Vapaa kuvaus

https://www.artonissi.fi/

Aloituksia

390

Kommenttia

6005

1. Joseph+ennusti+väärin+tai+otti+vaan+omasta+päästään,+jos+Jumalan+nimessä+jotain+ennustaa+mikä+ei+toteudu+sitä+rangaistaan.+Josephilta+katosi+välillä+yli+sata+sivua+käännettyä+mormonien+kirjaa.+Se+oli+kuulemma+hänen+entisen+kaverin+vaimo,+mikä+poltti+ne.+Ja+Joseph+joutui+monesti+tekemään+uudesti.+Sitten+hän+kuoli+aseellisessa+taistelussa.+Josephin+revolverista+oli+jo+kaikki+patit+loppunut.5MOOS.+18+:+20.+Mutta+profeetta,+joka+julkeaa+puhua+minun+nimessäni+jotakin,+jota+minä+en+ole+käskenyt+hänen+puhua,+tahi+puhuu+muiden+jumalien+nimessä,+sellainen+profeetta+kuolkoo22.+kun+profeetta+puhuu+Herran+nimessä,+ja+kun+se,+mitä+hän+on+puhunut,+ei+tapahdu+eikä+käy+toteen,+niin+sitä+sanaa+Herra+ei+ole+puhunut;+julkeuttaan+se+profeetta+on+niin+puhunut;+älä+pelkää+häntä."
  2. Mormonien+kirjan+hyväksyminen+ei+ole+yhtä+kuin,+että+uskoo+Jeesukseen.+Lapset+ovat+perisynninalaisia+ja+erossa+Jumalassa+silloin+he+kuuluvat+saatanalle.+JOB.14:4.+Syntyisikö+saastaisesta+puhdasta?+Ei+yhden+yhtäkään.PS.51:+7.+Katso,+minä+olen+synnissä+syntynyt,+ja+äitini+on+minut+synnissä+siittänyt1MOOS.+8:21.+Ja+Herra+tunsi+suloisen+tuoksun+ja+sanoi+sydämessänsä:+"En+minä+koskaan+enää+kiroa+maata+ihmisen+tähden;+sillä+ihmisen+sydämen+aivoitukset+ovat+pahat+nuoruudesta+saakka.+Enkä+minä+koskaan+enää+tuhoa+kaikkea,+mikä+elää,+niinkuin+nyt+olen+tehnyt.EF.2:+3.+joiden+joukossa+mekin+kaikki+ennen+vaelsimme+lihamme+himoissa,+noudattaen+lihan+ja+ajatusten+mielitekoja,+ja+olimme+luonnostamme+vihan+lapsia+niinkuin+muutkin;+ROOM.3:+10.+niinkuin+kirjoitettu+on:+"Ei+ole+ketään+vanhurskasta,+ei+ainoatakaan,+11.+ei+ole+ketään+ymmärtäväistä,+ei+ketään,+joka+etsii+Jumalaa;+12.+kaikki+ovat+poikenneet+pois,+kaikki+tyynni+kelvottomiksi+käyneet;+ei+ole+ketään,+joka+tekee+sitä,+mikä+hyvä+on,+ei+yhden+yhtäkään.ROOM.5:+18.+Niinpä+siis,+samoin+kuin+yhden+ihmisen+lankeemus+on+koitunut+kaikille+ihmisille+kadotukseksi,+niin+myös+yhden+ihmisen+vanhurskauden+teko+koituu+kaikille+ihmisille+elämän+vanhurskauttamiseksi;+JOH.3:+6.+Mikä+lihasta+on+syntynyt,+on+liha;+ja+mikä+Hengestä+on+syntynyt,+on+henki.+Lapsikaste+on+myös+Raamatussa+JOH.3:++5.+Jeesus+vastasi:+"Totisesti,+totisesti+minä+sanon+sinulle:+jos+joku+ei+synny+vedestä+ja+Hengestä,+ei+hän+voi+päästä+sisälle+Jumalan+valtakuntaan.++APT.+2:+39.+Sillä+teille+ja+teidän+lapsillenne+tämä+lupaus+on+annettu+ja+kaikille,+jotka+kaukana+ovat,+ketkä+ikinä+Herra,+meidän+Jumalamme,+kutsuu."+Kasteesta+on+paljon+väitelty.+Onko+lapsikaste+oikea+tai+pitääkö+olla+uskovien+kaste?+Pitääkö+kaste+suorittaa+upottamalla+tai+valelukasteena.+Minä+itse+olen+lapsikasteen+ja+valelukasteen+kannattaja.+Upotuskasteesta+ei+ole+muuta+todsitetta,+kuin+että+olivat+vedessä+ja+että+vettä+oli+paljon,+mutta+tämä+on+vain+että+vesi+oli+puhdasta.