Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
totuusvoittaaaina
profiilit
totuusvoittaaaina
totuusvoittaaaina
Vapaa kuvaus
https://www.artonissi.fi/
Aloituksia
390
Kommenttia
6005
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Uskon+perusmenetelmä+on+kysyä+suoraan+Jumalalta,+eikä+uskoa+ihmisiin.+Onko+Raamatu+totta?+Onko+Mormonin+kirja+totta?+Voi+rukoilla+ja+kysyä+suoraan+Jumalalta."
Saa+kyllä+selville+lukemalla+vain+Raamattua.+siitä+selviää+oikea+oppi.+Pyhä+Henki+antaa+meille+ymmärryksen+.
21.05.2020 19:52
Eli+oma+julistus.+Ei+Raamatun.++Tiettävästi+syntien+anteeksiantamusta+ei+ole+teidän+sakramentissa.+Näin+ainakin+minulle+kerrotiin.+Mutta+teillä+on+monta+eri+versiota.
21.05.2020 17:10
Alunperin+oppi+on+Israelista.
21.05.2020 17:08
Kansainvälinen+saa+olla.+Olemme+myös+me+Luterilaiset,+mutta+rahat+kerätään+vaan+ja+ainoastaan+omaan+seurakuntaan.
Luterilainen+maailmanliitto+on+olemassa
21.05.2020 17:07
Miksi+pitää+puolustaa+homoja?+Eihän+pedofiilejäkään+saa+puolustaa+eikä+eläimiin+sekoilua+eikä+raiskaajia.+kaikki+ovat+samalla+tavalla+uskonnollisesti+kieroituneita.
Toivottavasti+tätä+ei+poisteta.
21.05.2020 17:04
Olen+normaali+ihminen.+Sanon+vain+kuten+asiat+ovat
21.05.2020 17:02
Sinä+sanot,+että+Jeesus+on+Vanhan+Testamentin+Jehova????+Jo+sana+Jehova+on+virheellinen+Jahve+on+lähempänä,+mutta+kummastakaan+ei+ole+varmuutta+on+vain+tetragrammi+JHVH+.+Tämä+JHVH+on+yhtä+kuin+Isä,+Poika+(Sana)+Pyhä+Henki.+Ettei+Jeesus+yksin+ollut+tuo+JHVH+vaan+kaikki+nämä+persoonat+ovat+JHVH.+On+yksi+Jumala+mutta+kolme+persoonaa.
21.05.2020 16:52
"+Olen+erilaisille+vaikutteille+altis,+enkä+omissa+mielipiteissäni+suinkaan+aina+edusta+kirkon+virallista+kantaa"
Jos+kirkon+nimissä+julistaa+on+se+silloin+kirkon+kanta.+Jos+vain+omissa+nimissä+se+ei+ole.+Kumpaa+Olli+tekee?+Julistaa+mormonien+oppia+tai+omaansa?
21.05.2020 16:46
"Ei+siitä+ole+kanonista+kirjoitusta+että+Jeesuksella+oli+vaimo.+Siitä+on+vain+muualla,+samoin+useammista+vaimoista."
Toisessa+kohtaa+sanot+että+kaanaan+häät+oli+Jeesuksen+häät.
21.05.2020 16:44
"Otetaan+mikä+tahansa+kristinopin+asia,+niin+Myöhempien+Aikojen+Pyhien+Jeesuksen+Kristuksen+Kirkon+oppi+on+aina+ylivoimaisesti+oikeampi+kaiken+järjen+mukaan+kuin+muiden+kirkkojen."
Ei+ylivoimaisesti,+jos+on+ollenkaan.+Tässä+haisee+Ollilta+oma+kehu.+Ei+voi+olla+ainakaan+Raamatun+Jumala+ja+Jeesus+(joka+on+myös+Jumala)+eivät+mormonien+ole+sama+kuin+on+Raamatussa.+Jeesus+ei+ollut+naimissa+edes+yhden+saati+sitten+monen+naisen+kanssa.+Eikä+lapsia+ollut.+Sakramentit+ovat+väärät+mormoneilla.+Ja+uudesti+kastaminen+ei+kuulu+Jeesuksen+seurakuntaan+eikä+kuolleiden+puolesta+kastaminen.
