Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
sheanya
profiilit
sheanya
sheanya
Vapaa kuvaus
Huumorintajuinen, itsepäinen, Stadilainen :D
Aloituksia
0
Kommenttia
77
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kiitos kahdenlapsi! On aivan totta mitä sanot tuosta nukkumisesta. Sen lisäksi ei pientä lasta voi kasvattaa tuollaiseen epäsäännölliseen elämänrytmiin.
Kommentin perusteella asssssssss:llä ei ole minkäänlaista kokemusta lapsen/lapsien kanssa elämisestä saatika vanhempana olemisesta eikä selvästikään ymmärrä tästä lapsiaiheesta mitään (ainiin joo, tällä hetkellä opiskelen lähihoitajaksi ja hoidan yksin koko talouden ja lapseni ja silti jotenkin kummasti ehdin nukkua normaalit yöunet ja kantaa vastuuni vanhempana kuten kuuluukin!).
Ja mitä tulee mummelimammeli22:n kommenttiin, on aika jännä miten joillakin ihmisillä on tuo "kyky" arvioida toisten ihmisten koko kroppa pelkästä kasvokuvasta. Kenties oma nassukka hävettää niin paljon, että ei kehtaa omalla naamallaan olla liikkeellä vaan raukkamaisesti piiloutuu anonyymiyden taakse ja sitten aukoo päätään niille, jotka uskaltavat olla sellaisia kuin ovat. Tosin ei kyllä nimeni ole Sheanya, mutta kyllä tuosta kuvasta tunnistaa, jos kadulla vastaan tulee.
24.02.2015 17:54
Mä erosin reilut 2,5v sitten lapseni isästä, sillä perhe-elämä ei toiminutkaan vaikka hän niin vakuutteli. Hän teki yötyöpainotteista yövuoroa, joka meinasi siis sitä, että yöt oli töissä ja sitten aamut, päivät ja illat hän vain nukkui. Noin 2 tuntia ennen töihin lähtöä hän heräsi, veteli "aamukahviaan", luki uutisia netistä ja pelasi. Samaan aikaan minä yksin hoidin yösyötöt (niin siis imetyshän onnistui vain 3 viikon verran kunnes maito vain loppui ja jouduttiin siirtymään korvikkeeseen ja tuttipulloon), vauvan kaikki tarpeet koko vuorokauden ajan joka päivä, siivosin yksin, kävin kaupassa yksin lapsen kanssa, tein ruuat, maksoin vuokran ja laskut tileiltämme ja palkakseni sain vain valitusta ja riitelyä ja sehän tekikin oikein nannaa kun samalla vielä yritin hoitaa synnytyksen jälkeistä masennustani ja sappivaivoja (onneksi vaivojen syy selvisi ja sappirakko poistettiin). Tyttäremme oli 10 kk ikäinen kun muutimme eri osoitteisiin ja aluksi jännitti, mutta nyt olen onnellisempi kuin koskaan siinä parisuhteessa, jota kesti kaikkiaan reilut 7,5v.
23.02.2015 17:41
Kainalokarvoja ei kasvateta ja värjätä vaan ne AJELLAAN POIS! Yököttää koko ajatuskin.
12.02.2015 20:04
Mitä nyt olen nätä kommentteja lukenut, niin kyllä on tosi asiallista juttua joillakin kommentoijilla (huomaa sarkasmi). Aloittaja kysyi neuvoa, joten vastataan asiallisesti, jos asioista jotain faktaa tiedetään tai sitten ollaan hiljaa ja pidetään mölyt mahassa!
Ensinnäkin korua ei saisi parantumisen aikana poistaa aivan kuten lävistyskorujenkin kohdalla hoito-ohjeissa mainitaan, sillä se lisää tulehdusriskiä JA jos korvassa on jo tulehdus, niin se ei pääse paranemaan kun korun ottaa pois ja reikä umpeutuu ja näin ollen tilanne vain pahenee.
Toisekseen korua ei tulisi kosketella likaisin käsin taikka muutenkaan paitsi puhdistettaessa. Mulle on jokaisen ammutun korviksen kohdalla neuvottu, että pitäis suihkussa käydessä varovasti pyöritellä korua ja löysätä lukkoa ekalla puhdistuskerralla.