+Missään+ei+kerrota+märistä+vaatteista+ja+siitä,+että+köyhillä+ei+ollut+kuin+yksi+vaate+kerta.+Kuinka+tämä+olisi+onnistunut+talvella?+Ensimmäisenä+helluntaina+kastettiin+Jerusalemissa+n.3000+ihmistä+ja+tämä+ei+olisi+ollut+mahdollista+Jerusalemissa+suorittaa+kaste+upottamalla.+Jerusalemista+Gazan+välillä+ei+ole+kuin+joku+kevätpuro+missä+upottamiseen+tarvittaisiin+todella+joku+fakiiri.+Filippus+ei+voinut+kastaa+Etiopian+hoviherraa+upottamalla.+Filipin+vankinvartian+kodissa+tuskin+oli+mitään+uima-allasta+missä+oltaisiin+voitu+kastaa+kaikki+omaiset+yöllä+upottamalla+vaan+kaste+suoritettiin+valelemalla+samoilla+vesillä,+millä+pestiin+Paavalin+ja+Silaan+haavat.+Ja+tuskin+Damaskossakaan+missä+Ananias+kastoi+Paavalin+oli+muuta+kuin+suorittaa+kaste+valeluna.+1+KOR.10:+1+Sillä+minä+en+tahdo,+veljet,+pitää+teitä+tietämättöminä+siitä,+että+isämme+olivat+kaikki+pilven+alla+ja+kulkivat+kaikki+meren+läpi+2.+ja+saivat+kaikki+kasteen+Moosekseen+pilvessä+ja+meressä+3.+ja+söivät+kaikki+samaa+hengellistä+ruokaa+4.+ja+joivat+kaikki+samaa+hengellistä+juomaa.+Sillä+he+joivat+hengellisestä+kalliosta,+joka+heitä+seurasi;+ja+se+kallio+oli+Kristus.+Juutalaisia+ei+upotettu+vaan+saivat+kasteen+pilvestä+valeluna,+myös+lapset.+Egyptiläiset+upotettiin+ja+he+hukkuivat.+Olisiko+helluntalaiset+ja+mormonit+ym.+jättänyt+lapsensa+egyptiläisille,+kun+eivä+usko+pelastuksestaan.+Se+ei+pelasta+ihmistä,+että+kuuluu+johonkin+määrättyyn+seurakuntaan+kuten+esim.+mormoneihin+vaan+usko+Jeesukseen+on+se+mikä+pelastaa.ROOM.+10:+9.+Sillä+jos+sinä+tunnustat+suullasi+Jeesuksen+Herraksi+ja+uskot+sydämessäsi,+että+Jumala+on+hänet+kuolleista+herättänyt,+niin+sinä+pelastut;+10.+sillä+sydämen+uskolla+tullaan+vanhurskaaksi+ja+suun+tunnustuksella+pelastutaan.+11.+Sanoohan+Raamattu:+"Ei+yksikään,+joka+häneen+uskoo,+joudu+häpeään".+12.+Tässä+ei+ole+erotusta+juutalaisen+eikä+kreikkalaisen+välillä;+sillä+yksi+ja+sama+on+kaikkien+Herra,+rikas+antaja+kaikille,+jotka+häntä+avuksi+huutavat.+13.+Sillä+"jokainen,+joka+huutaa+avuksi+Herran+nimeä,+pelastuuEttä+tervetuloa+meidän+seurakuntaan+Kokoonnumme+messuun+joka+sunnuntai+klo+11+osoitteessa+Ilomäentie+5+(Tampereen+Adventtikirkolta+vuokratut+tilat).Tosin+nyt+on+tauko.+Johtuen+korona+viruksesta.https://www.lhpk.fi/tampere/Johanneksen+seurakunta+on+osa+Suomen+Luther-säätiön+jumalanpalvelusyhteisöjen+verkostoa+Suomessa.+Siten+työnäkynämme+on+rakentaa+kirkon+sisällä+raamatullista+luterilaista+jumalanpalvelusyhteisöä,+jossa+saamme+virvoitusta+sanan+saarnassa+ja+ehtoollisen+sakramentissa.+Koska+Kristus+kohdataan+näissä+armonvälineissä,+jumalanpalvelus+on+hengellisen+elämämme+keskus.+Siellä+ylösnoussut+ja+läsnä+oleva+Kristus+palvelee+ja+ravitsee+meitä.
  3. Missä+tämän+kirjoituksen+alustus+on?+Onko+poistettu?