Vapaa kuvaus

Huumorintajuinen, itsepäinen, Stadilainen :D

Aloituksia

0

Kommenttia

77

1. Kiitos kahdenlapsi! On aivan totta mitä sanot tuosta nukkumisesta. Sen lisäksi ei pientä lasta voi kasvattaa tuollaiseen epäsäännölliseen elämänrytmiin.

Kommentin perusteella asssssssss:llä ei ole minkäänlaista kokemusta lapsen/lapsien kanssa elämisestä saatika vanhempana olemisesta eikä selvästikään ymmärrä tästä lapsiaiheesta mitään (ainiin joo, tällä hetkellä opiskelen lähihoitajaksi ja hoidan yksin koko talouden ja lapseni ja silti jotenkin kummasti ehdin nukkua normaalit yöunet ja kantaa vastuuni vanhempana kuten kuuluukin!).

Ja mitä tulee mummelimammeli22:n kommenttiin, on aika jännä miten joillakin ihmisillä on tuo "kyky" arvioida toisten ihmisten koko kroppa pelkästä kasvokuvasta. Kenties oma nassukka hävettää niin paljon, että ei kehtaa omalla naamallaan olla liikkeellä vaan raukkamaisesti piiloutuu anonyymiyden taakse ja sitten aukoo päätään niille, jotka uskaltavat olla sellaisia kuin ovat. Tosin ei kyllä nimeni ole Sheanya, mutta kyllä tuosta kuvasta tunnistaa, jos kadulla vastaan tulee.
  2. Gruber olen aivan samaa mieltä kanssasi!

En voi ymmärtää, miten jotkut voivat vihata lapsia noin paljon kun ottaa huomioon, että jokainen meistä on ollut joskus lapsi itsekin.

Jos äiti voi huonosti niin kyllä sen näkee lapsestakin, sillä lapsi aistii hyvinkin herkästi, jos vanhemmalla/vanhemmilla ei ole kaikki hyvin. Aloittajan viesti on sen oloinen, että hän taitaa itsekin olla vielä aivan kakara.

Neuvolasta saa apua kun vain osaa pyytää ja uskaltaa kertoa mikä mättää! Kyllä muakin aluksi pelotti mennä puhumaan ikävistä tuntemuksista lapseni ollessa 2kk, mutta onneksi menin sillä sain diagnoosiksi synnytyksen jälkeisen masennuksen ja selvisin siitä kun sain apua.

Itsekin olen yh ja tiedän miten rankkaa se lapsen kanssa kaksistaan oleminen on, mutta kyllä se myös palkitsee. Elämässä ei mielestäni ole mitään, mikä voisi korvata tai olla verrattavissa lapseen ja siihen kun saa nähdä oman jälkikasvunsa kasvavan ja kehittyvän.

Sen lisäksi, että yksinhuoltajuus itsessään on toisinaan rankkaa, niin tyttäreni on nyt uhmaiässä ja taitaa uhma olla nyt pahimmillaan, joten homma on vielä rankempaa kuin muuten, mutta kyllä tämä tästä, sillä niitä hyviäkin päiviä on ja jonkun verran myös sitä tukiverkostoa, josta saa jonkun verran hoitoapua, mikäli itse olen sairaana tai levon tarpeessa.