21.05.2020 16:42
En+saanut+vastausta+kysymykseeni
20.05.2020 16:01
".+Esim.+itse+pidin+Mormonien+kaavan+mukaisen+pääsiäis-ehtoollisen+kun+Wikipediasta+löytyi+kaava+Ehtollinen+hakusanan+alta+sille.+Ja+tuo+tilaisuus+onnistui+melko+hyvin+omissa+oloissanikin"
Ei+heillä+ole+ehtoollista+ja+se+on+arka+asia+heille.+Minä+Ollilta+kysyin+asiaa+monta+kertaa+saamatta+vastausta.+Sitten+sain+eräältä+entiseltä+mormonilta+ja+laitoin+tänne+ei+Olli+kommentoinut+asiaa+kuinkaan.+Heillä+on+sakramentti+ei+ehtoollista.++Ei+saa+Jeesuksen+ruumista+ja+verta+eikä+ole+syntinen+anteeksi+antamusta.+Synnit+pitää+itse+hankkia+anteeksi+ei+Jeesuksen+sovitustyöllä.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Mikä+on+mormonien+käsitys+sakramentista?
Tärkein+osa+sakramenttikokousta+on+sakramenttitoimitus.+Mormonit+uskovat,+että+ehtoollisessa+eli+sakramentissa+on+kaksi+tärkeää+osaa:+leipä+ja+vesi.+Juuri+ennen+kuolemaansa+Jeesus+Kristus+opetti+itse+opetuslapsilleen+sakramentin+tärkeyden.+Hän+opetti,+että+syötävä+leipä+edustaa+Hänen+ruumistaan+ja+juoma+edustaa+verta,+jonka+Hän+vuodatti+meidän+vuoksemme.+Pyhissä+kirjoituksissa+opetetaan:+”Jeesus+otti+leivän,+siunasi,+mursi+ja+antoi+sen+opetuslapsilleen+sanoen:+’Ottakaa+ja+syökää,+tämä+on+minun+ruumiini.’+Sitten+hän+otti+maljan,+kiitti+Jumalaa,+antoi+heille+ja+sanoi:+’Juokaa+tästä,+te+kaikki.+Tämä+on+minun+vereni,+liiton+veri,+joka+kaikkien+puolesta+vuodatetaan+syntien+anteeksiantamiseksi.’”+(Evankeliumi+Matteuksen+mukaan+26:26–28.)+Myöhempien+aikojen+pyhät+uskovat,+etteivät+leipä+ja+vesi+ole+kirjaimellisesti+Kristuksen+ruumis+ja+veri+vaan+ne+ovat+voimallisia,+vertauskuvallisia+muistuttajia+Hänen+uhristaan+meidän+vuoksemme.
20.05.2020 15:59
Miksi+pitää+olla+iso+järjestö+kuin+on+katoliset?+Eikö+riitä+aina+oman+paikkakunnan+seurakunta,+miksi+pitää+olla+isoja+järjestöjä?+Siksi+että+pitää+ison+järjestön+kerätä+isot+rahat+kymmenyksistä.+Ennen+oli+Suomessakin,+kun+olimme+katolisessa+kirkossa+jouduimme+maksamaan+verot+vatikaaniin.+Mutta+Martti+Luther+muutti+sitten,+että+verot+kerätään+vaan+ja+ainoastaan+omaan+seurakuntaan.
20.05.2020 15:50
"Tämä+on+juuri+se+kirkko+ja+ne+asiat,+jotka+Jumala+haluaa+tälle+ajalle+tuoda+herätysten+lisäksi."
