Vapaa kuvaus

https://www.artonissi.fi/

Aloituksia

390

Kommenttia

6005

1. "Uskon+perusmenetelmä+on+kysyä+suoraan+Jumalalta,+eikä+uskoa+ihmisiin.+Onko+Raamatu+totta?+Onko+Mormonin+kirja+totta?+Voi+rukoilla+ja+kysyä+suoraan+Jumalalta."Saa+kyllä+selville+lukemalla+vain+Raamattua.+siitä+selviää+oikea+oppi.+Pyhä+Henki+antaa+meille+ymmärryksen+.
  2. ".+Esim.+itse+pidin+Mormonien+kaavan+mukaisen+pääsiäis-ehtoollisen+kun+Wikipediasta+löytyi+kaava+Ehtollinen+hakusanan+alta+sille.+Ja+tuo+tilaisuus+onnistui+melko+hyvin+omissa+oloissanikin"Ei+heillä+ole+ehtoollista+ja+se+on+arka+asia+heille.+Minä+Ollilta+kysyin+asiaa+monta+kertaa+saamatta+vastausta.+Sitten+sain+eräältä+entiseltä+mormonilta+ja+laitoin+tänne+ei+Olli+kommentoinut+asiaa+kuinkaan.+Heillä+on+sakramentti+ei+ehtoollista.++Ei+saa+Jeesuksen+ruumista+ja+verta+eikä+ole+syntinen+anteeksi+antamusta.+Synnit+pitää+itse+hankkia+anteeksi+ei+Jeesuksen+sovitustyöllä.XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXMikä+on+mormonien+käsitys+sakramentista?Tärkein+osa+sakramenttikokousta+on+sakramenttitoimitus.+Mormonit+uskovat,+että+ehtoollisessa+eli+sakramentissa+on+kaksi+tärkeää+osaa:+leipä+ja+vesi.+Juuri+ennen+kuolemaansa+Jeesus+Kristus+opetti+itse+opetuslapsilleen+sakramentin+tärkeyden.+Hän+opetti,+että+syötävä+leipä+edustaa+Hänen+ruumistaan+ja+juoma+edustaa+verta,+jonka+Hän+vuodatti+meidän+vuoksemme.+Pyhissä+kirjoituksissa+opetetaan:+”Jeesus+otti+leivän,+siunasi,+mursi+ja+antoi+sen+opetuslapsilleen+sanoen:+’Ottakaa+ja+syökää,+tämä+on+minun+ruumiini.’+Sitten+hän+otti+maljan,+kiitti+Jumalaa,+antoi+heille+ja+sanoi:+’Juokaa+tästä,+te+kaikki.+Tämä+on+minun+vereni,+liiton+veri,+joka+kaikkien+puolesta+vuodatetaan+syntien+anteeksiantamiseksi.’”+(Evankeliumi+Matteuksen+mukaan+26:26–28.)+Myöhempien+aikojen+pyhät+uskovat,+etteivät+leipä+ja+vesi+ole+kirjaimellisesti+Kristuksen+ruumis+ja+veri+vaan+ne+ovat+voimallisia,+vertauskuvallisia+muistuttajia+Hänen+uhristaan+meidän+vuoksemme.