Kolmanneksi nykyisten suositusten mukaan korvakorutkin tulisi ottaa mieluummin lävistämällä kuin ampumalla, sillä ampuminen on epähygieenisempää ja siinä tylppä esine pakotetaan kudoksen läpi.
Paranemisaikaan en ota kantaa, sillä se riippuu niin paljon jokaisen ihmisen kehon reaktiosta. Monet lävistäjät ovat mulle kertoneet, että lävistämällä otettu korvakoru paranee nopeammin kuin ammuttu, mutta itselläni ammutut on parantuneet kaikki noin kuukaudessa ja tuo yksi lävistetty korvakoru parani reilussa 4 kuukaudessa. Koskaan ei kuitenkaan ole tullut ongelmia korujen kanssa. Toivottavasti korvasi paranee pian.
03.02.2015 21:36
Kiva että on uusi entistä selekämpi ulkoasu, mutta kumma kun ei mainokset vieläkään kadonneet mihinkään. Minä en ainakaan halua nähdä mainoksia ja suorastaan kiukuttaa, että niitä on kaikkialla!
28.01.2015 20:49
Tuntuu näitä käyttökatkoja olevan uudistuksien vuoksi vähän väliä, mutta enpä ole vielä tähänkään mennessä huomannut minkää muuttuneen. Ainakaan parempaan. Jospa tällä kertaa osaisivat tehdä homman niin, että huomais jotain eroakin ja saisivat nuo ärsyttävät mainokset hiteen?
25.01.2015 16:20
Avovaimo, olen kanssasi aivan samaa mieltä: lapsi tulee aina ensin, olipa ne sitten aiemmasta suhteesta tai nykyisestä, niin mikään ei mene lapsen/lapsien edelle!
17.01.2015 20:39
leanoora, mun hiukset oli samassa kunnossa 20 vuotiaana.
Ensimmäinen temppu mitä tein saadakseni hiukset kuntoon jatkuvien värjäilyjen jälkeen oli se, että leikkasin hiukset aivan lyhyeksi siiliksi 21 vuotiaana. Ei mennyt kuin 2-3kk ja hiukset olivat taas olkapäille pitkät eikä yhtään värjäystä tuona aikana.
Toinen temppu, jonka tein hiusten kasvettua takaisin oli se, että aloin valita värjäysaineita sen mukaan mikä rasittaa hiusta vähiten. Hiusvärit joissa ei ole ammoniakkia ovat parhaimpia eivätkä edes ole kamalan hajuisia kuten ammoniakilliset.
Kolmanneksi aina vaalennuksen jälkeen käytän hiuksissa Schwarzkopf Gliss Hair Repair hoitosuihketta, jossa on nestemäistä keratiinia (kultaisen värinen läpinäkyvä pullo) ja hiukset tuntuu sillä joka kerran jälkeen paremmilta.
Nykyään en juurikaan enää vaalenna hiuksiani, sillä se rasittaa niitä kovasti vaikka ammoniakittomia käytänkin. Siltikin käytän aina pesun jälkeen tuota hoitosuihketta ja hyvä on. Kannattanee myös käyttää saman merkkistä shampoota, jossa myöskin nestemäistä keratiinia (musta pullo).
14.12.2014 23:47
Ei tartte siirtyä kaksoisstandardiin, mut miks kenenkään pitäis sanoa mitään toiselle sen painosta, olipa se painoluokka mikä tahansa? Kyllä ihan varmasti jokainen ylipainoinen, alipainoinen tai sopusuhtainen henkilö tietää ilman toisten huomautteluakin olevansa sitä mitä on.
Asiaa huomattelun suhteen pahentaa vielä se, että hän, jolle huomautellaan/sanotana, ei sano asiaan mitään. Itse olen niin tympääntynyt ihmisten huomautteluun niin paljon, että sanon takaisin. En toki hidän painostaan tai painoluokastaan, mutta vastaanpa kuitenkin esim. "Ihanko totta? Enpä olekaan vielä huomannut!" ja vieläpä mahdollisimman ivalliseen sävyyn.
