+kuin+rukoillaan.+Aina+on+sanottava,+että+tapahtukoon+sinun+tahtosi.+Jumalan+tahtoon+meidän+tulee+aina+tyytyä.
27.03.2020 13:11
Ihminen+ei+ole+mistään+käärmeestä+tullut.+Vaan+Jumalan+luomisen+kautta
26.03.2020 16:08
ILM.+11:+8.+"Minä+olen+A+ja+O",+sanoo+Herra+Jumala,+joka+on+ja+joka+oli+ja+joka+tuleva+on,+Kaikkivaltias.
26.03.2020 16:05
Mormonit+ei+usko+Jumalan+täydelliseen+luomiseen.+Eli+Jumala+ei+ole+heille+kaikkivaltias.
26.03.2020 16:02
Sano+voiko+kirjapainosta+tulla+itsekseen+valmis+sanakirja?
26.03.2020 16:01
Kaikki+olemme+Jumalan+lapsia.+ROOM.+8:+14.+Sillä+kaikki,+joita+Jumalan+Henki+kuljettaa,+ovat+Jumalan+lapsia.++++16.+Henki+itse+todistaa+meidän+henkemme+kanssa,+että+me+olemme+Jumalan+lapsia
9:8.+se+on:+eivät+ne,+jotka+lihan+puolesta+ovat+lapsia,+ole+Jumalan+lapsia,+vaan+lupauksen+lapset,+ne+luetaan+siemeneksi.+
GAL.3:++++26.+Sillä+te+olette+kaikki+uskon+kautta+Jumalan+lapsia+Kristuksessa+Jeesuksessa.+
27.+Sillä+kaikki+te,+jotka+olette+Kristukseen+kastetut,+olette+Kristuksen+päällenne+pukeneet.+
++
1JOH.+3:+2.+Rakkaani,+nyt+me+olemme+Jumalan+lapsia,+eikä+ole+vielä+käynyt+ilmi,+mitä+meistä+tulee.+Me+tiedämme+tulevamme+hänen+kaltaisikseen,+kun+hän+ilmestyy,+sillä+me+saamme+nähdä+hänet+sellaisena,+kuin+hän+on
26.03.2020 15:59
"Ilmestyskirjan+loppu+varoittaa,+eikä+suinkaan+siitä,+etteikö+ilmoitusta+voisi+tulla+lisää."
Lisätä+ei+saa+mitään+eikä+pois+ottaa.
26.03.2020 15:50
"Eihän+se+muuten+voi+enää+ajatella,+jollei+sillä+ole+aivoja,+eikä+kävellä+jos+ei+ole+jalkoja,"
Nämä+kuuluvat+kaikki+samaan+ruumiiseen.
1KOR.12:+14.+Sillä+eihän+ruumiskaan+ole+yksi+jäsen,+vaan+niitä+on+siinä+monta.+
15.+Jos+jalka+sanoisi:+"Koska+en+ole+käsi,+en+kuulu+ruumiiseen",+niin+ei+se+silti+olisi+ruumiiseen+kuulumaton.+
16.+Ja+jos+korva+sanoisi:+"Koska+en+ole+silmä,+en+kuulu+ruumiiseen",+niin+ei+se+silti+olisi+ruumiiseen+kuulumaton.+
17.+Jos+koko+ruumis+olisi+silmänä,+missä+sitten+olisi+kuulo?+Jos+taas+kokonaan+kuulona,+missä+silloin+haisti?+
18.+Mutta+nyt+Jumala+on+asettanut+jäsenet,+itsekunkin+niistä,+ruumiiseen,+niinkuin+hän+on+tahtonut.
26.03.2020 15:49
Eli+vain+kaksi+paikkaa+mihin+ihminen+voi+mennä+kuoltuaan.
26.03.2020 15:42
Mutta+Jeesus+ei+sanonut,+että+mihin+taivaaseen????
26.03.2020 15:40
Kyllä+myös+mormonit+uskovat+moniin+jumaliin.
26.03.2020 15:38
Siksi+kai+Smith+koki+rangaistuksen,+kun+hänet+ammuttiin.+Smithillä+oli+oma+revolveri+jo+tyhjä+luodeista.
26.03.2020 15:33
Missä+tämän+kirjoituksen+alustus+on?+Onko+poistettu?
26.03.2020 15:29
Taas+se+tuli,+että+vaan+mormonien+kirkossa.
26.03.2020 15:22
Samasta+tekin+lähdette,+että+te+vain+olette+oikeassa,+kun+jenkki+saarnaajat+kiertävät+kodeissa.+Tekevätkö+he+nyt+tätä+työtä+kun+on+korona+virus?
26.03.2020 15:18
53 / 301