ROOM.+10+:+9.+Sillä+jos+sinä+tunnustat+suullasi+Jeesuksen+Herraksi+ja+uskot+sydämessäsi,+että+Jumala+on+hänet+kuolleista+herättänyt,+niin+sinä+pelastut;+
10.+sillä+sydämen+uskolla+tullaan+vanhurskaaksi+ja+suun+tunnustuksella+pelastutaan.
Meidän+seurakunnassa++on+ainakin+näin.+Mitä+teidä+kirkossa+sitten+on+sitä+oikeaa+sanomaa,+jos+tämä+ei+ole+oikeata?
20.05.2020 15:46
Olen+tavallinen+ihminen.+Uskon+siihen+mitä+Raamattu+kirjoittaa.+Saarnavirka+kuuluu+miehille.+Onko+se+sinusta+sivistystä+että+ruskeaa+reikää+tökitään?+Samoin+olisi+sitten+sivistystä+eläimiin+sekoilu+ja+pedofilia+ja+raiskaajat.+Samalla+tavalla+kuin+homot+ovat+he+seksuaalisesti+kieroituneita.
20.05.2020 15:42
"+Mutta+meillä+on+sananvapaus+asioissa+joissa+kirkossa+esiintyy+erimielisyyksiä."
Saatteko+te+julistaa+ihan+mitä+tahansa+kirkon+nimessä.++Omassa+nimessä+voi+meilläkin+julistaa+ihan+mitä+vaan+mutta+ei+seurakunnan.
20.05.2020 15:17
Missä+sanotaan,+että+Jeesuksella+oli+vaimo?+Kuka+hän+oli?+Keitä+heidän+lapset+oli.+Kun+mies+yhtyy+vaimoon+tulevat+ne+yhdeksi+lihaksi.+Tuliko+vaimokin+silloin+Jumalaksi+ja+entä+lapset?+Ovatko+hekin+Jumalija?
Missä+oli+Jeesuksen+vaimo+ja+lapset+kun+Jeesus+naulittiin+ristille?+Miksi+Jeesus+käski+Apostoli+Johannesta+ottamaan+äitinsä+hoidettavakseen?+Miksi+ei+vaimo/vaimoja+tai+lapsiaan?+Miksi+ei+ollut+ylösnousemisessa+läsnä?+Eikä+alkuseurakunnassa+ollut.+
Jumalalla+ei+ole+sukupuolta.+Ei+Jeesuksellakaan+ollut,+vaikka+miehen+ruumiiseen+tuli+maan+päälle.+Ei+Jeesuksella+voinut+olla+vaimoa.
20.05.2020 15:15
"Kirkolla+vaan+ei+ole+yhtään+väärää+oppia."
Teillä+ei+ole+muuta+kuin+väärää+oppia.
20.05.2020 15:06
"Kirkon+oppi+on+aina+ylivoimaisesti+oikeampi+kaiken+järjen+mukaan+kuin+muiden+kirkkojen."
Joo+teidän+järjen+mukaan+on,+mutta+muiden+seurakuntien+järjen+ja+Jeesuksen+sanan+mukaan+olette+harhassa.
20.05.2020 15:05
Ei+moni+ollut+Israelilaisista+uskossa+Jeesukseen.+Mutta+ainoastaan+Vanhaan+Testamenttiin+uskoivat.+Kristittyjä+oli+vähän+.+1MOOS.+12:+3.+Ja+minä+siunaan+niitä,+jotka+sinua+siunaavat,+ja+kiroan+ne,+jotka+sinua+kiroavat,+ja+sinussa+tulevat+siunatuiksi+kaikki+sukukunnat+maan+päällä."
ROOM.+11:+28.+Evankeliumin+kannalta+he+kyllä+ovat+vihollisia+teidän+tähtenne,+mutta+valinnan+kannalta+he+ovat+rakastettuja+isien+tähden.+
29.+Sillä+ei+Jumala+armolahjojansa+ja+kutsumistansa+kadu
20.05.2020 15:03
9 / 301