14.11.2014 19:07
CenaFani, meinaatko sä tosissas, ettet voi olla enää Johnin fani, jos se lopettais? Jep, siinä meillä "tosi" fani. Ja pisteenä i:n päälle: alkaisit fanittaa Ortonii sen sijasta? Varmaa koko WWE:n historian kuvottavin tyyppi.
19.10.2014 17:18
Tää on just niin tätä, et ne jotka sitä rahaa ja tukee eniten tarvitsee, niin niiltä viedään tuhkatkin pesästä! Hyvinvointivaltio in my ass!!! >|
Eläkeläisiltä leikataan, lapsiperheiltä leikataan, työttömiltä leikataan, opiskelijoilta leikataan... Vaan eipä leikata esim. kansanedustajien palkoista.
Kyllä on varaa maksaa naurettavan suuria palkkoja heille, syynätä johonkin Kreikkaan avustuksia, joita ei koskaan tulla saamaan takaisin, järjestetään vähän kansanedustajille pikkujouluja, joilla hintaa kymmeniä tuhansia ja toki kansa sit saa kärsiä kun tarttee tehä säästöjä ja leikkauksia.
Pitäis varmaan ihan tosissaan pakata kamat ja muuttaa jonnekin muualle, missä kansaa ja ihmisiä kohdellaan paljon, PALJON paremmin!
Ja turha on kenenkään rupee vinkuu, et esim. duunia saa kun on ammatti, sillä se ei pidä todellakaan paikkaansa! Ystävällä on lukio ja 2 ammattitutkintoa suoritettuna hyvin arvosanoin ja muutenkin tyyppi on ahkera ja sanansa mittainen mies eikä töitä tipu ja hakenut vaikka mihin hommiin!
09.10.2014 13:07
Nimenomaan: Ujo ei tarkoita nössöä eikä seuraa muita!
Mä oon vaan aina ollut ujo aluksi kun tapaan uusia ihmisiä, mutta kun olen tutustunut niin ujous katoaa ja meno paranee. Tietty, jos on jotain yhteistä, niin on helpompaa olla vähemmän ujo kun on jotain jutun juurta eikä tartte väkisin keksiä jotain.
Ja mitään politiikkaan tulee, niin mua ei vois kyseinen aihe vähempää kiinnostaa!
05.10.2014 18:32
korjaan *viilataan, ei villataan
05.10.2014 10:21
Jaa, että villataan linssiin, jos ei halua käyttää videochattia...? Selvä.
Oletko koskaan kuullut sellaisesta ongelmasta kuin ujous? Tai vaikkapa sellaisesta vekottimesta kuin web-kameraton tietokone?
Ei kaikki halua käyttää videochattia, koska ovat ujoja tai kokevat sen turhaksi. Sitä paitsi on kuvottavaa edes aloittaa videokeskustelua kun heti alkuun ruudun toisella puolella näkyykin joku alaston pervo muna kädessä, ei kiitti!
Itse en käytä videocahttia juurikin siksi, että koen sen turhaksi ja olen ujo. Sen lisäksi mulla ei edes ole camia enkä aio sitä hankkiakaan, kiitos vaan aiempien kuvottavien kokemusten. Joten feikkiä tai ei, mutta näin se ainakin mun kohdallani on. Livedeitit on kivempia, mutta niillekin ujouden vuoksi lähden vasta kun on jonkun aikaa tutustuttu viestittelemällä.
05.10.2014 10:20
Gruber olen aivan samaa mieltä kanssasi!
En voi ymmärtää, miten jotkut voivat vihata lapsia noin paljon kun ottaa huomioon, että jokainen meistä on ollut joskus lapsi itsekin.
Jos äiti voi huonosti niin kyllä sen näkee lapsestakin, sillä lapsi aistii hyvinkin herkästi, jos vanhemmalla/vanhemmilla ei ole kaikki hyvin. Aloittajan viesti on sen oloinen, että hän taitaa itsekin olla vielä aivan kakara.
Neuvolasta saa apua kun vain osaa pyytää ja uskaltaa kertoa mikä mättää! Kyllä muakin aluksi pelotti mennä puhumaan ikävistä tuntemuksista lapseni ollessa 2kk, mutta onneksi menin sillä sain diagnoosiksi synnytyksen jälkeisen masennuksen ja selvisin siitä kun sain apua.
Itsekin olen yh ja tiedän miten rankkaa se lapsen kanssa kaksistaan oleminen on, mutta kyllä se myös palkitsee. Elämässä ei mielestäni ole mitään, mikä voisi korvata tai olla verrattavissa lapseen ja siihen kun saa nähdä oman jälkikasvunsa kasvavan ja kehittyvän.
Sen lisäksi, että yksinhuoltajuus itsessään on toisinaan rankkaa, niin tyttäreni on nyt uhmaiässä ja taitaa uhma olla nyt pahimmillaan, joten homma on vielä rankempaa kuin muuten, mutta kyllä tämä tästä, sillä niitä hyviäkin päiviä on ja jonkun verran myös sitä tukiverkostoa, josta saa jonkun verran hoitoapua, mikäli itse olen sairaana tai levon tarpeessa.
26.09.2014 00:57
Mietihän aloittajan nyt vähän! Juuri siksihän ihmiset maksaa itsensä kipeäksi siitä rantatontti mökistään, että saavat oman, YKSITYISEN rantansa! Ja kyllähän se nyt sapettaa, jos joku tuntematon Erno-Petteri ilmaantuu sinne omaan, YKSITYISEEN rantaan hengailemaan.
19.08.2014 23:09
Kai sitä nyt jokainen saa pukeutua kuten haluaa?!?!?!?!?! Mua ei vois vähempää kiinnostaa miltä mä muiden mielestä näytän, pääasia on se, että mulla on mukava olo ja lapsella on mukava olo sekä säänmukainen vaatetus.
Mulle se on hyvinkin pitkälti moraalinen kysymys: äiti ei yksinkertaisesti vaan voi näyttää miltään Billy Idolin bändäriltä tai minihame-pissikseltä, sillä äidin kuulu olla asiallisen näköinen ja näyttää lapselle mallia. Mieluummin ne crocsit ja verkkarit kuin tuubi-toppi ja minihame.
11.08.2014 15:55
Ensinnäkin: opettele kirjoittamaan!
Toisekseen: etkö sä urpo käsitä, että jokainen meistä näkee sekä itsensä että muut ihmiset eri tavalla?
Se, mikä jonkun mielestä on laiha, voi toisen mielestä olla anorektinen ja se, mikä jonkun mielestä on lihava, voi toisen mielestä olla kurvikas.
Mulla kyllä on noita kurveja, mutta onneksi ei läheskään niin paljon kuin pituutta. Sitä paitsi, jos käännettäisiin tämä homma toisin päin, niin siinä tapauksessa miehet on ihan yhtä sikoja valehtelemaan.
06.08.2014 20:09
On aivan päivänselvä juttu, että etävanhempi maksaa kaikki lapsen viulut silloin kun lapsi on siellä käymässä olipa kyseessä yökylä tai parin tunnin kyläily.
On törkeää edes ehdottaa lähivanhemmalle kustannuksien puolittamista kun lähivanhempi kutienkin maksaa jo ennenstään suurimman osan kaikista lapsen kuluista.
Toki, jos tapana on ollut puolittaa kaikki ylimääräiset menot (lomat, passit, henkkarit, päiväkoti-/koulukuvat, yms) vanhempien kesken lapsen olinpaikasta riippumatta, niin sitten ymmärrän kiukkusi.
01.08.2014 08:09
Tervemenoa eikä mun puolesta tartte takaisin tullakaan varsinkin, jos miehistö ei vaihdu! Kerran kävin ja oli niin paskaa asiakaspalvelua, että toiste en mene vaikka maksettais!
Baltic Queen on jopa kauniimpikin kuin Europa ja siellä on aina ollut asiallista palvelua.
29.07.2014 19:54
2 / 4